Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#591
re: Hvornår mon jeg kan afsætte penge til et nyt tastatur?
uha uha, Solakka ;-)
11 år17. april 2012 kl. 01:01
#592
Maven bliver VED med at skabe sig!! ØV ØV ØV!
Men besøget hos lægen syntes jeg var vellykket - blev hørt og taget på alvor!
Tror nok at det HJALP gevaldigt med den afføringsprøve jeg havde medbragt....

Klokken er snart ni - og jeg har KUN været på toilettet 7 gange i dag - så det går jo fremad!

Og har KUN måttet gøre toilettet rent 4 gange (og decinfektere det).... eksplosions agtige sprøjt - blod over det hele...

Kiggede i min kalender - det startede den 4. april... så først på onsdag er der gået to uger med denne tilstand... hvor toilettet HELST ikke skal være længere borte end 5 meter. Eller maven skal være TOM.

Hvordan i al VERDEN er det gået til at JEG har fået ondt i maven???? Jeg plejer at have en strudsmave... eller shakal-mave... plejer at kunne spise hvad som helst, når som helst og i hvilke mængder som helst UDEN problemer...

GRRRRRRR

Efterhånden er jeg ret mat i sokkerne!
11 år17. april 2012 kl. 08:57
#593
re: Maven bliver VED med at skabe sig!! ØV ØV ØV!
Det er der ikke noget at sige til du er slidt. Æv bæv....
11 år17. april 2012 kl. 11:10
#594
re: Maven bliver VED med at skabe sig!! ØV ØV ØV!

Ingen særligt stor forbedring... ØV ØV!
Skal il lægen igen fredag morgen.
Håber de har svar på prøver...?

HIT med en PILLE som løser problemet !!
(= ønsketænkning)

Synes ikke symptomerne ligner noget som kan løses med et par piller..

Nu det IKKE var mavekatarr i kombination med en hemoroide - ØV!

Jeg er jo god til worst possible scenario- tænkning...

Så jeg ER forberedt!
11 år19. april 2012 kl. 07:32
#595
Lægen syg - så jeg må vente til onsdag næste uge...
Det er ikke sjovt dette her!
11 år20. april 2012 kl. 14:56
#596
re: Lægen syg - så jeg må vente til onsdag næste uge...
uha, det er dobbelt uheldigt - næ de kan være svære at få fat i....stakkels dig.
11 år20. april 2012 kl. 21:38
#597
jeg har brug for at brokke mig.....
ak ja!
Ja Calcit - det er søreme TRÆLS dette her!

I går kom jeg ikke "ud af huset" - andet end lidt ud i haven...

Men i dag må jeg se hvis jeg ikke kan "manipulere" maven så DEN HOLDER KÆFT... og ikke insisterer på toiletbesøg stup i kvarten GRRRRR...

Jeg bliver så frustreret af dette her...
Får klaustrofobi...

Og så søger jeg på nettet efter "typiske forløb af tarmkræft" - så jeg har lidt mere fakta at forholde mig til..

HVIS worst possible scenario visr sig at være rigtig..

Typisk mig - jeg vil altide VIDE ting... kan bedst lide at være forberedt.

Måske er det bare en eller anden mystisk betændelse - som ikke smitter...?
11 år21. april 2012 kl. 10:06
#598
re: jeg har brug for at brokke mig.....
HA!!! Måske er det dysenteri jeg plages af?
I hvert fald i hh til WHO's definition:

Dysentery is bloody diarrhoea, i.e. any diarrhoeal episode in which the loose or watery stools contain visible red blood. Dysentery is most often caused by Shigella species (bacillary dysentery) or Entamoeba histolytica (amoebic dysentery).

Og måske er grunden til at ingen anden er blevet syg den, at jeg er meget meget omhyggelig med hygiene... herunder håndhygiene...?

ØH - ventetid indtil onsdag den 25. april... og i mellemtiden .... ØV!
11 år21. april 2012 kl. 10:57
#599
ventetid?
Hvor er det forfærdeligt at høre, at du skal vente til d. 25. ! Er det ikke ret akut det du går og døjer med? Jeg er så skide træt af velfærdssamfundets sundhedssystem! Fordi læger bruger 1/3 af deres tid på at tænde computeren, tænde programmer, prøve at ringe rundt til afdelinger der ikke tager telefonen og diktere 15 minutters notater af en samtale der tog 2 minutter, så er der en ventetid!
Hvor svært kan det være, at simplificere systemet, så det skide system kommer op at køre og folk ikke skal vente på at blive behandlet!!!

Jeg ønsker alt muligt held og lykke til dig solakka, og jeg VED at det er rigtig svært ikke at prøve at finde en forklaring på tingene selv på nettet, men prøv at lade vær med at tænke på worst case senario. Det kommer ikke længere end at være gætterier.

Held og lykke og skriv endeligt herinde når du ved nærmere.
11 år21. april 2012 kl. 22:36
#600
re: ventetid?
Tak Crashe - ja det ER stygt at gå og vente...

Selvf. skal man være lidt varsom med selvdiagnose via nettet... og jeg er bestemt ikke grebet af panik!

Det som er afgørende vigtigt for mig lige nu er:
* se til jeg ikke bliver dehydreret
*prøve at spise varieret og lødig kost - i håb om at min krop så får alle byggestene den har brug for... på trods af at maden jo suser igennem systemet...

* DET ALLER VIGTIGSTE: at gøre ALT jeg kan for at ikke smitte ned andre. Hvis det jeg har smitter.

Det er PISSE IRRITERENDE (ja undskyld mit grove sprog!!) at ikke vide hvorvidt dette helvede smitter eller ej... og hvilken inkubationstid der i så tilfælde er tale om...

Jeg skrubber og desinfekterer... og passer på! Mine hænder er snart uden hud...

Plus at jeg prøver at holde mig så isoleret som muligt..

Men i dag - tager jeg ud til den lille hest. Basta!

Skal sulte og tørste først - så maven ikke har noget at overrumple mig med...

18 døgn med galopperende diarré med masser af blod... det er sgu GODT jeg har en stærk konstitution!
11 år22. april 2012 kl. 09:32



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });