Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#2341
Tak Alinea - jeg gør alt jeg kan for min bedste ven Mik. Verdens flinkeste, seje og tapre hest.
Men det er godt nok nervepirrende.
Så går det godt, rimeligt godt.
Men så dukker der op faresignaler...
Græs sæsonen.. ranunkler aka smørblomster. Fedt depoter...
Mik har aldrig helt holdt op med at savle efter forgiftningen.. lige nu synes jeg savleriet er ved at tage til.
Så jeg er i fuldt sving med at få fat på Ameque Balancer.. de-tox til heste.
Og Equigluco sense - som angivelig regulerer blodsukkeret og bidrager til, at de farlige fedt depoter mindsker..
Hver dag Mik har det rimeligt godt - er en gave.
Vi motionerer på livet løs...
Mik kan lige nu udføre sine fremmeste missioner: at være pædagog hest for vanskelige heste så de kan komme ud på tur.
Lade børn få lov til at øve sig i gymnastik til hest.
Vi håber på mange dage, uger, måneder, år.
I hvert fald er der gode chancer for, at Mik kan fejre sin 20 års fødselsdag den 6. Juni...
4 år3. juni 2019 kl. 15:21
#2342
Mik havde 20 års fødseldag i går!
Hurra!
Vi motionerer på livet løs og Mik ser rigtigt fin ud.
Nu satser vi på, at vi om 5 år kan fejre Miks 25 års fødselsdag også!
4 år7. juni 2019 kl. 12:20
#2343
Hyp, hyp, HURRA!!!! Hvor lyder det dejligt
4 år9. juni 2019 kl. 18:38
#2344
4 år10. juni 2019 kl. 05:45
#2345
Vi faldt i skoven i lørdags.
Mik klarede styrtet uden men. Det er det vigtigste.
Ups! Jeg bliver nødt til at købe ny ridehjelm! Mik snublede - og jeg lavede en kolbøtte!
Jeg landede på hovedet - egentlig ansigtet.
Og knoerne! Og venstre skulde og knæ...
Jeg synes selv jeg er mega sej - så snart jeg havde kravlet op at stå og prøvet at få ridehjelmens skygge på plads (var nødt til at tage den helt af) - trak jeg Mik til en stub og kom i sadlen igen.
Og så red vi videre!
Jeg er altså 71 år Og overvægtig. Med to hofteproteser og en smadret skulder.
Uheldet skete i lørdags.
Heldigvis fik heller ikke jeg større skader. Gul og blå og øm hist og pist i dag mandag.
Og så kan jeg lære det: heste skal rides aktivt. Og ikke gå og slaske med lange tøjler og på forparten.
OBS vi er gået igang med longetræning over bomme. Så Mik træner at løfte sine hove....
4 år10. juni 2019 kl. 05:45
#2346
Uha, det kunne være gået rigtig galt. Godt at det, trods alt, ikke gik værre. Og her kan man da i alt fald sige.. "op på hesten igen" ;-). Rigtig god bedring.
Og ja... du ER sej!
4 år10. juni 2019 kl. 11:13
#2347
Hesten blev tjekket af kiropraktor. Hsn havde mange låsninger bla venstre skulder.
Håber dette vil mindske snubleriet!
I går red vi en frisk tur alene.
At den blev frisk skyldtes insektangreb!
Vi flygtede fra hestebremser og store skyer af myg!
Miks kondi skal trænes op! Så vi måske kan hænge med hans gamle flok. DET vil Mik meget gerne!
De rider så stærkt og længe, at vi ikke kan hænge med pt
Tip fra dyrlæge: mindst en halv time trav per dag ksn forebygge forfangenhed.
4 år21. juni 2019 kl. 06:59
#2348
Sol - godt at høre det går fremad. Jeg xer fingre for at kondien så kommer op igen. Knus, Alinea
4 år21. juni 2019 kl. 09:35
#2349
Uha... nu har Mik snublet og faldt helt ned igen med mig på ryggen!
Begge gange er jeg landet på hovedet. AV!
Det er jo godt nok, at jeg er frygtløs og sej og straks, efter at have konstateret, at hesten ikke er kommet til skade, kravler op i sadlen igen.
MEN det er træls!
Jeg har jo nok begge gange fået lindrig hjernerystelse. Store buler i hovedet.. blåmærker, afskrabninger mv Brillerne bliver skæve... en ridehjelm måtte kasseres... og den jeg lånte (af min datter) er skrammet....
Nu senest et sår ved øret! Gul og blå og øm...
Heldigvis har alle reparationer holdt! Også skulder reparationen... Hofteproteserne har for længst bestået "fald-af-hest" prøven op til flere gange.

What to do???
Han savler for meget.
Er begyndt at se spøgelser....

jeg venter lidt endnu inden Dr Dyr bliver tilkaldt.
Foreløbig mere træning i at trave over bomme i longe... Mere fart påp i skoven... (det er når han går og slapper af, at han snubler. Syv-ni-tretten: indtil nu har han ikke snublet i trav eller galop)

Lige nu holder han lidt ridefri. Et venskabsbid af anden hest i gjordlejet heler ikke op, når gjorden gnaver området. Det hjælper ikke med pinligt ren lammeskinds gjord. Har købt Compeed!!! DET skal prøves i morgen!

4 år26. juni 2019 kl. 13:10
#2350
Sol - god bedring til dig og Mik. I fortjener så meget en god sommer. Knus og krydsede fingre - Alinea
4 år26. juni 2019 kl. 21:01



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });