Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: vægten reagerer - logisk! Desværre...
Kloge ord Ablanu......og smiler...
12 år15. februar 2012 kl. 09:13
Tak tak Ablanu og Calcit!!

Jeg spiser skam sundt - også! Blandt andet min ælskede "Forkølelses suppe" - som består af 4-5 løg, mindst tre hvidløg, ca ½ -1 kg reven gulerod, masser af tomat og tomat på dåse.. starter med at komme olie i en gryde - og så et ordentlig skud carry som skal brase op før løgene og gulerod tilsættes... når tomaterne er kommet i tilsættes gode store mængder krydderurter.. timian, rosmarin, salvia, esdragon denne årstid er det svært at få friske krydderurter som smager af noget.. men de tørrede er også fine! Suppen skal simre mindst 1½ time under låg.. til sidst tilsættes en lille slat fløde - fordi smagen ellrs bliver ret skarp..

Tror nok det er denne suppes fortjeneste at jeg IKKE er blevet rigtigt syg! Næsten alle i stalden har været meget meget forkølede - nogle sågar med antibiotikakrævende lungebetændelser og halsbetændelser!!
Den der elendige (russiske!!?) skik med at KRAMME hinanden er meget udbredt i mit nærmiljø!! Og det sågar når folk er SYGE!
Jeg kvier mig hver gang - men skik følge eller stald fly!! Hihi - hvis I forstår hvad jeg mener!

Det er ved siden om det sunde at jeg guffer chokolade!

Vedr. klagen
lige her og nu har jeg egentlig ikke brug for en advokat. Jeg er selv rigtigt terrængående med at skrive, sammenfatte, stille logisk op..

Der skal klages ad to veje når man mener en dyrlæge ikke har udført sit job ordentlig.

1. Klage til tilsynsførende myndighed = Fødevarestyrelsen. Denne klage er sendt for 3½ måned siden. har fået brev med kvittering og journalnummer. Det er Fødevarestyrelsen Region Øst rejsehold som skal tage affære.
Har i går rykket dem per mail for at blive ajourført. Modtaget kvittering per mail at de har modtaget min mail.

2. Klage til Fødevarestyrelsens Ankenævn for Dyrlæger. De tager KUN stilling til hvorvidt man har økonomiske krav på dyrlægen. Klagen kan ordnes online -
MEN allerførst skal man anmode pågældende dyrlæge at frivilligt betale til klageren.
Dette brev er sendt i går - ville vente indtil jeg havde alle dyrlægeregninger med. (Men har tager forbehold for evt. nye regninger - hvis der mod al forventning sker noget med Mik endnu - som kan føres tilbage til den første operation..)
Har giver banditten lang frist at svare og at betale frivilligt.
Hvis jeg ikke har fået pengene den 30. marts 2012 - så betragter jeg det som afslag på min anmodning om frivillig betaling.
Derfeter går jeg igang med at klage til Ankenævnet.
Hvis de giver mig medhold - og kalorius betaler - så er den ikke længere.
Hvis Ankenævnet ikke giver mig medhold, eller kalorius ikke betaler så har jegb brug for en advokat.
så kommer vi til punkt tre:
3. Civil retssag.

Så hele denne klage kommer at tage ÅR.....

Surt - men sådan er det. Siger bl.a. mit forsikringsselskab som har mange års erfaring med klager over dyrlæger (som behandler heste).

Flot flot vejr i dag!! Men det blæser en halv pelikan!

Fra i morgen skal jeg atter selv ud til Mik om morgenen for at klæde ham på til at komme ud...
Det har været skønt at de sidste fire dage slippe for at køre ud til stalden tre gange per dag!

Nåh - jeg er stille og rolig ved at læse op i folks dagbøger! Så jeg må hellere tage fat igen!
12 år15. februar 2012 kl. 09:46
Lyder godt, at du bevarer den sunde kost - og godt med en god, varm suppe! Om chokolade så gør godt eller dårligt i forhold til forkølelse (eller sygdom generelt), det er jo så det.. Kommer vel også an på mængderne, hvilken slags og hvor meget man får dårlig samvittighed eller mangel på samme over det ;)

Man må sige, at det er en lang proces! Det er ærgeligt, at sådan noget trækker så meget ud.. Men man kan da ikke sige, at du ikke har givet dyrlægen tid nok! Men lige den del kommer vel ikke til at hjælpe noget.. Det er jo super, at du selv har styr på det, så bliver den del heller ikke så dyr ;)
12 år15. februar 2012 kl. 10:39
vedr. tvister - civil retssag
Hej Ablanu - det er faktisk SYND at TV ikke har informeret borgerne godt nok om den ændring i systemet vi har fået!!!
Men der findes en fin pjese man kan downloade fra nettet som omhandler civile retssager!

Det nye er, at "småtingsafd. " = tvister til under 50.000 kr - som vist IKKE er småting for de fleste af os - kan løses billigt og hvis man selv er rimeligt struktureret og velformuleret sågar uden dyr advokathjælp...

I de fleste tilfælde er nemlig et forlig det man skal gå efter...
Anbefaler alle at orientere sig!
Man ved jo for pokker ALDRIG hvornår man pludselig r kommet i klemme!

Ih så solen skinner! Må vist i bad og så snart ud til min lille firbenede ven!

12 år15. februar 2012 kl. 10:48
GRRR - hvor er jeg SUR!! Ja faktisk RASENDE!!
Ham klamphuggeren som næsten lykkedes slå min hest ihjæl har svaret meget hurtigt på min mail vedr. refusion af dyrlægeudgifter.
Det er jo godt nok.
Også godt nok, at han hurtigt vil tage stilling og svare - skriver han.

Men det som fik mig op i det røde feldt er, at han gud-hjælpe-mig skriver at han må kigge i sine journaler. Fordi han "ikke husker operationen"

Jamen altså!!

Hvad kan man lære af dette???
Ja meget indlysende: at han næsten har slået min hest ihjæl - har INTET indtryk gjort på ham!

Heller ikke at han har påført hesten og mig tort og pine i måneder, titusinder af kroner i udgifter, MANGE MÅNEDER med mange timers arbejde HVER DAG med at prøve at redde den stakkels hest liv...

HAN kan som han skriver "ikke huske operationen"...

HVAD!!??
Jeg er altså oprørt og rasende.
12 år15. februar 2012 kl. 13:23
re: GRRR - hvor er jeg SUR!! Ja faktisk RASENDE!!
Suk! Du har vel brokket dig til ham før? Så burde han da for syv sytten kunne huske det, når du har været i gang én gang, han ved jo godt, hvad der skete efterfølgende!

Men ja, altid noget, at der kom svar.. Har han givet en deadline (til sig selv)?
12 år15. februar 2012 kl. 13:47
re: GRRR - hvor er jeg SUR!! Ja faktisk RASENDE!!
Nej det har han ikke.
Men han har fået en absolut deadline fra mig - 30. marts 2012.
Med vilje valgt 1½ måned - fordi manden skal have tid at konsultere sin advokat, sit forsikringsselskab, hvis han så ønsker.

Det chokkerer mig, at Fødevarestyrelsen øjensynlig ikke engang har orienteret manden om, at der foreligger en klage over ham.

Næste skridt er at forlange aktindsigt i hvad Fødevarestyrelsen har foretaget sig andet end at modtage og kvittere for klagen samt tildele klagen et journalnummer.

Det er bare for dårligt!

Jeg VED det kommer at koste mig store frustrationer at slæbe dette "projekt" i mål.
Men som jeg kender mig selv - findes der INTET som kan stoppe mig når jeg er på en berettiget "mission".
(Nåja - alvorlig sygdom, naturkatastrofer og/eller død - kan jo stoppe vem som helst... men det er Force Majeur og tæller ikke).

Men hvor havde jeg hellere været fri!

Det kommer at fylde rigtigt meget. Forpeste min dagligdag..
Jeg er jo som en terrier - eller kamphund. Når jeg har bidt fast giver jeg ikke slip. Før jeg er klar.
Jeg kredser i mine tanker rundt problemet. Søger nye åbninger. Nye vinkler.
Er god til at finde nye vinkler.
Vender hver en sten...
12 år15. februar 2012 kl. 13:57
ALTSÅ!!
Fødevarestyrelsen har øjensynlig ikke lavet en DYT på 3½ måned!
Det virker som om vdkommende dyrlæge ikke engang er blevet orienteret af Fødevarestyrelsen om, at jeg har klaget over ham!!

Manden er totalt bindegal! Han skriver direkte LØGNE...
Heldigvis har jeg jo et vidne på hvad der blev sagt og ikke sagt når hesten blev udskrevet...

Nåh - lad det nu ligge!

Nu har jeg i hvert fald fået det svar fra kalorius som jeg skal bruge for at kunne indlede klagesagen ved Forbrugerstyrelsens Ankenævn for Dyrlæger.

Lige nu er jeg megasyg! Er bare SÅ forkølet! Tror nok jeg hellere må måle min temperatur... det føles som den var skyhøj..
kan I have en rigtig god og smuk dag, alle søde medtabere!
12 år16. februar 2012 kl. 09:27
re: ALTSÅ!!
Det bruger du sindssyge ressourcer på. Og der kommer reaktioner fysisk.....

Det værste er at kæmpe mod løgn og løgnagtige personer som dækker sig selv ind.Eller som systemet dækker ind.
Han skriver han vil se journalen...ved ikke om den skal bruges som noget dokumentation....
Det kan blive heftigt følelsesmæssigt..
12 år16. februar 2012 kl. 09:44
re: ALTSÅ!!
Den dyrlæge BURDE stoppes!
Men systemet gør vist ingenting - det virker som om han ikke engang er blevet orienteret fra Fødeværestyrelsen... som jo har haft klagesagen 3½ måned nu!

Han er simpelthen ikke rigtig klog!

Måske er det al den psykiske press som nu viser sig i form af en kodyl forkølelse!
Måtte aflyse tandlægen i dag - mener ikke man kan være bekendt at komme til tandlægen når man er snothamrende forkølet..

SURT hvis jeg ikke er bedre i morgen. Mik og jeg skal jo til undervisning.. Skal igang med at læsse lille Mik kl 12.. Vores tid er kl 13...
det er KOLDT i et ridehus om vinteren... så jeg ma tage masser med tøj på og en uldplaid med..

I morgen har jeg dog ikke tænkt at ride selv - men lade ham den Dygtige prøve Mik...
12 år16. februar 2012 kl. 10:11

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });