Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#831
re: Det går lidt op og lidt ned...
Hej Calcit - jeg har såmænd ikke kommenteret deres gøren og laden...
Har absolut ikke "viftet med min pegefinger"..

De er jo voksne mennesker.

Det er jo MIT problem at jeg væmmes ved dem!
Og er ked af, at det kun er min svoger og svigerinde, som jeg kender rimelig godt, som jeg gerne er "i familie" med!

Det ville være hyggeligt med familiebesøg - blot ikke af tyvagtige, løgnagtige familiemedlemmer. Men helt almindelige mennesker man kan "stole på", hygge om og have det hyggeligt med..

Det er lidt trist at ikke kunne nyde at snakke med sine søskende, besøge dem eller have besøg af dem...

Men det er det nok ikke særligt meget jeg kan gøre ved det.

Udvikle større tolereance..? Hm... Min ældste helbror er for eksempel typen som låner penge af sine minderårige børn!! Uden mindste tanke på at nogensinde betale tilbage.
Han har aldrig taget mindste lille bitte ANSVAR for noget af sine seks børn (med tre forskellige mødre). Måske har han endnu flere vi ikke kender til...
Men forventer alligevel at alle hans barn skal forgude ham, forgylde ham...
En ægte "ravnefar"!

Og tænk at udtrykket "ravnefar" overhoved ikke lyder lige så slemt som - "ravnemor"!

Jeg synes det er nøjagtigt lige så slemt for en far som for en mor at svigte sine børn!
11 år31. juli 2012 kl. 15:23
#832
re: Det går lidt op og lidt ned...
men muligt de er voksne så bid al skam af og fortæl de billeder betyder noget for dig.....at de er nogle skvat er en anden sag....men giv dem muligheden.....de er ikke tankelæsere...
11 år31. juli 2012 kl. 19:36
#833
re: Det går lidt op og lidt ned...
Calcit
jeg HAR bedt de tre ældste at løfte rompetten fra sofaen og prompte scanne i hvert fald et par af de gode portræt fotografier af min far.
De VED jeg skulle have brugt dem - deadline nærmer sig jo til slægt tam-tam..
Alle tre tilstod at de har scanner muligheder indenfor rækkevidde...

Det bliver bare ikke til noget.

Hvis de er forhindrede af ? - og alle tre samtidlig - så kunne de vel ringe..?

Nej - jeg er bare så færdig med de mennesker.

Jeg har oven i hatten en rigtig vanskelig periode...
Bonjour Tristess! Ser ud til at være mit motto.

ØV - jeg VED jo at jeg bliver gladere hvis jeg sætter mig nogen mål og går i gang med at knokle derhen.

Men jeg er bare ikke det mindste motiveret...
11 år1. august 2012 kl. 06:03
#834
re: Ablanu - min hest er den frommeste hest der findes!
Tja.. Det kan du jo selvfølgelig have ret i, Sol! Men jeg tror såmænd på, at en hest der kan finde ud af at åbne sin bås kan give lidt problemer ;)
Selvom Mik selvfølgelig ikke bliver en mindre dejlig hest af det! Er jo helt kommet til at synes om den lille hest - selvom jeg kun er med pr. skrift ;)

.. Nogengange er motivationen der ikke, og det er også i orden.. Så sæt et mål der hedder 'blive i udgangspunktet' - det er også en slags mål (og herindefra er vi jo også flere der ved, hvor svært det faktisk er at vedligeholde..)

Er altid ærgeligt med folk som man 'bliver nødt til' at være sammen med, fordi man f.eks. er i familie med dem.. Man kan godt bryde, men det er ikke nemt på nogen måder! Ærgeligt med din ældste helbror, men der er vel ikke meget du kan gøre (ud over at fortælle ham, at du mener, det er forkert). Så gælder det om at vælge sine kampe med omhu..
11 år1. august 2012 kl. 10:00
#835
re: Ablanu - min hest er den frommeste hest der findes!
Jamen hvis de overskrider dine grænser og bliver ved er der ikke andet at gøre....der er megen karma i familierne....
Jeg genkender det godt - har arbejdet med det hele livet med pauser.
11 år1. august 2012 kl. 12:01
#836
Vanvittigt spændende!
Jeg har moslet med papirer hele natten!
Og du himmelske kineser hvor havde mange en "dårlig klo" dengang for ca 80 - 90 år siden!
Så jeg har siddet og dechifreret diverse gamle breve og papirer fra perioden 1920 - 1942 og så lidt frem til 1953..

Katalogiserer, sammenholder tidspunkter og får som bonus for min flid efterhånden et mere detaljeret OG konsolideret billede af hvad slags person min far var!


Helt klar en damernes mand!
Meget dygtig allround idrætsmand! Ekstremt allround!

Det var en skam at der kom en borgerkrig på tværs 1917 - 1918 lige når hans idrætsresultater var kraftig på vej op..
Men han var meget aktiv og fremgansrig efter borgerkrigen helt indtil marts - april 1927 når han smadrede sit knæ og menisken blev bort opereret.

Han bevarede sin brindende interesse for idræt og sport helt til sin død. At de Olympiske spil blev afholdt i helsinki Finland 1952 - var jo pragtfuldt for min far!

Knap et år senere døde han. Blot 53 år gammel.

Jeg har fundet de mest tragiske og rørende breve af min farbror S - "det sorte får"...
Vil se til at hans efterkommere får scannede kopier..

Har fundet nødløsninger vedr. de manglende fotografier...

Men er frygtelig sen med at aflevere materialet om min far...
jeg er jo ikke parat til at sende dety afsted for måske tidligts i morgen... blot EN dag før slægt tam-tam kom-sammenet..

DET må man kalde en "feber redning"!!
11 år2. august 2012 kl. 11:09
#837
re: Vanvittigt spændende!
Havde skrevet et langt indslag men slettede det i tråden. Klart det sætter mange tanker i gang. Min bror og jeg bearbejder også fortiden. Han husker mere end mig og mig betroede de sig til...brik for brik...er der et tydeligt puslespil...af alt det som blev fortiet og hemmeligholdt. Det hjælper os på et plan og er ren psykoterapi. I bidder det er sundt for os.
Forstår du har følelser og tanker i gang. Fantastisk du har så gamle breve....som du så serverer på et "sølvfad" for familen.....God dag Sol....
11 år2. august 2012 kl. 11:26
#838
re: Vanvittigt spændende!
Hvor er det fantastisk, at du har breve som går så langt tilbage! Spændende, at du på den måde kan komme tættere på slægten, og hjælpe resten af din familie med det samme.

Og hvad angår den sene aflevering: Gode ting er værd at vente på! (Lidt ligesom vægttab ;))
11 år2. august 2012 kl. 12:41
#839
re: Vanvittigt spændende!
hej Calcit
se jeg er blevet så OLM at jeg aldeles ikke agter at servere noget som helst for mine søskende endsige min niece FØr de disker op med scannede filer af de fotografier jeg helt bestemt mener jeg har krav på!

Der findes for eksempel et atelje foto, ret stort, hvor jeg sidder på skødet af min far og smiler over hele femøren! Det var til min lillebrors dåb en gang i 1950så jeg har været ca 2½ - 3 år gammel.. Det foto har min mellemste søster tyvstjålet.

Så jeg holder de bedste kort tæt indtil kroppen! De brev min far har skrevet og de brev hans søster Stella og min farmor har skrevet til min far - de får bare ikke scannede kopier før de makker ret!

I hvert fald er dette min holdning lige nu!

Det generelle detektivarbejde - dvs hvor han studerede, hvad og hvornår... hvilke stillinger han havde og hvor.
At han var meget aktiv indenfor studenter idræt ... , valgt til formand for idrætsudvalget for sin studenternation i i alt 5 år... avisudklip med kraftig ros - bedste idrætmand ved dette og hint stævne..

Hans rejser 1925 i alt ca 11 månederpå farten.. Tyrkiet, Grækland, Serbien, Croatien og Slovenien, Bulgarien, Ungarn, Tjekkoslovakiet, Østerrige,Tyskland,Italien - og så hjem via Trelleborg, Sverige... Det var ikke en fornøjelsesrejse, men en arbejdsrejse - omkring tobak.

Fakta fakta fakta - er OK.. at dele også med dem jeg er vred på...
men de personlige guldkornene - holder jeg på indtil De deler med sig af sine "guldkorn"...
11 år2. august 2012 kl. 14:02
#840
re: Vanvittigt spændende!
forstår godt du ønsker feed back...
11 år2. august 2012 kl. 17:35



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });