Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#21
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Det er et dumt spørgsmål men jeg kan alligevel ikke nære mig fra spørge : hvorlænge mener du det vil tage at komme ned i vægt. hvornår er du startet?
;-) Calcit.
13 år30. marts 2011 kl. 22:40
#22
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
@Lunaba - tjah, sådan er det vel at blive ældre? Man får skader, bliver slidt hist og her :o) Jeg har jo været så heldig at ikke have smerter de første 50 - 60 år af mit liv - så jeg skal ikke klage! Og jeg er meget fortrøstningsfuld og tror nok det skal lykkes mig at blive meget meget bedre! Men ØV hvor er det irriterende at hele tiden opleve at hvis jeg har siddet, f.eks. kørt bil 15 min - så er det svært lige når jeg står ud af bilen. Eller når jeg sidder ved computeren og rejser mig fra stolen. Men der har jeg en plan: skal spare op og købe en Balimo stol. Det er som et vippebræt - så man bruger hele tiden en masse muskler for at balancere. Tror ikke jeg bliver så stiv og "maskineriet" så trægt hvis jeg sidder og balancerer hele tiden :o)
Når jeg er igang og på gåben har jeg pt ingen smerter. Bliver dog mega forpustet - har lige fået en stor dosis skimmelsvamp eksponering - så mine lunger og bronkier er i højeste alarmberedskab. Har Bricanyl alle vejne - i bilen, i stalden, hjemme.. Bare vent og se! Om tre måneder har jeg det helt sikkert meget meget bedre!
@calcit - denne gang har jeg ikke lavet nogle faste planer om at tabe så og så meget før den og den dag.
Regner ikke med at kunne smide 25 kg på tre måneder ligesom jeg gjorde i 1992. Tror heller ikke dette forløb bliver lige så "hidsigt" som det du kan se her på min madital profil - hvis du kan se min vægtkurve helt tilbage fra den dag jeg oprettede min profil her. Jeg havde tabt mange kg på mindre end en måned før jeg startede her. Tabte yderligere 10 kg på en måned fra jeg kom igang på Slankedoktor. Bagefter gik det - med vilje - lidt langsommere. Mit totale vægttab i det projekt var 37 kg og det tog ca. otte måneder. Kom ned på 62 kg fra 99 kg (Var medlem af Slankedoktor dengang - men brugte madital for at kunne lave min kostplan og kontrollere min kost) Min første diætist på Slankedoktor havde de mest besynderlige forslag... så hende kunne jeg ikke bruge til noget. Når jeg fik en ny diætist var jeg så godt igang med mine egne kostplaner, at vi blev enige om, at hendes rolle skulle være at kontrollere at min diæt var forvarlig. Og det mente hun i højeste grad den var.
Jeg er sådant et on-off menneske. ENTEN - ELLER. Hvis jeg går ind for noget så gør jeg det for fuld hammer og er et stædigt best. Så jeg VED jeg KAN smide de 27 kg overbord i en vis fart! Det skal dog være et fornuftigt projekt. Derfor gør jeg mig umage med at kontrollere hvad jeg spiser og at min krop får alle de byggestene den skal bruge. Det tager masser af tid - men jeg bestemmer jo selv over min tid og kan prioritere vægttabs-projektet. Det gør det jo meget nemmere.
At være i dialog med jer andre her på madital er meget motiverende! Og det er også enormt motiverende at jeg ved jeg skal "stå skoleret" hos min søde læge en gang per måned.
13 år31. marts 2011 kl. 01:33
#23
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Kosten på plads i dag!1.440 kcal = Ret mængde energi, god fordeling mellem protein/kulhydrat/fedt - lige som jeg vil have den! Dog ikke OK kulhydrater - for lidt langsomme og for meget frugt. Men jeg har jo ikke nået at købe ind "projekt råvarer" -bruger blot det vi tilfældigvis havde herhjemme.
Motionen arter sig : 12.703 skridt. Har været flittig og knoklet så jeg har forbrændt 3.312 kcal
@calcit - jeg startede med mit vægttabs projekt den 28. marts - altså i førgår. Efter jeg kom hjem fra lægen.
Det bliver mega spændende at veje mig mandag den 4. april!
13 år31. marts 2011 kl. 01:42
#24
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Det var meget i øjenfaldende da jeg startede her at nogen havde meget snævre mål og det huer heller ikke mig. Men det var dagligt et ræs hvor jeg mener
kroppen køres for hårdt.

men igen afhænger det jo af hvor vi selv står og har man ikke prøvet det før - ja, så skal man jo lære det. Jeg kender det enten / eller............... og stædig velkommen i klubben. Men at være stædig eller vedholdende er jo i dette tilfælde posetivt og et must hvis tingene skal lykkes. Det er godt du har en god læge.

13 år31. marts 2011 kl. 16:29
#25
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Vægten lokker - og jeg falder i!
I går havde jeg en god undskyldning - jeg vil være med i torsdags-taber konkurrencen - så jeg skulle jo have en startvægt!
Men jeg kunne heller ikke dy mig i dag!
Vægttab 5,8kg på 5 dage? Neeej - det passer jo ikke! Fordi min startvægt 89 kg er målt med tøj, armbåndsur, skridttæller - og fuld mave!
I går og i dag vejet mig om morgenen uden tøj og grej og vægten - som er ekstremt pålidelig viste 83,8 kg.
Tabt 600 g siden i går JUBII!
Håber jeg snart kan passe mine fine ubrugte ridebukser. Det kluns jeg går i for tiden er virkelig slidt op og af dårlig kvalitet.
Heldigvis behøver jeg ikke købe nyt tøj når jeg taber mig - har masser som jeg ikke har kunnet passe...
Projekt anlayse:
skal sætte mængden kcal lidt op - endnu mere grove grøntsager ved jeg sætter turbo på vægttabet - på en sund måde. (Og så fungerer maven bedre - lige nu har jeg lidt forstoppelse).
Motion: ak ja, kom ikke til svømning i dag. Men havde atter en dårlig nat med smerter - jeg må lægge ud lidt langsommere med motionen tror jeg nok.
Massage bestilt til mandag hos idrætsmassagedamen - glæder mig! Det hjælper på så mange ting!
13 år1. april 2011 kl. 11:38
#26
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Rettet startvægt: 87,7 kg
Jeg syntes det var lidt demotiverende, at ikke vide hvad min startvægt var - så jeg vejede det tøj og grej jeg havde på hos lægen og trak det fra. Godt nok var maven ikke tom - men de 87,7 er alligevel bedre samlignelige med min morgenvægt uden tøj vejet herhjemme.
13 år2. april 2011 kl. 10:01
#27
Tabt 5 kg på en uge JUBII
Status
minus 5 kg - still to go 17,7 kg

JUBII siger jeg - på trods af, at jeg godt ved, at den første uge "snyder". De første kilo er altid nemme(st) at komme af med.
Og det er det lange seje træk der tæller!

Kosten er jeg ikke utilfreds med - jeg vejer og taster ind alt jeg spiser. I gennemsnit har forholdet mellem protein/ kulhydrater/fedt været 22/47/31.

Typisk spiser jeg
Morgen: rugbrød med æg og eller fisk, grøntsager - helst gulerødder,vand, kaffe med skummetmælk.

Frokost & mellemmåltider:
drikker vand og kaffe med skummet mælk
en omelet eller grøntsagssuppe, små rugbrødshapser med fisk eller kødsovs, hakkebøf - eller hvad vi nu har af proteinkilder i køleskabet. Grøntsager til - tomat, agurk, gulerødder.

aften en kæmpe tallerken salat - med masser af broccoli. Enten med fisk eller kikærter eller æg.

natmad: fint udskåret frisk frugt. Hvis der er plads i regnskabet lidt valnødder og mandler.

Det er så besværligt at markere hvad som er morgen, frokost, mellemmåltider, så det har jeg valgt fra ... fordi jeg vejer det hele op og spiser af "portionen" i løbet af dagen. Jeg er jo hyppigt i stalden og har min opvejede mad med.

At taste ind motion/aktiviteter er svært - det ser også så fjollet ud med alle de "aktiviteter". Jeg sjusser mig frem - alt jeg laver findes ikke i listen. Og det er umuligt at skrive ned alt man gør. Jeg støtter mig til min skridttæller. På en uge har jeg gået 73.004 skridt. Altså i snit lidt over 10.000 skridt per dag - OK, men ikke godt nok på den lange bane. Der skal skrues op for motionen. Men jeg må tage det lidt forsigtigt her i starten.
Det blev dog til tre lange rideture, en lille cykeltur, svømmede 500 m.
Tak være den ny kæmpe dyre sadel - syet nøjagtig efter mine og hestens mål - så gjorde det knap så ondt at ride! Dog har mit højre ben "skvattet" mange gange (jeg står af hesten og vi går sammen de sidste km hjem). Og mit højre knæ drillede rigtigt slemt - men det hjalp at sove med knævarmer af angore.

Jeg er stolt af, at jeg ENDELIG fik taget mig sammen til at lave mavebøjninger i går aftes! 102 små tøse sit ups - men jeg magtede ikke særligt mange tøse push ups.. Kun 20 - ØV! Nåh, men det kommer!

Jubii - skal til idrætsmassage i dag! Og Osteopaten ringer sikkert også i dag og giver mig en tid!
Det gamle skrov skal justeres! Det hjælper på smerterne - det har det gjort før.

Motivationen er stabilt meget høj. Ingen problemer med at holde fingrerne fra OSTEN. Ingen fristelse at tage en skål fuld nødder og tørret frugt. Det bugnede med chokolade på tankstationen - uhm! Men jeg var ikke fristet. SKØNT!
Men det er nok fordi maven er fuld af grøntsager og protein - jeg har ikke været sulten et eneste øjeblik.

Søvnen kniber det lidt med - det er ikke så nemt at sove når det gør ondt hist og pist og alle vejne. Men det får jeg has på! SEGURO!

Første uge vel overstået! Jeg er tilfreds med min indsats.

Kan I holde jer muntre og nyde foråret!
Tante Sól
13 år4. april 2011 kl. 09:22
#28
re: Tabt 5 kg på en uge JUBII
Sådan skal det jo bare være.
Du styrer for vildt.
13 år4. april 2011 kl. 19:32
#29
re: Tabt 5 kg på en uge JUBII
Hej Sol, ja når man taler om den så skinner den :-)
(den er gammel jeg ved det godt :-)

Er først rigtig kommet igang med Madital nu. Det var en lang sej omgang de sidste to uger.. Men nu er Europa næsten bag os, og Atlanten åbner sig med al dens magt.

Stor tillykke med din energi, både herinde på forum, men sandelig også i din hverdag.. Du er rigtig spændt for projektet.. Det skal nemt lykkeds..

Islænderhest.. ja vel... Ja nu er barnet jo startet på Fjordhest, men svigerinden arbejdede med Islændere i nogle år.. Dem kunne hun nu også godt lide selvom det må man jo ikke sige når man til daglig bevæger sig i "heste-verdenen" :-)
Vi har en rigtig skøn Rideklub i Hjallerup hrv.dk her får vi alle styrret vor trang til de store hunde der..
Ja, du kan nok høre at min viden er begrænset, men jeg prøver...

Vor lille ridefamilie drømmer om en 3 uger i Montana USA på hesteryg.. Det lykkeds forhåbentlig en dag.. Ender nok med at det er mig de venter på - ja altså med kvalifikationerne på hesteryg.. :-)

Men det har jo ingenting med madital at gøre..

Held og lykke med projektet Sol..

Knus
Michael.
13 år5. april 2011 kl. 21:09
#30
re: Tabt 5 kg på en uge JUBII
Hej Michael
hyggeligt du har skrevet!
Jamen jeg synes jo helt bestemt at den der Montana tur på hesteryg har rigtig meget med vægt tab at gøre! Det lyder som en forrygende plan! Men for at du skal kunne få en fornøjelig rideferie i Montana med familien - så er det jo en super god ide at du knokler videre med dit madital projekt!
Det kan jo betragtes som en ekstra motivationsfaktor!
Det at vægttab og bedre kondi gør en til en bedre rytter er i hvert fald en meget stor motivationsfaktor for mig!
Balance øvelser er også vigtige - og det øver du jo hver gang vejret er slemt ;o)
Jeg har tænkt at købe mig en Balimo stol - så jeg kan sidde og øve balance her ved min pc! Venter blot på at få udbetalt feriepenge... Jeg kommer jo ikke mere ud at sejle - suuk.. jeg har jo været en fanatisk jolle sejler en gang for efterhånden mange år siden. ( her fik jeg et kraftigt nostalgi flip!)

Inspireret af dig, som må klare dig uden det daglige kærligheds-had forhold til en vægt, tog jeg mod til mig og brugte målebåndet. Åh nej åh nej! Min flotte Christian IV figur fylder virkelig meget i landskabet! Dog trøster jeg mig med, at et normalt målebånd var langt nok til at kunne bruges (griner)! Men hvor er det pokkers svært at vide HVOR man skal måle! Nu skal jeg vist ikke komme ind på detaljer (hehehe) - men efter diverse forsøg bestemte jeg mig for at måle omkredsen lige under barmen. Der har jeg i hvert fald et fast målepunkt!
Nåh - nu er det rigtig sent her i Danmark. Og vi VED jo at det er vigtigt at sove omkring otte timer hvert døgn hvis man vil tabe sig, så jeg må hellere sætte punkt her.
Hold jer muntre og husk at man bruger meget flere muskler når man smiler eller griner end man gør når man er sur! Hver kalorie tæller!
13 år6. april 2011 kl. 00:19



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });