Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#611
Jeg har selv anmeldt mit seneste indlæg til Lone

Til sidst KUNNE jeg ikke lade være med at skrive om min mors uhyggelige og LANGTRUKNE via Dolorosa...

De uhyggelige lidelser i et par årtier min mor måtte gennemlide på grund af SULT.

Jeg får det dårligt hver gang jeg kommer til at læse indlæg fra piger som prøver at sulte sig slanke...

Hvis Lone sletter mit indlæg så er det helt OK.

Men jeg KUNNE bare ikke lade være til sidst...
12 år25. april 2012 kl. 09:11
#612
re: Jeg har selv anmeldt mit seneste indlæg til Lone
Hvad sker der her? Ja jeg er enig og føler det også hårdt at læse om ulykkelige som af uvidenhed tror man kan tabe sig på nul komma fem. Og skriver man noget i en anden retning falder der oftes en dum kommentar. Da ville jeg håbe vi var bedre til at støtte hinanden......nå, god vind hos lægen i dag Solakka....tænker om det er irriteret tyktarm du har colitis ulcerosa?
12 år25. april 2012 kl. 10:32
#613
Og hvad sagde lægen?
suuuk...

nu ved jeg da at det IKKE skyldes hverken ondartede bakterier eller parasitter.

Det KAN være et virus.

Eller ulcerus colitis.

Eller polypper i tyktarmen

Eller tyktarms cancer...

Eller en kombination...

Så det er bare at bevæbne sig med tålmodighed!

12 år25. april 2012 kl. 12:18
#614
Det er bare at indse at jeg vist er langstids syg...

Og hvad gør man så??

Opgiver? NEJ!

Venter - og lader stå til under tiden? NEJ!

Der findes jo kun en vej som holder:

saml alle "brikker"
analyse
formulere handlingsplan
GO!


Så det gør jeg.

Back on track. Syg - men ikke slået ud.
12 år26. april 2012 kl. 09:04
#615
Bare nu ikke posten svigter!!!!!!!!!
GISP
fik en tid til kikkertundersøgelse - koloskopi mandag den 30 april 13.30

damen sagde hun vil sende info plus recept...
MON det når frem i tide????

Må læse lidt på nettet... hvor lang tid man skal være fastende...
og hvis det går helt galt... spørger jeg vagtlægen i weekenden om recept på udrensningsmiddel...

dejligt at jeg fik tid så hurtigt!
12 år26. april 2012 kl. 10:13
#616
re: Bare nu ikke posten svigter!!!!!!!!!
FIk lavet det i sept. og da husker jeg skulle starte om eftermiddagen før med noget pulver som skulle drikkes i vand 2 liter...og jeg fik det tilsendt fra hospitalet...kunne ikke få andet end halvdelen ned men det var alligevel ok. Jo du har da brug for der bliver udredt hurtigt. Jeg fik et råd om i dagene op til, at spise så lidt som muligt.Jeg var i rus og mærkede intet og vi snakkede undervejs.Havde heller ikke problemer bag efter ejheller med at spise eller noget...
12 år26. april 2012 kl. 11:27
#617
re: Bare nu ikke posten svigter!!!!!!!!!
nå ja der er noget med at undgå visse fødevarer med kærner: tomater ,fuldkorn og jeg mener mælk. Så helst flydende kost ....
12 år26. april 2012 kl. 11:29
#618
re: Bare nu ikke posten svigter!!!!!!!!!
Tak Calcit - det du skriver passer fint sammen med den instruks jeg fandt på nettet fra et sted som hedder endoskopiklinikken!

To døgn med skåne kost... ingen mælkeprodukter, ikke noget med kerner, ikke noget med højt indhold af fibre...
Jerntabletter, Husk mv er også FYFY

Sidste døgn før undersøgelse - "udrensningsdøgnet"

Phosphoral - YÆK! om formiddagen

Phosphoral om aftenen...
og så drikke masser.. kun flydende kost og NUL mælkeprodukter...

12 år26. april 2012 kl. 18:12
#619
Intet i posten...
så jeg ringede klinikken.
Damen sender en fax til apoteket...
så kan jeg hente afførings-trylledrikken Phosphoral plus instruktioner i morgen...

Jeg må selv huske det med åndrætsøvelser på mandag - koloskopi kan gøre VANVITTIGT ondt.

Sidder lige og tjekker - mon jeg kan komme ud LIDT til min lille hest???? Om en time eller to...

Har sultet mig i håb om at det vil lykkes...

Hvis der intet er i tarmen - så kan den jo dårligt "overfalde" mig ;)

Så kan jeg jo spise når jeg kommer hjem igen!

Har kraftige abstinenser...
12 år27. april 2012 kl. 14:51
#620
Fastende fra aftenen før - kan jeg ride! YESS!!
Man skal jo ikke lade sig slå ud af sådan en petitesse som diarré - vel!!?
Har fundet ud af, at hvis jeg er absolut fastende fra aftenen før - så kan det lade sig gøre, at tage ud til Mik og tage en herlig ridetur i skoven med start omkring kl 11 - 12.

Fordi så er der ikke mere i tarmen som kan finde på at eksplodere sin vej ud hehe - hvis udtrykket kan tillades ;)

Jeg fik mig en herlig tur i går og også i dag! Mik nyder at tonse i "dårligt selskab" - de to røde lyn gjorde Horserød hegn usikkert i går :) Nåh - vi red da også andre gangarter end firspring!! Men i alt blev det nok til omkring 3,5 km for absolut fulde gardiner! Så får Mik løbe lig så stærkt han vil. Jeg står i stigbøjlerne og føljer blot med! (Tegnet er, at jeg står i stigbøjlerne i så kaldt "let sæde", tager fat i en tot af manen og siger "galop!" Så går det stærkt!)
I dag var det lidt mere stille... ikke firspring og blot lidt galop.. men trav og tölt og så den obligata skridt...

Nu kommer to dage uden Mik.
ALLEREDE I DAG SKAL JEG SPISE SKÅNEKOST....
Det er frygteligt vanskeligt at komme op på 1200 kcal vha buljong, juice, youghurt, kaffe og te...

I morgen må jeg ikke indtage mælkeprodukter... så menuen står så på buljong, juice og te...

Kl 10.00 skal jeg sluge 45 ml Phosphoral..

og kl 20.00 en Phosphoral til....

og så skal jeg blot holde ud indtil mandag kl 13.30....
12 år28. april 2012 kl. 16:53



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });