Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#921
re: Sammenbrud!
Hvor er det bare dejligt at høre, at du langt om længe fandt en MEDspiller hos det offentlige, som kunne hjælpe dig videre. Dét må da i det mindste lette lidt, at der endelig kom den hjælp du havde brug for :)
11 år28. september 2012 kl. 11:12
#922
re: Sammenbrud!
Sikke et bøvl at få sin pension udbetalt - som du oven i købet er berettiget til. Nogle gange kan jeg undre mig over, hvem systemet egentlig er til for? Du har jo endda selv optjent de penge ved at gå på arbejde. Utroligt.

Godt at du har gå på mod og ikke sådan giver op, Solakka. Selvom det ind i mellem føles (for) hårdt, så skal det nok lykkes. Det er jo dig, det drejer sig om og jeg ved at du kan :-)

Håber du får en god og dejlig weekend :-)
11 år28. september 2012 kl. 16:57
#923
re: Sammenbrud!
Godt Solakka du ikke stiller dig tilfreds nu skal du have lidt medvind så tingene rykker.... man kan nemlig ikke gøre alt selv som borger. Kommunen har pligt til at hjælpe dig. Men du er vist lidt sent ude....håber det hele snart kommer på plads så du kan holde din fødselsdag i ro uden spekulationer.
11 år28. september 2012 kl. 19:10
#924
re: Sammenbrud!
Hov fødselsdag? Hvornår? ;-)
11 år28. september 2012 kl. 20:21
#925
re: Sammenbrud!
Kære Sol, blot en lille hilsen til dig fra mig :-)
Håber jeg kan sende noget godt humør og medgang i din retning! Du fortjener det om nogen.

Håber også at du får styr på det med din pension.. Det er så ærgeligt når tingene ikke går vores vej, og specielt når vi har fortjent det anderledes.

Masser af positive tanker til dig og Mik,

Heidi :-)
11 år28. september 2012 kl. 22:36
#926
Konsekvenser af torsdagen..
Konsekvenser af torsdagens cirkus plus lange dejlige trøstetur til hest: jeg var helt bombet i går. Og vist på vej at blive syg-syg. Altså ekstra syg på toppen af min kroniske sygdom! ØV ØV!
Host host - og hovedpine helt fra morgenstunden af..
Tihi - mon ikke jeg skulle bevillje mig en Panodil eller to?

Tak for jeres søde hilsener allesammen!
Og JA - calcit har ret, og med "rente": jeg er ikke bare LIDT sent ude. Men MEGET sent ude med at få formularer fyldt i og sendt afsted.
Det kan jeg takke skrankepavinde nr et i borgerservice. Jeg var jo der for ca to måneder siden for at få hjælp... men det gad hun bare ikke...
Men PYT! Nu er diverse formularer sent afsted. Det jeg mangler håber jeg at få udført på mandag.
Fordi tirsdag og onsdag bliver hektiske dage. Så jeg har bare at blive raskere i en fart!
Regnede efter: i alt skal jeg have pension fra 12 altså TOLV forskellige sted! Det lyder som jeg ville blive rig som en trold når pengene begynder at komme... men desværre - det er ikke store summer... de mange små bække bliver desværre IKKE til en stor å... men jeg er jo ikke et luksusdyr, så det skal nok gå.. Mik er min eneste "luksus".. jeg bruger ikke penge på ferier, tøj mv. Og en islandsk hest er immervæk billigere i "drift" end store heste...
GND spørger til min næste fødselsdag - jooh, altså jeg bliver jo folkepensionist om mindre end en måned!

TÆNK at jeg bliver 65 år!

Klogere bliver jeg vist aldrig... har atter rodet mig ind i et "hjælpe projekt".. syg hest hvor ejeren er i Jylland indtil onsdag.
Hvis det ikke var en så uopdragen hest ville det være nemt nok at give den medicin i pastaform oralt fire dage. Samt vaske såret ved hoven en gang per dag - ved behov.
Jeg må time den der pleje af syg hest sådan at der findes andre som kan give en hånd med... fordi jeg skønner at den hest er så fjollet at det nok ikke er sådan bare at give den medicin. Og bestemt ikke at vaske sår hvis den ikke har fået beroligende medicin.
Det er et lille bitte sår...
Tænk hvor dygtig MIK var når hans kæmpe sår skulle ordnes! Der var aldrig brug for hjælp - Mik hjalp jo selv til!

I går orkede jeg ikke lave noget træning med Mik efter jeg havde hjulpet dyrlægen med den syge hest.
Tænk jeg måtte lægge mig ned - sammenkrøllet - i min lille bil og hvile før jeg turde køre hjem!
Var kun helt kort inde i Miks fold for at hilse på ham - og give en godbid. Mik skubbede lidt med mulen - ville have flere godbidder!
Når det ikke hjalp at skubbe lidt med mulen så marcherede han målbevidst hen til en foderspand, løftede op spanden og kom hen til mig og afleverede den! Så fik han da en godbid som belønning!
Så tøffede han afsted og hentede næste spand!
Bare ærgerligt der kun var to foderspande på folden!

Mik ved jo, at det er prisværdigt at samle foderspande og aflevere dem til mennesker. De skal jo samles op (og komme ind så næste måltid kan øses op og blive serveret)
Man får ALTID en godbid når man hjælper til!

Men lige så dygtig som hunden Jesse - det er Mik ikke. Tror heller ikke han kan blive det!
Hvis I har lyst til at se hunden Jesse så søg på You Tube efter
just Jesse useful dog tricks
nr 3 er måske den sjoveste??
Det bedste er, at Jesse ser så strålende glad og stolt ud! Hvis du har brug for at blive glad og smile - så kig på jesse! han er simpelthen ikke til at stå for!
God fornøjelse!
11 år29. september 2012 kl. 06:55
#927
re: Konsekvenser af torsdagen..
Hvor er Mik sjov - det ville jeg gerne have set :-)
Ja, man må jo gøre det, der virker ;-)

Jo, altså, jeg er jo godt klar over, at du snart bliver folkepensionist og at det sikkert hænger sammen med noget fødselsdag ;-) Men, Solakka....Hvilken dato? ;-D
11 år29. september 2012 kl. 09:58
#928
re: Konsekvenser af torsdagen..
Hej Girl Next Door - det er den 27 oktober... så hvem som helst kan jo indse at jeg er sent ude med at få sendt diverse formularer afsted...
11 år29. september 2012 kl. 11:03
#929
En just Jesse video... næsten hihi
På et eller andet tidspunkt kommer man at kunne se Mik udføre sine kunster på video på YouTube..
Jeg skal bare holde de folk fast som har LOVET at optage video når Mik laver gymnastik (motiveret af små stykker æble og gulerod)
Især "Yoga ben" er folk meget begejstrede for..
Og forbens stræk ligesom ved Spanske skridt.

Men jeg venter indtil jeg har været på stræk og mobiliseringskursus den 14 oktober... regner med at få lært nye gymnastik øvelser for heste..

Og når vi nu engang får nogen til at optage video så skal Mik selvfølgelig også vise at han kan "apportere" foderspande og kegler..
og så må jeg tjekke hvis Mik stadig husker hvordan man ruller ud en rød løber med mulen... det trick har vi ikke lavet i lang tid..
11 år29. september 2012 kl. 11:09
#930
re: En just Jesse video... næsten hihi
Åh, det håber jeg at vi får at se.
Jeg er ikke helt klar over, hvad det er "normalt" at en hest kan at kunster, men det lyder exceptionelt ;-)

Tak for datoen - det er bare fordi, at jeg gerne vil huske din fødselsdag, så jeg får sagt tillykke på selve dagen :-)
11 år29. september 2012 kl. 20:27



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });