Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#2371
Hej Solakka
Jeg har et spørgsmål til eksperten i kosttilskud. Glukosamin - jeg mener du engang skrev noget om at glukosamin alene ikke blev optaget godt, og at man skulle købe et præparat der var blandet op med noget andet for at være virksomt. Vil du gentage din viden om glukosamin?
Hilsen Silvercocker
3 år6. juni 2020 kl. 22:52
#2372
Hej Sol og Silver. Man kan godt google "inde i" madital ved at skrive 'site:madital.dk glukosamin'
Jeg kunne ikke dy mig - og fandt Sols 2 skriv her:
indlæg #2169
madital.dk
indlæg #1622
madital.dk
Knus, Alinea
3 år7. juni 2020 kl. 19:17
#2373
Tusind tak, Alinea, jeg anede ikke man kunne søge, eller linke, på den måde. Det var samtalen med Firkanten som jeg ledte efter. Tænk at man kan huske sådan noget 4 år senere. Det var Glucosaminsulfat med Kaliumklorid. Jeg gik ind og læste om virksomheden, og fandt ud af at svært overvægtige skal have større dosis end den anbefalede, og at effekten først mærkes efter et vægttab. Øv. Knæ og hofte driller nemlig igen efter gåturen ved Harteværket og er egentlig baggrunden for at jeg ikke har gået i sidste uge.
Solakka, klø på. Din undersøgende tilgang til hvad der virker og hvad der er dokumentation for er guld værd.
3 år8. juni 2020 kl. 06:35
#2374
Må jeg ikke lige komme med noget bonusinfo. En kollega, der også havde bøvl med smerter i sine knæ, havde været til læge. Lægen sagde, at ift. smerterne, så ville et vægttab på 1 kilo svare til 5 kilos mindre belastning af knæene.... Det har i hvert fald givet mig stof til eftertanke, at så lille et vægttab kan have så stor effekt på smerter.
3 år8. juni 2020 kl. 13:06
#2375
For ikke at tage Solakkas dagbog som gidsel, så inviterer jeg aktiviteten omkring glucosamin til min dagbog, Ny dagbog til vægttab. Men ja, Magda, helt klart er den største faktor i smerterne min meget høje vægt. Jeg fik samme besked fra en noget ufølsom læge som 16-årig, da jeg vejede 90 kg.
3 år9. juni 2020 kl. 06:08



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });