Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#1831
Jeg ved at Mik er en skøn og klog hest, men han kan ikke genoplive dig, hvis du falder forkert. Han kan nok skaffe hjælp, men han er dog en hest. Lov mig at du passer på dig selv - hvem skal ellers passe på Mik, Sol?

En anden gang ringer du - jeg har bare skullet slappe af i weekenden og passe en lille dreng i et par timer. Jeg har månedskort til alle zoner, så hvis noget lignende sker igen, lov mig at du ringer. Jeg kommer gerne, når mit skema passer ind. Jeg jobber i Allerød - det er ikke langt fra dig.
7 år21. august 2016 kl. 11:20
#1832
Hihi hvor er du hjertensgod kære Firkant!
Jeg har faktisk ikke tænkt mig at falde af flere gange! Nu kan det være nok! "Tante Sol - nu med BLÅ ryg!!""
Det skal ikke gentage sig!
MIK gjorde intet forkert! Jeg havde blot helt glemt vores gamle signal for "JIIHAA FULD FART FREM"!

Så når Mik i stedet for at tage tölten (han er jo slet ikke i tölt træning siden mere end et halvt år) - så tog han "gakkede gangarter".. Jeg bumpede slemt på hans ryg. Ville dæmpe bumperiet gennem at holde godt fast i manen... Men jeg havde jo HELT GLEMT at det var vores fuld fart frem signal i gamle dage!!! og så gik som det gik!

Den anden gjord - den med håndtager - er allerede på gården. Og jeg skipper læder padden som er mega glat. Og så tror jeg nok, at jeg kan sidde fast og ikke glider ned en anden gang!

Mik kan endnu ikke passe sin saddel... så den har jeg lånt til en anden rytter - som ikke har en saddel som passer hendes hest. Hun har pt mega ondt i ryggen - så hun må hellere vente med at prøve nye sadler med henblik på køb. Men kan alligevel holde sig lidt igang vha Mik saddel - som passer nærmest perfekt til hendes hest...
7 år21. august 2016 kl. 17:21
#1833
AVVVVV!!!! Fibersprængninger gør MEGA ondt! Og det MANGE dage.
Kunne slet ikke fatte, at jeg blev ved med at have så vanvittigt ondt... googlede og kom frem til, at det helt sikkert er fibersprængninger jeg har pådraget mig ved faldet. ØV! Læste så på netdoktor.dk og andre tilsvarende sites..

FØJ hvor er de bare INKOMPETENTE! Hvorfor skal det HVER gang være sådan, at det er helt tilfældigt, fra netværket og af IKKE medicinsk uddannede søde mennesker jeg får den info og de tip SOM VIRKER???
Hvad er der galt med den danske lægestand?? Ja, jeg spørger bare!
HVIS jeg ikke havde fået andre og BEDRE råd - så havde jeg sikkert haft mega ondt endnu i flere ugers tid.

NU tror jeg det er ret realistisk at planlægge at tage en ridetur allerede på fredag! JUBII!!
Fordi veninden med de magiske fingre og laseren har hjulpet! Og veninden som er zoneterapeut kom med afgørende trigger point indput.
Hendes råd var, at flittigt og blidt massere alle områder som er ømme. Når jeg finder trigger points - så skal jeg gå systematisk til værks. Massere blidt - men prøve at komme "dybere" ned. Musklerne SKAL bevæges - ikke belastes, men "motioneres", masseres - sådan at affaldsstofferne hurtigst mulig kan transporteres bort. Hvis man blot holder hele skrovet i ro - så hjælper man ikke blodcirkulationen med at transportere affaldsstoffer bort - og nye byggesten til.
DET lød jo meget logisk!
WOW hvilken forskel DET gjorde!

(Dog har jeg IKKE tænkt mig, at galoppere uden saddel og uden stigbøjler.. så ro på! Tager blot en stille skridttur ud i skoven. IKKE med den glatte læder pad. Og IKKE med den glatte læder gjord - men med det udstyr jeg plejer at bruge når jeg longerer børn. Nemlig padden med meget høj friktion der hvor man sidder. Og gjorden med puder og håndtag .. Senere skal lige lave om lædergjorden så den ikke er så glat - og så kan jeg sætte stigbøjle fast i den gjord. Der ER beslag til formålet)

Fik ENDELIG lov til at selv sætte Mik igang på løbebåndet! Hende som har stedet er en MEGET travl dame - og jeg vil bestemt vise hensyn... og ikke være en plageånd og bede om alt muligt...
Det var meget nemt at selv sætte Mik igang på løbebåndet - det gik super godt! Han gik 16 minutter med 6 km/timen. Sætter successivt op tiden. Men ikke hurtigheden - den er passende. Og heller ikke hældningen - skal jo tage hensyn til Miks dårlige bagben.

Miks familiesammenføring er indtil videre gået rimelig godt. På trods af, at den hest som er "fører hest" ikke er dygtig til opgaven.

En DYGTIG fører hest har så meget autoritet, at vedkommende kommunikerer så subtilt at os mennesker ikke plejer at SE, at der bliver delt ud kommandoer eller irettesættelser.

En kompetent førerhest virker overhoved ikke dominant. Farer IKKE efter de andre heste med aggressive signaler. Jagter ikke de andre heste....

Mik har fået en del skrammer - men ingen slemme skrammer. "Pedalaftryk" og skoskramme på låret - heldigvis et stykke over knæet... en skramme på højre baghas. Et lille sår på indsiden af piben på højre bagben. Men ingen hævelser, ingen glo-varme sted...
Et par bare pletter - enten bid eller spark..

"Fører hesten" havde et lille blødende sår på det ene forben. Og et "pedal aftryk - uden skrammer - på det ene lår. Men ingenting slemt.
De andre to vallaker har ingen skrammer fået - så de respekterer vist nok Mik nok til at ikke udfordre ham... (indtil nu - den slags ting kan ændre sig)
Angivelig så flytter Mik sig når han synes af "fører hesten" er for besværlig... i stedet for at tage kampen op - så galopperer Mik sin vej. Folden er heldigvis stor. Og Mik er god til at undgå at blive "lukket inde" i et hjørne. Han smutter elegant sin vej hvis han synes han bliver trængt..

Der hvos der kan komme problemer er når frukost wrappen serveres. Hvis folk ikke FTTER, at der skal flere bunker til - og med god afstand mellem bunkerne. Indtil hierarkien er helt på plads.
(Så nemlig at den som frukost fodrede den ene hoppeflok IKKE havde fattet dette... så den nyeste hoppe fik kun en lang mule... og ingen mad.
Samme skete forleden dag... Så må jo tante Sol gribe ind - gå ind på folden og omfordele wrappen...
7 år24. august 2016 kl. 22:04
#1834
Av det lyder ondt!
Men godt du har fundet ud af en god behandling, så du snart kan komme i sadlen igen.
Dejligt at det er gået godt med familiesammenføringen. Håber at Mik kommer til at trives ?
7 år26. august 2016 kl. 08:22
#1835
SÅmå jeg op på hesten igen!
BÅDE i overført og direkte betydelse!
Får prøvet en ride-on Barefoot pad i dag - den skulle angivelig IKKE være glat.. Hvis den er OK - så har jeg fundet en brugt som ejeren vil sælge for 450 kr inkl. fragt. Så er "vi ridende" - men stadig uden saddel.. og uden stigbøjle.

Alt mit nulren, selv massage og strække øvelser, de to gange veninden havde tid at give laser og trigger point massage, 1 gang Halo-kabine, varme og kulde, smertestillende mv mv - havde virket så godt, at jeg i går kunne hjælpe min datter, køre bil i alt ca 160 km, muge to bokse, bære vand og fylde op mv mv UDEN at jamre mig! Det gjorde da af og til lidt ondt - men ikke slemt.

Så NU er det værste over - og jeg kan se frem til at komme igang med ridning igen. JUBII - men jeg SKAL holde mig på måtten og IKKE kaste mig ud i vild galop-firspring. Endnu.

I morgen tager jeg til pensionistsvømning. Glæder mig til Halo-kabinen. (Veninden med laseren har ikke haft tid - ØV ØV ØV)

Og i morgen - endnu mere ØV ØV ØV - genstarter jeg mit vægttabs projekt.
FRYGTER hvad vægten vil sige! Efter en periode med "frit slag"... chokolade, salt lakrids, chips med OST i mikroovnen (det var i går - FYYYY!) mv mv mv. Note to self: HUSK at spise is i dag!
Fra i morgen af er det atter hverdag og 2:5.

Dog holder jeg fast ved husblas-kuren. Også hvis det måske ikke passer ind II-dagene...
7 år28. august 2016 kl. 11:36
#1836
ØV at det kniber gevaldig med viljestyrken til at gå igang med slankeprojektet igen!
FØJ - det er mega svært!!!
Jeg tror jeg er en fej og rygradsløs regnorm... og udskyder genstart af alt det der besværlige ØV veje skrive op taste ind indtil i OVERMORGEN... hehe så starter jeg på en frisk 1. september.

Jeg havde dog ikke taget SÅ voldsomt på som jeg frygtede... vægten sagde 69,9 kg. Og det ER jo dog trods alt noget helt andet end de 86 kg jeg startede med den gang tilbage i marts.

Hvis nogen har for meget viljestyrke og /eller simspiration - venligst send lidt til mig! NU!!!!
7 år30. august 2016 kl. 15:23
#1837
Lægen stoler på mig! DET er dejligt!
Jeg måtte jo få fornyet recepterne på diverse smertestillende... det er bare SÅ vigtigt, at jeg kan holde smerterne nede - sådan, at jeg ikke begynder at kompensere, bruge kroppen forkert mv. For at ikke mit projekt skal gå i vasken SKAL jeg jo træne hver dag. med mine skavanker kan man ikke tillade sig ens en eneste "sofa-kartoffel" dag...
Tænk, at jeg uden dikkedarer kunne få fornyet recepterne per telefon. OGSÅ for den "slemme" - som jeg kun bruger når det er absolut nødvendig!
USCH! I MORGEN skal jeg igang med vægttab igen. FØJ for den!
Jeg har NYDT at synde... Fazers chokolade med salmiak - har de haft hos Aldi... Cloetta chokolade med salmiakfyld hos Netto...
TUC med BACON smag!!! Chips med chilli - med smeltet ost.... Pågens fulkdkorns skorper med smør og ost!!
Og sågar en gang flødeis med hindbær syltetøj! MUMS!!
Knækkebrød med smør, peanut butter og hindbær syltetøj....
7 år31. august 2016 kl. 09:53
#1838
Jeg hepper på dig. Og dejligt du har NYDT synden. Så er det værd at synde.

Lad være med at tænke .... resten af livet.... Tænk, nu tager jeg næste uge, så vurderer jeg igen.

Og det er da så flot at du har smidt 17 kg, så du skal nok få gang i tabet igen (siger jeg, der nærmest står stille lige nu)
7 år31. august 2016 kl. 13:34
#1839
madital har fået kuller!
Programmet tror, at jeg har nået mit mål 66 kg.
bare det var så vel!!
Desværre viste vægten i forgårs 70 kg.

Jeg var tættere på mit mål FØR jeg faldt af hesten for tre uger siden.
Jeg mener HELT bestemt, at jeg aldeles IKKE har tastet ind 66 kg i min profil sidste søndag!
Det er nemlig HELT og ALDELES usandsynligt!
Havde en meget strabadserende søndag. Mener ikke jeg var "på" overhoved..
meget mystisk!

Desuden har jeg besluttet at KUN veje mig om mandag morgen... så... strange!
Ændrede vægten for søndag den 4 til det vægten viste mandag den 5.... Og så må jeg jo se hvorvidt der dykker op flere drillenisser!

Mine ribben gør herre ondt. Så jeg har fortsat med trøstespisning. Som modvægt til alle de PILLER!! AV AV AV!

7 år7. september 2016 kl. 16:23
#1840
Smertestillende på tom mave dur Ikke. Så du er helt bestemt nødt til at trøstes.

Jeg føler med dig. Husk at trække vejet ordentligt, så du ikke også får lungebetændelse. Selvom det gør av.
7 år7. september 2016 kl. 17:57



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });