Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#1
Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Fra BMI 33 til BMI 25 - på kortest forsvarlige tid!
27 kg skal væk - og det skal gå tjept.
Jeg har gjort det før og jeg ved jeg kan - madital er et super verktøj til at køre virkelig skarpt - og stadig sundt.
Senest havde jeg en diætist der kiggede mig over skulderen - og hun lovpriste mine metoder. På trods af, at jeg smed 10 kg den første måned. Vha meget tjekket kost plus enorme mængder motion - af den fedtforbrændende type.
Nu har jeg fået nok af at trøstespise.
At have dårlig kondi.
Jeg har fået nok af at være generet af mine kæmpe hængebryster. De generer uanset hvad jeg vil lave - løbe, hoppe, ride - ØV! De skal VÆK - og jeg bliver indstillet til operation så snart min BMI er 25.
HURRA! Så er det bare at gå igang!
13 år28. marts 2011 kl. 13:55
#2
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Det bliver spændende at følge dig du virker som en gæv pige.
13 år28. marts 2011 kl. 14:33
#3
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Wow.. Held og lykke! Du virker i hvert fald godt motiveret, så det er en god start :)

Glæder mig til at følge dig :)
13 år28. marts 2011 kl. 14:49
#4
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
bryster er jo fedt. så hvis du dyrkede meget styrketræning kunne du måske få normale bryster.
(de fleste kvindelige styrketræningsatleter har så lav fedt% at deres egne bryster næsten er trænet væk)

13 år28. marts 2011 kl. 18:38
#5
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Huden vi jo stadig være der....
13 år28. marts 2011 kl. 21:27
#6
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Tak for feed back! Dejligt med opbakning!

Desværre har vægttab og styrketræning ALDRIG haft særlig stor indvirkning på størrelsen af min barm - ØV. Jeg har jo i mange år trænet flittigt - typisk 5 gange per uge - uden at det har hjulpet nævneværdig på "barm-generne". Så den eneste fornuftige løsning er - operation.

Det bliver sjovt at køre dette projekt - jeg har prøvet at tabe mig i samme størrelsesorden tre gange før. Overvægten er kommet tilbage - men meget langsomt. Og altid pga "et eller andet" træls/trist/sørgerligt = trøstespisning.
Jeg har bedre chancer for at kunne holde vægten denne gang! Jeg er ude af arbejdsmarkedet. Indtil videre på efterløn og efter oktober 2012 på pension. Det er altså MIG som har ansvaret og suverænt bestemmer hvordan jeg vil leve resten af mit liv!
Jeg har lyst til at kunne bevæge mig, have super kondi, forfølge mine drømme... efterhånden har jeg jo travlt hvis jeg skal opnå diverse ting!
Blandt andet vil jeg meget gerne gense min hemmelige hule i Landmannalaugar vildmarken i Island. Der sov jeg en nat for ca 10 år siden. Ingen anden ved hvor denne hule gemmer sig - den helt min egen! Og den er perfekt. Men et gensyn kræver jo at min kondition atter er god nok til en 8-9 dages rideferie med mange timer i sadlen hver dag...
Hvordan gik starten af projektet?
Ikke godt. ØV - igår spiste jeg for lidt! Det var ikke i hh til plan. Men pyt! Bare det ikke bliver en dårlig vane ;o)
At sulte sig er en rigtig dårlig idé - så tror kroppen vi har hungersnød og sætter prompte ned stofskiftet.
Ca 1.500 kcal/dag er passende - og så at random (for at forvirre stofskiftet) nogen enkelte "sultedage" og "overspisningsdage" - det er en strategi som har fungeret glimrende tidligere.
Antallet skridt var heller ikke tilfredsstillende - kun 7942. Det strækker ikke engang til "vedligeholdelse"..
Jeg skulle gerne op på 20.000 i snit - bare nu fusserne kan holde til det..
Fedtforbrændende motion kræver 40 plus minutter motion i et tempo som gør let forpustet.. Det blev ikke helt godt i går..
Jeg har lidt startvanskeligheder med at bruge madital - men med routine så finder jeg vel ud af hvordan.. synes bare ikke at jeg vil bruge så stor del af min tid på at "dokumentere" - så planen er af lægge kosten i ganske faste rammer med en "rullende menu" og også motionen så jeg kan bruge "standard dage" fremover...
Vejning? Ikke hver dag! Så bliver jeg for fokuseret. Så det har jeg tænkt skal foregå om mandage.
glad og fortrøstningsfuld hilsen
Solakka
13 år29. marts 2011 kl. 11:34
#7
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Du har i hvert fald tid nok - Og ikke noget med at komme fuldkommen død hjem fra arbejde, det hjælper nok også lidt :)
Rideferie lyder da rigtig godt! Og også en vis form for motivation, lyder det til ;)

Når der er styr på maden, er det jo en rigtig god start.. Så det er godt, at du er opmærksom på, at der ikke skal spises for lidt ;) .. Det med nogle minus-dage og plus-dage, det lyder egentligt meget godt.. Og jeg kan 'glæde' dig med, at du tager flere skridt end mig.. ;)

Mht. vejning har jeg set andre steder herinde, at det er smartest lidt inden weekenden, så der ikke bliver problemer på den konto.. :)
13 år29. marts 2011 kl. 20:30
#8
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
@lunaba hihihi LOL I dette sammenhang er det jo SUPER at mig og Helten I Mit Liv er nogle mega-kedelige gamle snusmumriker ;o) - vi gør aldrig noget særligt ud af weekender! Der findes dårligt kedeligere og ufestligere folk end os! Når vi begge stadig var erhvervsaktive og hjemme en weekend - så var det jo skønt at bare blive hjemme. Når Helten inviterer mig ud at spise så betyder det - at vi spiser ude i vores have ;o)
Mandagsvejning er fordi det er meningen at jeg hver fjerde mandag skal stille til kontrolvejning hos min læge - som jo har lovet at fungere som kontrollør og støttepædagog.
13 år29. marts 2011 kl. 20:47
#9
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
@solakka
Det lyder da lidt kedeligt - men lad nu det være, det er trods alt sundt for et vægttab ;)
Så er mandagsvejning jo fint.. :)
13 år29. marts 2011 kl. 21:02
#10
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
@ neeeh Lunaba - ikke et spor kedeligt! Dejligt når man kan lide hverdage - dem er det jo flest af!
Og så efterlever jeg jo et dejligt motto:
"Gør livet til en fest - rid islandsk hest!"
og det er faktisk ALDRIG før sent at begynde! den ældste nybegynder uti islænderridning jeg har mødt var 72 år gammel før han første gang kom op på ryggen af en isbuk!
Bare lidt træls med min atrbejdsskade som gør at det gør nass at ride.. men pyt - det går jo nok alligevel!
13 år29. marts 2011 kl. 21:28



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });