Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#2091
Sikke da en dejlig besked at få fra lægen! Tillykke med det, hvis man kan sige sådan. Måske skal du sørge for at binde den dårlige arm op når du tager i stalden, sådan at du ikke kommer til lige at bruge den lidt alligevel? Og så må du ikke engang TÆNKE på at trække nogen af de andre heste ind eller ud. Selvom man i princippet bare skal bruge en arm, så sker der jo hele tiden lige et eller andet som får sat den anden arm i bevægelse også nær man trækker rundt med de kære krikker. Du må prøve at holde dig til Mik, bare i denne periode, sådan at du hurtigt kan blive klar til at passe dit hestearbejde igen ;)
6 år20. oktober 2017 kl. 09:29
#2092
70 år gammel i dag.
HVAD skete der lige? En meget mærkelig ting at måtte konstatere, at det er 70 år siden jeg blev født. Sikken er rejse det har været!
Jeg dør i hvert fald ikke med beklagelser om, at jeg ikke har levet fuldt ud ;).

Dog er det mega surt at kroppen svigter. Hrmpf!
Jeg kan stadig ikke køre bil - armen kan aldeles ikke bruges til at skifte gear.
Min laser veninde fortalte, at hun engang skadede sin skulder - g at det tog seks måneder inden armen kunne bruges normalt igen. MEN: hendes arm kom sig. Så det gør min også. Und damit BASTA!
Frygteligt dog at måtte være så tålmodig... og afhængig af kørelejlighed ud til hesten. Som jeg heldigvis kan sættepå skridtbånd med kun en normalt brugbar arm...
Skal til egen læge mandag - lad os se hvad han siger. Mandag er frakturen i lillefingeret nok helt OK.
Tre uger på mandag siden det LATTERLIGEIDIOTISKE UHELD.

Ellers har jeg det helt OK.
ER ved at knække koden vedrørende at rejse til Mik med offentlig transport. Dog har jeg endnu ikke fået et svar angående billetkøb.
Men mon ikke Lokaltåg.dk svarer på et tidspunkt.
I mellemtiden kan jeg teste hvor langt jeg kan gå med min ikke opererede hofte uden at fremprovokere voldsomme smerter.
Min kondi er usel. Men jeg træner ved at gå på indkøb med en lille rygsæk på ryggen og mavetaske med penge mv.
Folk er søde når jeg beder om at få hjælp til at få rygsækken på igen efter at indkøbene er sat i den.

Det er en fordel at ikke være bange for at spørge fremmede folk om lidt assistance.
Jeg har f.eks. utallige gange været nødt til at "slå en klo" i høje personer i netto i Fredensborg. Fordi jeg ikke selv kan tage nedLøgismoseblåbær skur fra overste hylde... En gang "lånte" jeg en dims fra rodekassen for at rage skyren til mig.
Personalet ser ikke til at varerne er fremme ved forkanten på overste hylde. Og så kan folk med min højde - 163 cm - ikke nå dem... Og det var den gang begge arme virkede..

Program i dag: stille og rolig. Skal lige samle mod til at tjekke hvilke mærkeligheder SKAT nu har skrevet til mig.. Det er stadig Udbetaling Danmark som laver ulykker gennem at betale ud for meget. Og så to år senere vil de have tilbagebetalt penge jeg allerede HAR betalt skat af. Men skat betaler ikke tilbage skatten. Så jeg som jeg rent logisk konkluderer, kommer til at betale dobbelskat. I det jeg jo betaler tilbage til Udbetaling med penge som der allerede er betalt skat af.
At få de to instanser til at indrømme at dette er ulovlig - er styrtendes umuligt.
Men nu må vi se!
Jeg kan jo IKKE lave om på MIN forskudsopgørelse - jeg får hvad jeg får. Det er husbondens varierende indtægt af aktier som laver lort i mit regnskab...
6 år27. oktober 2017 kl. 09:59
#2093
Sol - tillykke ;-) Ja, tid er noget mærkeligt noget. Jeg er næsten lige i hælene på dig - og det var jo i går jeg blev færdig med at studere!
En af min mors talemåder var: Vi bliver gamle hvis vi lever længe nok. Og DET gør vi heldigvis.
Jeg håber at du får en dejlig dag - og bliver fejret som du helt bestemt fortjener. Du er en af de sejeste jeg kender.
Jeg plejer at være smaddergo til at google - skal jeg prøve at finde ud af hvordan du lettest får en billet ud til Mik? Du kan evt skrive en mail: e@daes.dk.
Knus, Alinea
6 år27. oktober 2017 kl. 10:37
#2094
Hjertelig tillykke med fødselsdagen! :)
6 år27. oktober 2017 kl. 11:17
#2095
Tillykke med dagen! Håber du bliver passende fejret, selvom det bliver stille og roligt :)
6 år27. oktober 2017 kl. 14:18
#2096
Også tillykke her, kære Sol. Jeg er så glad for at jeg har lært dig at kende og at have mødt dig og Mik to gange. Jeg håber på endnu flere gange. Jeg håber at Mik og Din Bedre Halvdel har hygget om dig.
6 år27. oktober 2017 kl. 21:03
#2097
Kæmpe tillykke med dagen, kære Sol! Vidste, at der måtte være en ganske særlig grund til det flotte og solrige vejr, vi har haft i dag og her var forklaringen:)) Hip hip hurra!!
6 år27. oktober 2017 kl. 23:21
#2098
Tak for fødselsdags hilsener! Havde en dag helt efter MIN smag - meget hverdagsagtig! Det er jo MEGET smartere at gøre hverdagen dejlig end at satse på festdage. Men hver sin smag! Fik snakket med nære og kære venner - pr tlf. Der blev sunget fødselsdagssang for mig - og sunget godt! (Dog ikke den sang min familie pljede at synge dengang jeg var barn - men den er rimeligt vanskelig og helt ukendt i Danmark - nemlig "Morgonvisa":
"Morgonen ljusnar så rosig och fager, stjärnorna bleknar och himlen blir blå
se havet sig vilar i skullande dager, sovande skutor i hamnviken stå"
Youtube byder kun på en elendig opførelse af sangen... ØV BØV! Heldigvis har man da sine minder.. flere i min familie sang virkelig godt - dengang..
Det er pokkers svært at skrive med kun en brugbar arm..
Helten i mit Liv kørte mig ud til Mik... lavede god mad (men mit bordskik er bedrøveligt). Vi hyggede og slappede af.. Så JA det var en dejlig dag!

Firkant - vi når det jo nok! Hverken Mik eller jeg er jo ved at stille vore træsko. Nu kommer den sure årstid hvor det er knap så sjovt at gå tur med hest. Eller at ståen halv time ved skridtbåndet og holde Mik til ilden. Han vil jo gerne hvile hale og bagdel påbagbommen... og det må han ikke! Men foråret kommer jo igen !
Aline jeg siger JA TAK til dit tilbud om google hjælp til at finde ud af billigste billet mulighed. Og hvordan pokker man køber sådan en.. Sender en mail.
6 år28. oktober 2017 kl. 13:32
#2099
Jeg ved det - I er livskraftige. Det er 1 år siden at en i min kreds døde helt uventet som 51-årig. Det er også 3 år siden at en fra sleeve-gruppen døde og som jeg aldrig fik mødt, fordi jeg ikke havde råd til at tage til Jylland. Oktober er blevet en dum måned for mig, fordi livet er så skrøbeligt. Jeg satser på at vi har mindst 30 år tilbage at mødes i. ;-) :-)
6 år28. oktober 2017 kl. 18:19
#2100
Forsinket tillykke herfra Sol!
Du inspirerer -jeg tænker aldrig at der sidder da en gammel kone i den anden ende af tastaturet -nej, hellere: der sidder en livs- og handlekraftig kvinde som altid formår at få det bedste ud af enhver situation, og med et ukueligt sind!
Kram heroppe fra
6 år30. oktober 2017 kl. 09:17



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });