Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#1761
Befinder mig lige nu i kulkælderen. Ikke det MINDSTE motiveret til noget som helst...
Kunne slet ikke sove i nat. Havde ondt PLUS bekymringer. Tog en Dolol for smerterne - da der er grænser for hvor meget Ibumetin jeg tør skovle ind... men havde jo helt glemt, at jeg bliver dejligt afslappet af "skidtet" - men også meget vågen...

Da jeg alligevel ikke kunne falde i søvn (var vågen endnu kl. fire i morges).. så pinte jeg mig selv med gymnastik. I timer.
Og pakkede bagefter mig selv ind i angora uld... nærmest fra top til tå. Og prøvede at i hvert fald HVILE.

Gymnastikken virkede! Ikke med det samme - men efter ca 6 timer har jeg markant mindre ondt.
Men FØJ for pokker hvor er det smertefuldt at prøve at øve bevægeligheden i mine hofteled!

Af diskretionshensyn vil jeg ikke referere detaljeret til hvilke bekymringer som plager mig. Men kan nævne nogle stik ord: kronisk syg datter - kommunen. Mik og opstaldningsstedet.

7 år15. juli 2016 kl. 11:18
#1762
Øv da. Det lyder som øv med øv på. Det er rigtigt slemt at ha så ondt.

Tankerne plejer jeg at kunne stoppe med taleradio. Noget med en søvndyssende stemme. Mennesker og tro er dejligt kedeligt :-) Jeg hører det med en øreprop i det 'øverste' øre, for ikke at forstyrre gemalen.

Jeg synes du er supersej, sådan at gøre gymnastik midt om natten, isf. at tage flere piller.

Jeg bestiller et glas b12 snarest. Det ser ikke ud til man kan overdosere.

Knus, Alinea
7 år15. juli 2016 kl. 15:16
#1763
Lige nu stadig ikke motiveret til fokus på vægttab ARRGGHH.... er efter at have tastet ind ALT jeg har puttet i munden siden 2. marts godt TRÆT af projektet...
Men der mangler jo så få kg, at jeg må TVINGE mig selv til at holde mig til det koncept som har virket. Nemlig at veje og taste det HELE.
FØJ for den hvor er jeg træt af projektet!
7 år18. juli 2016 kl. 10:53
#1764
Jeg ved godt, at du er snuplende tæt på målet og at det virker at tælle. Men måske er det nødvendigt for din motivation, at du ta'r et par ugers ferie, hvor du ikke vejer alt? Det er jo også meningen, at du skal finde en balance, hvor du spiser 'det rigtige' uden at veje, så måske er det en god træning?
Jeg kan i hvert fald berette, at jeg fortsatte med at tælle for længe. Så længe at det hang mig ud af halsen, og resultatet er blevet +15 kg. Så det kan jeg altså ikke anbefale! Hellere ta' en lille pause og få det hele i kontrol nu, end blive så træt af projektet at du opgiver og kaster dig i den anden grøft!

Og hey - hvor er du altså super sej med både din og Miks træning! Det er så flot :)
7 år18. juli 2016 kl. 11:19
#1765
Tak tak fedania! både for det gode råd og din ros!
Jeg har jo en deadline hvor jeg SKAL være "normalvægtig" - eller helst mindre end liige BMI 25...
Og så skal der helst gå et par måneder efter jeg er nede på normal BMI hvor jeg mærker efter, hvorvidt hofteoperationen KAN undgås...
Jeg bliver under alle omstændigheder nødt til at udskyde, at tage stilling til hofteoperationen.
Det skulle jeg jo have gjort august-september... men pt regner jeg ikke med at nå ned under 66 kg før om godt og vel en måned... og så skal jeg jo efter normal BMI blive ved med at træne... og træne... og træne...
Det er desværre IKKE den slags dejlig træning jeg tidligere dyrkede på Fitness Centre.. hvor man SVEDER, pulsen kommer op og man virkelig knokler igennem... nænej! gamle nisser som mig skal IKKE træne på den (dejlige, endorfi skabende) måde - når man har stenoser, listeser og andet L.O.R.T. i rygsøjlen... så er den slags FORBUDT.
INGEN heftige kraftudfoldelser! Men minimale bitte-små bevægelser med totalfokus på "korrekt udført øvelse"... GUD SÅ KEDELIGT!!!

Det heldige ved situationen er, at jeg ikke behøver undlade at ride pga frygt for at blive smidt af, at hesten løber løbsk og hvad har vi!
Så snart "musen" er kommet ned i vægt så han atter passer sin saddel - så regner jeg med, at Den Norske Tryllemand og jeg, med fælles anstrængelser, har fået så meget gang i min hofteknogle, at jeg kan sidde ca korrekt på hesten... Og SÅ rider vi ud over stepperne!! hehhe - nej vi rider ud i skovene!
Mickey Mouse-Musen-Mik er nok den mest tilforladelige hest der findes! Han er SÅ tålmodig når jeg skal op eller ned...

prøvede at ride uden saddel men med en pad... fra min side ingen panik! Det gik fint! Men ak og ve! Miks ryg viste straks tegn til at atter blive grim... hans overlinje er ikke særlig god... den kæmpe bagdel han har, gør jo det svært for ham, at få bagdelen ind under sig og komme op i selvbæring... så man skåner ryggen bedst mulig...
Vi arbejder på sagerne!
7 år18. juli 2016 kl. 12:31
#1766
Jeg ved at du og Mik knokler som gale på jeres projekt om at få hans ryg i orden igen. Jeg bliver lidt bekymret, når du taler om opstaldningsstedet, for det virkede til at være et ok sted? Handler det om at de fodrer "forbudt"? Hvis de ikke vil fodre som ejeren påbyder, må de jo opsige aftalen om at fodre (hvis de mener det er helt i skoven) eller opsige aftalen om opstaldning, hvis de ikke vil acceptere ejerens metoder. Øv altså. Jeg håber der kommer en løsning.

Også på din datters problemer med sygdom og kommune. DK er blevet så ulideligt med alle de politiske tiltag, der vælter rundt. Personligt er jeg splittet. Jeg tænker at med den rette agenda må det være SUPERnemt at komme i Folketinget og være med til at stoppe alt det l*rt, der kommer fra politikerne. Omvendt skal man vælge sine kampe med omhu og jeg vil egentlig helst skride og smække med døren og lade DK sejle sin egen sø. Det jeg oplever er væmmeligt.

Jeg hepper på dig, Sol. Som Fedania er inde på, tror jeg, det er en god idé at droppe tællingen for en kort periode. En forudbestemt periode hvor du koncentrerer dig om at holde vægten. Og så give en skalle igen hen på efteråret. Dine hofter skal lige følge med også - og selvom det er nemmere uden for meget fedt på kroppen, er det alligevel ikke fedtet, der bestemmer hvor hurtigt dine hofter løsnes.
7 år18. juli 2016 kl. 19:53
#1767
hehe - så FRISTER Firkanten mig at fortælle detaljer... som jeg af diskretions hensyn ikke vil dele offentlig!

Det er ikke sikkert, at det lykkes mig, at undgå operationer... ØV!
Smerterne flytter lidt rundt... mine ben ville jeg MEGET gerne have byttet til nogle som opførte sig som mine ben i gamle dage!
Sener og muskler er ikke i balance - overbelaster... kan dårlig gå. Og det gør virkelig ondt.
Hver nat/morgen når jeg skal tisse - er et lille helvede. Men jeg ER jo trængende og SKAL op at stå på de fucking ben. Og sågar gå nogle meter. ARRGGGHHH! Jeg er TRÆT af at hele tiden "komme tilbage" til samme sted jeg var for en uge siden.
Mine sener og muskler i mine ben VIL bare ikke makke ret og slappe af.

Jeg tænker jeg må tjekke med lægen hvorvidt der findes noget creme man kan smøre på lokalt, som er muskelafslappende!
Ikke smart at tage den slags oralt! I sær ikke når man har astma!

Kæmper videre!
7 år19. juli 2016 kl. 10:30
#1768
Sol, på et tidspunkt hvor jeg var meget generet af uro i benene, prøvede jeg dette

med24.dk

Jeg fandt aldrig rigtigt ud af om det virkede. Men jeg syntes det lindrede. Jeg tror jeg købte det på nettet.

Hvis du kan holde vægten stabil ved at droppe tællingen i et par månefer, så gør det da. Men du vil ærgre dig hvis du tar på. Ved jeg af bitter erfaring. Så jeg tæller igem :-(
7 år19. juli 2016 kl. 15:27
#1769
7 år19. juli 2016 kl. 22:11
#1770
Tak fedania! Man kan jo aldrig vide hvorvidt noget virker før man prøver det!
Suuuk - hvis det blot var uro i benene... så var det jo til at leve med..
Desværre er det voldsomme smerter. Som kommer fra muskler som ikke spiller sammen som de skal. For korte, overanstrængte muskler som går i krampe. De er bogstaveligen hårde som bræt!
Begge lårbasser hele vejen rundt... udsiderne føles som plader af træ, bagsiderne: der er mystiske hårde "klumper", og de føles også som bræt af træ.. Begge lægmuskler er KONSTANT stenhårde, oppumpede som balloner som kan sprænges any time.... Skinnebenene - der er smerter som minder om syle, borende, jagende smerter... under begge knæ er der stikkende smerter.
Højre ben kan finde på at svigte. Helt pludselig! Når jeg tager et skridt og flytter vægt over på højre ben - så er smerten pludselig der som et lyn - og så voldsom, at jeg ikke støtter på benet, men er ved at falde.

Det lyder sikkert SINDSYGT, at jeg ALLIGEVEL fremturer med mit projekt!!! I stedet for at sige "ja tak" til operationer.
MEN: det er jo fordi jeg ikke et eneste øjeblik tror, at operationer vil løse denne problematik! Som jeg mener primært er et muskulært- bevægelses-koordinerings problem.

Det er IKKE en tilfældighed, at jeg altid er blevet drillet med min måde at bevæge mig på. Er HELT sikker på, at det skyldes, ar jeg AL TID har bevæget mig "forkert".

Det kræver meget arbejde fra diverse behandlere at få musklerne til at slappe af ens LIDT.
Mon ikke unormale fortykkelser rundt ledkapslerne "spiller med" i "musikken"..? Betændelsestilstande ved alle vedhæftningssted...

Det er en PINE at gå!

Det KUNNE være, at smerterne er blevet værre fordi min fodstilling bliver en anden, nu jeg prøver af de spændende indlægssåler jeg købte.
Det var i hvert fald hvad vi kom frem til i går, ham med "Manuel medicin" og mig...

Så pt skal jeg IKKE prøve at selv arbejde videre med at løsne op for hofteknoglerne... jeg skal jo tilbage på "tortur-briksen" næste uge..
I kan nok ikke forestille jer hvor meget nedsat bevægelighed jeg har i hofteknoglerne....

Men bare vent! jeg skal nok både nå i mål med vægttab (= aflastning af kroppen) OG få trænet op både korrekt bevægelses koordination, muskelstyrke, smidighed OG bevægelighed.

Jeg er bare i SÅ høj grad i besiddelse af den finske ur-egenskab SISU!

(Pga af SISU kunne giganten Goliath-USSR IKKE vinde over David-Finland i WW2)
7 år20. juli 2016 kl. 10:54



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });