Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#1731
Det er så godt klaret, Sol. Jeg håber at du får taget billeder i dit fine tøj. Handler det om din egen dag eller er du inviteret til bal?
7 år21. juni 2016 kl. 18:02
#1732
Hihi - nej, det drejede sig om chauffør og bisidder tjans for min datter. Som skulle til Hvidovre - det vidrige hospital.... Der STINKER. Folk overhælder sig med parfume. PLUS en parkeringskælder som må være designet af nogen med erfa fra gaskamre... PUUHAA - det var strengt!
På svensk har man en talemåde "som man är klädd - blir man hädd" - frit oversat "man bliver behandlet som man er klædt på".
Det er altid en god ide at have strikt og gerne stifærdigt elegant tøj på - hvis man vil have god behandling.
Tøj og soigneringsgrad har meget stort signalværdi.
I am sorry to say.
Men det passer.
Hver gang et nyt menneske møder dig - har de nogle få sekunder til at danne sig et indtryk af dig og din person.
Derfor betyder indpakningen virkelig meget når man møder nye mennesker.
At være über-smuk - trækker ned. Både for kvinder og mænd.
Men et "godt, pænt udseende" og "pænt, passende, korrekt tøj" - trækker i ret retning.
Hellere lidt kedeligt end outreret.

Tro mig - jeg har mere end 30 års erfa af at konstant møde nye mennesker som helst omgående skulle mene at jeg er særdeles seriøs og troværdig. (At jeg så ER seriøs og troværdig - hjælper på den lange bane. men man skulle jo gerne få chancen for at komme IND på banen først!)

Det var en NY læge som nu har min datters case. HURRA for det! Han virkede nemlig MEGET seriøs og troværdig!
Virker til at være en begavet diagnostiker.
Det var på tide!
jeg er næsten ikke kommet ned på jorden endnu af lutter lettelse!
NU er der håb forude, om at min datter endelig kan få hjælp til sin tarmlidelse. Hvor hun bløder af og til. Har KONSTANT diarre - med mindst 5, men op til 17 toiletbesøg per døgn...
Tænk dig selv, at have Roskilde syge uafbrudt i fem år...
Det er da en samling udsøgte klovne, sløve padder, arrogante ignoranter - med få undtagelser - min datter har mødt i dette lorte-forløb. Som nu har stået på siden sommeren 2011.




7 år22. juni 2016 kl. 13:26
#1733
Puha, jeg håber at der er fremgang for din datter.

Jeg har selv tænkt tanken omkring fremtoning i forhold til Roomie - og også mig selv for år tilbage. Jeg har ellers været af en anden mening, men jeg kan godt (ind-)se at du har ret i det. Det betyder mere end man lige regner med. Man skal ikke virke forhutlet, selvom man ret beset er inderligt ligeglad med udseende, så længe den personlige hygiejne er ok.
7 år22. juni 2016 kl. 13:47
#1734
Firkant - det var helt en tilfældighed, at jeg fandt ud af, at en vis tøjstil påvirker omgivelserne MEGET.
Faktisk er jeg overbevist om, at denne indsigt har bidraget afgørende til den faktisk mere en hæderlige karriere jeg fik.
Det er altså ret store stillinger jeg har bestredet. I KÆMPESTORE internationale koncerner.
Jeg fik chancen - fordi "jeg så ud som jeg skulle"....
7 år22. juni 2016 kl. 16:40
#1735
Jeg tror jeg skal til at lege med udtryk. Få mere feminitet frem, når jeg nu skal til at skifte vej i erhvervslivet. Det tror jeg lidt kan hjælpe.
7 år23. juni 2016 kl. 01:57
#1736
ØH Firkant - der er MASSER med fordomme omkring kvinder. Det ved du da!
I meget få fag sættes der pris på de så kaldte "kvindelige dyder"..

Gør dig hellere tanker om, HVAD du vil udstråle med den stil du vælger!
Og det er naturligvis helt afhængig af hvad du gerne vil udføre af opgaver.

Det sociale liv er jo ret meget "rolle spil".... kostumet skal passe til opgaven.
Bare for at bruge mit yndlingsbillede:
Ville DU have tillid til en kvindelig hospitalslæge, som var iklædt et Playboy Bunny kostume, til din konsultation?
Nej vel!
Ikke engang hvis det var et udslag af humor...
Og dette på trods af, at bunny kostumet helt sikkert ikke som sådan påvirker lægens evner og kompetence sådan rent lægefaglig....

De fleste kvinder er ikke tilstrækkelig obs på den kvindeforagt som findes alle vejne... fordi hvis ALLE var OBS på dette syge fænomen - så ville det være logisk at ALLE kvinder (minus evt. masochister) være overbeviste feminister....

Der er stadig uendelig lang vej til ægte ligestilling.

Helt konkret udmønter sig kvindeforagten i eksempelvis:
kvinder får dårligere løn - for samme arbejde
kvinders hjertesygdomme overses (hvilket direkte koster kvindeliv)
små piger trænes af omgivelserne til at sætte fokus på UDSEENDE og ikke på fysiske færdigheder... ("rask dreng - men SØD pige)

osv

7 år23. juni 2016 kl. 09:03
#1737
Åh jo. Jeg ved det godt, men jeg værgrer mig imod det. Feks skal jeg om en times tid til samtale i et vikarbureau, der kan give jobs med at køre lastbil. Det er sommer. Jeg har lyst til - behov for? - at tage kjole på i dag. Fordi det er sommer. Jeg har kørt varevogn i kjole, fast. Men jeg tænker at jeg skal overveje om jeg skal komme i jeans og sikkerhedssko, fordi jeg jo så er "klædt på" til jobbet. Et eller andet sted tænker jeg at hvis de tror jeg ikke kan køre lastbil fordi jeg har kjole på på en solskinsrig sommerdag, så er det bare ikke dér jeg skal arbejde. Jeg er i forvejen i tvivl, fordi jeg ikke ved om knæet kan klare mosten. Og fordi det er så ufatteligt svært at komme ind i den verden. Jeg tror ikke at jeg gider kæmpe sådan for det længere - jeg har vist kæmpet nok nu.

Men ja. Ægte ligestilling findes ikke.
7 år23. juni 2016 kl. 10:37
#1738
AV AV AV - min bursitis vil bare ikke give med sig....
ØV - svært at gå. Igen igen.
Men jeg er stadig fortrøstningsfuld.
Mandag sidste glaid.dk træning....
Og så tog jeg mig sammen til at bestille tid til massage på et sted en af holdkammeraterne på glaid anbefalede.
Mandag kl 15 skal jeg forhåbentlig få løsnet alle muskler som er gået i krampe igen, igen...
Vægttabet er helt OK - morgenvægt 72,3 kg. Nor bad at all!
Tjekkede lige diverse om bursitis. Is, hvile og NSAID skulle hjælpe... også vægttab anbefales.
Så jeg gør hvad jeg kan.
Men selvf. - HVIS der er betændelse og ikke kun inflammation... så skal der antibiotika til.
Håber reumatologen på Hillerød havde ret i sin formodning om, at mine Modic forandringe skyldes trauma - og ikke bakteriel betændelse... og at det samme gælder for ledkapslen i højre hofte.
7 år25. juni 2016 kl. 10:24
#1739
UPS! Taber mig vist for hurtigt (heheeheee!!!) Jamen altså! Vægten viste blot 71,8 !!! nu søndag den 26 juni i det herrens År 2016!!
12 dage siden - nemlig den 14 juni - viste vægten 73,5 kg. Altså et vægttab på 1,7 kg på blot 12 dage.

Og det UDEN faste. UDEN at kunne øge motionsmængd eller intensitet!

Jeg overholder II - V konceptet. PLUS, at jeg i denne periode HAR haft tre dage med (bevidst) overspisning - som samlet indebar, at de dage spiste jeg samlet 9934kJ mere end jeg brugte... HAR spist mindst basisbehovet alle andre V-dage...

Det MÅ være alle de grøntsager jeg spiser.... Nu mangler jeg kun 5,8 kg - så er jeg i mål. Har normal BMI. MAX to måneder til...
7 år26. juni 2016 kl. 10:09
#1740
Inspireret af Jamie Oliver høstede jeg diverse fra haven til dagens salat. Nammi nammi! Det smagte fortrinligt!

Her er opskriften:

Fra haven:
spæde blade af mælkebøtter og skvalderkål - de skal være de helt små ny og "klistrede"
persille
mynte
jordbær
skylles og dyppes tørre. Bladene finfordeles. Jordbærrende skæres i skiver - til pynt

Skæres i pæne småstykker:
1/2 appelsin
1 snak peber
ca 15 cm agurk
1 stor tomat
ananas (frisk) ca 80 g

Salaten anrettes i en skål ( det var samlet 541 g frugt og grønt)

Ristede frøn hældes over lige før man spiser. Jeg bruger min hjemmelavede blanding af ristede frø på salat i stedet for dressing.
Laver en større mængde og opbevarer i glasbeholder med tætsluttende låg - mørkt.

Den salat smagte KANON!

Hvis jeg ikke havde en have - så ville jeg have potter i vindueskarmen. HELT sikker på, at både skvalderkål, mælkebøtter og mynte er så robuste, at de sagtens vil trives som potteplanter!
7 år28. juni 2016 kl. 00:32



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });