Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#311
re: Nu er jeg bare TRÆT!
og så lavede pc'en lige et uventet stunt.... Jeg prøver igen!

Glæd dig over al den motion du har fået - at muge stald er dælme hårdt arbejde - men lov os lige, at du ALDRIG gør det igen på tom mave!!! Det er IKKE sundt, Sól!!!

Glæder mig på dine vegne over at du endelig langt om længe har fået Mik hjem igen - og håber det bedste for jer begge!!! Og gid du må få skovlen under den elendige dyrlæge - at han får lov at dække alle dine omkosntninger - og en klækkelig erstatning tillige med!!!

Håber du har fået en ordentlig nattesøvn - og at de næste dage må blive lettere.

Knus Nikomath
12 år23. september 2011 kl. 03:12
#312
re: Nu er jeg bare TRÆT!
Hold da op Sol - er glad for jeg ikke var i dine sko i går!! håber du husker at spise i dag ;)
god dag til dig og god fornøjelse med atter at have Mik "hjemme!"
Katj
12 år23. september 2011 kl. 07:30
#313
re: Nu er jeg bare TRÆT!
Jeg er helt enig med de andre - sikke en hård dag du har haft! Næste gang du har en lang dag foran dig, så tag en madpakke med i tasken. Så er der da lidt.

Så dejligt Mik er hjemme i sin boks. Jeg håber virkelig at nu går det fremad for Jer!!!
Mange hilserner Katzen
12 år23. september 2011 kl. 08:55
#314
Alt står i hestens tegn ;o)
Det er fuldtidsjob at passe Mik.
Så ret ER blevet mindre... men i går var aften temp. ikke tilfredsstillende - ØV 37,9 º C er for meget... temperaturen har ellers holdt sig stabilt krin g 37,3...
Jeg er rigtig nervøs for hvad jeg måler nu jeg om ikke så lang tid kører ud til Mik for at måle temp. og ledsage ham på gå- og græs-tur.
Han skal gå 3 x 30 min hver dag. Mindst... sammen med mig. Fordi han ikke må komme på fold.. så det er "ledsaget udgang" det drejer sig om....
12 år27. september 2011 kl. 07:26
#315
re: Alt står i hestens tegn ;o)
øv at Mik er steget i temperatur..
men det må da være dejligt at I sådan kan gå ture sammen igen - om ikke andet!! og så for du jo da også en del motion forærende!
Håber temperaturen er blevet bedre -
solskinshilsner
Katj
12 år27. september 2011 kl. 16:12
#316
re: Alt står i hestens tegn ;o)
Følger skam med her også :-)
Men hvor er det dog trist.. nu må der for pokker da snart være bedring i sigte.
Men I to får i det mindste brugt en masse tid sammen..

God bedring med ham den lille Is-Buk.

Knus
Michael.
12 år27. september 2011 kl. 19:36
#317
re: Alt står i hestens tegn ;o)
ja giv Mik et knus fra mig....det er så synd for jer begge...
12 år27. september 2011 kl. 21:44
#318
re: Alt står i hestens tegn ;o) og det er skruen uden ende!
Tak katj, Michael og Calcit!
mareridtet bliver ved..... jeg konkler fra tidig morgen til aften for at passe Mik...
Kæmpe såret ER blevet mindre... men er ikke tilfreds med temperaturen... lige efter han kom hjem fra hospitalet var den stabil - omkring 37,2 ... 37,3 morgen og aften.
Lige så stille begyndte den at kravle op...

Når den nåede 38,1 midt om dagen ringede jeg til hospitalet... men de mente at først 38,5 ville være en temp at reagere på...
MEN hesten havde aldrig højere end 38,5 sidst det var ved at gå galt... da han havde en grim og farlig betændelse i sårkanalerne... så...

Her ind emellan har temperaturen været oppe at ringe ved 38,9...

Nu skete der det uheldige - som måske alligevel var MEGET heldigt - at Mik kom til skade med sit ben.
Han fik brandt er sår i kodebøjningen på højre bagben og ville ikke støtte på benet i morges... Brandt - ja hvordan det? Joh såmænd kom han til at komme til skade med sit træktov. Tov kan brænde sår... HVORDAN det skete ved jo ingen - blot det, at UDBRYDER KONGEN kan finde på at gå sin vej uanset han var tøjret på normal vis...
Det har han altid gjort - eneste sikre måde er stålkede... og det er farligt hvis han stejler og vælter...
Han har i alle de år jeg har kendt ham af og til gjort sig løs og trasket afsted med grimskaftet slaskende efter sig. Han går jo ikke i panik hvis snoren vikler sig kring hans ben ...Bare han kan spise græs plejer han at være tilfreds.. Og så lige nu - kommer han alligevel pludseligt til skade!
Mik er begyndt at få NOK af at stå i boks, stå bundet til bom. Gå ture i snor... så jeg syntes han godt kunne får lov til at blive ved med at spise græs når han nu selv havde gjort sig løs fra bommen...

Såret er jo grimt - så Dr. Dyr måtte komme. Til dobbelt takst - det er jo weekend bevars..
Hun syntes jeg havde vasket såret til en hel guldmedalje - og sågar skyllet efter med sterilt isotonisk saltvand... så hun duppede såret tørt og smurte på den salve jeg havde tager frem til fromålet.
Så alt det havde jeg selv kunnet klare!
Men Mik skulle også have penicillin og smertestillende - så det var godt dyrlægen blev tilkaldt.

Uheldet bliver jo ved med at forfulge os! Dyrlægen kom til at stikke meget uheldigt så der kom en kæmpe blodansamling under huden på halsen - stor som en halv lille melon...
Så måtte jeg jo ringe Dr. Dyr! Hun var da ked af at have stukket så uheldig. Bulen skal jeg køle flere gange per dag i dag og i morgen.
Og for at rigtig opmuntre mig sagde dyrlægen at der kan dannes en byld!

Såret i kodebøjningen skal vaskes, skylles, tørres og smøres to gange per dag de næste tre uger.
Og jeg skal regne med at det vil se meget grimt ud næste uge...

Ja altså - det ER fuldtids beskæftigelse at passe Mik!

Men måske var det meget heldigt med det sår i kode bøjningen aliggevel!!!
Penicillinen er jo ligeglad - den virker både på såret i kode bøjningen og såret i lysken!
Så hvis der er noget skidt i såret i lysken så håber jeg at fem dage med penicillin vil tage hånd om problemet.

Hvis der går koks i helingen af såret i lysken - så dør Mik.
Der er ikke mere at gøre hvis vævet begynder at rådne igen.

Så jeg ER jo bekymret... det kører ligesom i baghovedet hele tiden...
MÅSKE viser det sig at såret i kodebøjningen bliver Miks redning!

Jeg er jo dybt skuffet over at både hospitalet og vores egen dyrlæge "glider af" på problemet når jeg siger fra at det IKKE er i orden at hans temperatur er kravlet opad.

JA - vejret ER varmt! Og alle islæandske heste som jo har sat ret meget vinterpels på dette tidspunkt lider i varmen. Sveder og kan ikke komme af med varmen.

Men de ANDRE som ikke har et stygt sår - bliver ikke helt så varme som Mik...

Åh, jeg ønsker det var begyndelsen af november NU.

Fordi i november må det endelig stå klart hvorvidt Mik overlever eller ej.
I november er såret i lysken lukket og hesten rask.
Eller så er han død.
Denne pinefulde tid med uro og bekymring er i hvert fald forbi.
Det er jo MIT ansvar at passe hesten. Og jeg gør virkelig alt jeg kan.Og så lidt mere.
Men så erfaren hestepige er jeg ikke, at jeg kan vurdere gør jeg nu også alt rigtigt... eller gør jeg forkerte ting...?

Det hele er jo til syvende og sidst min skyld.
Jeg skulle aldrig aldrig aldrig have ladt en så inkompetent dyrlæge som Jens Bakkegaard røde min hest med så meget som et lillefinger.

Men man kan jo desværre ikke finde informationer på nettet om hvilke dyrlæger som har tabt sager, som der er klaget over utallige gange...
Det hører man jo først når man kontakter en advokat for at drøfte sin egen sag... og da er det jo for sent.
12 år1. oktober 2011 kl. 22:58
#319
forts...
glemte vist at skrive, at når Miks temp var 38,6 og jeg ringede - som jeg havde fået besked på - så hedte det sig pludseligt at temp. skulle være 39 før der var grund til bekymring...
12 år1. oktober 2011 kl. 23:00
#320
re: forts...
åååh nej Sól... det bliver da bare ved... håber det bedste og er SIKKER på DU GØR HVAD DU KAN FOR DIN SØDE HEST!!!!!! DYRLÆGEN SAGDE JO AT SÅRET VAR FINT HOLDT!!!
Håber håber håber det lysner for jer...
varme kram og helende tanker
Katj
12 år2. oktober 2011 kl. 08:30



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });