Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#1541
Tak Foss! Mon ikke det fortsat vil gå godt med den søde hest!
Han fortjener at have det godt - en sej og tapper ven. Som jeg altid kan stole på.

Hehe - det dejlige græs ad libitum har dog medført at han atter er på vej at blive for tyk..
Men - det må vi holde i skak vha motion.
Han skal ikke "snydes" for at have lov til at spise græs der han går alene på sin fantastiske kæmpe fold.
Hvis man spørger Mik hvad han hellere vil have: selskab eller græs ad libitum... så vælger han nok GRÆS...
9 år19. oktober 2014 kl. 08:40
#1542
Godt at høre at det går så godt med Mik! Det lyder som om I har fundet den perfekte løsning for ham. Hvor er det bare skønt med gode staldejere, som tager ansvar og er oprigtig interesseret i hestenes ve og vel -det betyder så uendelig meget.
Og hvor fedt at han nu kan galoppere 20m volter -det vidner jo om at han er blevet ganske stærk og med gode bagpartsmuskler. Håber at den gode fremgang fortsætter- det ahr I begge fortjent :)
9 år20. oktober 2014 kl. 08:13
#1543
Sikke nogle gode indlæg, Sol. Det lyder til at både Mik og du klarer skærene i fuld galop, om man så må sige. Det er virkelig skønne nyheder. Hils Mik, den frække hest, fra mig. <3
9 år22. oktober 2014 kl. 17:55
#1544
Mik - nu som kiropraktor!!!!
Tænk, at det kan gøre GODT at falde af en hest!!!!
Mik - har jo altid været en snublemikkel... Det er blevet bedre. Og jeg plejer aldrig at falde af når Mik snubler og falder..

(En lille parentese: Miks bagpart er alt for stor til resten af hesten. Det er ikke nemt for ham at flytte vægten (ligevægten) bagud - som en ridehest skal.. SÅ stor en bagdel er ikke nem at trække ind under sig.. så på trods af alt vores arbejde, så er han alt for meget på forparten når han får lov til at gå og slappe af.. Han løfter heller ikke forbenene særligt meget når han går og holder "puste pause")

Jeg har jo i længere tid haft frygtelig ondt i bækkenet, højre hofteles og højre ben. I sær når jeg rider. Skridt er det værste.
Når jeg med møde har kravlet ned fra Mik - har det set "sjovt ud" at se mig gå de første 10 minutter...

I går snublede Mik og faldt. Denne gang så "eftertrykkelig" - at jeg faldt af.
Jeg er jo god til at falde af - krøller mig sammen og ruller. Jeg landede vist på hoften... rullede og endte på liggende på ryg.
Jag slog mig overhoved ikke.
Men faldet "bankede" et eller andet på plads i mit bækken!!
Det kunne jeg straks mærke!
Op på hesten igen!
Vi red videre.
Når jeg skulle af kunne jeg sågar svinge højre ben over hestens bagpart!!!!!!! (Ikke elegant og højt, som andre kan. men alligevel!)
Det er lang tid siden jeg har kunnet dette!
Jeg kunne også straks gå uden at humpe og uden smerter!

Jeg håber den gode effekt af faldet vil "holde".
I andet fald - må jeg vel falde af Mik igen!! Tihiii

Der er stadig vrøvl med indsiden af højre lårbasse - måske kunne Mik lave nogle gode spjæt og hop..??? som kunne hjælpe på det???

Ja - og hvorfor har jeg ikke for længst gået til kiropraktor??

Fordi jeg ikke kan bruge penge på mig selv.

Min datter - og min hest må have første prioritet.


SPRING OVER RESTEN AF TEKSTEN!!
Hvis du ikke gider læse hvor rasende og skuffet jeg er!

Den gang jeg skulle tilrettelægge min økonomi som pensionist VIDSTE jeg jo ikke, at jeg ville komme til at understøtte min MEGET voksne datter.
DEN gang hedde det sig, at vi betaler verdens højeste skat - men har også verdens bedste sikkerhedsnet. Hvis og når folk bliver syge og ikke kan arbejde - så tager vi hånd om dem og ser til at også de syge har en værdig tilværelse.

Sådan er det ikke mere.
ALLE må påregne at forsørge sin nærmeste familie hvis de ikke selv kan.

Ikke at det - endnu - står i loven. Men HVEM kan lade sin gamle mor sulte?? Eller sit barn.
Eller undlade at lægge ud for lægeordineret medicin og/eller behandlinger som kan holde ens nære og kære gående, eller skåne dem for smerter??
Af sikkerheds grunde er det bedst at notere disse udgifter som lån - ellers risikerer man at ens gamle mor eller barn skal betale skat. Af penge som du selv allerede HAR betalt skat af.
Når nu sandheden er, at du som borger aldeles ikke får de ydelser og den tryghed som verdens højeste skat burde sikre!

Men NEJ!! Danmark skal partout forgylde de rige, sende soldater at dø i udenlandske krige. Købe nye kampfly - så vore politikere kan lefle for USA. Og sikre sig selv høje internationale poster... bestille uduelige tåg fra Italien - mon ikke alle de mange delegationer, som besøgte Italien for at forberede disse tog handler, blev beværtede på bedste vis!! Og nød de luksuriøse ture.. OSV OSV Jeg kunne blive ved!
(I ved jo hvad Fogh Andersens Nato post kostede...)

Som bekendt svigter Danmark sine svage og syge - og min datter er blandt dem.
"Gensidig forsørgelse" af samboende ikke gifte - min RØV! Det er mod grundloven og det rene røveri.

Gifte har mange fordele. Når man gifter sig, indgår man en juridisk aftale. Med MANGE aspekter og regler som beskytter begge parter i tilfælde af skilsmisse, død mv.

Når kærester flytter sammen - indgår de IKKE en juridisk aftale.
Der er et søgsmål mod Danmark på vej. GF - er et brandulovligt tiltag. Som blot går ud på at plulle penge fra fattige borgere som ikke kan beskytte sig selv mod statens overgreb.
Samtidlig indfører man lov efter lov som skal berige de i forvejen rige.
INTET andet land har indført GF for ugifte!

Dette år tager man halvdelen af kontanthjælpen fra de ramte - dog modregnes der, hvis kærestens løn er mindre end 2 x kontanthjælp.

Min datters kæreste har så dårlig løn, at min datter stadig får et lille beløb. Men fra næste år - skal kæresten "forsørge" hende.
Som bekendt er min datter meget syg.
Og det har hele vejen igennem været ulovligt at parkere hende på kontanthjælp - uden at ens PRØVE hendes sag ordentlig.
Men det skider kommunerne på.
Det er BILLIGERE for dem at glad bryde lovene i stor stil.
Og det får INGEN konsekvenser for kommunerne. Plus at mange kommuner udbetaler BONUS til sine ansatte når de på ulovlig vis sparer kommunen penge...
Er dette korruption? Ja i MINE øjne er det.

At leve i en BANANREPUBLIK gør mig - stadig - vildt oprørt og rasende!
9 år23. oktober 2014 kl. 06:17
#1545
Stadig ret OK!
Mik er genial! Den gode virkning af at falde af hesten - holder stadig!
JUBII!

Stakkels Mik - han har for første gang haft "ondt i maven" på klassisk hestevis (= man ANER ikke hvorfor).
Det er meget alarmerende, når en madglad hest går fra foderet og har tyndskid.

Endvidere har han kun EN gang tidligere haft diarre. Og den gang var det GODT at "skidtet" kom ud i en vis fart. En TOTAL idiot havde nemlig ikke forhindret Mik i at, uden at være græsset ind, spise nyt frisk forårs-græs non-stop i otte timers tid.
Den slags er livsfarligt for heste. Og især for nøjsamme heste.
Det var et Herrens Underværk at Mik ikke døde eller fik permanente skader!

Mave problemet startede i forgårs.. Mik havde ikke spist op sit aftenfoder fra aftenen før.. Havde ikke rørt morgen wrap...
Men Mik var i bedring i går... Så....? Mon ikke han er rask i dag. Det håber jeg!

KOLD fødselsdag i går!
Fik lift ud til Mik af Helten i Mit Liv. Vi kørte forbi møllen - træpiller og kosttilskud til heste med diarré..

Havde madpakke med - men alt for lidt tøj.
det er KOLDT at være ude med for lidt tøj på fra kl ni om morgenen til fire eftermiddag...

I går var det ikke mig som tog ind Mik og puttede ham...
Jeg havde brug for at se dyner , få MASSER af varm kamille te med honning.

Sikken en fødselsdag! Tihiii!
Vi kan "fejre" en anden gang...

Nu er der mindre end tre år indtil jeg bliver 70 år. GISP!!!
HVOR er tiden blevet af???

På trods af diverse skavanker, synes jeg selv jeg er i ret god kondition.


Dog ikke sikkert, at han er fit nok til undervisning.
9 år28. oktober 2014 kl. 07:40
#1546
Tillykke med dagen i går, tante Sól. Dejligt at høre lidt nyt fra dig - og skønt at Mik's kiropraktiske evner har vist sig at være holdbare :-) Meeen - det er ikke sikkert at det er anbefalessesværdigt at afprøve metoden alt for ofte!!!
9 år28. oktober 2014 kl. 12:56
#1547
Jamen livet går da trali-vali.. en dag ad gangen.. Og ALT for hurtigt!
OBS OBS gode råd mod MØL modtages med taknemmelighed!!!Tak for din tillykke hilsen Niko!

Hyggeligt - tænk at bibliotekaren på den lille biblo-filial hvor jeg slår mine folder kunne HUSKE at jeg havde sagt noget om, at det der med strikke-cafe lyder interessant!
Hun kom lige hen og huskede mig på, at det er nu på onsdag der er strikke cafe..
Jeg må dog melde pas p.t. Desværre!
Alt for mange hængepartier...

Blandt andet MØL bekæmpelse!
Jeg har ikke set eller oplevet møl-hærgen de seneste knap 60 år. Men ak - vi har fået MØL!! (Tror nok jeg har hjembragt møl fra en veninde... for ca ½ -1 år siden lagde jeg mærke til MØL som flagrede rundt hos hende. I entreen. Hun klaskede dem med stor rutine...)
AK og VE - nu jeg skulle tage frem mit uldne vinterundertøj, var i hvert fald den første undertrøje jeg fik fat på helt ødelagt! det var blot at smide den ud.
Min fine uldne BUFF - som koster 200 kr - havde også fået små huller... PIV!!

OBS! alt det uldne blev omhyggeligt vasket før det blev lagt væk over sommeren i kommodeskuffer...

jeg MÅ gå igennem alt mit uld tøj - og finde ud af hvad som er ødelagt... Og så må jeg gå i KRIG med de små uld-spisende varyler.

SURT!
Jeg har set at der findes "møl fælder"... men kan ikke finde ud af hvor jeg kan købe dem..
Matas gode råd.... lyder ikke rare!
(et forældet link til matas.dk er blevet fjernet)

Så kan jeg bedre lide denne her mulighed:
matas.dk

MEN - mon den er effektiv???

Mik har haft ondt i sin mavse... alarmerende, når en madglad hest går fra sit foder. Og har haft tyndskid (ja undskyld mit bramfri sprog!)
Det var kun et døgn at det var slemt.. og græs - det ville han godt spise.
De to sidste dage har han været i klar bedring...
men ak og ve - stor bekymring: alt alt for små mængder heste aff. i boksen om morgenen!
Håber INDERLIG der et et ordentlig "læs" at muge i dag!

Han kommer kun ud to timer på sin "prærie"... Indtil maven er faldet helt til ro.

MON nogen har givet ham noget dårligt at spise?? GYS!!
Han går jo alene på "prærien" - og et godt stykke fra gården..
Sådan en sød lille bamse-hest heeelt alene... har måske lokket nogen til at fordre ham med dårlige ting over hegnet??

Folk er jo så idiotiske! Og kan finde på hvad som helst - uvidenhed... Muggent brød, rådne gulerødder eller æbler er IKKE godt for heste.
Brød i det hele taget er ikke noget Mik får lov til at spise.

Bare dog folk ville forstå, at de aldeles IKKE skal give spiselige ting til andre folks dyr UDEN forudgående tilladelse!
Jeg har flere gange måttet stoppe folk...

Hvis man ikke kender hesten - og har lov - skal man holde fingrerne væk!

Der findes efterhånden mange heste som bliver dødssyge af "normale" heste-godbidder.... heste som ikke må få korn, sukkerholdige ting mv...
9 år30. oktober 2014 kl. 09:19
#1548
Stærkt lugtende ting, som lavendel og kamfer siges at være effektivt. Måske derfor mormor havde lavendelposer i kommoderne. Hvis du fryser dit uldne tøj natten over, så skulle eventuelle larver ikke klare den.
9 år30. oktober 2014 kl. 20:13
#1549
Mon der skal købes ny fryser???
Tak Blåhval! Kamfer, lavendel og andre stærkt lugtende ting kan jeg absolut ikke bruge... Og risikoen er nok også for stor ved brug af insektgift spray... Fordi vi har en i familien med MCS. Meget angrebet - desværre!
Naturligvis udviser jeg stor hensyn - så godt jeg kan.
men det er SVÆRT!
MCS er jo IKKE "parfume allergi" - men en overfølsomhed for kemikalier af mange slags.
Jo mere patienten bliver eksponeret - desto mere syg bliver vedkommende.

Jeg HÅBER at møl feromoner ikke udløser MCS anfald...
Vores fryser er så lille, at mine gode islandske trøjer nok dårlig kan proppes deri!

Men det er ellers den metode jeg helst ville bruge!
Mon... vi skal have købt en ny fryser - til tøj!!!!


SUK - jeg ønsker at alle mennesker ville holde op med at bruge parfumerede produkter!
For sin egen - og andres skyld!
Især forældre skulle tænke på sine børn...
9 år31. oktober 2014 kl. 08:55
#1550
så prøv at lave en mølfælde. hvis jeg husker rigrigt, så tag en skotøjsæske og skær nogle huller på str med en to-krone. nede i æsken lægger du et dejligt styk uld, som du så tager ud en gang i ugen og enten fryser eller vasker. Så får du dræbt de larver, som er kommet deri.
9 år31. oktober 2014 kl. 09:48



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });