Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#251
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
@flab - hihi du MÅ have bidt mærke til mig i trafikken hehehe
men bag rattet i transporteren - ja da var jeg ikke så kæphøj!!
Planen er at Mik skal opreres i morgen. Men den plan blev jo lagt for betændelsen blussede op igen, så..
jeg prøver jo at lade være med at kime dem på hospitalet ned. De døjer sikkert med utallige opkald fra ængstelige heste ejere... kan jeg tænke mig.
Jeg ville jo gerne gøre opmærksom på, at HVIS de finder "et halvt cykelstel" i såret.. så vil jeg have det at vide. Skriftlig. Fordi så falder der brænde ned over J.B.s hoved... så kan han måske lære at tage folk på alvor og ikke feje dem af bordet når man ringer om komplikationer.
Og MÅSKE kunne han lære at give et ekut tlf nr til hestejere ...
nåh - nu skal jeg ikke være så negativ!
Det er en så enorm lettelse at andre, mere kompetente, har overtaget ansvaret!
Ser mere klart nu: sådan en SKIDE (undskyld mit frransk) betændelse i et operationssår MÅ man da kunne få has på!
Det er jo betydeligt værre med heste som har alvorlige sygdomme - ligesom Urta jeg ejede kort tid..HUN havde Hammelschwanz. Og der er prognosen: ingen hest med denne diagnose har endnu overlevet. (Det er en autoimmun betændelse i det centrale nervesystem - og der findes ingen bod. Betændelsen spreder sig, nedbryder nervebanerne, lammelsen breder sig..)
Måske det er på grund af Urta at jeg er så HYSS omkring Miks betændelse?

Prøver atter at holde lidt styr på hvad jeg propper i munden.
IKKE flere chokolade-orgier den nærmste tid!
12 år5. september 2011 kl. 10:30
#252
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
ups - jeg staver ikke helt så dårligt som man ville tro...!!
jeg kan ikke skrive "blindskrift" og har for lidt belysning ved mion pc plads... og så er teksten på skærmen for lille til mine øjne.
men har ikke kunnet finde ud af hvordan jeg skal fikse tekststørrelsen - uden at det bliver helt grotesk stort..
12 år5. september 2011 kl. 11:10
#253
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
12 år5. september 2011 kl. 16:56
#254
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Åh TAAKKK Flab! Det er jo bare helt fantastisk! NU kan jeg jo SE hvad der står!
Hvorfor har jeg ikke hørt om det før...???

Kørevejledningen fra supersøgeren var helt i skoven - så jeg havnede i Ballerup og måtte køre sight seeing på slump for at finde hospitalet. Mik stod så fredeligt i sin elegante boks og gumlede på MASSER af hø!
Vi aftalte ved indskrivningen at han ikke skulle have kraftfoder... men den aftale var gået tabt..
hetsepasser-pigen overhørte mit forskrækkede udbrud vedr. mængden hø - og snakkede om 4 - 5 kg... WHAT??? regeln er 1 kg/100 kg hest... Mik vejer lidt på 300 kg (i hh til målebåndet) Nu bestiller han jo ikke noget - så absolut max må være 4 kg...
Men jeg kan godt forstå hestepasser pigen - de ANDRE heste skal jo have enorme mængder mad! Mik er så lille så lille - man kan ikke engang se ham over bokslågen! De andre kæmpe heste stikker ud hovede og hals...
Det er en enorm forskel i størrelse mellem Mik og de andre heste...
Håber han bliver opereret i morgen!
12 år5. september 2011 kl. 22:38
#255
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Hej Sol!
Så fik jeg læst op siden sidst. Håber for dig alt går som det skal med betændelsen, så Mik kan blive opereret!
Jeg synes bestemt det var værd at overveje at melde den anden dyrlæge!!!
Katzen
12 år6. september 2011 kl. 09:26
#256
Man har et standpunkt...
Fik snakket med kirurgen i morges - og planen var blevet ændret til op. torsdag el fredag. Så man kunne nå at få pode resultater for bakterierne (og vigtigst: afprøve hvilke(n) antibiotika som dræber de bakterier som er aktuelle)
Meget informativ smatale - de virker virkelig prof!

Lidt senere blev jeg ringet op påny. Mik skal opereres i morgen. Fordi scanningen afslørede FREMMED LEGEMER i såret! Og de skal UD. Hurtigst mulig.

Så kan man altid justere på antibiotikan efterfølgende.

Det burde ikke kunne være suturer de så ved scanningen. Der er angivelig brugt resorberbare suturer...

Det bliver jo lidt spændende at høre HVAD de finder for fremmedlegemer..

Det er en vanskelig operation. Og man må ikke sy sårene - det skal man ikke når en betændelse er med i billedet ( Min logiske konklusion er, at Mik burde have blevet indlagt for reoperation for et par uger siden. Men siden MIN dyrlæge jo ikke fik journalen før den 30. august har hun jo ikke kunnet vide at der er tale om ligaturer...

suuk suuk suuk.

Men jeg er glad og fortrøstningsfuld - Mik skal nok komme sig og blive rask igen!

Andet super godt nyt:
JUBII HURRAA min datter skal møde kl 9.15 på Herlev hospital. En lettelsens suk! En kæmpe stenblok faldt fra mit hjerte! Nu går de da i hvert fald igang med at finde ud af hvad hun fejler!

Og så skinner solen i dag - lad os nyde solen før regnen atter strømmer ned!
Lad Carpe Diem være vores motto!
Sól
12 år6. september 2011 kl. 13:13
#257
re: Man har et standpunkt...
Ej hvor dejligt med lidt sol - både i direkte og overført betydning! Dejligt med din datter - og egentligt også med Mik.. at der er fundet ud af hvad der er galt og bliver gjort noget ved det!
Spændende hvad der gemmer sig i såret - og så synes jeg da godt nok at der må sidde en dyrelæge med varme ører!! sys du skal klage hvis det er dyrlægens fejl det der gemmer sig i såret!!!

Katj
12 år6. september 2011 kl. 13:26
#258
re: Man har et standpunkt...
Skræmmende med fremmedlegemer!!

Godt at høre at vinden er vendt bare en smule!
Du har fortjent det!
Katzen
12 år6. september 2011 kl. 19:44
#259
re: Man har et standpunkt...
uha uha
12 år7. september 2011 kl. 08:44
#260
atter nedtur!
Jamen altså!!!!
Fik lige sms fra min datter! Ventetid på tarmundersøgelse er EN måned!
De tror vist det er en inflammatorisk tarmlidelse.
TRO er et, VIDE er noget andet...
Man skal jo hurtigt ind med kikkert når folk har blod i afføringen.
HVIS det er tarm cancer så er tid so en afgørende faktor...

POKKERS også at jeg virkelig er på spanden økonomisk!

Ikke nok med at hestens operationskomplikationer kommer at koste en formue - nænej, bilens rep. bliver også mega meget dyrere!
Værkstedet havde håbet at siden det IKKE var det lille rør, så var det med meget stor sandsynlighed KUN elektromotoren. I går sat de en ny elektromotor ind - men servostyringen larmer vanvittigt stadig. De var godt nok kede af det - men nu må de bestille hjem en føler også... Det løber op! Samlet kommer det at koste ca 25% af bilens nuværende salgspris. problemet er bare, at den slet ikke kan sælges når den larner så infernalisk...
Og jeg har jo også brug for at have bil..

Nåh nok med jammer!
ups ja glemte jo også at nævne at min vægt - helt naturligt og logisk - er gået op.

Jeg skal tage mig gevaldigt sammen!

Hjalp mon min hemmelige aftenspisning af
1 pakke chokolade kiks
en lille plade mælkechokolade
på humøret??? Svar: NEJ!
Jeg fik faktisk kvalme og hovedpine!
Ka´jeg så LÆRE det!!!


12 år7. september 2011 kl. 10:39



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });