Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#2061
Kæmpe kram herfra Sol. At du ikke bliver (verbalt) påskønnet er på ingen måde det samme som at du ikke er værdifuld og værdsat af alle omkring dig. Nogle gange glemmer man bare at sige det højt, og snakker kun om dem der ikke lige er tilstede i prisende vendinger, selvom man faktisk mener det samme om dem man snakker med.
Op med hovedet, du er SKØN og det er der MANGE der ved! :)
6 år18. juli 2017 kl. 13:42
#2062
Også et kram fra mig til dig. Jeg forstår dig fuldt ud - du er så hjælpsom, men folk tager dig for givet. Det gør ondt. Noget, der har hjulpet mig, har været at tænke: For hvem gør jeg det her? Og hvis svaret så ikke er mig selv (eller for barnet/dyret), så lader jeg være. Uanset hvor meget jeg har lyst til at hjælpe. Når du har med heste at gøre, så er det jo nok for deres skyld at du gør det, men vil tingene ikke blive gjort alligevel, hvis du lod være? Og vil hestene gå for lud og koldt vand, hvis du lod være?

Jeg har det på samme måde som dig med DK og verdens udvikling. Det er grotesk og det går så stærkt. For bare 20 år siden var der håb. Det er der ikke længere. Det er så demotiverende og skræmmende. Jeg ser heller intet positivt i den umiddelbare fremtid, men jeg tænker at vi må holde det ud - for ændre det kan vi ikke. Ikke alene. Og folk er blevet facebook-krigere. Der sker ikke en sk*d, for at sige det som det er. Endnu mere skræmmende.

Men det ændrer ikke på at du og jeg er gode mennesker - mennesker som selv kan bestemme hvad de vil finde sig i på egne vegne. Så det skal vi bare gøre, tænker jeg. Måske to små ringe i vandet kan brede sig - ikke lige så voldsomt som de andres samlede klippestykke - men lidt har også ret.
6 år20. juli 2017 kl. 09:07
#2063
Tak for stød og opmuntring!
Jeg er stadig - i det skjulte - "grådlabil" agtig... og det var IKKE indbildning, at der er negative vibrationer rettede mod mig på gården. Jeg er MINDST lige så følsom den mest følsomme hest... jeg lægger underbevidst mærke til de bitte små ændringer...

Jeg har jo nok også selv været klar over HVAD jeg har gjort som er galt... nemlig, at tillade mig at sige kritiske ting om andre som IKKE passer sine heste..
Selvretfærdighed..?
Der er direkte kold luft mellem mig og hende som har en gammel eksemhoppe som jeg virkelig ikke synes hun behandler anstændigt.
På trods af, at det skærer mig i hjertet, vil jeg IKKE gøre noget som helst ekstra for dette arme dyr fremadrettet.
Bevares, jeg tager hende ind, ligesom jeg gør med de andre som skal ind om aftenen. Tager fluemasken af. Men fremadrettet vil jeg IKKE tage vådt dækken af, hænge det til tørre, hente tørt dækken, sætte det på. Eller vaske og reparere hestens dækken.
Ejeren er en iskold skiderik. DET er min mening. Hun fortjener ikke at have hest overhovedet.
Men jeg blander mig udenom.

Firkant spørger hvorvidt hestene ville "gå for lud og koldt vand" hvis jeg ikke tog fat... Et MEGET godt spørgsmål!
Svaret er jo nok, at hestene IKKE ville dø... sådan umiddelbart.Overhovedet.

Der er så absolut forskel på 10) optimal/perfekt pasning helt ned til 1) uforsvarlig hestemishandling....
At finde et sted med så mange heste hvor ALLE hestene bliver behandlet perfekt - er umuligt. (Og faktisk er jeg ikke helt sikker på, at så kaldt "perfekt pasning" er GODT for heste...

Det som fik mig på banen fra start af var vandproblematikken... Plus at jeg jo notorisk ALTID vil have styr på hvad der sker i Miks liv, hvordan han bliver passet.

Og så har det grebet om sig. Jeg tager ansvar - og har gjort et stort stykke arbejde.

Det må jeg jo - naturligvis - GERNE blive ved med.

Men jeg må ikke have meninger om hvordan andre behandler sine heste!

Eller i hvert fald ikke VISE eller overhovedet give udtryk for disse meninger på farmen.

AK JA!

Det kan jeg jo se fornuften i!

Men FØJ hvor bliver det svært!

Jeg må finde en fortrolig - som ikke kommer på gården - så jeg kan få luft, og kan få sætte ord på min selvretfærdighed..

Det er nok bedst at IKKE bruge dette forum - fordi alle kan jo læse med her!

Men kan da ikke lade være med at nævne, at ejeren IKKE "kommer ud ur busken" rettidigt.... nej det var ikke ret udtryk...
Hun er absolut et venligt, dejligt og varmt menneske med ægte omsorg for både mennesker og dyr.
Men meget konfliktsky.
Og ikke i stand at sige NEJ når folk pålægger hende, narrer hende til at sige ja til direkte urimelige opgaver.

Jeg kan jo SE hvor overbebyrdet hun er.

Og har så prøvet at knokle derud af for at aflaste. Flere timer mere end jeg egentlig magter... (tihi - det er jo også fordi jeg var langsom - men er på vej at blive hurtigere..)

Så p.t er planen:

Mik og Mig kommer FØRST.
Alle andre må passe sit.
KUN hvis jeg har overskud, masser af overskud, hjælper jeg til.

HUSK at:
* 1) begrænse "hjælperiet"
* 2) KIGGE DEN ANDEN VEJ og UNDLADE at kommentere når andre "har hest" på en åndsvag måde.
* 3) Undlade at tænke over, at andre læsser arbejde og ansvar over på ejeren. UDEN at ens betale "markedspris" for det. (Og på trods af, at jeg jo så overtager nogle af opgaverne...)

Hm... mon jeg er i stand til at holde mig til planen??



6 år20. juli 2017 kl. 10:31
#2064
Sol, dit hjerte er af guld. Du er så hjælpsom og glad. Jeg ved godt at det er svært at holde kæft når man ser noget der ikke er optimalt. Jeg kan heller ikke tie stille. Jeg er jo endda så naiv at jeg tror på at hvis man siger det pænt, så vil folk tage godt imod ens råd og iagttagelser. Ak ja. Så derfor er det en god ide at læsse af på nogen andre end lige farm-holdet. Enten det eller også inddrage autoriteter som forhindrer dyremishandling, men der er jo stor forskel på dyremishandling og ikke-optimal pasning, som du selv er inde på. Og desuden er der langt mellem autoriteterne indenfor dyrepleje, desværre. Det er "nemmere" med børn, set i forhold til autoriteter og den slags, men så alligevel ikke.
6 år20. juli 2017 kl. 13:55
#2065
Måske er mit hjerte af guld.. I hvert fald er jeg vanvittigt hjælpsom..

MEN, ligesom andre "martyrer" har jeg jo en tendens til selvretfærdighed... DET skal jeg stoppe med!

Men hvor er det dog absurdt, at jeg VIRKELIG skal disciplinere mig for at kunne styre min virke- og hjælpelyst!!!!

Det vil blive sat pris på, hvis jeg udfoldede min virkelyst herhjemme i større omfang en jeg plejer...

reshuffling the cards - skal omprioritere og prøve at få indarbejdet nogle helt andre vaner... UHA - stor udfordring!

Har haft en dårlig nat. ONDT AV AV AV... det bliver nok lidt svært at komme igennem resten af året uden jammer.
Skridttælleren viste næsten 20.000 skridt - og den slags "koster"... nu er det ikke blot den u-opererede hofte som er slem. Venstre knæ gør også ondt...

Og mine ligtorn som vist ikke ER ligtorn..

6 år21. juli 2017 kl. 10:32
#2066
78,2 kg...
helt impulsivt vejede jeg mig..... og kan konstatere, at jeg har taget 1,6 kg på siden seneste vejning i slutningen af april...
Det kunne være meget værre!
Undrer hvornår jeg atter bliver motiveret at tabe mig???
6 år23. juli 2017 kl. 08:58
#2067
Skal have fornyet mit kørekort.... what to do? Skal jeg beholde mit store kørekort??? Jeg har jo helt ærligt IKKE kørt hverken lastevogn eller bus overhovedet. Såsom aldrig....
Den gang for 110 år siden når jeg skulle have kørekort i det herrens År 1973 besluttede jeg, at jeg ligeså godt kunne gå "all way" og tog med en gang kørekort til lastevogn med anhænger.
På en måde er det lidt svært for mig, at give slip på "stort kørekort"... det er ligesom en del af min selvopfattelse.. at jeg godt MÅ køre en lastevogn* eller en bus* hvis jeg vil.

Altså ikke som erhverv... men hvis nu at... behovet opstod...?
det som taler i mod - hvis jeg har forstået det rigtigt, er, at så skal jeg forny kørekortet igen om fem år før jeg bliver 75 år... få taget prof billeder... til lægen for at få lægeerklæring - det koster kassen!... og selve kortet koster mere...
Hvis jeg derimod vælger, at "nøjes" med et B kørekort... så skal kortet først fornyes om 15 år... når jeg bliver 85 år...

Hm... jeg må tjekke!!! Jeg mener nemlig at det eneste som med en vis sandsynlighed KUNNE blive aktuelt var hvis jeg skulle køre med heste trailer.. Der er sær regler når man har BE kort (hvilket jeg mener jeg har - orker ikke kigge efter lige nu). Så må man nemlig køre med hestetrailer UDEN at have gennemført trailerkursus og bestået trailer prøven...

Hm.. hm.. hmm.... what to do?

6 år29. juli 2017 kl. 16:13
#2068
Min ældste bror er død.
Blev ringet op i går af min lillebror.
Føles meget trist, at jeg ikke kan være med til begravelsen.
Jeg skal jo have forhånds godkendelse fra rejseforsikringen... og det tror jeg nu ikke jeg ville få - da det jo ikke er SÅ lang tid siden jeg sidst havde CU i udbrud...
Har ladet mit pas udløbe - da jeg jo alligevel ikke må rejse udenlands..

Mærkelig følelse... ALLE dør jo bare... ingen far- eller morforældre.. nåede kun at opleve min mormor. Men hun dog 1963.De andre tre har jeg ikke engang mødt - de var allerede døde 1947 når jeg kom til verden.
Min far dog 1951.. Alle mostre, fastre, onkler - er døde...Min mor dog nogle år tilbage..
Og nu begynder mine søskende at "trille af pinden".:

Gad vidst hvem som ryger over kanten som den næste...? Ældste søster er meget meget skrøbelig. Og vist også ret dement... Mellemste søster har haft brystcancer... er heller ikke et godt kort. Lillebror er meget syg. Slidgigt - ligesom jeg har ; ødelagt ryg... han har også diabetes...

Jaja - livet är en sorgeö - bäst man lever skall man dö.
6 år1. august 2017 kl. 11:18
#2069
Det gør mig ondt, og rigtig ærgerligt at du ikke kan komme med til begravelsen. Det må være situationer som den hvor det er trælst at bo i et andet land end ens familie tænker jeg? :(
6 år1. august 2017 kl. 13:07
#2070
ak ja - ALDRIG kan man da få fred og ro og slippe for bekymringer!!!!
Jeg er stadig ret TRÆT af at livet altid skal være så pokkers bøvlet!

Pt er jeg også løbet SUR i at hjælpe andre heste ejere... FORDI: der kommer jo ikke noget den anden vej..

Når det drejer sig om C. - som slet ikke burde have hest.
Og om A-M - som slet slet ligesom SLET IKKE burde have hest. Og hun har 4½... dem agter hun at forlade for at tage til USA nogle år... så andre kan "få fornøjelsen" af at passe hendes syge heste!


nej, det er svært for mig, at finde en grimasse som passer når jeg synes folk IKKE FORTJENER at have hest, hund,kat, kanin!

MIN måde er jo den eneste rigtige!! (HAHAAAA - men jeg mener det jo alligevel!)
Hvis man ikke er parat til at passe virkeligt godt på et dyr - så skal man slet ikke have dyr.

Dyrene har IKKE bedt om at vi køber dem. De er overladt til vores nåde - eller unåde.

Er lidt slidt for tiden - datterens demente(?) svigermor er på besøg hos datteren og svigersønnen.. Og jeg prøver at aflaste dem lidt... så meget jeg magter og kan. Hun er på orlov fra hospitalet og kræver mandsopdækning døgnet rundt.
Den syge har fået det bedre nu der er STYR PÅ medicin, væske, kost, søvn, motion mv.

I vores sundhedssystem SVIGTER man syge mennesker. En som har alvorlige symptomer på demens, som er indlagt på psykiatrisk, en som IKKE HUSKER, som er forvirret og angst... KAN jo for fanden ikke SELV passe sin medicinering, sit indtag af dryk og mad!!
De er da tossede på det hospital (altså personalet!)

Og hvad så når hun skal tilbage til hospitalet? Som ikke vil/kan/gider passe på hende? Undersøge hende? Behandle hende?
det er for usselt dette her!
Man tror jo det er Rumænien- sådan er niveauet


Jeg FORTRYDER at jeg har betalt topskat i 30 års tid. ARRGGHHH..


6 år11. august 2017 kl. 13:02



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });