Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#551
re: Hallå - det VIRKER!
hej Ablanu hihi - min IRL slankeveninde er jo naturligvis også heste-pige! Og hun er til at stole på! hende har jeg kendt siden 2004... og hun er ikke typen der stikker knive i ryggen på folk... Så vist findes der helt OK heste-piger (ja jeg ville nu kalde de fleste for heste-damer.. i en periode snakkede jeg om heste-madammer - men DET faldt ikke i god jord ;o) tihi tihi)
Jeg er ret sikker på, at jeg kommer at kunne styre kosten til 13 ug med kryds og slange i dag!
Dobbelt motivation! MINDST!
1) IRL slankeveninden
2) kontrolvejning hos lægen
3) opbakning på madital
4) et lidt mere konkret håb om at måske kunne blive indstillet til brystreducerende operation - tak Calcit!! Målte jo Babs og Nutte i fri dressur - og der er 35 cm fra kraveben til "snude" (altså brystvorte) så... Så jeg satser på at jeg bliver godkendt!

Meen det bekymrer mig at man ikke SELV må bestemme hvor meget som skal skæres bort! JEG ønsker mig mini små bryster - helst som gajoler! Kirurgen måtte hellere end gerne skære det hele bort - godt nok får jeg så nogle ar på tværs - men pyt!
Men måske kan de besnakkes til en virkelig kraftig reduktion!!

Jeg har ALTID hadet mine bryster. De er bare altid i vejen!
12 år6. marts 2012 kl. 10:02
#552
re: Hallå - det VIRKER!
Ja ja, så heste-dame ;) .. Måske heste-kvinde, lyder det ikke bedre? Eller er det bare mig der er ung og hader når folk kalder mig dame? ;)

Så godt med en god bunke motivation! Selvfølgelig klarer du dig til det helt store 12-tal (som det hedder pt), med den tilgang - det er der ikke tvivl om ;)

Uha, brystoperation? Du skal tænke på, at når de bliver små 'nok', er der ikke problemer mere.. Kan godt være at 35 cm er meget, og så er de i vejen, men en sød b-skål (f.eks.) er ikke et problem ;)
12 år6. marts 2012 kl. 10:14
#553
re: Hallå - det VIRKER!
ok solakka ja men jeg er også sikker på du kvalificerer dig til at få noget overflødigt væk....men mon ikke du bliver lyttet til.....det er jo diin krop...
12 år6. marts 2012 kl. 14:12
#554
GISP - vægten kører som en jo-jo!
Vægten lever helt sit eget liv... og DOG!

Ved sejpineri var morgenvægten i går 75,8. - lægens viste dog mere: man er jo bevars NØDT til at have tøj på når man skal ned i byen og til lægen - hehe!
Men bagefter syntes jeg at nu skulle der guffes. I godt selskab!
Kørte sammen med en rigtig kæk og sjov og myndeslank super sports-woman til Lolland for til Bent Branderups publikum-aften. Og havde medbragt både sundt og usundt at spise. Men spiste kun det usunde - chokoladekiks og chokolade.. (Plus købte en skål tomatsuppe fordi det var så hundekoldt i ridehuset. Og der hørte et stykke hvidt brød til suppen.. så...)
På sin vis en interessant aften - men BVADR at jeg ikke rigtig kan lide Knabstruppere... jooh de der Pippi Langstrump pletterne er da sjove! Men de heste har ikke smukke øjne overhoved. Og så er mange af dem natteblinde! Og helt og holdent blinde. Men dygtig, det er han ham Bent! Men den pige jeg var sammen med - er faktisk mindst lige så dygtig. Måske sågar dygtigere...
Vel hjemme - meget sent - spiste jeg både kiks, choko og knækkebrød til den helt store guldmedalje.
Og så var vægten sprunget op til 77,8 kg! UPS!

Nåh - så må jeg tage fat igen! Igen. Igen.

Tak Calcit og Ablanu for kommentarer!
Calcit jeg HÅBER at jeg "kvalificerer" mig til en brystreducerende operation! Men måske opfylder jeg ikke 2 x 0,5 kg reglen hvis det er andre som skal bestemme hvor meget der skal skæres bort? det er jeg lidt bange for!
Ablanu - nej desværre hjælper det ikke at jeg taber mig! Jeg har været nede på 62 kg - og brysterne var stadig et kæmpe problem ved al slags motion. Så der findes kun to løsninger. Enten en operation. Eller så må jeg finde noget tape eller lignende så jeg kan tøjre de lange brystposer. Det er meget få sports BH-er som er tilstrækkeligt "panser" agtige så de sammenrullede bryster kan holdes på plads ved løb, ridning etc.

Men egentlig er det jo et luksus problem - at jeg får sår på skuldrene hører jo nok til småtingsafdelingen.
Når jeg tænker på hvilke skavanker andre må døje med!

Håber alle nyder af at foråret er så godt på vej! Morgenens sneslud holdt jo op - og solen kom frem!
SKØNT!
Hvor er det herligt med forår!
12 år8. marts 2012 kl. 14:55
#555
re: GISP - vægten kører som en jo-jo!
nej jeg synes ikke det er et luksusproblem - kan huske hvor lange min mors var...uha. Mine har altid uanset vægt været en b skål. Så det er individuelt nogen har store bryster så længe de er tykke andre ikke...men tyngdeloven kan vi ikke kæmpe imod. hehe...god dag derude.
12 år8. marts 2012 kl. 15:50
#556
re: GISP - vægten kører som en jo-jo!
Efter nogle dage med overspisning er vægten jo gået op.
Men jeg får jo nok has på den igen.

Er i en træls periode.. til tider går det bedre og så ryger jeg nedad mod kulkælderen igen.

Det skal ikke så meget til før jeg bliver dybt ked af det..

Jeg tror nok jeg ved hvad det skyldes:
efter et overaktivt arbejdsliv, der jeg har haft gode stillinger, som har medført at jeg er blevet bemødt med respekt for det meste, er jeg nu en af de isynlige gamle tanter... man bliver overset, overhørt. Behandlet sådan lidt nedladende overbærende...

Når man ikke mere har kolleger, interne og eksterne kontakter, ingen projekter... så bliver livet så stille og kedeligt.... jeg føler mig ofte ensom og isoleret.

Det er godt jeg har min store interesse for heste. Men jeg må desværre konstatere at de aller fleste mennesker jeg indtil videre har mødt, som deler min interesse, desværre ikke rigtigt er på bølgelængde med mig.

Det er godt nok frustrerende...

Jeg må altså gå i tænkeboksen og finde andre ting at beskæftige mig med. Men HVAD??

Min studiekammerat som også er trukket sig tilbage fra arbejdslivet synger i kor og læser russisk....

For pokker så jeg trænger til eventyr og udfordringer!!!

Jeg gider - naturligtvis - min kære hest!

Men jeg gider ikke hestekvinder i store doser.

UNDSKYLD brokkeriet! Men det hjalp faktisk at få sat ord på denne her snigende tomhedsfølelse!

Det er frygteligt svært at falde til ro og blive "nøjsom" - når man hele livet har kørt i højeste gear på overhalningsbanen!


12 år10. marts 2012 kl. 11:14
#557
re: GISP - vægten kører som en jo-jo!
PS og det er ikke bare noget jeg bilder mig ind! Detder med højeste gear og overhalningsbanen...

Til min 50-års fødselsdag fik jeg, sammen med en gave, et kort fra chefer og kolleger hvor de skrev:
"Kære "Sól" nu du er blevet 50-år - kan du ikke sætte ned tempoet så du ville minde om en normal 25-årig!"

Mit hæsblæsende tempo har nok ikke altid været så rart for "normale" mennesker i mine omgivelser...
Arbejdsnarkomani er herligt! Men usundt.
12 år10. marts 2012 kl. 11:20
#558
Vægten er gået op... ØV Selber schuld!
Har taget på - ja sådan går det, når man ÆDER chokolade, knækkebrød med ost (og nu senest SMØR! FY FY!!)
Jeg har selv været ude om det.
Forklaringen - eller forklaringerne - er
indre uro

fordi jeg nu skal sende ind en hulens masse papirer til Fødevarestyrelsen. Og jeg er bange for at "dumme mig" - så min klage ikke bliver behandlet seriøst...

Jeg har heller ikke den mindste lyst at grave igennem hele det sørgelige forløb... og det bliver SVÆRT at holde hovedet koldt. Jeg er oprigtigt og meget dybgående VRED på den elendige dyrlæge som er skuld i at min hest egentlig skulle have været død. Som er skuld i at jeg har været nødt til at bruge 7½ måneder på at redde min hest fra døden. Hele forløbet har heldigvis ikke været fuldt så arbejdsintenst. Men der gik mere end fire måneder hvor det var hensigtsmæssigt at bruge mellem seks og otte timer HVER dag - plus transport - for at den arme hest skulle kunne overleve.

GRRRR GRRRR GRRRR - jeg vil næsten gå så vidt som at sige at jeg HADER den mand!
Inkompetent, selvfed. En hestemorder.

Og den slags følelser må bare IKKE skinne igennem! Fordi det ikke vil fremme en saglig, faglig og retfærdig behandling af min klage.

Når jeg er ur balance og presset - så trøstespiser jeg. Big time.

Men der findes kun EN som kan hanke op im mig og stoppe spiseriet. Og det er jeg selv.

Op på hesten igen!

Smiler : for hestens skyld!
12 år14. marts 2012 kl. 08:05
#559
re: Vægten er gået op... ØV Selber schuld!
God tanke, smil for hestens skyld :)
Forstår godt du er godt vred på ham.. Hvordan kunne du være andet?
Igen, synes du har klaret det rigtig godt med Mik! Som du selv skriver, han burde være død nu! Men du reddede ham :)
Uhh, kender godt den med trøstespisningen.. Og det er virkelig svært at komme ud af igen! Men det gælder om at komme i gang, prøve, og op på hesten igen (det kender du jo alt til ;)), hvis det går galt :)
12 år14. marts 2012 kl. 08:52
#560
re: Vægten er gået op... ØV Selber schuld!
Mørk chokolade fra Lidl plus tørrede tranebær - MUMS!
Men ak - det kan ses på vægten de her overspringshandlinger...
Tak Ablanu - ja vi r vist mange som kender alt, alt for godt til det der med trøstespisning!
Jeg tror ikke jeg kommer tilbage på den smalle sti før jeg har fået taget mig selv sammen til at kopiere og sende alle de der mange papirer til Fødevarestyrelsens rejsehold...

Kom så!! Kom så igang! !!!!!
Jeg prøver og prøver at tage mig selv sammen...

Deadline nærmer sig!
12 år15. marts 2012 kl. 07:01



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });