Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#541
re: re: Total eksistentiel krise - GRRRRR ARRGH
Hej Solakka
Er dagene for aktivitetsfyldte og udmattende til at være aktiv på Madital? Smid et par ord fra dig, så vi kan være med til at støtte op om dig.
12 år29. februar 2012 kl. 01:48
#542
Tak for opbakning!
Tak Kosesmølf, Nikomath og Silvercocker!
Det er en kæmpestøtte at få opmuntrende ord med på vejen!
JA Silvercocker - jeg ligger vandret i luften lige nu....
Turen til Odense?
Ja hvad skal jeg sige! MEGET anstrængende! Man bliver til sidst mæt af at se flotte heste... sidde på sin flade...
Min veninde joggede alvorligt i spinaten - jeg blev meget vred og skuffet. Det at hun konstant var på nettet via sin iPhone - var jo uhøfligt og til at leve med. Også at hele tiden blive afbrudt "iih se lige på dette billede - min datter har klippet min hund" præcis i det øjeblik jeg sad og prøvede at høre hvilke karaktærer dommerne gav til et ekvipage som interesserer mig...konstant ævle bævle om hendes heste - som er kvart halvbrorog den slags etc til nogen af de fine heste på arenaen..
Alt det havde jeg da taget med sindsro.
Men TÆNK at hun plaprer løs om - og derved ANBEFALER - den operation som har kostet min hest så usigelige lidelser!
Det var jo hon som lokkede og pressede mig til at lade Mik undersøge.
Hvis hun da bare ADVAREDE folk om hvor galt det kan gå!!!!
Men NEJ.
Selfed pralen ("ih - I skulle bare se hvordan min Njördur DANSER med mig") - sådan lød det i mine ører.
Det føltes som om hun pissede på min hest og mig og alt det vi har været igennem! (Ja undskyld mit sprog).
Hun indirekte anbefaler folk at lade sine heste (altså vallaker) operere FOR AT OPNÅ BEDRE GANGARTER.
Og det har jeg Landbo Højskolens ord for er ulovligt.

JA - hun er sød. Men utroligt selvoptaget. Tankeløs. Ansvarsløs. GRRR...

Fredag lørdag = World Cup i Tölt i Odense.
Søndag = guided skovtur med klubben. Skøn tur - 11 ekvipager. Det var en herlig tur og Mik opførte sig eksemplarisk.
Vel hjemme efter turen skulle han først tørre op - og så komme ud på fold til de andre.
Jeg håbede jo, at han skulle have krudtet af under den lange tur...
Desværre tog jeg fejl!
Han og en anden vallak blev så glade over at ENDELIG kunne lege sammen at de virkelig gik til den! VILD FEST!
Jeg så begge heste lave caprioler! De stod på forbenene med krop og bagben så højt oppe at jeg var bange for de ville vælte! Hengste-leg! Der stejler hestene op mod hinanden! Det ser VILDT ud - men det ER leg! Og de løb og løb og jagtede hinanden!
Dejligt for Mik at endeligt få lov til at være hest!

Men AK - DET GIK GALT! Såret sprang op igen! Ar vævet er så sprødt at det ikke kunne holde til så voldsomme belastninger som rigigt vild leg....Denne gang dog heldigvis kun et lillebitte sår som jeg opdagede mandag morgen.
Hele mandagen gik med at få fat på KU Life = Landbo Højskolens dyrlæge, min egen dyrlæge... sårpleje..

Så nu er vi jo tilbage i routinerne med sårpleje morgen og aften..
Mandag aften fik jeg hjælp til "intim barbering" af sårområdet som jo er i lysken.. pelsen skal jo fjernes for at plaster kan have en chance for at hæfte..
Mik var - som han plejer - foredømmeligt rolig. Min hjælper løftede det ene bagben så jeg kunne stikke hovedet ind mellem hestens baller og komme til at barbere.
Men min egen dyrlæge mente, at det er bedst at IKKE sætte Mik på sygefold. Fordi når han så skal tilbage til flokken så vil der komme VILD LEG igen - af lutter glæde!
Så det prøver vi i første ombæring!
Hvis såret revner yderligere - ja så må vi tage det derfra.

Det ser ud til at krokodille olien virker fantastisk godt!
Mandag aften var der lidt betændelse i såret.
I går næsten ingen pus overhoved. Såret så faktisk MINDRE ud efter blot et døgn!
Jeg håber plasteret er blevet hængende over natten. Skal snart ud og tjekke sår, måle temp. Og så kommer Mik ud på fold med de andre.

Fokus har ikke været på kost - men jeg har ikke trøstespist. Ikke købt chokolade.
En veninde og jeg aftalte i går at vi starter vores egen hemmelige slankeklub. Hun er ikke til internet - så kan ikke få hende til at være med her.
Hun trænger til opbakning og støtte omkring vægttab.
Det bliver spændende og hyggeligt at være to IRL som bakker hinanden op!

Jeg tror ikke jeg pt kommer at have særligt meget overskud og tid til at være aktiv her på madital - ØV!!

Sårpleje... hemmelig slankeklub - dyrlæge klagesag.
Og så det værste: den kamp det bliver, at få Försäkringskassan i Sverige at rette sin fejl - de har jo slettet et helt års indbetalinger. Sikkert en tastefejl. Men det betyder ca 3000 SEK mindre udbetaling per måned livsvarigt for mig med start den 28 oktober dette år.
Jeg HAR prøvet for nogle år siden at få dem til at rette fejlen...men uden fremgang. Og nu HASTER det!
Jeg VED jeg BURDE have startet med at kæmpe for at få mine pensioner for 1½ år siden... men jeg har bare ikke haft overskud til at gå igang med den kamp...

GODE RÅD:
1) flyt ALDRIG land
2) Arbejd ALDRIG som grænsegænger (dvs at man bor i et land og arbejder i et andet)
3) Det ALLER vigtigste: GEM ALLE LØNSEDLER. Hele livet.
Jeg har desværre gjort alle tre fejl... og det kan komme til at koste mig rigtigt mange pensionskroner!

Nåh kære madital medtabere - det skal nok gå alt sammen!

Jeg er ved godt mod og glæder mig til at tabe 10 - 15 kg og nyde en slank sommer! Med super kondi!
12 år29. februar 2012 kl. 08:11
#543
NY SLANKEKLUB!
Hemmelig ny slankeklub!
NU skal dog den dumme vægt rykke i den rigtige retning!

Jeg tror det er noget der virkelig styrker rygraden, det der med at have en slankekompis IRL!

Hun har også oprettet profil her på madital - og det tager jo lidt tid før man kommer helt ind i systemet. Har jeg opdaget! Tihi.. hun lavde en sjov tastefejl - gjorde sig over 700 kg tyngere!!
Helt klart kommer det at hjælpe mig at holde mig på den smalle sti - når jeg ligesom skal vise vej til en anden!
Og oveni en jeg holder enormt meget af.

På hestefronten går det ikke så godt - ØV! Miks operations sår sprang jo op igen igen.. det arter sig ikke så som jeg havde håbet. Skal ringe dyrlægen på mandag og så må vi drøfte hvad jeg kan gøre. Det BLØDER fra såret... håber det er positivt! Sidst blødte det jo ikke.
Og så er Mik totalt mølædt. Der er en anden hest som både sparker og bider ham.. Håber de to hestedrenge SNART finder ud af hvem som skal være boss på folden... inden der kommer værre skader.
I januar fik jo Mik ikke kun slemme bid, men også et grimt sår på benpiben på bagbenet efter et spark. Så han blev halt..
Hestepiger kan også være så infame at man tror det er løgn! En eller anden har sået splid mellem mig og en som jeg var rigtigt gode venner med. Ved at påstå at jeg har sagt noget jeg bestemt ikke har sagt...
Man skulle tro det drejede sig om piger på syv år og ikke voksne kvinder... ØV ØV ØV!
Men det kan jeg jo ikke rigtig gøre noget ved.. det er TRIST når voksne opfører som småbørn.

Håber I alle holder jer muntre og NYDER det dejlige vejr vi har fået! Jeg glæder mig til en herlig weekend og håber I alle vil have en SKØN weekend!
12 år3. marts 2012 kl. 07:03
#544
re: NY SLANKEKLUB!
God weekend til dig ligeså......
12 år3. marts 2012 kl. 09:33
#545
Mik er blevet sparket og er halt...
Det er skruen uden ende!

Jeg er ved at opgive, tabe modet...

men - vi må bare klø på!

Snakker med dyrlægen om mandagen - skal ringe og fortælle hvordan det går med det revnede operations ar... så kan vi jo også drøfte hvor fornuftigt det er at Mik skal gå på fold med en så agressiv vallak at Mik bliver sparket halt når han får komme ud på fold til drengene..

Dette har nu gntaget sig to gange... i januar var sparket dog meget alvorligere..

12 år3. marts 2012 kl. 17:06
#546
re: Mik er blevet sparket og er halt...
Nej nej, uha Solakka om det er i dyrenes eller menneskenes verden er det lige slemt. Ja, det er da ikke let at være heste mor. Eller bare at være et menneske...som vil ned i vægt.
12 år4. marts 2012 kl. 10:09
#547
ak - livet er en sorgens ø...
for at nu citere en eller anden børnebog... husker bare ikke hvilken!

Jeg GAAABER og orker ikke rigtigt tage mig sammen til fornuftige aktiviteter.
Sidste ulæste biblioteksbog - viste sig være keedelig..

Men vægten har pænt hoppet nogle hak nedad! Det er jo klart: jeg skal jo prøve at vise min veninde vej til et slankere liv!
Faldt dog for to knæk mørk chokolade i går aftes...

12 år4. marts 2012 kl. 14:22
#548
re: ak - livet er en sorgens ø...
Det er dog ærgeligt med stakkels Mik (og stakkels dig)! Og så troede man lige, at det var ved at være på plads igen.. Problemet er vel, at uanset hvad, skal Mik ud i folden igen, eller er det muligt at undgå den agressive hest? For det fungerer jo heller ikke, at stakkels Mik skal vente med at blive 'rigtig' hest igen, til såret er 100% helet og uden mulighed for at springe op.. Der går jo længe! Eller hvad?

Det lyder godt med en irl-slankemakker, det er lidt nemmere at stå fast på.. Her har man trods alt hele ansvaret for at komme ind, skrive, kommentere osv., det er lidt nemmere med en der kan svare med det samme og som kan losse en rigtigt ;)
Kom du bare i gang, du kan sagtens være det gode forbillede for din veninde, som du gerne vil!
12 år4. marts 2012 kl. 17:41
#549
Hallå - det VIRKER!
Det virker det der med en hemmelig slankeklub sammen med en IRL veninde!
Jeg kan jo ikke være andet bekendt end at holde mig på den smalle sti - nu jeg skal vise vej!
Jeg ville jo være en aldeles utroværdig sparringpartner - og coach - hvis jeg ikke selv kan styre min egen trøstespisning!

I morgen skal jeg til kontrolvejning hos lægen. Og jeg tror helt bestemt at min egen vægt vil vise et tal UNDER 76kg i morgen tidlig. Fordi dagens morgenvægt er 76,2 kg - og det på trods af, at jeg spiste aftensmad, aftenkaffe, natmad - alt i et - meget sent.
Så hvis jeg er lidt smart stopper jeg med at spise omkring kl. 19.00 - så min fordøjelse når at komme af med affaldsprodukterne før jeg skal til lægen om morgenen.
Jeg kan jo sætte fart på fordøjelsen ved at lave noget intensiv morgengymnastik!

I øvrigt er jeg meget depri - men bekæmper nedturen så godt jeg kan.
Der er mange ting som gør mig ked af det...

Min datters helbred og situation... og det at man altid skal VENTE så længe før man kommer til! Hun blev indkaldt til samtale på hospitalet. De MÅ jo have fundet noget foruroligende siden hun nu skal vente på at komme til biopsi...Gastrisk biopsi. Håber de denne gang er fornuftige nok at søve hende helt ned før de propper grejet ned vi hendes svælg! Sidst de lavede gastroskopi syntes de hun blot skulle "tage sig sammen". Og det gik jo helt galt! De lykkedes udløse hende panik angst! Så nu skal hun kæmpe med det også! Det har eller været en hård kamp over mange år at få rimeligt styr på panik angsten! Og hun var kommet så langt!

Min søsters brystcancer var alligevel af den type at hun skal have både kemo og strålbehandling. Det er helt forfærdeligt. Jeg håber hun kan være stærk nok til at stå det igennem uden at gå helt ned... Strålbehandling er slemt. Men kemo er meget værre...

Og hvad med den lille hest??? Bliver han nogensinde helt rask igen??
Foreløbig kommer vi ikke ud på ture. Hverken til fods eller ridende.
Han har vist nok forvredet sit kodeled. jeg troede han atter var blevet halt på grund af et spark - men dyrlægen anviste per telefon hvordan jeg skulle undersøge dette - og alt tyder på at haltheden ikke skyldes et spark.

Og så blev ejeren af den anden hest meget vred på mig - jeg var så ked af det, at jeg skrev negativt om hendes hest på face book!! DUMME DUMME SOL!
Jeg har dementeret på facebook. Undskyldt - og det oprigtigt af hele mit hjerte.
Hvornår i himmelens navn LÆRER jeg at IKKE skrive andet end hyggepladder på facebook?????

Jeg er altså en upopulær person i stalden lige for tiden...
Tror nok at ejeren af den anden hest har tilgivet mig. HUN er nemlig en sjælden hestepige!! FORNUFTIG og behagelig. Og gjorde det rette - ringede mig straks. Så jeg kunne rette op på min fejl.
Men de andre...
Hestepiger opfører sig hyppigt som om de var omkring syv år gamle...

Ærgerligt at jeg skulle komme ind i denne heste-verden! hestepiger - GYS! Hvorfor kunne jeg dog ikke holde ved min gamle passion - at sejle! det er mandsdomineret og tonen er - eller var - en helt anden!

nåh - den tror nok ingen på: jeg elsker min lille hest højt og inderlig! Og er vild med alle heste!

Nåh det var atter en lang udgydelse! Det hjælper at skrive - det klarer tankerne!

Kan I alle have en forrygende taberdag!
12 år6. marts 2012 kl. 07:42
#550
re: Hallå - det VIRKER!
Hold da op.. Imponerende, at du forstætter den slanke linje den vej, super med irl-makkeren! Ja, det er godt at skulle være forbillede, det giver dig kan, kan man høre ;)

Lyder ikke godt med din datter.. Hvordan går det ellers for hende? Har de fundet ud af noget? Eller er det det de finder ud af ved indkaldelsen?
Ærgeligt, at der alligevel var brug for kemo til din søster.. Men hey, hun lyder til at have en prøvelse af en mand, så kan hun lægge energien over på kemoen i stedet, så skal hun nok klare det :)
Hvor længe tager det for det forvredne at hele igen? Stakkels Mik er vidst ikke så heldig.. Men han har klaret det før, I har, så I skal nok finde ud af det! :)

Hvor er det dejligt med en fornuftig heste-pige! Hende må du da gøre dig venner med ;) .. Også selvom hesten er lidt vild.. Kunne være I kunne finde ud af noget sammen - og det er jo altid godt med en ven i nødens stund :)
12 år6. marts 2012 kl. 09:37



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });