Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#2281
kom til at grine.. Kose - du har ret! Islandske heste er lidt sære...
Men Mik viser ikke tegn på at være frisk = overskud af energi, livsglæde..
Desværre er det tegn på frygt og angst han viser... ØV!
Det er blevet meget bedre. Men HELT sig selv er han ikke.

Eksemplevis gik der en dame med en lille gøende hund på den anden side af hegnet... Miks hoved røg op som et periskop! Han havde faktisk løftet halen for at præstere hestepærer - men NEJ! DET turde han ikke ....
Næste mandag bliver han "familiesammenført" med de andre heste.
Håber det går godt.
Men frygter - naturligvis - det værste...
5 år3. november 2018 kl. 08:40
#2282
7-9-13 indtil nu går det strålende med "familiesammenføringen"! Der blev åbnet for en bred bræmme frisk græs. Så alle fem heste råæder. Mik tog turen ud til græsset i glad galop!

Men selvf. skal jeg være obs på risiko for forfangenhed. Risiko for kolik. Risiko for at Mik tager voldsomt på og udvikler EMS og/eller PPID = hestenes livsstils sygdomme.

Men hellere en glad hest i kortere tid end en miserabel hest i evt længere tid.
Livskvalitet er vigtigere end langt liv.

Og ja - jeg gør de rigtige ting for at forebygge : motion!
5 år6. november 2018 kl. 12:07
#2283
Sol - hvor lyder det dejligt. Jeg xer fingre for at det holder.

Og hvor har du ret - et glad dyr er det bedste. Jeg forstår heller ikke dem der ikke tør lade katte komme ud fordi de kan blive kørt over eller taget af en ræv. Hvis man ellers bor et relativt ufarligt sted.
5 år6. november 2018 kl. 18:50
#2284
Alinea det er også rigtigt spændende at smutte rundt og hilse på de lokale hestested!
De fleste er søde og positive.
Men ak - de mennesker som har hestested for at booste sit dårlige selvværd.. bliver man squ depri af at møde...
Men så ved man det!
Til gengæld er det en stor glæde at gense de søde og hyggelige!
5 år7. november 2018 kl. 15:20
#2285
Godt at høre at det går fint med familiesammenføringen :)
5 år8. november 2018 kl. 09:57
#2286
Et uvenligt afslag kan føre noget godt med sig!
Jeg havde håbet, at få lov til, mod klækkelig betaling, at bruge et skridtbånd til at motionere Mik. Var optimistisk, da ejerne kender Mik og mig. Men nixen bixen!
Blev faktisk ret skuffet. Og samtidigt vred.
Men disse negative følelser må jeg få fjernet!
Og i stedet for se fordelene ved det nedladende afslag jeg fik.
Nu har jeg jo ikke andre muligheder, end at gå lange ture med Mik.
Vi har gjort det før. Så det kan vi jo også nu.
Og som ekstra bonus må denne motion da også komme mig til gode!
Men hold da op så det trækker tænder ud!
Og tænk så heldigt det er, at jeg fandt ud af, at det ser ud til, at problemerne med mit knæ i stor udstrækning skyldtes - udslidte støvle!!!!!!
Nej hvor føler jeg mig som en idiot!
Allerede for mange måneder siden syntes jeg det var på tide at købe nye sikkerhedsstøvle.
Men jeg ventede på besked fra hele to forretninger om hvorvidt en bestemt støvle stadig kan fås med ekstra bred læst.
Min hjerne fungerer sådan, at jeg lægger projekter til side, indtil jeg får svar!
Så jeg tullede videre i udslidte støvle.. hvor højre hæle til sidst manglede helt. En højde forskel på ca 1,5 cm! Skævbelastningen fik mit bækken at blive skævt... og knæet hævede. Fik væske i knæet efter hver gåtur.
I stedet for at blive ved med at lede efter de dyre støvle med bred læst - har jeg nu købt et andet mærke - Ryom. Som ER brede i læsten. Og meget billigere.
7-9-13 indtil nu har knæet kunnet holde til rimeligt lange gåture!
Godt nok må jeg knokle med selvbehandling af mine muskler - AV AV!
Men jeg har en plan: må lave aftaler med min veninde med tryllestaven (laser) og de magiske fingre af stål!
Har lige fået en info mail fra Power Medic ( dem med tryllestavene) om at laser behandling af fodsålens muskelplade kan give god effekt!
Så jeg føler mig ret optimistisk!
5 år9. november 2018 kl. 04:12
#2287
Hjernerystelsen giver gener. Det var bedre indimellem. Men svimmelhed og kvalme er begyndt at plage mere.. og endnu mere..
Heldigvis kom der en "hjælpere" dumpende ud ur det blå! En som har masser med kundskaber og fif til hvordan man skal gebærde sig efter hjernerystelse. Så man undgår permanent hjerneskade og permanente gener.
Lucky me!
5 år16. november 2018 kl. 13:52
#2288
Sol - hvor længe siden er det du fik hjernerystelse? Det er da noget skidt hvis det bliver værre.

Det samme skete jo for mig for 2 år siden, og det viste sig at jeg havde en sivende blødning udenpå hjernen og måtte opereres.

Jeg kunne ikke gå langs en linje, men lignede en fuld sømand - sagde lægen.

Gå til læge og bliv undersøgt for ' da.wikipedia.org'

Her er i øvrigt nogle råd

Pas på med at hvile for meget efter hjernerystelse

politiken.dk

Knus Alinea (den bekymrede)
5 år16. november 2018 kl. 18:01
#2289
Tak Alinea for din omsorg! Det varmer!

Nu jeg har fulgt instrukserne fra M. - så går det virkelig meget bedre!

Det duer ikke, at jeg overbelaster mig selv i denne periode.
Til gengæld, skal jeg være meget obs på, at ikke forvandles til "sofakartoffel".

Vedvarende træning af hjernen - med forskellige ting... så de forskellige dele af hjernen bruges. PAUSE ved tegn på træthed.
Men ikke lange pauser...
Variation både vedr. brug af hjernen og kroppen....

Min nakke fik da også bank ved flyveturen.... forsigtig og blid massage og langsomme strækkeøvelser ser ud til at virke.

Det ser ud til, at jeg snart kan melde, at jeg ingen gener længere har af flyveturen! Blot jeg respekterer, at den finske SISU stil skal pakkes bort for nu! Hurra for det!

Det går fortsat fint med Mik på det ny sted!

5 år18. november 2018 kl. 09:58
#2290
Sol, det beroliger mig. Og det lyder som du følger alle anvisningerne: ) Så skal det nok ende godt.
Og dejligt det går fint med Mik!
5 år18. november 2018 kl. 10:48



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });