Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#291
re: Det er helt OK at jeg flipper ud...
Godt din man kan det......det eneste du kan nu er at klare dag for dag....en grum tid.

Jeg håber indeligt du får medhold i dine skriverier...det er vigtigt du for formuleret det godt og enkelt. Desværre kender jeg også systemet....
12 år18. september 2011 kl. 11:42
#292
så går vægten atter den rette vej...
Jeg håber jeg fik det lært denne gang!
Følte mig så ubehageligt oppustet at jeg faktisk kom til at love mig selv: aldrig mere!

Jeg har endnu ikke helt bestemt mig for hvordan Mik skal blive transporteret hjem fra hospitalet i dag...
Det store skrummel til transporter har sine fordele... meen så skal jeg køre til Slangerup ca 50 km, efterlade min bil der, køre skrumlet til Helsingør, plokke op den dygtige pige som er meget bedre end jeg til at køre skrumlet... så ind til Taastrup til Universitetets Hospital for store husdyr, læsse Mik, køre Mik hjem til Helsingør, læsse af... og så på et tidspunkt køre skrumlet tilbage til Slangerup - atter ca 50 km... og så hjem i egen dyt. I alt ca 200km ekstra kørsel...
Den anden mulighed er at vente til i aften - så kan en veninde som bor "næst-gårds" tage sin store trailer på slæb og køre efter Mik sammen med mig... ingen ekstra kørsel... Men så skal Mik læsses når det ikke mere er lyst... og køres hjem i aftenmørkret.. Hm..
Må også høre hvad de siger på hospitalet!
Og tjekke - hvor tidligt bliver det egentlig rigtigt mørkt i dag... og hvor meget blæser det..?

Fremover får jeg jo nok ret meget motion: Mik skal ud at gå tur alle dage. helst tre gange per dag...

Jeg siger strengt til mig selv: tag dig dog sammen kone!
Efterhånden har jeg mange hængepartier.
Har ikke magtet særligt meget andet end at tænke på syg datter og syg hest...

Men det hjælper jo ikke alt det tænkeri og føleri!
HANDLING! Det er handling der skal til for at vebnde skuden!
Håber I alle har en rigtigt god dag!
Jeg har bestemt mig for, at i dag, det bliver en rigtig god dag på alle måder! Basta!
Sól
12 år19. september 2011 kl. 07:24
#293
re: så går vægten atter den rette vej...
Det føles som en god beslutning du har taget for dagen.....vil meget nødigt lyde frelst Solakka....
12 år19. september 2011 kl. 08:21
#294
re: så går vægten atter den rette vej...
Selvfølgelig blilr' det en god dag - det er jo DIN dag og du skaber den selv, Sól:o) Og Mik kommer hjem på den ene eller den anden måde - og alene det er jo værd at glæde sig over!!!

Solskinshilsner fra Nikomath
12 år19. september 2011 kl. 12:03
#295
re: så går vægten atter den rette vej...
Hvor er du dog kommet galt afsted med yndlings-isbukken.. Det gør mig ondt..
Rigtig god bedring med ham... Er sikker på han sætter pris på at komme hjem, uanset hvornår på dagen det bliver :-)

Lykke til

Michael.
12 år19. september 2011 kl. 18:51
#296
re: så går vægten atter den rette vej...
Michael - øv øv det går ikke så godt med Mik!
De beholder Mik endnu et godt stykke tid på hospitalet! MINDST tre fire dage...Lige som jeg skulle tage afsted for at køre til veninden med traileren - ringede dyrlægen med det triste budskab: Mik har feber, er syg. Sandsynlig har han reddet sig en virus...
Han er jo svækket - det har jo været enormt hårdt og direkte livsfarligt... En måned og nitten dage er det siden den elendige dyrlæge opererede Mik... siden den dag har han jo måttet kæmpe for at overleve.
Ja os to - vi kæmper sammen. Og NU får vi jo den bedste hjælp der er at få i Danmark.
Mik skal nok blive rask.
Men der går nok nærmere et halvt år før han atter kan komme ud at tonse i hegnene.. sammen med Valdemar, oldenborgeren som Mik gerne følges med i skoven...
Både hesten og jeg er lissom lidt "krigs-trætte"...

Jeg tager jo ind til Mik hver dag, går tur med ham så han får græsse.. laver gymnastik.. forkæler med Linamix (sundt og lækkert), gulerødder og lidt æble. Og banan.

Måske kommer Mik hjem til weekenden! Jeg håber han hurtigt kommer over - hvad det nu så end er!
Kunne se de havde stukket ham i halsen - han får vist medicin igenigen igen..
12 år19. september 2011 kl. 20:11
#297
re: så går vægten atter den rette vej...
Åh nej, Sól... Det er da nærmeste skruen uden ende for dig og Mik! Tænker på jer - og håber det bedste!!!

Knus og tanker - ord slår ikke til!!!

Nikomath
12 år20. september 2011 kl. 02:49
#298
re: så går vægten atter den rette vej...
ja Niko - det ER skruen uden ende!
Mik så ikke for godt ud i går..
Håber han er mere frisk i dag... kan dårligt vente indtil kl er fire!
Men naturligvis trøster det lidt, at kirurgen som opererede har inspiceret såret og angivelig er tilfreds.
Jeg håber bare, at Mik ikke bliver altfor deprimeret... Friskluft boksen isolerer ham - han kan kun kigge ud på en betonvæg...
Jeg er meget ked af det.

Den eneste lyspunkt er, at så er det da atter nogle dage hvor det ikke er MIN tunge pligt at spule såret.

Går lige og overvejer - skal/ skal ikke... jeg kunne jo tage til svømmehallen for at tage hul på svømmetræning...

Men hængepartierne herhjemme burde jo også tages hånd om..
Det er bedst at svømme når der er offentlig motionssvømning 6.30 - 8.00. Da er banen 50 m lang. Kl otte deler de op den store bassin i to... I dag er der offentlig svømning helt til kl fem... så jeg har jo masser af tid at tage mig sammen...
12 år20. september 2011 kl. 07:14
#299
re: så går vægten atter den rette vej...
Føler med Jer. Håber feberen snart lægger sig og der atter er fremgang!
12 år20. september 2011 kl. 07:41
#300
re: så går vægten atter den rette vej...
afsted i svømmehallen Sol.. det vil gøre dig godt - og fylde dig med nogen endorfiner - som måske kan lysne lidt på humøret!!
Og så håber og krydser vi fingrer for at du kommer ud til en Mik der har det bedre og er i ok humør!!
varme tanker og krydsede fingrer
Katj
12 år20. september 2011 kl. 08:04



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });