Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#1211
re: Farvel - i hvert fald for nu
Dejligt at høre fra dig, og fantastisk at Mik allerede har det så meget bedre. Et eller andet sted kommer det dog ikke rigtigt bag på mig - du gør jo ALT for at han skal have det godt. Jeg er sikker på, at din stædighed og vedholdenhed har en stor del af æren for Miks helbredelse.

Jeg synes stadig det er ærgerligt at du holder dig væk fra andres tråde, og du skal vide, at du i hvert fald ALTID er velkommen til at skrive lige præcis hvad der falder dig ind, hvis du kigger med i min tråd. Jeg tænker, at man måske nogle gange kan komme til at virke lidt spidst i sit svar, hvis kommentaren er kommet "for tæt på" - altså hvis du formår at sætte fingeren ned midt i det betændte sår, hvor det nogle gange gør for ondt at indrømme, at du ramte plet. Og i sådan en situation må man bare gøre sit bedste for ikke at tage de dumme kommentarer for nært, men blot konstatere, at modparten ikke er klar til at se sandheden endnu... :)

De bedste ønsker om fremgang for både dig og Mik herfra.
10 år16. juni 2013 kl. 19:49
#1212
Ikke tid til madital indtil slutningen af august.
Jeg HADER mishandel af dyr.. det tror jeg alle som har fulgt med i hvad jeg skriver godt kan regne ud!

Jeg elsker heste - alle heste.
Det ved I jo også.

Det er kommet til mit kendskab at Ecco understøtter heste mishandling! Det er bare for dårligt!

DET vil jeg gøre noget ved!

Så derfor: ingen tid til madital før engang efter EM dressur 2013.

Det var disse billeder fra DM dressur 2013 som fik mig op i det røde felt:

facebook.com

horsesforlife.com

VIDSTE DU at Ecco har sponsoreret denne slags heste mishandel i mange års tid??
De er sågar STOLTE af det!
Og påstår hårdnakket at de absolut ikke understøtter dyremishandling. Men billederne beviser jo noget helt andet!

Mange af de rigtigt grimme billederfra DM 2013 er af Ecco arvingen Anna Kasprzak...

Det grimme i ser på billederne kaldes "rollkur".

Officielt er det en forbudt træningsmetode - men Dansk Ride Forbund ikke blot vender det blinde øje til - nænej de giver disse hestemishandlere sin FULDE STØTTE. Og deler ud guldmedaljer til disse ryttere. Som i henhold til FEI regler og DRF regler skulle have været diskvalificerede!

Og prøv at gætte hvorfor? En af de aller værste til at udøve denne heste tortur - og som har vundet utallige medaljer - er DRF formands egen søn!

Den som køber Ecco sko er med til at understøtte hestmishandling!
(Så hvis du har eller køber Ecco sko - så håber jeg du får en rigtig dårlig smag i munden!)

DU kan hjælpe de stakkels heste som står til at blive mishandlet med rollkur i Herning 20 - 15 august.

Skriv din protest på Ecco Shoes facebook væg!
Det nytter!
Forlang at Ecco sætter handling bag sine tomme ord!
Forlang at der er NUL tolerance for rollkur ved EM 2013.
Forlang at Ecco - som jo har ansvaret fordi de har magten i det de er hovedsponsor - kræver at DRF overholder sine egne regler. At ryttere som bruger rollkur ved opvarmningen umiddelbart bliver diskvalificerede.

Eller gør nemt: fortæl Ecco at du ikke har lyst til at købe deres produkter fordi Ecco har understøttet hestemishandling mange år - og indtil videre IKKE har sat handling bag sine tomme ord.
Her er link til Ecco Shoes facebook side:
facebook.com

Jeg HÅBER I alle som en vil være med til at stoppe brugen af rollkur.
10 år22. juni 2013 kl. 09:43
#1213
re: Ikke tid til madital indtil slutningen af august.
Hej Tante Sol
Jeg er lige blevet færdig med at læse din tråd! Hold da op sikke meget du har at slås med!
Jeg er dog ked af, at du har valgt at stoppe, fordi der er nogen, der ikke respekterer dig og det du skriver. Skal de have magt til det? Jeg har også selv oplevet at få nedladende kommentarer, og det blev jeg ked af, men jeg besluttede, at det ikke skulle forhindre mig i at være aktiv her - og et eller andet sted, så siger det jo mere om dem, der skriver det, end det gør om os. Vi er gode nok!
Hvis det er fordi du ikke har tid pga. heste tamtam, så er det en anden sag - der skal du vælge at bruge din tid på det du helst vil. Selvfølgelig.
Men jeg vil gerne læse mere fra dig, ligesom alle dine andre tro følgesveninder, der giver udtryk for det samme. Så du skal ikke være i tvivl om, at vi er mange, der ønsker dig hjerteligt velkommen tilbage, når som helst du får lyst til det.

Du er god nok Tante Sol - lad ingen andre fortælle dig det modsatte, dem skal du ikke lytte til!

Mange kram og gode tanker fra Magda
10 år10. juli 2013 kl. 14:00
#1214
re: Ikke tid til madital indtil slutningen af august.
Tak Magda1
Jeg havde faktisk tænkt jeg skulle dele den gode nyhed med mine madital venner!
Mik er rask!
Mik blev kontrol scannet - og er helet helt op!
Det var bare SÅ fantastisk - en kæmpe lettelse!
Dyrlægen barberede begge bagbens haser og kodeled - sammenlignede det raske ben med det skadede.. PERFEKT! Senerne ved begge bagbens haser er fuldkomment ens! Samme tykkelse, samme struktur! JUBII!!
Nu har vi en måneds genoptræning foran os - og så kommer Den Store Udfordring: "familiesammenføring"..

Vi håber jo alle at det vil gå rimelig roligt til.. Men , men... der skal nok magtkampe, slagsmål og vilde jagte til før de to dominante herrer Gósi (Miks grandfætter) og Mik er blevet enige om hvem som skal bestemme på folden.

Mit helbred er til gengæld ustabilt...
Men det må man jo tage med når man har fået diverse kroniske sygdomme...
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Madital
Jeg følger stadig med i mange tråde - men har valgt at ikke kommentere.
Men vender frygtelig tilbage efter August er overstået!
------------------------------------------------------------------------------------------------

FORDI jeg har travlt!

Jeg deltager meget aktivt i kampen for at ridesporten skal blive "clean"..

Det KAN bare ikke accepteres, at smukke, ædle dyr skal pines og undertrykkes - med FORBUDTE træningsmetoder - uden at dette får konsekvenser for de ryttere der uden at ens skamme sig
SKAMRIDER heste.
Og KUN på grund af pengegriskhed og ejer/rytter ambitioner om medaljer!

Den overordnede organisation FEI (Federation Equestrian International) er vist nok pilrådden..

Den ene skandale efter den anden kommer frem..

Man valgte helt forkert person som "øverste kommanderende" - en prinsesse fra mellemøsten.. kone nr. 2. til en sheik som svømmer i penge... Familien er blevet taget i at dope heste ret mange gange efterhånden..
Men når man har kassen i orden og kan give FEI fine gaver - såsom en kæmpeflot ny bygning til hovedkontor...
Så kan man vist komme godt af sted med hvad som helst!

Jeg HÅBER inderlig at vores Prinsesse Benedikte bliver valgt - hun er foreslået som eftertræder for hende Haya mokken...

Prinsesse Benedikte vil helt sikkert være en værdig ledere!
Hun vil nok ikke lægge navn til overtrædelser af FEI's egne regler!

Men det bliver en svær opgave - at få renset ud i FEI.

Herhjemme trænger vi også til at få ryddet op i Dansk Ride Forbund.
Det er helt grotesk det DRF har gang i...



FORPINTE HESTE
Ingen som har set billederne fra DM 2013 kan være et sekund i tvivl - de heste man ser på billederne er forpinte.

Man behøver slet ikke være hestekyndig for at se angsten i hestenes øjne, hvordan de forgæves prøver at lette smerterne ved at åbne munden... medens rytterne skånselsløst, med hårde hænder, påfører hestene smerter...

(når man tager hårdt i tøjlerne så påvirker det jo de bid af stål som hestene har i munden. Sågar TO bid - og det ene med stænger som giver vægtstangs effekt!
TÆNK at have stål liggende direkte på tandkødet på et sted hvor der lige under tandkødets slimhinde ligger en skarp knogle!! Og så bliver der hivet i tøjlerne...AV AV AV!!)

Rytterne tvinger hestenes hoveder ind i unaturlige positioner.. som medfører at hestene hverken kan trække vejret ordentlig eller SE hvor de går..

blodtilførselen hæmmes - tungerne som hænger ud ur munden kan sågar blive BLÅ af blodmangel...

ER DETTE NOGET VI SKAL ACCEPTERE???
Nej vel!


DRF har sågar bildt Dyreværnsrådet ind at de, DRF, vil se til at der ikke bruges rollkur/hyperflexion i de 400 rideklubber som er medlemmer i DRF. Ej heller - naturligvis - ved stævner..
Det rene hykleri!
Hvis ikke man bør bruge et grovere udtryk: bevidst LØGN

Kig nu lige på disse billeder fra DM 2013 - FØJ siger jeg!

I albummet "How is this not horse abuse" findes 60 billeder... men der findes mange. mange flere..

facebook.com

--------------------------------------------------------------------------------


ECCO
Dette er den slags ridning som Ecco understøtter. I virkeligheden.. de PÅSTÅR noget andet.. men filmen og fotografierne viser sandheden:
Hestens tunge er BLÅ....
ADVARSEL: hestemishandel!

youtu.be

Rytteren - Patrik Kittel/S - blev ikke diskvalificeret... han rider stadig stævner...
I Tyskland måtte han dog for nylig trække en hest ur stævnet. Hesten blødte ur munden.
Hesten "havde BIDT sig i tungen"... Ja hvorfor mon!!


Og hvad med Ecco's dybe fortsatte indblanding i denne type af heste mishandel??
Ecco BURDE jo have reageret den gang video optagelsen Blue Tongue blev offentliggjort. Ecco var hovedsponsor også den gang...

Hvis Ecco får skattefradrag for sine sponsorater - så er det OS skattebetalere - som er med til at betale for Ecco ejer familiens magt position i ridesportens verden! Hvabehar!!??

Og sikken Ecco prøver at skjule sandheden! Blandt andet påstår de, at de støtter handicap ridning - og at uden Eccos støtte ville para rytterne dårligt kunne udøve sin sport!!!
Det passer bare ikke! Bare ET lille eksempel: ved EM 2013 er det JYSK som sponsorere para rytternes konkurrence!!
Ikke Ecco.
Endnu en omgang sludder fra Ecco som blot skal tjene til, at folk holder op med at protestere på Eccos facebook væg!
Eller er det bevidste løgne???

I hvert fald må det være en bevidst løgn at Ecco ikke har fjernet påstanden om at tilskuerne frit må fotografere og optage videoer ved EM 2013! Påstanden står stadig på Eccos hjemmeside under Company/Newsroom/News/Corporate publiceret den 18.6.2013.
Ecco publicerede sin dementi lige i det korte vindue på nogle timer som Dansk Ride Forbund havde en lignende pressemeddelelse på sin væg. DRF's blev meget hurtigt slettet! DRF besvarer alle spørgsmål med at der nok skal komme klare regler.. Først hedde det sig "efter nogle timer"... NU er der gået 3 uger..
Mange frygter at det Epona.tv skrev i sin blog - vil vise sig at være sandheden!

http://epona.tv/blog/2013/june/if-the-shoe-fits

Hver gang vi køber Ecco sko - er vi med til at understøtte at heste fortsat pines og mishandles ved at de forbudte træningsmetoder fortsat udøves... ved de stævner som Ecco sponsorerer.. ved at Ecco direkte sponsorerer en række "top" ryttere - berygtede rollkur ryttere..

På trods af at FEI, og derved DRF, officielt har forbudt de to træningsmetoder rollkur og hyperflexion..
På trods af at Dyreværnsrådet støtter rollkur/hyperflexion forbuddet i en officiel udtalelse.. så mener disse ryttere, stævne arrangører, sponsorer at de IKKE behøver rette sig efter forbuddet!!

I Danmark er det Dansk Lov som er overordnet! Vi har en Dyreværnslov. Ved behov (f.eks. på opfordring af Justitsministeriet) kommer Dyreværnsrådet med uddybende udtalelser. Og disse udtalelser skal man rette sig efter når man er i Danmark.
Også rige mennesker.

Hvis du har ORKET at læse ovenstående - og hvis du, ligesom som jeg, synes det er for galt så er det nemt nok at gøre din stemme hørt!
Jo flere vi er som protesterer - desto større chancer er der for at få stoppet rollkur/hyperflexion!

Skriv din mening på Dansk Ride Forbunds Facebook væg hvis du synes at publikum skal have lov til at tage billeder og optage video film ved opvarmnings banerne.
Hvis ingen uvildige vidner må filme ved opvarmningen - så er der INGEN til at beskytte hestene mod overgreb.
De så kaldte "stewards" har i hvert fald indtil nu IKKE passet sine pligter. De har alt for mange gange vendt det blinde øje til - hvilket tusinder af fotografier beviser. Fotografier fra mange stævner i perioden 9. februar 2010 indtil nu.

Skriv din mening på Ecco Shoes Facebook væg hvis du mener at Ecco har et ansvar som sponsor. Hvis du mener at Ecco ikke har levet op til sit ansvar som sponsor.

JEG vil i hvert fald ikke understøtte Ecco ved at købe Ecco sko.
Ærgerlig - de plejer at være meget bekvemme..
10 år12. juli 2013 kl. 10:55
#1215
re: Ikke tid til madital indtil slutningen af august.
Tillykke med Mik - det var vel nok en glædelig nyhed.
Jeg har lige et spørgsmål til det med Rollkur, som jeg synes er en afskyelig ting.
Det skal lige siges, at jeg ikke er "hestenørd", selvom jeg synes heste er dejlige, og jeg nyder dem, der går med små føl nede på engen bag vores have. Så derfor spørger jeg måske dumt. Men efter jeg har set de billeder du linker til (stærkt ubehagelige), så kommer jeg til at tænke på cirkusheste. Det er længe siden jeg har været i cirkus, men har de ikke fikseret deres hoved i næsten samme position, når de er i manegen? Er det ikke også dyremishandling? Jeg ved godt, at deres hoveder ikke er HELT så langt trukket ind, men alligevel? Jeg fik helt ondt i nakken af at se de billeder - stakkes heste...
Jeg er medlem af dyrenes beskyttelse og får deres blad. Men i de 2-3 år jeg har fået det, har der ikke været ret meget om hestemishandling og i hvert fald ikke Rollkur. Måske skulle jeg lige kaste et link til dem - jeg regner med, at jeg gerne må "hugge" dem her fra din side.
10 år12. juli 2013 kl. 11:07
#1216
re: Ikke tid til madital indtil slutningen af august.
Magda du må meget gerne bruge alle link!

Det haster med at få alle gode kræfter mobiliseret til at få sat en stopper for rollkur/hyperflexion ved det kommende EM 2013 i Herning i august!!

Dyr som optræder i cirkus er også noget som er meget til debat for tiden. Jeg ved meget lidt om cirkusheste, deres kår og træning. Men har dog aldrig set et eneste billede af en cirkushest der tungen hænger ud af munden og er blå....

Det som får mig op i det helt rødglødende felt er at lige præcis de organisationer, FEI og her i Danmark Dansk Ride Forbund, som skal varetage hestenes velfærd i ridesporten vildleder dyrevelfærds myndighederne, lader SOM OM de vil stoppe rollkur/hyperflexion!

Når de i stedet for prøver at skjule for offentlighedens blikke at rollkur/hyperflexion ustraffet stadig bliver brugt ved opvarmningen ved de store konkurrencer.

I London 2012 hængte FEI op lyserøde net rundt opvarmningsbanen - så publikum ikke klart kunne se at hestene stadig - ustraffet - blev mishandlede.
Epona.tv lykkedes dog videofilme lidt fra en tilstødende park - så der findes beviser for overtrædelser.
Den rytter som vandt sølv i dressur i London lavede sågar rollkur på selve arenaen lige før hun red ind... Beskæmmende!
Det som taler for, at det var et bevidst forsøg på at skjule sandheden, er det faktum, at når handicaprytterne skulle varme op til paradressur - så var de lyserøde net - VUPTI - forsvundne!! Alle og enhver var pludselig velkomne til at både kigge på paradressur ekvipagernes opvarmning, fotografere og filme uhindret!!
Meget tankevækkende!

Det haster meget med at få trumfet igennem at det må være tilladt for UVUILDIGE vidner at overvåge opvarmningsbanerne i Herning. Vidner som må frit må dokumentere, ved at filme, eventuelle overgreb, overtrædelser af reglementet. I andet tilfælde har man al grund til at frygte at hestene bliver udsat for forbudte træningsmetoder - ligesom det skete ved DM 2013.


FEI og arrangøren JBK Horse show prøver at forhale tiden - de undladre at melde klart ud hvorvidt publikum må overvåge og filme opvarmningen ved EM 2013.

Tiden er knap!

Jeg synes ikke vi kan være det bekendt at lade den slags foregå i Danmark!
10 år12. juli 2013 kl. 13:17
#1217
re: Ikke tid til madital indtil slutningen af august.
PRESSEMEDDELELSEN som forsvandt

" "The eyes of the world are needed to protect the horses"

Citat fra videoen "Rollkur - The Whole Reality"

youtu.be


Efter Epona.tv havde advaret publikum om, at de hellere må lade videokameraet og kameraet blive hjemme når de skal til EM 2013 i Herning - så publicerede Dansk Ride Forbund den 18. juni 2013 en dementi der de fortalte potentielle tilskuere, at publikum skam frit må tage billeder og filme - til de segner.

Hovedsponsor Ecco og diverse andre - rollkur tilhængere? - citerede straks DRFs pressemeddelelse på sine respektive hjemmesider, blogs mv.

Efter nogle få timer slettede DRF pressemeddelelsen.

Hvorpå medlemmer straks begyndte at stille spørgsmål på DRFs Facebook side.

Dansk Ride Forbund skriver den 18. juni kl. 11:17 "Hej Merete og Naja. Der kommer en mindre præcisering af artiklen inden for et par timer. Derfor er artiklen pt. inaktiv, og derfor har vi også slettet din gengivelse af teksten, Merete, så der ikke bliver forvirring. Vi giver jer selvfølgelig besked her, så snart vi offentliggør."

Kommentarer fra medlemmer:
" er der snart gået et par timer?"
"Tror, at DRF (igen) kommer på kollisionskurs med deres egne etiske regler.... Glæder mig fortsat til at høre deres holdning."
"Kære rideforbund, hvor lang tid kan det tage at lave en ny pressemeddelelse?"
"nåå så man ikk kan filme deres mishandling"

Lidt senere ændrer Dansk Ride Forbund sin forklaring:
Dansk Ride Forbund skriver den 25. juni kl. 08:32 "Opfølgning: Det er hverken Dansk Ride Forbund eller arrangøren, der angiver retning(s)linjerne ved internationale stævner. Da EM er et internationalt stævne, er det det internationale forbund - FEI - der angiver retningslinjer vedr. eventen. Arrangøren og vi afventer p.t. FEI udmelding, og melder ud så snart, vi får information."

Folk bliver ved med at spørge til disse "rettede" retningslinjer og med at kommentere:
" Men så kommer vi vi tilbage til udgangsspørgsmålet: Hvad er DRF's holdning??? Gælder DRF's etiske regler ikke generelt på dansk jord?
" Jeg synes, at tavsheden er meget larmende!! Indrømmet gerne, at jeg er utilfreds med Jeres manglende håndhævelse af Jeres egne etiske regler generelt og jeg tolker dette som en bekræftelse på mine bange anelser..."
" Synes I, at I kan være denne farce bekendt?"

I dag, den 13. juli, 26 dage senere - er der STADIG ikke kommet denne "mindre præcisering"


Jeg kunde virkelig ønske at almindelige mennesker GAD skrive på Dansk Ride Forbunds facebook væg og spørge hvad de har gang i!

Jaah - så nu ved i kære madital medtabere hvorfor jeg ikke rigtig kan tage mig tid til at skrive kommentarer!

Det er virkelig strengt.
Men NOGEN må jo gøre en indsats for de stakkels heste!
10 år13. juli 2013 kl. 12:52
#1218
re: Ikke tid til madital indtil slutningen af august.
Det er dejligt at du går op i at hestene har det godt. Er rystet over de ting, der foregår og krummer tæer over menneskers måde at behandle dyr på. Fandens svineri.

Er glad for at du er gået ind i kampen, Solakka. For at kunne kæmpe kampen, er man nødt til at vide, hvilken arena, der skal kæmpes på.
10 år13. juli 2013 kl. 13:18
#1219
re: Ikke tid til madital indtil slutningen af august.
Lad være med at købe ECCO sko!
Jeg bliver virkelig ked af at læse at folk køber ECCO sko - og derigennem understøtter heste-mishandel. ØV ØV ØV ØV ØV!!

Er folk overhoved ikke klar over, at ECCO understøtter heste mishandel?
Og har gjort det mange år.
Og at de aldeles ikke vil bruge sin økonomiske magt til at få stoppet rollkur/hyperflexion??
Som ER forbudt!
Man skulle tro at Ecco, efter skandalen i Odense med Patrik Kittel, og efter at denne type "træning" (læs heste mishandel) blev forbudt, ville bruge sin indflydelse som ejer af top heste, som den som betaler, som STOR sponsor indenfor ridesporten ville bruge sin indflydelse og sige NEJ til at understøtte denne forbudte mishandel..

DET gør ECCO ikke!
ECCO ejer/ er del ejer i flere top heste, betaler for "festen", for "toprytterne" og hestene..
ECCO ejerns egen datter - som i øvrig blev Danmarks Mester i dressur - blev fotograferet når hun krøllede hesten sammen... MANGE billeder.. en af de andre som laver samme FORBUDTE nummer rider en hest ejet af ECCO folkene...

Du kan selv se her hvad er du støtter når du køber ECCO sko:

facebook.com

Skandalen i Odense med Patrik Kittel var sponsoreret af - ECCO.
Du kan selv se en filmoptagelse hvor hesten ikke kan se, ikke kan trække vejret (og sandynligvis får blodudtrækninger i svælget), har så ONDT at det arme dyr strækker tungen ud af munden i forsøg på at lindre de smerter som Patrik udsætter hesten for, ved at bruge kræfter når han tvinger hestens hoved ind mod bringen..
Kig nu selv efter! Tungen er BLÅ fordi blod cirkulationen er hæmmet...

youtu.be

JA - det ER en smuk og talentfuld hest!
Men i hvert fald nyder ikke jeg at se den blive mishandlet - og have det skidt. Med blå tunge....

I kan jo selv se på hesten at den ikke har det godt!

Kittel og de andre rollkur rytterne påstår at dette er "gymnastik"....
Jeg ville ønske at nogen gymnasticerede de herrer og damer "top ryttere" med to skarpe bid i munden som bliver presset med ind mod en skarp knogle så et tyndt lag af slimhinde kommer i klemme mellem den skarpe knogle og de skarpe stålbid.
Det ene bid er sågar et stangbid - så man RIGTIG får vægtstangs effekt af at hive i tøjlen...
Og så skulle rytternes hoveder med magt trækkes ned mod brystkassen. Og så skal de gymnasticere!
Samtidig skulle de prikkes i siderne med skarpe sporer!

SÅ kunne de måske lære det!

Ecco fornægter at de understøtter heste mishandel.
Men fotografier og billeder og øjenvidnebeskrivelser viser noget helt andet!

Så hvis du har købt ECCO sko - håber jeg du nu har fået en rigtig dårlig smag i munden!
10 år29. juli 2013 kl. 11:02
#1220
re: Ikke tid til madital indtil slutningen af august.
Hej Solakka
Hvordan har helbredet og vægten det?
10 år30. juli 2013 kl. 07:30



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });