Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#581
re: ØV - kan ikke sove...
Jeg håber altså, at du snart kommer til læge, på trods af Mik.. Der skal helst ikke komme flere ulykker i længere tid end nødvendigt, du har efterhånden været igennem nok!
Går ud fra at dine mål for påsken er røget til fordel for en omgang blod (eller hvordan det nu hedder..)? Er ærgeligt at blive ramt af sådan noget!

Tør man i grunden spørge til hvad du så spiser? Slik er vel ikke godt for mavesystemet, så det er vel ikke det der kommer ned, eller?
12 år9. april 2012 kl. 15:03
#582
re: ØV - kan ikke sove...
Det er da vigtigt du kommer til lægen ....uha det er noget skidt det her....
12 år10. april 2012 kl. 15:07
#583
PIV PIV PIV!!!
Kan ikke andet end at PIVE!!!

Ablanu og Calcit - jeg skal nok til min læge...
Men venter lidt og ser hvis det dog ikke bliver bedre, bare LIDT bedre...
Det er lige meget hvad jeg prøver at spise eller undgå at spise - maven opfører sig helt tosset!
A 38 er dog ret OK. Havregrynsgrød kogt på vand... går også an...
Købte mælkesyre tabletter på apoteket... dem prøver jeg nu på tredie døgn.
Plus max dosis af aktivt kul... det ser ud til at hjælpe lidt...

I hh til hvad det står på nettet er det OK at vente to uger før man henvender sig til sin læge.... så jg venter lidt endnu! I håb om at slippe for endnu en runde med kikkertundersøgelser... det gør så pokkers ONDT! De eneste som kunne udføre denne undersøgelse uden at det gjorde frygteligt ondt - var den afd. på Hørsholm hospital som "de kloge" har nedlagt....

Hvordan har min datter kunnet overleve siden juni sidste år med tilsvarende problemer uafbrudt???

Efter lidt på en uge er jeg helt færdig...

Nåh. men livet går da videre ;) alligevel!

FATTER bare ikke hvordan min mave er blevet så mærkelig!!
12 år11. april 2012 kl. 11:38
#584
re: PIV PIV PIV!!!
Smut til lægen.....jeg har fået lavet begge maveundersøgelser og nej, det er ikke rart til gengæld kan man blive klogere....og min søn med diabetes har det kronisk....Jeg har hørt der kan være forskel om man bedøver....Du må forlange at få bedøvelse....til den store undersøgelse koloskopi og sige stop når det gør for ondt
Nu har jeg jo selv noget med maven og skal have lavet det hvert 3 år, jeg forstår fuldt...hvordan, det er ikke er så sejt at komme med. Men heller ikke smart at vente med....du må afsted...
12 år11. april 2012 kl. 12:05
#585
re: PIV PIV PIV!!!
Calcit og Ablanu I har jo ret!!
Det VED jeg godt!!


joooh - men, men...

Lille Mik fik fjernet en ulvetand i går... vi skal til kursus fredag, lørdag og søndag... og vi må nok hellere øve os at ride uden bid ;)

Jeg er så mega træt, at jeg ikke ORKER flere ting...
så lægebesøget, det må blive næste uge!
Så ved jeg også mere - bliver det bedre vha aktivt kul og mælkesyrebakterier... eller?
12 år11. april 2012 kl. 15:33
#586
re: PIV PIV PIV!!!
Der er ikke noget : Men!

Det er på tide du prioriterer dig selv og dit helbred. Blod i afføringen er et symptom som man ikke bør negligere...
12 år11. april 2012 kl. 16:52
#587
re: PIV PIV PIV!!!
Du må altså endelig tage til lægen. Det burde du for længst have gjort ! det kan godt være at dit blod har nedsat koagulationsevne, men det er jo ikke en årsag til din blødning. det er en medfølge af noget som ikke helt er som det skal være !
12 år11. april 2012 kl. 16:59
#588
re: PIV PIV PIV!!!
Der var jeg lige lidt hurtig på tasterne... Blødningen er en medfølge af noget som ikke er som det skal være. Og sammenlign endelig ikke blod i afføring med blødninger på din tå. Du kan aldrig vide om der er mere som ikke bløder ud inde i dig.
12 år11. april 2012 kl. 17:05
#589
stadig: PIV PIV PIV!!!
Men i dag skal jeg til lægen - om mindre end en time..

Tak Calcit og Crashe for jeres engamenet og gode råd!

Jeg ved det godt - men jeg HÅBEDE sådan, at problemrne ville gå i sig selv... over weekenden...

Og lidt bedre ER det jo blevet! Ikke fuldt så meget blod...

Men sikken et HYR jeg har haft med at kunne komme afsted til undervisning med min hest de tre sidte dage!

MEGET tidligt op... for at få overstået de utallige toiletbesøg... og så undlade at spise eller drikke noget som helst indtil jeg endelig var på vej hjem igen..

Jeg er glad at det lykkedes! Dejlig undervisning! Mik var dygtig. Og vi er endelig på rette vej! Bedre bæring! MEGET bedre bæring! Mik begynder at gå i fin holdning... især sammenlignet med hvordan det var før..

Vi fik så meget ros! Det som især gjorde mig glad var, at vores tidligere faste lærer i grundridning roste kraftigt. Hun sagde sågar - for en spøg - at Mik er blevet så lækker at hun vil komme og stjæle ham for at ride ham - om natten! DET var VILD ROS! Så den lille vense er blevet så dygtig ridehest at den strenge dame sågar kunne tænke sig at ride ham selv!

Var også lidt bekymret for, hvad underviseren ville sige til, at Mik ikke havde normal trense med bid til undervisningen.
Ísleifur var MEGET skeptisk - men han fandt jo ud af, at Mik er så samarbejdsvillig og dygtig at han sagtens kan rides også med bidløs trense ;)

Nåh - nu må jeg afsed til lægen!
KRYDS FINGRE for at hun har nogle gode råd!
12 år16. april 2012 kl. 10:49
#590
Hvornår mon jeg kan afsætte penge til et nyt tastatur?
Mit tastatur er blevet slidt... der er nogle bogstæver der ikke kommer med - hvis man ikke HAMRER ekstra hårdt på tasten.. nåh pyt!

"Hun" var en "han" - dvs ung læge i træning...
Mine egne fortræffelige dygtige "hun" læger - plejer altid i perioder have unge læger i optræning...

De unge læger SKAL jo have patienter at "øve sig på" - så det er OK med mig...

Sådant helt umiddelbart var der ikke akut hjælp at hente... men "maskineriet" er kørt igang...
jeg havde jo været smart nok at medføre en afføringsprøve... så den bliver sendt afsted i dag.
(Og det VAR altså en god ide - så kunne lægen med selsyn se de enorme mængder blod.. fast det snyder jo! Blod farver så kraftigt, at der ikke skal så meget blod til for at farve 1 dl slim så meget at det ser ud som "rent blod" - undskyld de ULÆKRE detaljer! Men ingen er jo NØDT til at læse hvad jeg skriver ;) )

Onsdag skal jeg tilbage med to yderligere afføringsprøver og få taget blodprøver.

Næste mandag skal jeg tilbage igen - og så må man tage det derfra...

SUUUUUUK - lægen kunne IKKE finde nogen hemoroide som kunne være blevet læderet/gået i selvsving... så den fine teori må jeg desværre vist nok droppe!

Måske er det en ganske fredelig POLYP lidt højere oppe...???

Og forresten: jeg HAR tænkt det igennem. Hvis det går så galt at jeg ender op med stomi pose - ja så vil jeg da skide på det (vittig formulering, ikke??) og ride alligevel!

Så længe jeg overhoved kan kravle op til hest så vil jeg blive ved med at ride.

12 år16. april 2012 kl. 13:07



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });