Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#601
re: ventetid?
Det er godt nok noget af en omgang du har fået dig! Det er da utroligt!
Er der folk ved den kære hest? Både af hensyn til smitte og af hensyn til, om den kære kan klare sig uden dig lidt ;)

Du må virkelig have god bedring! Håber der findes ud af noget onsdag!
12 år22. april 2012 kl. 10:16
#602
re: ventetid?
Hej Ablanu
heldigvis er Mik i det som hedder "fuld pension"!
I princip skal jeg intet andet lave end at komme og ride min hest.
Når han altså er rask og ikke kræver pleje..

Hvis han er syg og skal plejes - så er det mit problem...

Hvis jeg vil have dækken på ham - eller af ham - så er det mit problem.

Men basis pasningen - den betaler jeg for.
Han bliver fodret fem gange per dag - med både stråfoder, vitaminer og mineraler..
Der er vandkop i hans boks og frostfrit vand anlæg på folden.
Han kommer ud på folden til sine kammerater hver morgen tidlig. Og der findes et fint stort læskur - så han kan søge læ og ly fra dårligt vejr...
Om aftenen kommer han ind i sin egen boks - til lækker aftensmad.. og sen aften får han stråfoder til natten...

Jooh - det er den rene luksus! Og det er DYRT!

Der findes pt. ingen ridebane på stedet - men det kommer. Og prisen er inklusive adgang til ridebane.

Der findes ikke ridehus på stedet - og sådant et kan heller ikke opføres på denne ejendom. Det kan man bestemt ikke få tilladelse til af kommunen.
Så vi må til andre sted og betale for ridehuskort hvis vi vi træne indendøre... pris per måned varierer fra 200 - 500 kr/måned.

Af og til sjuskes det med at muge boks... men bunden er OK. Tør og fin. Så sammenlignet med diverse andre sted - er det her som sagt vild luksus. Godt nok til en pebred pris. men pyt!

Så heldigvis behøver jeg ikke have SÅ dårlig samvittighed når jeg er syg og ikke kan komme ud til Mik.

Det han mangler, når jeg ikke kan komme ud til ham er MOTION og træning.

Og de ekstra ting jeg giver ham ;)
som reven gulerod med hvidløgs stykker - godt for immunforsvaret. Men ikke for meget eller for længe - så kan hesten få blodmangel..

gulerødder
æbler
banan

jojo - Mik er mega forkælet!

Jeg er jo meget nervøs for at smitte andre - så jeg passer gevaldigt på!

Og så er jeg meget spændt på HVAD man finder ud af - hvad POKKER er det som har gjort mig så syg???

Parasitter?? Bakterier??? Polypper plus ??? Cancer svulster???? 18 døgn i pendulfart til toilettet - er IKKE sjovt!
Heldigvis har jeg ikke haft kvalme. Og jeg har med VILJE spist rigeligt! Så vægten har sneget sig op. Helt til 80 kg
PYT!
Bare jeg bliver rask igen og kan motionere og begrænse min spisning til ca 1200 kcal plus/minus.... så taber jeg mig hurtigt igen!

12 år22. april 2012 kl. 10:56
#603
re: ventetid?
Lyder rigtig nok som luksus: Forkælede dyr ;)
Men det er jo godt, at det ikke er helt katastrofe, at du ikke kan komme derud! Tænker om det var muligt at få en anden til at ride ham lidt - eller er der ikke nogle ordentlige folk i nærheden? Eller er han for 'personligt' anlagt?
Bare så det kunne være muligt at undgå smitte.. For det lyder ikke som noget man kunne ønske for nogen som helst!

Jeg tror det er klogt nok at spise en del, spørgsmålet er jo hvor meget af det spiste du optager - det finder du nok først ud af når forløbet (forhåbentligt snart!) er overstået..
Og ja, det er da noget af et spørgsmål hvad i alverden det er, der har ramt dig!
12 år22. april 2012 kl. 11:50
#604
re: ventetid?
hvorfor skulle det smitte - håber du bliver klogere på onsdag?............;-)
12 år22. april 2012 kl. 17:36
#605
Smitter det? DET er det store spørgsmål lige nu!

Hvis det er blødende tyktarmsbetændelse (colitis ulcerosa) - så smitter det ikke.
Men det er MEGET sjældent folk på min alder får den slags... det plejer at dykke op meget tidligere.

Hvis det er tyktarmscancer - så smitter det ikke. Ej heller hvis det blot er polypper - mende kæmpemængder SLIM, tynd afføring som stinker, og de voldsomme mængder blod passer dårligt samen med polypper... Begge dele cancer og polypper passer med min aldersgruppe...

GRRRR - læste lige på apotekernes hjemmeside at jeg skulle have indleveret afføringsprøver tre dage efter hinanden... så de kunne tjekke for blod (haha - man kan jo SE blodet meget klart med blotte øjet...)

Dysenteri - enten pga parasitter
eller pga bakterier - begge smitter. Og symptomerne passer.

Almindelig Omgangssyge, Roskilde syge: symptomerne passer ikke... alt alt for lang tid diarré med slim og blod. INGEN kvalme, INGEN opkast....

Nåh - jg må bare have tålmodighed!

Haha - jeg SNØD min dumme mave!!
Hverken mad eller drik - og så kunne jeg tage ud i skoven på Mik kl 12 - UDEN at risikere uheld!
Vi fik en dejlig tur!
Men jeg var godt dehydreret når jeg kom hjem!

Tihi - det er som en slags mini-Ramadan!! Hvis jeg skal noget så undlader jeg helt at spise eller drikke når jeg vågner - og kan så tage afsted 4 - 5 timer senere!
Men spiser og drikker så til gengæld når jeg er hjemme igen!
12 år22. april 2012 kl. 19:30
#606
Det svinger meget...
Den ene dag lykkes jeg styre maven så jeg tør tage ud til Mik og træne..
Den anden - orker jeg ikke noget som helst... maven driller og jeg stoler ikke på at den vil arte sig tilstrækkeligt lang tid så jeg kan komme UD i skoven...

Suuk - i går var en skod dag... nød det gode vejr.. gennem vinduerne GRRR
12 år24. april 2012 kl. 07:38
#607
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Jeg er ny herinde og skal smide 20kg.... jeg er blot lidt nysgerrig på hvordan det går for dig??? Holder du stilen?? Jeg håber du er kommet rigtig godt igang:-)
12 år24. april 2012 kl. 09:45
#608
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Hej Sol!
Det lyder godtnok "skidt" med de mave-tarm problemer. Jeg håber sørme da at lægerne kan finde ud af hvad der er galt. Det ville vel være lidt usædvanligt hvis det er dysenteri, på disse breddegrader, tror jeg. Men der er jo også mulighed for fødevareforgiftning -og nogle typer af dette giver samme symptomer som du har. Det er da at foretrække at det er sådan noget og ikke cancer eller colitis ulcerata, som der heldigvis også er lav sandsynlighed for at du her.

Men jeg vil bare ønske dig god bedring, og krydse fingre for at du får et brugbart svar i morgen.
12 år24. april 2012 kl. 15:14
#609
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Ja, de bedste tanker herfra til i morgen !!
12 år24. april 2012 kl. 18:48
#610
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Kære tante Sól.

Bare en lille hilsen fra mig, så du véd at jeg stadig er her, følger dig og tænker meget på dig!!!! Er SÅ imponeret over, at du fortsat har overskud til at komme med positive indspark til alle os andre - trods de kampe du selv har at kæmpe. RESPEKT for dig - du er en ener!!!

God bedring - håber du snart er på højkant igen.

Knus Nikomath
12 år24. april 2012 kl. 20:35



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });