Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#231
re: ØV ØV ØV
Tak calcit og flab! Det varmer og trøster at I gider læse mit jammer...
Og det giver bestemt mening at være her på madital. Jeg har aldeles ikke opgivet at komme igang med livsstilsændring. Det kan bare ikke være lige nu - jeg skal nok først have lidt mere overskud..
calcit - jeg ved ikke hvem som kunne tage med min datter til lægen og slå i bordet! Hvis jeg foreslår at jeg tager med - så siger hun med garanti nej. Og det er OK. Jeg ville ikke kunne holde mig saglig og behærske min vrede... Min datter må simpelthen øve sig i at sige fra ORDENTLIG. Åbne munden. (Og huske at en vis overdrivelse fremmer forståelsen - når man har med tykhoveden at gøre) Det er ikke så nemt at skifte læge - i region Hovedstaden er der lukket for tilgang af nye patienter hos lægerne med godt ry. Man kan være heldig at en ny læge er god - men det kan man jo ikke vide på forhånd...
Det er også noget med personkemi! Min læge, som jeg er meget tilfreds med, var en katastrofe for min datter.. hun kunne overhoved ikke kommunikere fornuftig denne læge...
De seneste bulletiner fra min datter - var ikke positive. Medicinen som angivelig skulle hjælpe på mavekramperne - gjorde dem bare meget værre..

Med hesten går det heller ikke så godt!
Den dyrlæge som opererede, som jeg ringede til for lang tid siden for at fortælle at suturerne var skredet og der vælter pus ud, og som svarede at det IKKE var pus men "kun sårvæske" & kun spurgte hvorvidt jeg havde betalt regningen - havde så frækheden i dag, når jeg ringede og bad ham sende journalen tilo en anden dyrlæge, at sige at jeg jo" bare skulle have ringet", og " bare skulle have kommet med hesten" fordi han jo så ville ordne problemet gratis.
HVAD F%N er meningen!!! Tror han virkelig at man kan have tillid til en dyrlæge som bare fyrer af at pus ikke er pus men "sårvæske". HELT ÆRLIGT!
Når en dyrlæge opfører sig på den måde - så er jeg skredet..
Han blev bare ved med at gentage at "jeg jo skulle have ringet" - og jeg blev ved med at sige, at det gjorde jeg jo..

Nåh - hellere i konkurs end at min guldklump er i hænderne på nogen jeg ikke mere har tillid til!

I morgen er en ny dag - og sikkert en bedre dag!

Det bliver nok en mega dyr omgang dette her! Jeg må finde en løsning... låne...
Mik skal sandsynligvis lægges i narkose og evt. resterende suturer pilles ud... Der ryger sikkert en 7.000 - 8.000 kr mere... ved siden af de fire dyrlæge besøg indtil nu... plus et til på onsdag.. plus evt. indlæggelse..

NU trækker jeg dynen over hovedet, TRØSTESPISER og trøstelæser triviallitteratur... gaab - den er ret kedkeig og forudsigelig: sidste bog i Jean M Auels serie om hulebjørne og andet fra forhistorisk tid...
Jeg ville hellere have haft en saftig krimi at trøste mig med! Bare ikke for saftig = voldelig... jeg er nok mest til lidt gammeldavs krimier ;o)
12 år29. august 2011 kl. 14:23
#232
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
12 år29. august 2011 kl. 14:41
#233
re: ØV ØV ØV
Det er rigtigt nok at det er svært at få den rigtige læge....jeg har nu boet her i 3 år...og har den 3 læge....havde bøvl her med at få anden stofskifte medicin. Alle ryster på hovedet af det var sådan. Ingen kommer og siger undskyld jeg ikke sendte dig videre....Jeg havde store problemer i tidl.kommune i hovedstadsområdet og årsagen var ikke at jeg var besværlig. Der ved jeg også godt hvem der ikke støtter en. Var nød til at klage over en ny læges opførsel og helbredserklæring med 9 fejl.
Jeg står i samme problem som dig Sol. Min mellemste søn, fik diabetes 1 her for snart 3 år siden. Han har her siden juli kunnet rende på toilettet konstant og når han skal, skal det gå hurtigt. Ikke smart med et job hos kunder...han har fået taget prøver og lægen glemte i første omgang at han har diabetes 1. Så det hele skulle tages om,,,,Det tager lidt tid at få svar.Han er ikke farvet af mine oplevelser men de er heller ikke noget at råbe hurra for....Vi tror der er noget i kosten han ikke tåler...gluten eller mælk....
12 år29. august 2011 kl. 15:11
#234
re: ØV ØV ØV
Hvor er det dog voldsomt som alle uheld lader til at ramle ind i dig lige for tiden.
Hvor er det dog forfærdeligt med din datter - hvad er det for et sundhedssystem vi har?!? Man fatte rjo ikke altid at det kaldes velfærdssamefund! Hvor meget velfærd er der i dårlig behandlig???

Og så ham dyrlægen, man kan da blive i helt dårligt humør, bare af at læse om ham!!!

Føler virkelig med dig! Jeg siger som de andre: Opfodre din datter til at skifte læge, det har jeg også selv måttet gøre et par gange pga. en læge som påstod jeg ikke havde et problem med hovedpine på trods af svære hovedpiner hver 2.-3. dag året rundt og deri tillagt mange svære migræneanfald....
Det hjælper meget at have en god læge! At føle at de ved hvad de laver, så man kan have tillid til dem - det er guld værd!!
Håber vinden vender og der snart falder lidt lykke og ro i din retning!!
Katzen
12 år30. august 2011 kl. 09:30
#235
re: ØV ØV ØV
meget enig Katzen, ja velfærden er afskaffet for en del år siden man oplever der først nå man selv er i det.....Sollakka et kæmpe knus og tanker fra mig Calcit.
12 år30. august 2011 kl. 11:44
#236
Kan ikke rigtig koncentrere mig om andre ting...
Mik skal indlægges søndag på Universitetshospitalet for Store Husdyr. Operation tirsdag.

Jeg kan jo næsten ikke fatte det endnu. Men VED at det er den eneste mulighed der findes.
Jeg håber blot, at han ikke bliver dårlig INDEN...

Det kommer at koste atronomiske summer....

Men blotte tanken på, at stakkels Mik skal køre langt i trailer til et vildt fremmende sted...

Jeg håber alt går godt og han bliver sund og rask igen.

Tak for alle gode råd og gode ønsker!
Håber også min datter vil kigge en gang til på det at skifte læge...

Nåh - nu må jeg vist gå i krig med at jagte kørelejlighed søndag...
12 år1. september 2011 kl. 15:49
#237
re: Kan ikke rigtig koncentrere mig om andre ting...
Øv, havde sådan håber han ville komme sig og vinden vende for jer, så det blæste lidt i den rigtige retning :(
12 år2. september 2011 kl. 09:31
#238
re: Kan ikke rigtig koncentrere mig om andre ting...
uha vi må håbe der bliver gjort det som der kan og at han har kræfterne til at komme sig.....stakkels Mik...
12 år2. september 2011 kl. 09:35
#239
re: Kan ikke rigtig koncentrere mig om andre ting...
Her ind emellan blev det rigtig kritisk - feber i går aftes og pungen glovarm og hævet - uha uha! Jeg var ved at bryde helt sammen!
Ringede til Dr Dyr og fik aftalt, at jeg skulle afhente penicillin. Smertestillende havde jeg fra tidligere.
Men ak og ve - ingen af "stikke-veninderne" var til at få fat på! Og egentlig MÅ jeg slet ikke injicere Mik ens muskulært... Hvad gør man så!? Joh man tager mod til sig, repeterer alt man har lært og set om hvordan det skal gøres - og så GØR man det bare!
Først lykkedes det ikke - alle indledende øvelser var korrekt udført - men jeg kunne ikke trykke stemplet i sprøjten... så ud med nålen, tjekke at jeg kunne trykke ud en dråbe penicillin - og så gå igang igen...bl.a. er det vanvittig vigtig at man trækker stemplet tilbage og kontrollerer at der ikke kommer blod - fordi så er man på gale veje! Hvis man sprøjter intravenøst så kan hesten dejse - og faktisk dø...
Med rystende knæ fik jeg trykket stemplet i bund og sprøjtet alle 28 ml ind i muskeln på Miks hals..
Bagefter var jeg bare helt færdig - stod og krammede Mik og var lige ved at tudbrøle..
Så hjem og hente smertestillende, tilbage tilo stalden.. Metacamen skal man sprøjte i munden på hesten pfyi! de kan ikke lide smagen!
Så blev der vasket sår og spulet med sterilt vand igen - og det fandt den tapre hest sig i atter en gang.
Så hjem og i seng - men jeg kunne jo ikke sove!
I morges var temp ok - men hævelsen var større. Så dr. dyr måtte telefonkonsulteres: penicillindosis måtte sættes op! Så fat på en stikkeveninde... ud til hesten.. så hjem så ud igen - for at vente på Dr.Dyr...

>Men skidt - Mik har det bedre! Og skal bare have penicillin i store doser indtil han skal indlægges på søndag.
NU er jeg fortrøstningsfuld efter Dr. Dyr var forbi og tjekkede...

Jeg glæder mig til den dag Mik atter er rask igen! For det SKAL han blive!
12 år2. september 2011 kl. 18:00
#240
re: Kan ikke rigtig koncentrere mig om andre ting...
åååh nej.. håber at det bliver bedre med den stakkels Mik.. og at de kan klare det hurtigt og godt på søndag.. føler med dig og med MIk.. det er noget af en omgang I er igennem sammen!
Katj
12 år2. september 2011 kl. 19:50



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });