Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#1431
Jag må jo takke alle de gode medtabere her på madital! Inspirationen til at prøve 2:5 har jeg jo fået her på madital!
Det ser ud til at være en metode som virker godt for mig.
Så nu må jeg "bare" holde fast i den gode trend!

GLÆDER mig til at kunne passe tøj igen... jeg har jo masser hængende i skab og liggende i kommodeskuffer.. som jeg ikke har kunnet passe i lang tid!
10 år10. marts 2014 kl. 11:19
#1432
Det lyder rigtigt godt at 5:2 virker for dig, Sol.

Hils din datter fra mig. Hvad går hesteterapien ud på? Det er ærgerligt at du må sige fra på dit frivillige arbejde, men måske du kan vende tilbage til det eller noget andet senere, når der kommer mere ro på?
10 år10. marts 2014 kl. 13:12
#1433
Jag nu får jeg jo se hvordan de reagerer på foreningen...

Hesteterapi = samvær med hest.
I det store udland har man forsket rigtigt meget omkring dette. Der findes evidens for, at det er sundhedsfremmende at "omgås heste".
Det er jo lidt af en satsning - men nu må vi se!
Det er jo sådan, at "man kan trække hesten til vandtruget - men ikke tvinge hesten at drikke".

Min datter har selv (uden påtrykning fra min side) begyndt at snakke om, at hun gerne vil gå til ridning.
Hun red i en periode som teenager.
Fordi hendes bedste ven er kommet igang og min datter har været med som "støttepædagog".

Lige nu er hun for tung til Mik. Bagdelen vil heller ikke kunne være i Miks sadel. Det er en pony størrelse" Mik kan IKKE have en større sadel - dertil er hans sadel leje for kort. 16 tommer er maks. Helst 15 tommer.

Voksne rider mest i 17 tommers sadler og opad..

Så er det jo heldig at min bedste veninde har en hest som egner sig - og sadler i voksen størrelse.
Jeg håber det vil være en god match mellem min datter og hesten.

Den hest har tidligere været "lyspunktet" i en meget syg piges liv... så den hest har nogle særlige kvaliteter.

Præcis hvordan processen kan komme til at udvikle sig - er jo ikke til at vide.
Men det er værd at prøve!
10 år10. marts 2014 kl. 13:59
#1434
Det bestemt værd at prøve! :)

Jeg synes jeg har læst noget forskning om det på et tidspunkt - at det samvær der er med fx heste kan hjælpe på mange måder. At man ligesom står til "regnskab" fordi der er en hest som venter på at blive luftet, at samværet er ukompliceret og uden konflikter og faktisk "bare" ligetil. Det kan virke beroligende, at man i en verden af kaos kan skabe et frirum hos hesten, hvor hesten accepterer en betingelsesløst.
10 år10. marts 2014 kl. 14:23
#1435
Godt arbejde med vægten, Solakka, og hvor er det dejligt at du tager dig tid til at hjælpe din datter :-)
10 år10. marts 2014 kl. 14:39
#1436
Ah på den måde. Jeg tror helt sikkert at det gavner. Det at være omkring dyr (med pels og 4 ben for de flestes vedkommende) er på en eller anden måde livskvalitet på et højere niveau. En hest og en hund giver mere motion end en kat gør, men personligt mener jeg at min kat reddede min forstand, da jeg var allermest syg. For han "krævede" jo min opmærksomhed - min pleje og omsorg, og så fik jeg jo al hans hengivenhed retur. Jo, katte kan godt vise hengivenhed. ;-)

Det er en anden måde at være sammen med væsener på og både heste, hunde og katte kommunikerer på en anden måde end vi mennesker gør - og så er vi tvunget til at gøre det på deres måde. Og denne måde påvirker os på flere måder end man lige tror - tror jeg. Alt sammen i den gode retning.

Jo, jeg er helt sikker på at det nok skal give både din datter og hesten noget godt, at hun begynder at ride igen. Jeg har sågar selv overvejet det, når jeg kommer ned i vægt og en hest kan magte mig på ryggen. Nu må vi se om det bliver til noget. Men måske jeg skulle blive hestepige i en alder af 42 år og begynde med at muge ud og strigle hver dag. Der er noget hestehalløj ovre ved biblioteket, hvor jeg ved, de har børn, der kommer og muger og strigler. Men det er ikke islandske heste. ;-)
10 år10. marts 2014 kl. 15:53
#1437
Vægten arter sig fint! I dag er det "spisedag" - og i morgen atter fastedag. I morgen tænker jeg jeg vil prøve LCHF pizza...
Ej, det bliver spændende at se hvad vægten viser torsdag morgen!

Firkanten - det er ALDRIG for sent at blive "hestepige"!
Kender da en som var godt over 50 når hun kom igang. Og det er gået fint i mere end 10 års tid nu.. Hun er mega priviligeret: har så meget jord, at hun kan have fire isbamser aka ismuler aka lavagede aka islandske heste hjemme hos sig selv... Og tæt på en god skov at ride i.
HVIS hun havde lyst at træne indendøre er der heller ikke langt til et ridehus... ak ja.. man HAR vel lov til at drømme..?
Jeg kunne jo godt tænke mig at BO sammen med Mik!

ALLE hesteracer har sin charme.. jeg er bare blevet vild med ispinde her på mine gamle dage..
jeg startede som ridskolerytter engang i 1981 - 1982.. holdt lidt pause. Men kunne ikke undvære hesterier.
Jeg har præsteret at komme direkte ud i stalden fra Kastrup lufthavn fra forretningsrejser.. iført spadserdragt, silkebluse, nylonstromper, pumps.. Har sågar redet i spadserdragt! hehe - dog med støvle og hjelm på.
Jeg rejste så meget at det var svært at overholde og passe nybegynderholdet.
Det løste jeg ved at melde mig på FLERE nybegynderhold... JA. Det kostede. Men det var det værd! Betalte for fem timer per uge.. og kunne af og til kun ride en time per uge på grund af mit job.

Frem til 1999 havde jeg ikke engang TÆNKT tanken at prøve at ride en islandsk hest.
Men da koncernen bestemte, at vi skulle afholde en "konference" i Reykjavik - så passede jeg på at prøve at ride islandsk hest.

Det var fatalt! Og ledte umiddelbart til at JEG begyndte at afholde FERIE! Tsk tsk tsk. Rideferie i Island! MANGE!
Det ene førte til det andet... sikken et HELD at Mik blev min hest i april 2005!
Da stoppede rideferierne - Helten i Mit Liv syntes jeg skulle ride min egen og ikke føjte rundt i Island...

NU kan jeg ikke tænke mig en anden hest end Mik.

OK - det SKER da at jeg lige rider nogen anden hest... Men så føler jeg jeg sviget Mik!

Man siger "en god hest har ingen farve" - og kunne lige så godt sige "en god hest har ingen race".

Ligesom med mennesker findes der alle typer...

Dog er den islandske hest kendt for sit gode hoved og de plejer at være særdeles nervefaste.

Det skyldes nok "survival of the fittest".

10 år11. marts 2014 kl. 10:48
#1438
Jeg har aldrig været tryg ved større dyr. Til min polterabend skulle jeg gennem køerne ned til malkegraven hos en venindes bror, der har landbrug. Puha, det var ikke det sjoveste ved den aften. De kiggede mig jo lige ind i hovedet, de der køer. Heste har altid stået for mig som hysteriske uforudsigelige væsener med et ben i hver hjørne, der kan være overalt på én gang. Men så mødte jeg jo Mik. :-D

Mit hjerte er altså også hos de små seje lækre heste. Måske når jeg kommer ned i nærheden af et normalt BMI. Nu må vi se. Måske er det bare Mik, der er stjernen hos mig? Hvem ved? :-D

Hvor er det godt at du har fundet en metode, der virker for dig, søde Sol. Bliver du mon ugens taber? :-D
10 år11. marts 2014 kl. 14:57
#1439
Firkant - jeg er sikker på, at også Røde Pila ville "score højt" hos dig ;) Kunne være Miks storesøster...Er blot bedre bygget, bedre bevægelser, mere fremdrift.. Men ikke noget med at løbe med folk.

Jeg bliver nok ikke ugens taber... gik amok i ædegilde i går... 3370 kcal .... Hvad skete der lige..? Ja, det er ikke godt for mig at være så RASENDE og arrig...

Har måttet vælge fra at se på nyheder - fordi bestemte politikers stemme påvirker mig omtrentlig som hvis det var Hitler brølerier jeg lytter til.
Så kraftigt tager jeg afstand fra disse personager.
Jeg foragter dem dybt og inderlig.
De er nogle skadedyr af dimensioner - landsforrædere som for egen vindings skyld ødelægger landet.

De to mennesker som jeg har haft ret tæt på, og som blev akut selvmordstruede, har gjort mig endnu mere påvirket.
Det var nogle hæslige timer som slæbte sig afsted når jeg og andre - vi var mange - sad og ventede på tilbagemeldinger.
Vi håbede at politiet ville finde dem i tide. At der ville blive reageret FORNUFTIGT på deres nødråb.

Efterhånden bliver jeg så psykisk påvirket at jeg eksploderer.
Det er frygtelig at konstatere at Danmark har forvandlet sig til det rene Kafka-land for en stor gruppe af landets borgere.
Og endnu værre - at konstatere at DE FLESTE af dem som ikke selv er ramt ER LIGEGLADE.

Hvis der ikke var så mange selvglade, selvcentrerede og ligeglade mennesker - så ville det slet ikke kunne lade sig gøre at tage eksistensgrundlaget fra så mange udsatte borgere. At jage og pine dem ud i selvmord.
FØJ for alle selvglade bedsteborgere. Jeg håber karma slår til.

Jeg må prøve at holde pause fra at tænke på tilstanden her i landet.

Ingenting bliver jo bedre af at jeg har det skidt.
Så er jeg jo i hvert fald ikke til nytte.
10 år12. marts 2014 kl. 09:44
#1440
Hvem ved om ikke dit ædegilde i går giver et ordentligt puf til vægten? Nogle gange er det jo, når man har syndet mest, at man belønnes. Ufatteligt er det, men det sker altså.

Du har ret. Man bliver nødt til at passe på sig selv - især nu hvor ingen andre gør det. Jeg bliver også så harm over folks ligegyldighed. "Det er jo ikke mig og mine" - nej, men det kan det fandme blive hurtigere end du kan nå at falde på røven i forbløffelse - og så gider jeg sq ikke stå dér og hjælpe dig. Snotskovl. Jeg bliver også så vred over det, der sker - og det sidste nye er at man i Nordjylland har indført bonusser til de socialrådgivere, der formåede at lukke flere end de 10 sygedagpengesager, der var sat som mål for året. Det vil sige, at fik de lukket feks. 11 sager et år, så var der 1 bonus til udbetaling. Det viser sig at der var udbetalt vist nok 37 bonusser. Det er så grotesk at det nærmest bliver komisk nu. Og det sker bare uden at nogen ved noget om det.

Husk at passe på dig selv, søde Sol.
10 år12. marts 2014 kl. 13:23



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });