Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#1461
Tillykke med at komme i 70'erne. :-D
10 år23. marts 2014 kl. 20:09
#1462
Godt gået med at komme væk fra 80'erne. Selvom det er med lille margen, så er det jo stadig under, så stort tillykke med det! :)

Jeg tænker om det på nogen måde vil gøre en forskel på dig, at du tænker sådan på det, at du de sidste mange år har givet rigtig meget af dig selv til dine medmennesker, og at det derfor er helt i orden, at du ta'r en velfortjent pause lige nu?
10 år23. marts 2014 kl. 20:38
#1463
TakFirkanten og Fedania! Det var jo blot et "lille dyk"! I dag er jeg atter over 80 kg...

Der går jo nok denne uge med (forudsat at jeg ikke flipper helt ud) før jeg stabilt er i 70'erne! :)

Egentlig ved jeg godt, at det er på tide at trykke på pauseknappen...
Men, men.... næste uges mandag skal jeg møde to andre pensionistdamer for at snakke om hvad VI kan gøre.
De er begge pensionerede socialrådgivere - så de har bedre kompetence end jeg, at rådgive folk som er i klemme.

Men jeg ved, at jeg må huske, at passe på mig selv.

Fik et tip af en af ridepigerne om en som måske vil kunne hjælpe mig at ikke have så forb. ONDT når jeg rider. Ondt i mit bækken og mit ben.
Så at boke tid hos denne "mirakelmand" står højt på prioritetslisten!
Han er ikke så dyr... så DET skal prøves!
10 år24. marts 2014 kl. 05:59
#1464
"Humør påvirker valg af fødevarer" JA, mon ikke!
Kopierer lige ind John Buhls kommentarer til artiklen med ovenstående overskrift...
"Det er sådan set forståeligt nok, at mange trøstespiser eller blot spiser noget lækkert, når de gerne vil komme i lidt bedre humør.

Det gør næsten alle, men det er ikke alle, der tager på af de ekstra kalorier. Nogle mennesker er så heldige, at de brænder de fleste ekstra kalorier af som varme frem for at oplagre dem i fedtdepoterne (så længe de ikke propper sig med alt for mange ekstra kalorier). Andre spiser blot mindre til senere måltider, og tager så heller ikke på.

Blot du tænker på lækker mad, begynder du faktisk at aktivere hjernens belønningssystem, der udskiller stoffet dopamin i hjernen (hjernens belønningssystem aktiveres), og humøret stiger lidt.

Desværre falder niveauet af dopamin hurtigt igen, efter du har spist den lækre mad (eller kage, slik e.l.).

Til gengæld har maden nu stimuleret frigivelsen af serotonin, som virker beroligende eller afstressende.

Forventningen om mad, og det at spise den (især når det er noget lækkert med sukker, fedt og/eller salt), giver nydelse og humøret et lille løft. Efter du har spist og fået nok, oplever du mere ro og afslappethed.

Til sidst oplever du måske lidt ærgrelse ? hvis du ønsker at tabe dig, og du "faldt i" ? og et fald i humøret.

Prøv at tvinge dig selv til at tænke på de langsigtede konsekvenser af dine valg, frem for den umiddelbare nydelse.

Hvis du alligevel vælger at spise noget, udelukkende for nydelsens skyld, så nyd det med fuld opmærksomhed, så du bliver "mæt" af nydelse fra mindre mængder.

Er du i gang med at ændre vaner, så hold hele tiden for øje, hvorfor du er i gang med at ændre vaner. Fokuser på de fremtidige fordele af dine valg."

NEMMERE sagt end gjort!

Lige nu er jeg ikke så kæphøj... "punkterede" helt i går. Kommune mødet, hvor jeg skulle have været bisidder - blev aflyst.
ØV ØV ØV - der kommer jo en ny dato.... Men HVORNÅR..?
Prøver at holde min kalender fri indtil jeg ved mere.

Havde et virkelig ubehageligt mareridt i nat.
Det er svært at ryste af sig en så ubehagelig drøm.

MEN:
solen skinner
I dag er der planlagt DOBBEL heste terapi - tihii!

Håber mit "lorte-knæ" holder bøtte. Så jeg kan tage ud i skoven med Mik. Og ledsage datteren til hendes heste terapi.
HA!
Bagte en bradepande kage i søndags - Klidmosters livsfarlige opskrift... MUMS! 100 g = 351 kcal (Drømmekage fra Grøfthøj)
FORDI min ridelærer skulle forkæles. Og andre var også velkomne at smage.
Min mad-prof rideveninde sagde at kagen sagtens er lækker endnu tirsdag - bare den er korrekt pakket ind.

Så også i dag tager jeg med min kaffekurv OG kage. Til datterens heste terapi.

Hele det kage-eventyr i søndags ligger nok bagved mit mareridt i nat.
På trods af, at jeg selv mener at være uafhængig af andres accept... så ligger der vist reaktioner efter tidligere mobning i mit underbevidste..
De aller fleste på det sted hvor Mik står nu, har været søde og velkomnende.
To - som jeg kender fra tidligere, som SURE madammer, er fortsat sure. Fred være med det.
Men en, som jeg kender helt tilbage fra begyndelsen af firserne, har kommet med mindst sagt mærkelige kommentarer.
Jeg har ikke spekuleret videre over hendes adfærd.
Men i søndags blev jeg fornærmet over hendes måde at sige nej tak til kaffe og kage.

Og så snerrede jeg. FY!
Nok mest fordi jeg havde vanvittigt ondt.

En anden gang bager jeg KUN en lille bitte kage når jeg vil forkæle min ridelærer. Som har en sød tand. Det har hendes mand også. Og jeg vil mega gerne forkæle disse to! Det sætter pris på det. De fortjener det.

Eller så deler jeg op kagen i "portioner" - så jeg kan fylde op hvis det var.

I stedet for, at stå som en idiot med MASSER af kage. Som nogle afslår at smage på en virkelig kedelig måde....
Kage er ikke sundt - det er vi enige om.
Alle kan heller ikke lide kage.
Alle kan ikke tåle kage.

Men man kan sige "nej tak" på mange måder...







10 år25. marts 2014 kl. 08:48
#1465
AV AV - nu må jeg snart tage mig sammen til at få GJORT noget ved de vanvittige smerter jeg får når jeg rider...
To Panodil - hjælper overhoved ikke. ØV!
Dolol - ville hjælpe... Men siden jeg ikke hører til den gruppe som kan få lov til at køre bil med Dolol.. så er det ikke en option.

Osteopaten på Stengade + vores dygtige lokale idrætsmassør... HAR jo hjulpet før.
Men det koster mange penge....

Og jeg vil hellere have en Micklem Rambo multitrense til Mik. Pris ca 1300 kroner
Og jeg SKAL have nye glas i mine briller... - en net lille udskrivning på mindst 7.000 kroner. Og det uden nyt brillestel. Det gamle - købt for 7 år siden til 1 kr er aldeles udmærket.

Og jeg er jo også nødt til at have penge i reserve - så jeg kan låne til min datter... som også skal have briller...

Jeg pønser på at prøve en "klog mand" som jeg har fået anbefalet... Hvis han kan hjælpe og manipulere mit gamle skrog på "plads" - så skulle det være nok med et besøg á 350 kroner...

Min mave har skabt sig helt vildt. Jeg troede de var de små stykker Drømmekage som lavede ravage.
Men så faldt femøren! Det er nok det der superlækre tørrede finske rugbrød, som Lidl har for tiden, som laver ravagen!

Jeg ramte ellers helt perfekt i går vedr. kcal! Manglede kun 2 kcal... så det kan dårlig gøres bedre!

I dag er det FASTE dag - huhej! Håber det går godt!

Men tror ikke jeg er under 80 kg i morgen tidlig..
Har haft to dage med alt alt for meget spisning...

At smide 20 kg - er et sejt projekt. Som kræver TID.
10 år26. marts 2014 kl. 09:50
#1466
KUN 200g vægttab på en uge... snøft! Hvor blev vægttabet vha 5:2 af????
På trods af to GODE FASTE dage....

hehe - dette beviser, at 5:2 kun virker hvis man undlader at guffe for meget de 5 dage...
125 g chokolade, 125 g chokokiks... 300g drømmekage og MASSER af tørret rugbrød med SMØR og ost.. tre dage med alt for meget kalorier... ja helt op til over 3.000 kcal.. er forklaringen.
SÅ kan jeg lære det!

Men er alligevel tilfreds med at jeg kom under de 80 kg alligevel!
Jeg sætter op næsen efter at vægten viser max 78,9 kg næste torsdag morgen!

ja ja - op på hesten igen!

Lad os se hvis det ikke lykkes bedre til næste torsdag!
JEP!
10 år27. marts 2014 kl. 07:56
#1467
Ja, der er intet magisk over 5:2 - hvis man ikke er i underskud samlet set over ugen, så taber man sig ikke :)
10 år27. marts 2014 kl. 08:14
#1468
Nemlig! Eller man taber sig sølle 200 gram...

Så her skal strammes op! Drømmekager og finsk tørret rugbrød - må vente indtil jeg engang er kommet op på fulde omdrejninger vedr motion! Hihiii - jeg ER jo den evige optimist!

Drømmer om at atter gennemføre triathlon...

LØBE træne!!! Uha uha - hvor jeg dog SAVNER suset ved løbetræning....

Men indtil videre har jeg ikke engang turdet at komme igang med svømning..

Svømmehallen er IKKE et sundt sted for en med nedsat immunforsvar... OG skimmelsvampe allergi!
Helsingør svømmehal er ret slem..
Desværre.
jeg kan ellers så godt lide at komme i hallen... ELSKER at svømme.. at ose i dampbadet (saunaen er en dårlig joke..) Men dampbadet og Halo-kabinen - den med IR på hele kroppen... DET er herligt!

OG super motion!

Men jeg venter lidt endnu inden jeg prøver... For prøves - det SKAL det!
Håber bare at JEG ikke dør eller bliver invalid af Legionella.
EN borger i Helsingør døde. Og en anden blev kørestolsbundet. P.g.a Legionella i svømmehallen.... for nogle år siden.

Grunden til at jeg atter blev husket på hvor FEDT det er at løbe når man er i træning... var gårdagens klodsede luntetrav i mit hurtigste tempo nu om stunder.. fra Lidl til min bil og tilbage til Lidl.
Jeg mit FJOLS , Alzheimer Light => Heavy havde glemt min pung i bilen!
Der stod jeg i kassekøen i Lidl.. tsk tsk stk! PINLIGT!

Jeg luntede i mit nuværende hurtigste tempo av og an til min bil - og var ved at DØ af forpustedhed på kuppet!

Det viser blot hvilken optimist jeg er - at jeg ALLIGEVEL drømmer om - triathlon!! Og LØBETRÆNING!
10 år27. marts 2014 kl. 08:52
#1469
Det er drømmene som holder os i live Sol, de er vigtige! Både dem om natten og dem om dagen ;)
10 år27. marts 2014 kl. 09:05
#1470
YES, de gode drømme Fedania!

Ikke de grimme mareridt!
Forleden nat havde jeg et rigtig væmmelig mareridt... FØJ!
Jeg blev så glad og lettet når jeg vågnede... men vidste faktisk når jeg drømte - at det VAR et mareridt...

Ingen tvivl om, at problemerne er skyld i mareridtet... Min syge datter har det skidt. Og er virkelig i klemme.
Men indtil videre er hun for det meste ved godt mod.
Mod alle odds. Og al fornuft.
Hun er beundringsværdig SEJ.

Jeg ville ikke kunne holde modet oppe hvis det var mig.

Men jeg er jo en udad-reagerende type.

Grrr - hvis jeg ikke kan handle konstruktivt, men er bundet på hænder og fødder... fanget i en fælde... så PAS PÅ!
Så bliver jeg meget destruktiv.
Så lever jeg op til mit gamle kælenavn "Hekla"...
eller det andet "Bulldozeren"...




Mine drømme plejer at være meget livagtige, i flotteste Techni color... og ret realistiske på sin vis...


Dejlige drømme til gengæld - de er skønne!
10 år27. marts 2014 kl. 09:53



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });