Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#2241
Myoser! Mega slemme myoser mellem alle mine ribben hele vejen rundt!
Osteopaten mistænkte først at jeg måtte have brækket nogle ribben! Han kender jo mig godt og ved jeg har en meget høj smertetærskel.
Fandt det bekymrende at jeg havde smerter omkring 3-4 blot ved at trække vejret dybt. At grine eller hoste fik smerterne op på 5-6.
Ridning i tölt eller trav gav smerter niveau 8-9.
At lægge mig på briksen var slemt 7-8...
Men en nærmere undersøgelse afslørede slemme myoser mellem alle ribben...

Fik lidt første hjælp - aah! Dejligt!
Og nu kan jeg arbejde videre med selvbehandling af de utallige slemme tigger points vha min Body-back-buddy dims.
Har også stygge trigger points på siderne af halsen...
Egentlig ville en god omgang massage være en god idé.
Men lige nu har jeg ikke endnu fundet en massør jeg synes er god nok. Det koster immervæk 500 kr....
Jeg må spørge min veninde om hun kunne tænke sig at svinge sin tryllestav (laser) og bruge sine fingre af stål! Tror nok jeg får mere før pengene hos hende!

Og så må jeg vente med at ride andet end skridt indtil myoserne er løsnet op.
Og lade vær med at muge!
I hvert fald en måned!
Øv bøv - jeg elsker at muge!

Osteopaten lader mig ikke slippe for at arbejde videre med skulderen.

Så der er håb forude!

Jeg skal blot være flittig med min Body-back-buddy og øvelserne.

Udvise fornuft!
Baby steps!

Føj så kedeligt! Mentalt er jeg klar til at tage fat! Utålmodig.
Men her hjælper ingen kære mor!
5 år2. august 2018 kl. 20:54
#2242
ØV! Svømmehallen åbnede i går.
Men ak - Haloo kabinen var i udu! Slugte min mønt - men startede ikke... mystisk fejl! Temperaturen var 40 grader. Men hverken timer eller lysrør virkede. Sæt tålmodigt over 35 minutter i kabinen. Uden at komme i svedning.
Derfor mener Jeg, at kabinens IR system er i udu.
Prøver i dag igen.
Jeg ved det er fjollet - der går sikkert mindst en uge før en kompetent reparatør kan forventes at ordne problemet.
Men jeg har mega ondt.
Så jeg må jo prøve alt.
Svømmede KUN 100 meter! Jeg skal jo lære at tage baby steps....
Trænede bagefter i varmtvands bassinet.

Det skal nok blive godt.. på sigt!
Mystisk at det tager så uendelig lang tid at restituere efter jeg har overbelastet muskler!
Det tager UGER.

Hm... min min CU medicin og/eller min CU er grunden til dette?
5 år12. august 2018 kl. 08:15
#2243
PS smadrede også mit knæ i forgårs... ÆV ÆV!
5 år12. august 2018 kl. 08:16
#2244
sol - din seje qvinde. Du er altså fantastisk - jeg har aldrig mødt nogen der kæmper så indædt. Jeg håber da at knæet hurtigt bliver bedre - hvis både overkrop OG knæ brokker sig, er det jo næsten ikke til at se ende på.
Jeg xer alt hvad jeg kan og puster, puster, puster på knæet.
Knus og varme vibrationer (når nu kabinen er i udu) - Alinea
5 år12. august 2018 kl. 15:37
#2245
Tak Alinea! Det virkede vidst at du pustede!
Lavede mange ting for at få knækket koden med de smerter.
Veninden med tryllestaven grinede når hun så alle små blåmærker jeg havde påført mig selv gennem flittig selv behandling af triggerpoints..

Ventede indtil tirsdag med at tage til svømmehallen. Før at have en chance at kunne være der 6.15 skal jeg jo stå meget tidlig op.

Lykkedes komme afsted.
Tjekkede ind med mit klippekort 6.25.
Men svømningen var lukket!!!
Så hældte jeg jo vand ud ur ørerne!
Havde jo mistet et klip!
Plus jeg var desperat efter at få lindring... er jo i rehab forløb...

Se endnu en gang var det heldigt jeg er så ekstrovert! Den flinke personaledame lovede, at hvis jeg kom i morgen tidlig så ville hun lave et træningsprogram til mig! Plus jeg fik et et klips kort.

Wow siger jeg bare! Fik trænet i varmtvands bassinet i går! Før meget og før intenst - så jeg har trænings smerter.
Men det program kommer at rykke!
Jeg tror der ikke går særlig mange uger før jeg vil kunne tage sokker på på ca normal vis!
Kunne tage op en ting som faldt på gulvet på næsten normal måde her til morgen!
Hvor vildt er det!!!

OK jeg var også bagefter hos osteopaten som også masserede. Det var tiltrængt!

Jeg har da ONDT. Desværre. Men på en anden måde.
Har også sat ned Mesasalazin dosis fra max til vedligehold.
Og det uden at spørge eller informere gastro.
Hvis vedligehold dosis fungerer uden udbrud de næste måneder så stopper jeg helt.
Fordi jeg er begyndt at mistænke at medicinen er skyld i, at mine muskler ikke restituerer normalt længere.
Mesasalazin påvirker lever og nyrer. Kan give alvorlige skader. Og en sjælden bivirkning er bindevævs sygdom.
Mange af bivirkningerne forsvinder angivelig når man stopper med medicinen.
Så det skal prøves.

Skal tilbage til osteopaten næste fredag.
Svømmehallen planlægger jeg at besøge 2 gange per uge.

Desværre kan jeg ikke benytte gratis pensionist svømning. Det er kun en time.
Mit program tager mindst to timer...

Juhuu - jeg er meget optimistisk!
5 år17. august 2018 kl. 10:59
#2246
Sol - en rigtig solstrålehistorie. Hvor er det dejligt. Og endomondo siger at du også lufter Mik. :-) Sikke en fremgang! Knus, Alinea
5 år17. august 2018 kl. 21:51
#2247
JA! Vægten var også straks imødekommende!
Træning i vand giver rigtigt meget! Det hør også IR kabinen - den virkede nemlig!
Red i ridehuset på Mik her om aftenen. Bare en halv time. Havde så travlt - skulle skynde så ikke den flinke dame som pt passer hestene skulle vente på at Mik var tilbage på folden.

Det som er mindre heldigt er, at hun dom ejer stedet har delt ud bokse. Også "Miks boks".
Og det på trods af, at jeg helt med vilje har betalt før boksplads alle måneder Mik har hået på døgnfold...
Så nu må vi se hvad jeg stiller op. Nu græsset igen gror. Og Mik måske ikke længere burde komme på græs om natten.
Jeg drømmer om den helt store lotto gevinst..
Egentlig skal man kun have hest hvis man har sit eget sted. Og kan se til at alt er i orden...

Men lad os nu se!
5 år17. august 2018 kl. 22:29
#2248
Mik var tæt på at dø i dag.
En af de værste dage nogensinde.
Stod tidligt op - var i svømmehallen 6.30.
Mobilen på lydløs.
Når jeg lom hjem ringede mobilen på trods af at den stadig burde have været på lydløs.
"Din hest har spiserørs forstoppelse. Dyrlægen er her."
Kender ikke heste som har overlevet spiserørs forstoppelse. Men har kendt to som døde.
Kørte straks afsted. Meget hurtigt.
Prøvede at sende besked til Mik "hæng i!"
Blev glædeligt overrasket når jeg kom frem.
Mik stod da på sine fire ben. Med en slange i næsen. Lidt groggy pga beroligende.
Dyrlægen var heldigvis ung stærk vedholdende og meget stædig.
Han kæmpede uden pauser i mere end 3 og en halv time.
Man sætter en tragt for enden af slangen og hælder vand ned i spiserøret gennem næsen.
Så skal der suges - ligesom man gjorde i gamle dage når man stjal bensin vha en slange...
Og så skal alt det som har proppet igen spiserøret skylles ud.
Der blev ved med at komme snask ud.
3,5 timer er meget lang tid...
Dyrlægen havde aldrig set en så slem spiserørs forstoppelse.
Jeg har været på gården med Mik næsten hele dagen. Kørte kort hjem. Havde jo intet spist..
Og så tilbage til Mik igen.
Kom hjem kl elleve.
En lang dag for mig nu jeg er blevet både syg og gammel...
Indtil videre ser det OK - tror at Mik klarer sig. Overlever.
Men faren er ikke over.
Kører ud til Mik tidlig om morgenen.
Skal jo ringe dyrlægen.
Lungebetændelse er en almindelig komplikation.......


5 år24. august 2018 kl. 00:14
#2249
Sol - åh nej. Jeg sender alle gode ønsker til jer begge. Og xer fingre. Jeg ved at du vil gøre alt i din magt for Mik. Knus, Alinea
5 år24. august 2018 kl. 06:29
#2250
Mik er sej!
Han virker at have det rigtigt fint i dag !
Men det bliver en hektisk tid de nærmeste par dage!
5 år24. august 2018 kl. 09:59



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });