Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#1741
5 kg skal smides overbord - SÅ er jeg i mål!
Regner med, at komme under 71 kg denne uge.... Nedtællingen fortsætter!

Var til helkropsmassage i går. Skal til veninden for laser (og fingre af STÅL - AV AV) i morgen onsdag.
Torsdag manipulerer den norske tryllemand min krop på plads.

En gang mere massage og norsk trylleri - og SÅ prøver jeg at komme op på hesten!
Sommeren er IKKE endnu forbi.
Mit mål er at komme ud på længere rideture før denne sommer er omme.

KRYDS FINGRE for, at mit projekt lykkes!
7 år28. juni 2016 kl. 11:13
#1742
Jeg er stolt over, at have tabt 15 kg siden marts måned. Især som jeg ikke kan sætte op motionen og derved opnå større forbrug af kalorier, bedre forbrænding.
Det har krævet jernhård disciplin.
Men det kan altså lade sig gøre.

Godt nok bliver jeg jo 24/7 påmindet, af smerter, HVORFOR jeg vil tabe mig. Og det så hurtigt som muligt. Så det er måske noget som hjælper mig, at holde mig ret godt på den MEGET smalle sti.

Det er endnu for tidlig at vurdere hvorvidt jeg kan undgå både hofte protese operation OG stivgørende ryg operation.
Men jeg er stadig fortrøstningsfuld. Klør på med krum hals med både træning og vægttab.

Træningen SKAL være så forsigtig og stilfærdig - at jeg ikke engang får sved på panden. Slidegigt, stenose og listese forebyggende træning er aldeles ikke noget voldsomt og blodigt work out...
Kan lige fortælle hvordan man træner det indre muskelkorset korrekt :

Lig på ryg. Læg dine fingre på maven - to cm indenfor hoftekammene. Slap HELT af. Stram så op bækkenbunden. Og det UDEN at stramme andre muskler. MEGET vigtigt at IKKE stramme op andre muskler. Når du strammer op i bækkenbunden skal du kunne mærke en lille bitte muskelsammentrækning under dine fingre. Hvis du mærker en lille bitte bevægelse - så har du endelig fået fat i multifidii musklerne! Slap af og gentag. Mindst ti gange... gerne mange "omgange" per dag.

Transversal mave musklerne er også svære at få fat på!
Lig atter på ryg. Nu med fingrene under ryggen i lænden. (For at kontrollere at du hele tiden har ryggen fladt mod gulvet - afslappet, ingen løft). Stram op i bækkenbunden - træk så navlen ind UDEN at bruge de ydre mavemuskler, ALLE andre muskler skal være helt afslappede. Forestil dig, at du trykker ned et tyndt lav skum med hælene, bare en mm eller to. INGEN aktiv brug af benmuskler... Slap helt af - og gentag. 10 gange - og gerne mange omgange per dag...

SUK! Det var MEGET sjovere at knokle på fitn ess center i sin tid... løfte jern.. og den slags...!

NU er det vigtigste at udføre alle øvelserne korrekt. Minutiøst korrekt...

Knæ og hofteøvelserne er også de RENE pensionistøvelser! Gå ind på glaid.dk - der kan man vist se hvordan os med artrose bør træne!
7 år29. juni 2016 kl. 14:07
#1743
Det er bare et superflot vægttab du har klaret siden marts - også selvom der måske nok er smerter, som motiverer! Sejt.
7 år30. juni 2016 kl. 12:10
#1744
Jeg synes det er så imponerende, Sol. Jeg tænker at jeg vil prøve 5:2 af. Tænk hvis jeg kan få bugt med de sidste kg.
7 år1. juli 2016 kl. 07:47
#1745
Hold da op -15 kg på 4 måneder! Det er godtnok flot klaret Sol! Men du er jo også stædig når du først sætter dig noget for ?
Det må da have haft en positiv indvirkning på ryggen og hofterne allerede, skulle man tro.
7 år1. juli 2016 kl. 12:29
#1746
Tak! Havde brug for lidt skulderklap... der er jo stadig 1/4 af "rejsen" tilbage før jeg er i mål! Så jeg skal gøre alt jeg kan for at fortsat være top motiveret!
Kosesmølf - JA!!! jeg kan sagtens mærke på mange måder at vægttabet indvirker gunstigt. Også på min slidgigt. Men selvf. er det svært at vide hvor meget indflydelse den superviserede træningen har. Plus laser, plus massage og ikke mindst, han "Den Norske Tryllemand"...
Det som også er dejligt er, at jeg kan begynde at passe tøj som har ventet i klædeskabet omkring 10 år.

Firkant : Hvis man er standhaftig så virker 5:2 rigtig godt. Man skal blot huske, at drille stofskiftet af og til med lidt "overspisning"!
Nogle sværger til LCHF - jeg sværger til grøntsager og frugt i STORE mængder.
Inspireret af det engelske forsøg med en gruppe mennesker som boede et stykke tid i en zoologisk have - og KUN fik "abemad". Det havde en virkelig markant indvirkning på alle sundhedsparametre målt før og efter eksperimentet!
Prøver at bruge "mad som medicin"...

Jeg er begyndt at bruge grønt fra haven i min kæmpe portion frokost-salat. Spæde mælkebøtte og skvalderkål blade, mynte, persille, oregano... i dag nåede jeg op på hele 14 g "blandet grønt fra haven". (Taster 50% som rucola og 50% som persille - så tror jeg det passer sådan ca) Skovjordbærrene er ved at tage slut... men det smagte ellers super som pynt på salaten!
Starter morgenen med kartoffelvand...
Prøver at spise frisk ananas tre gange per dag - pga bromelain indholdet. River tørret ingefær over morgenmaden. Spiser 10 g kokosolie/dag... alt muligt som vides være, eller menes være, antiinflammatorisk...

Det er FUCKING besværligt og tidskrævende at være så præcis med kosten! Men da denne metode virker for mig - så bruger jeg den. Minutiøst.
Det havde været smart hvis man kunne bruge mit forløb i forsknings øjemed. Fordi der er ikke så mange som er så stædige, nørdede og vedholdende som jeg er....

ØV - man kan ikke kopiere regneark ind her uden at miste rigtig meget formatering....
Data i regnearket plus farvemarkeringerne hjælper mig at holde fokus...
Jeg har observeret, at PLUS-dagene er lige så vigtige som II-dagene - for at vægttabet skal fortsætte...
Regnearket med farvemarkeringer hjælper mig også med at holde styr på, at jeg ikke har for mange II-dage (man får jo lyst til at sulte sig for at komme hurtigere i mål. ) Plus jeg kan se den gode virkning af PLUS-dagene...

1) 2) 3) 4) 5) 6) 7) 8) 9) 10)
Ma 6 75 9032 5336 6078 6936 9517 -485 -485
-0,3 Ti 7 74,7 2119 5311 6045 6902 8146 -6027 -6512 - II-dag
-0,5 On 8 74,5 13237 5303 6034 6891 8609 4628 -1884 PLUS dag
-0,5 To 9 74,5 2101 5303 6034 6891 8990 -6889 -8773 II-dag
-1 Fre 10 74 9456 5282 6007 6864 8107 1349 -7424 PLUS-dag
-0,9 Lø 11 74,1 6643 5282 6012 6869 7618 -975 -8399
-0,6 Sø 12 74,4 5893 5299 6029 6886 8210 -2317 -10716

Det er klart, at det er energiunderskuddet, det samlede energiunderskud, som gør at man taber sig... men der findes da op til flere fif...

Faktum er, at min krop er begyndt at fortælle mig hvornår der er brug for en PLUS dag!
7 år1. juli 2016 kl. 13:36
#1747
JUBII - nu viste vægten UNDER 71 kg her til morgen!
Halloo hallooo! Målet nærmer sig! Helt surrealistisk at se "70", X på vægten!
Godt nok 70,9 - men alligevel!
Ved starten af dette år vejede jeg 89 - 86... aldrig under 86. Nogen gang lidt over 89...
Startede mit projekt i starten af marts (tyvstartede efter Hillerød hospital besøget i feb. )
Som altid efter at have ladt stå til - forsvandt de første 3 kg med lynets hurtighed. Nærmest over night..
Men derefter har det været en rimelig krævende process.
Madital siger, at jeg i dag mangler at tabe 4,9 kg før jeg når mit mål.

Lad os nu se hvor mange uger der skal til før jeg er i mål. Hvis jeg "holder stilen" helt i mål - så går der 5 - 6 uger endnu... max.
7 år3. juli 2016 kl. 09:07
#1748
Hvor er jeg glad på dine vegne. Hvor er det flot og velfortjent. Sikke en søndag.
7 år3. juli 2016 kl. 11:02
#1749
Hvor er det godt gået, Sol! Jeg vil rigtigt gerne også tigge en kopi af din journal fra excel. En stram periode er måske hvad jeg trænger til.
7 år3. juli 2016 kl. 17:34
#1750
TAK! Jeg knokler videre! Håber, at lav vægt vil aflaste min hofteknogle... Så faktisk vil jeg ikke stoppe ved 66 kg - ca 25 BMI...
Men må jo se hvornår jeg begynder at se helt afpillet ud. Jeg har jo i forvejen et smalt ansigt... ingen kerub kinder her!
Kunne endelig passe et par gamle ridebukser som slet ikke er slidt op.
Det var helt på målestregen - mine elskede Back-to-Back er så tyndslidte, at man kan se lys igennem stoffet.
Så det er godt at have noget andet jeg kan bruge på gården. Indtil jeg - forhåbentlig - kan passe nogle helt ubrugte ridebukser jeg har haft liggende længe... MEGET små...
Firkant - du må da meget gerne få kopi af mit regne ark - som faktisk ikke er i Excel - men i format .odt - Libre Office open source.
Gider ikke betale Microsoft for Office-pakken som passer med Windows 10. Nu Libre programmerne er helt gratis... de fungerer. Men har ikke helt de samme finesser som Office.
Vi må blot finde ud af HVORDAN! Har jeg mon din e-mailadresse? Det ville da være det nemmeste! Tjekker lige!
Nej - har ikke din e-mail adresse. Hvis du sender den per sms (mere safe end via PB på fjæsen... håber jeg da!) så sender jeg regnearket.
Hvilket/hvilke regnearks programmer har du? Hvis man konverterer til andet format plejer formateringen at gå i fisk...
Så har du ikke "fornøjelsen" af de farver mv jeg bruger - for at gøre mit vægttabs regneark mere overskueligt...
Muligvis kan jeg prøve at gemme den som .xlt -
7 år3. juli 2016 kl. 23:48



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });