Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#11
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
@solakka
Jamen så er det jo godt ;)

Det lyder da ikke godt.. Har du ikke mulighed for at gøre noget ved det - eller et eller andet? For hvis du skal sidde længe til hest, kan det da hurtigt blive irriterende /:
13 år29. marts 2011 kl. 21:43
#12
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Det lyder hyggeligt.....i rigtig mange år havde jeg kun fri hver 6 weekend...så jeg ved godt hvad du mener. Gør hverdagen til en fest....
13 år29. marts 2011 kl. 21:48
#13
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
@Lunaba - til tider er det ikke kun irriterende... sidste sommer havde jeg en periode hvor jeg ikke engang kunne gå uden at spise morfin - ØV! Red flere gange afsted - men måtte komme ned fordi jeg græd pga af smerter - dobbel ØV! Det er også en drabelig process når jeg skal op - og endnu værre når jeg skal ned fra hesten! Heldigvis er han verdens flinkeste så jeg kan parkere ham ved siden af hvad som helst for genstande som jeg så kan bruge som trappestige. Han står bom stille indtil jeg er klar. Når jeg skal ned prikker jeg ham lidt mellem ørerne - så ved han at han skal stå musestille medens jeg lægger mig på mave, lirker og løfter det højre ben op på hans bag, så lirker jeg mig på mave på tværs af ham - og så kan jeg glide ned. Nogle gange ligger jeg på mave på tværs på hans ryg og beder ham tölte så min ryg bliver strukket og rystet godt - det hjælper også af og til... Og fordi hesten er til at stole på kan jeg også aflaste det sted inde i bækkenet som er vredet skævt ved at løfte benene op foran sadlen - det ser lidt spøjst ud og er ikke at anbefale hvis hesten ikke er stabil og viser hensyn.. men som sagt er jeg så heldig at have en mega klog og betænksom hest. På sigt skal jeg nok få has på problemet! Gymnastik og styrketræning, svømning plus osteopat og idrætsmassage hjælper. Så det er det lange seje træk som skal til! Godt man har SISU!
13 år29. marts 2011 kl. 23:14
#14
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Hold da op, det lyder godt nok ikke sjovt, solakka.. Man må virkelig håbe, at det går over inden alt for lang tid, det må jo gøre livet en hel del mere besværligt!
Er der nogen udsigter på, hvornår det skulle blive bedre?
13 år30. marts 2011 kl. 09:53
#15
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
@lunaba - nej egentlig ikke- ØV! Og alligevel! Baserer min optimisme på, at osteopaten sidste sommer da jeg dårlig kunne gå faktisk ikke havde troet jeg ville blive så til pas smertefri som jeg er nu! Jeg tror forbedringen skyldtes at jeg var meget flittig til at gøre de øvelser jeg havde fået anvist. Vha osteopaten, massagedamen (som er fantastisk god) og selvtræning tror jeg bestemt det skal blive meget bedre endnu. Og så håber jeg den ny sadel vil tage toppen af smerterne - den er lavet specielt til os og der er taget mål af ikke kun hesten men lige så meget af mig.
Min højre fod gør også mega nas p.t. Mine forfodvalv kollapsede og jeg skal gå med helfodsindlæg. Muligvis skal jeg have et nyt indlæg. Men jeg venter lige - som efterlønner gift med en på folkepension har man jo ikke så meget at rutte med :o) Dels skal jeg have fat på Helle Gotveds "fod bog" og komme igang med øvelserne - styrketræning for fødderne. Og et kraftigt vægttab er jo med garanti en super god strategi for at aflaste fødderne!
13 år30. marts 2011 kl. 11:39
#16
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Kosten i går ikke helt på plads - stadig for lidt kalorier. Plus alt alt for lidt protein. Jeg lider ikke af fedt forskrækkelse - i min alder er det rigtig godt med fedt (af den rette slags) for at holde hud lidt mindre tør og håret lidt mere skinnende. Så derfor ok fordeling af energi kilder.
Motionen heller ikke på plads. Endnu. Skridt kun9.372 skridt. OK med 500 m svømning. Men hold da op hvor musklerne brokker sig! På trods af at jeg både tog en tur i HALO-kabinen (25 min infrarødt lys på hele kroppen), 20 min i dampbadet og 10 min i den så kaldte sauna. I dag må jeg finde på anden motion så jeg bruger andre muskler end i går.
Så jeg er stadig i "inkørings fasen" med at få linet op en optimal projektgennemførelse.
13 år30. marts 2011 kl. 11:47
#17
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Hej Solakka, jeg har lige meldt mig ind på madital og læste med glæde dit indlæg. Jeg har en bmi på 32,28 da jeg startede for 5½ uge siden var den på 34,54. Grunden for at jeg meldte mig ind er den at jeg søger hjælp og inspiration til en diæt eller retter sagt til min kost oplægning, så vil hører om der er mulighed for at du evt. vil dele dine erfaringer med mig? ellers vil jeg ønske dig held og lykke med dit projekt håber meget det lykkes og jeg selv drømmer om at være 25 kg. lettere om et halvt år :)
13 år30. marts 2011 kl. 12:43
#18
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Velkommen Mikmak0!
Her på madital findes masser af informationer og gode råd!
Hehe - selv er jeg en rigtig "ekspert" - i 1992 f.eks smed jeg 25 kg overbord på kun tre måneder. Dengang fandtes ikke madital, havde ikke adgang til internet - så det var fuldtidsjob at veje og regne ud hver en kalorie af det jeg spiste plus at analysere at kosten var korrekt sammensat. Jeg motionerede helt vildt også. Og det kunne kun lade sig gøre fordi jeg var mellem job!
Hurra for madital! (Og overvægten kom aldeles ikke hurtigt tilbage bagefter. jeg var mange år om at atter samle mig en ordentlig pukkel fedt til :o( )
Hvordan har du tænkt dig at resten af dit vægttab projekt skulle gennemføres? Og til lykke med at have reduceret dit BMI med hele 2,26 på blot 5½ uge! Applaus og respekt!
Der findes jo så mange "metoder" hehe.. men til syvende og sidst drejer det som at FORBRUGE flere kalorier end man indtager!
Hvis du vil høre om mine metoder - så deler jeg gerne med mig. Ved bare ikke hvordan man svarer direkte til folk her på madital. Jeg har ikke rigtig tidligere blandet mig i debatten eller været offentlig synlig. Hvad med facebook? Held og lykke med dit projekt! Med den flotte start så har du jo vist dig selv at du både KAN og VIL! kh Solakka
13 år30. marts 2011 kl. 13:57
#19
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
@mikmak0 - har du fundet tråden om kostråd her under overskriften Vægttab 10 + ?
Sætter lige ind linket:
iform.dk
Kiggede lige på forslaget til kostplan... havregryn med minimælk og rosiner til morgenmad... pasta etc. nej, det er ikke en kostplan som passer til mit projekt. men måske passer det fint til dit?
Når jeg skal sætte turbo på fedtforbrændning og vægttab spiser jeg ikke pasta, ris eller kartofler men erstatter dem med grove grøntsager. Et LILLE stykke som "slik" er dog OK... hvis hsubondens aftensmad frister mig alt for meget... Hvis det skal gå rigtig stærkt undgår jeg sågar rugbrød og knækkebrød (Der er Finn Crisp absolut bedst - Bilka sælger billig nøjagtig kopiprodukt under navnet Thinn Crisp). SKYR er den bedste surmælksprodukt - masser af proteiner og meget lidt fedt.. For en kort periode kan jeg finde på at holde andelen af spiste fedt kalorier under 20. Men det er kun for at lave en kik start. Ellers lider jeg ikke af fedt forskrækkelse. Kulhydrater er OK - med måde. Og det skal være de langsomme kulhydraterne som holder blodsukkeret stabilt. Protein - mindst 0,8 g/kg legemsvægt. Hvis jeg træner meget så højer jeg mængden protein ( der er 4 kcal per gr proetein,
9 kcal per g fedt og 4 kcal/g kulhydrat - husker ikke hvor mange kcal der er per g alkohol. Er ikke muslim men undgår helst alkohol. FORDI jeg en gang for alle har valgt, at skal jeg have tomme nydelses kalorier så skal det være CHOKOLADE!) Mit "hemmelige våben" i kampen mod overvægten er grove grøntsager og så frugt for nydelsens skyld sammen med MOTION; MOTION; MOTION!
Motion alene hjælper dog ikke. Der skal kostomlægning til. Mikamak0 - håber du kan bruge noget af det jeg har skrevet? hilsen Solakka
13 år30. marts 2011 kl. 14:18
#20
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Det lyder godt nok ikke nemt - tommel op for, at du kan være så motiveret (som du lyder) på trods af det! Det kan godt være, at det er lidt motivation i sig selv, men jeg tror hurtigt jeg ville blive siddende på min flade, hvis jeg havde så mange smerter ;)

Du er i det mindste opmærksom på, at kalorier og motionen ikke er optimal, god start :)
13 år30. marts 2011 kl. 16:49



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });