Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#2121
Jeg er glad for at du endelig er kommet igennem og jeg håber at kirurgen kan sy det hele på plads igen.

Som du er jeg forarget over systemet. Det kan godt være at nogle skader går over af sig selv, men dem, der ikke gør, bliver jo ikke nemmere at reparere, fordi kroppen jo altså kompenserer og det giver ofte andre gener/men, som så skal ordnes bagefter. Men hey - det varmer så godt, når vi tisser i bukserne. ;-) Desværre er det politisk afgjort og den del er så forbandet betændt at det er håbløst. Jeg har i hvert fald givet op.

Jeg er sikker på at du gør alt for at forbedre din habitus før, under og efter operationen.
6 år16. december 2017 kl. 19:33
#2122
Sol, jeg er enig med dig. Det ee for jammerligt at alder skal afgøre hvordan man bliver undersøgt.
Men godt at du har fundet fighterviljen frem! Jeg xer fingre for at der kommer en dato før jul.
6 år17. december 2017 kl. 11:22
#2123
Blev ringet op i dag - pga af aflysning kan de oprere mig allerede den 2. januar!
YESS!
Skal til hospitalet i morgen - og skal afsætte masser af tid.. forundersøgelse, anæstesilæge, blodprøver mv

Hm.. når jo ikke alle de forberedelser jeg gerne havde gennemført.
Men de vigtigste er a stoppe m. Ibuprofen
Jeg hverken ryger eller drikker alkohol.. så det er på plads.
Holder pause med torsklevertran og fiskeolie - for det skal man nemlig OGSÅ holde op med i god tid før operationer.

Tjekker lige alt andet også.

Og så bliver det 6 forfærdelige uger - puha. Armen må SLET ikke bruges. Og skal sågar sove med slynge. Og de moderne slynger HADER jeg.
Vil spørge hvorvidt det er Ok at skifte mellem moderne fjolle slynge og gammeldavs mitella...

T.o.m. at komme på toilettet når kun EN arm må bruges - er en udfordring!
6 år20. december 2017 kl. 18:13
#2124
Ja puha. Toiletløsningen er en lang vid nederdel og intet under - fniis! Men det funker. Min mormor fortalte at sådan gik pigerne klædt i Novosibirsk år 1910. Det havde åbenbart overrasket hende meget.

Det er så godt at du ikke skal vente længere. Ventetid er så frustrende. Og det lyder heldigvis til at du har fået dit gåpåmod tilbage.
Knus, Alinea
6 år20. december 2017 kl. 19:44
#2125
Fniis alinea - det var faktisk løsninger i den stil jeg havde pønset på lidt!
MEN af nogen mærkelig grund er jeg inkontinent for tiden - så det går jo ikke!
Så skal jeg jo have tjenstefolk til at tørre op efter mig... suk suk!
Laver knobeøvelser så jeg bliver blå i hovedet (og håber det ikke er nerver i klemme som laver ravage) - jeg har jo 13 ryg diagnoser med diverse spinalstenoser og andet sjovt. Blev jo advaret om, at der kan komme en tid når stenoserne klemmer på nerver så diverse funktioner går fløjten... Men tror nu blot nuværende inkontinens skyldes at jeg mangler motion i det hele taget. Jeg kan jo heller ikke gå ordentligt - det var jo meningen, at jeg skulle have haft en hofteprotese operation i starten af 2018.

Få nu se hvad det bliver af den operation... tror nok den må vente lidt.
6 år20. december 2017 kl. 20:50
#2126
Måske kunne forneden-fitness være en ide? Desværre er dimsen så dyr....
Har ikke prøvet selv. Jeg var for nærig. Og mærk'ligt nok forsvandt mit problem da jeg tabte mig. Så nu kan jeg hoste uden problemer.
kegelmaster.dk
6 år20. december 2017 kl. 22:23
#2127
Fantastisk Sol!

Selvom det er surt at måtte gå med slynge, så er det jo federe at få det overstået end at måtte gå og vente, med smerter.
6 år21. december 2017 kl. 11:13
#2128
Ja jeg GLÆDER mig til operationen!
Journal samtalen foregik jo på "MIN" afdeling = densamme hvor jeg var i januar med min hofte operation.
Det var jo som at komme hjem - trygt og velkendt.
Også dejligt jeg havde lejlighed at takke og rose - min hofte operation var jo intet mindre end perfekt!
Folk er utroligt søde på afdeling 0661 i Hillerød.
Overhørte fyssen træne med opererede patienter - nørj hvor var hun god! MEGET inspirerende! Havde sådan lyst til at deltage.

Som sædvanlig skulle først sygeplejersken, så lægen og så bagefter narkose lægen stille omtrent de aldeles samme spørgsmål. Så det tog jo en krig.
Og som sædvanlig er jeg lidt belastende for yngre læger... ak ja! Men de PLEJER at "falde til" og overgive sig hehe. Ja det skete jo også denne gang.
(Tror nok at jeg er alt for udadvendt , alt for fuld af galgenhumor, til at det "passer sammen" med alle mine helbreds skavanker, indskrænkninger og smerte niveau.)

Summen af kardemummen er, at jeg SKAL være fastende men smertedækket når jeg indfinder mig kl 07 om morgenen den 2nd januar.
Fik ikke udleveret brochure om op. eller hvad med efter op - men PYT : region Syd har en online. Og måske også vores region - hvis jeg søger "indenfor".

Troede jeg havde fundet løsningen for at få nogen til at komme et par gange til Mik per uge - men helt ærligt jeg har nok ikke råd til det... 4 besøg hos en hest = 2.880 kroner.
Jeg ville jo have mindst 12 besøg - dvs to per uge hos Mik under de 6 uger...
Tror nok jeg må "pine" helten og prøve at få ham til at tage over.
Alternativt spørge en af damerne på stedet hvad hun ville tage for at strigle Mik 2 gange per uge... og så "pine" helten til at fortsat køre ud til Mik et par gange per uge.. så han kan komme på skridtbåndet..

Men nu ser vi!
Jeg prøver da at kontakte hende horse mama og spørge om et tilbud..

Hehe Alinea - jeg HAR faktisk vaginal vægte et eller andet sted. Engang før mange år siden var jeg rimeligt plaget af inkontinens. Gennemførte et godt træningsforløb på hospitalet. Var også hos en klinik på Østerbro. Der var ikke noget galt med min muskelstyrke i bækkenbunden. Det er knibe reflekserne som ikke virker hurtigt nok ved pludslig stress såsom nys, host, fald...
Det er næsten umuligt at optræne disse reflekser . (Har også for langsomme lukke reflekser i øjnene. Men mærkeligt nok har jeg ellers meget hurtige reflekser.. Mystiskt!)

Jeg er enig - ekstra vægt øger tendensen til inkontinens.I hvert fald også for mig.
Og hver gang jeg er faldet af hesten kommer der en periode hvor jeg er utæt.
Synes dog at 10 uger er ekstra lang tid.
Dog virker det til at knibeøvelserne virker! Så måske er det faktisk blot et spørgsmål om vægttab og styrketræning - ak ja!

Aj altså - HAR i tjekket hvor svært diverse småting er hvis højre arm OVERHOVEDET ikke må deltage??
Jeg prøver nu som forberedelse at helt undlade at lade højre hånd deltage i "opgave løsninger". Konstaterede, at jeg IKKE kan skifte toiletpapir - fordi holderen er lukket med en skrue... der er en metalpind omsluttet af et rør af træ.. man KAN ikke komme den ny rulle på uden to hænder...
Kunnne fjerne den gamle vha mine tænder! Bed fast i rullen og trak den af - medens jeg holdt fast i pinden og trærullen med venstre hånd...

Altså det bliver godt nok et evigt bede om hjælp efter den 2nd januar... FØJ!
Og så lige mig! Et individ hvers første kendte ord var "Ka' SELV!!!!!" - med hidsigt tonefald - helt ala Lille My! Nåh - sådan kan det gå! (Nemesis????)
6 år22. december 2017 kl. 11:05
#2129
CU udbrud - på juleaften! ØØØØØVVVVV!!
CU udbrud - på juleaften! ØØØØØVVVVV!!

Heldigvis da ikke så voldsomt, at der var risiko for at jeg ville forbløde.
Men slemt nok.

Jeg bliver så dødeligt TRÆT når min Colitis Ulcerosa går i udbrud.

Måtte sove FØR julemiddagens hovedret (and, brune kartofler, sovs mv)
Jeg blev hentet til bords - for en kort bemærkning - spiste lidt. Måtte opgive og lægge mig igen.
Sov - og blev hentet til bords for at spise ris ala mande..
Måtte så lægge mig at sove igen...
Indtil bilen var pakket og klar - Helten vækkede mig før at vi skulle køre hjem.

Men ellers en god og hyggelig juleaften hjemme hos min datter. Heldigvis har hun et gæsteværelse hvor sengen står klar til mig. Jeg har jo hyppigt behov for en pause på langs...

Gastro afdelingen holdt lukket over julen.
Meen - har jo prøvet på at gå i udbrud før... så jeg brugte samme metode som overlægen gav senest ... satte op min forebyggende medicin til max dos, og så suppositorier . Havde ikke skum (til natten ) så jeg brugte suppositorier i stedet for.

Og så HVILE, sove, hvile, hvile... vha Tradolan kan jeg jo sove - dettager toppen af smerterne.

Fik snakket med Gastro folkene i går den 27 . Jeg skal fortsætte som nu, med max dos enterotabletter og suppositorier.
HVIS udbruddet ikke er banket på plads i morgen den 29 - så skal jeg ringe Gastro. Og så finder de en løsning sådan, at min operation den 2. januar ikke bliver aflyst.

Syv-ni-tretten - ser det ud til, at udbruddet er gået i remission... Ingen synligt blod JUHUU!!!

Men sikken en forskrækkelse jeg fil juleaften eftermiddag - med rød kumme. FØJ! Jeg HADER rød kumme....

Jeg er ikke bange. På trods af at jeg godt kender statistikken og ved, at CU kan tage livet af en... flere FB venner er jo afgået med døden. Så det er jo helt konkret viden.
Men de seneste mange år har jeg jo kun haft små udbrud. Så... med lidt held og behændighed - skal det nok gå fint!

Men det er så BØVLET med udbrud... og man bliver så enormt træt.

Også ubehageligt at vide, at ens eget immunforsvar behager at gå til attak på ens egen tarm slimhinde! Det system som er indrettet til ens forsvar - laver huller i slimhinden sådan, at man bløder... og bløder... og bløder....

Og det kommer hver gang som et lyn fra klar himmel...

Nåh nok om det!

Helten vil ikke have Horsemama ind i billedet.
Han vil SELV!! Pragtfuldt!
Med lidt held bliver han da en dag en rigtig Horse-Man! YEAHH!

Damerne i stalden kan jo godt lide ham - så det hjælper sikkert på hans lyst til at opholde sig på stedet og "ordne hest".

Suk - jeg VED jo hvordan det går. Fordi sådan går det altid! "Mine" venner bliver så glade for helten når de lærer ham at kende - at de mere bliver HANS venner end mine...
Det er OK.
jeg kan jo godt forstå dem!
Han snakker allerede BEDRE med mange af stald damerne end jeg gør...

ved siden af Heltens egne super gode egenskaber kommer også fænomenet "mand i stald" som automatisk giver plus points.

Hvilken som helst mand, blot han ikke er heelt umulig og klam, er straks en velkommen og populær gæst når han dukker op i en stald... fordi der mest er kvinder som rider...

også sådan rent praktisk! Hvis manden så oven i hatten er stærk som en bjørn og en god håndværker... så er succesen hjemme.

Der er ALTID brug for en stærk og praktisk mand i en stald :D :D :D :D:

Girl power er godt - men mande power bedre.
6 år28. december 2017 kl. 10:57
#2130
God bedring
6 år28. december 2017 kl. 18:29



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });