Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#321
re: Alt står i hestens tegn ;o) og det er skruen uden ende!
Nu må jeg lige bryde ind! Det er ikke din skyld! Som du selv siger, det er altså ikke muligt at finde ud af, hvem der er gode dyrlæger og hvem der ikke er, så hvordan kan det være din skyld, at din kære Mik endte ved den forkerte?

Du gør ALT hvad du kan, det kan jeg (og alle andre der læser med, er jeg sikker på) se, den hest betyder virkelig meget, og der er ikke det, du ikke vil gøre!

Igen! Lad være med at bebrejde dig selv, det er dyrlægen (Jens Bakkegaard?) der er en torsk!

Sker der noget med den klage, du fik lavet? Fik datter læst den igennem, er den blevet sendt til rette sted?
12 år2. oktober 2011 kl. 10:56
#322
re: Alt står i hestens tegn ;o) og det er skruen uden ende!
uha det er så smertefuldt....og en lang lidelse....

Der er en side her på nettet hvor man kan se hvilke læger...tandlæger og dyrlæger som har klager m.m selvfølgelig er det kun de værste tilfælde....

Men har man fulgt lidt med over tid så er det tydeligt de læger kommunerne gerne vil bruge er dem er ikke er så fine i kanten....og som gerne udtaler sig uden at have mødt patienten....undskyld det var lige en sidebemærkning.....nej, du har intet at bebrejde dig selv solakka...
12 år2. oktober 2011 kl. 12:46
#323
re: Alt står i hestens tegn ;o) og det er skruen uden ende!
Tak søde venner! Men det ER jo svært at lade være med at "banke sig selv i hovedet" når det går galt!!
Calcit - kan du sætte ind et link til den side du skriver om?? Jeg har IKKE kunnet finde sådan en side med navne på dyrlæger som der er klaget over. Og det var ellers meningen sådan en side skulle oprettes dengang i 2008 som man startede op Ankenævnet for Dyrlæger.

NEJ - jeg har endnu ikke sendt min klage! Og det skyldes at jeg endnu ikke har fået alle regnigerne.
Men klagen bliver sendt denne uge. Uanset jeg har fået alle regninge eller ej.

Og så den gode nyhed:
det går heltklart den rette vej med Mik!
* Såret i lysken er blevet meget meget mindre.
* Såret i kode bøjningen er ganske tørt og fint. Ingen hævelse eller varme led.

Generelt virker han frisk, frejdig og fræk!
Jeg bliver nødt til at gå igang med lidt genopdragelse bare han er helt rask... ;o)

Tænk at jeg kan være sådan et fjols! Nogen gang skulle man tro jeg fik et lille anfald af DAMP!!!
Jeg kom til at lave et nummer som man IKKE bør gøre ude i skoven...
Var på gåtur og løb ind i et Hollandsk film hold... de unge mennesker var vist nok bange for heste... så jeg forklarede lige at Mik er from som et lam... stog bagved hans bagdel og skubbede ham frem med maven... Men de var stadig stive af angst... Nåh - så for fanden i tanten! Hehe jeg KRAVLEDE under Miks mave!
Det nummer har jeg sådan set tænkt på flere gange.. fordi jeg VED at Mik vil stå musestille...
Det gjorde han også.
Hvad jeg IKKE havde regnet med var, at en af de unge hollændere grebs af vovemod - og han kravlede under Mik med lynets hurtighed!
Mik så meget forbavset ud!
Han er jo vant til at jeg og diverse børn kravler rundt PÅ ham - men det der med at folk kravler under hans mave - det er nyt!
JA - hvis nogen protesterer, så.. jeg indrømmer at Mik kom til at knuse min stortå. Men det var fordi han mistede balancen og derfor tog et skridt bagud... han var jo ved at vende rundt i en hestetransporter...

Under normale forhold tramper han aldrig på nogen. Han bider ikke og hans sparker absolut ikke!
12 år4. oktober 2011 kl. 14:45
#324
re: Alt står i hestens tegn ;o) og det er skruen uden ende!
Godt at høre det går fremad med Mik! Det har da også ladet vente på sig med den fremgang!

Glæder mig over du sender den klage!!!

Hvor fint at han opførte sig fint overfor hollænderne :)

Mange hilsener Katzen
12 år5. oktober 2011 kl. 09:24
#325
re: Alt står i hestens tegn ;o) MEN det går fremad!
sågar min vægt synes den skal stille sig LIDT solidarisk til den positive trend! Dagens vægt 83,5kg. Det er efter omstændigheder OK ;o)!!!
Miks operations sår er atter blevet lidt mindre!
Såret i kodebøjningen ser rigtig fint ud: tørt og kryber i størrelse.

NU krydser jeg blot fingre og beder tilo de højere magter at alt fortsat går som det skal. På rods af at penicillin- og smertestillende-kuren på 5 dage nu e4r forbi..

Det som ikke er så rart er, at mine nedsunkne forfodvalv laver ballade... jeg går jo ret mange km per dag - Mik skal jo have motion. igår blev det til 12,22 km. Dagen førsågar 13,37 km!
Sidst jeg var hos lægen målte hun fedt % - den var 40!!!!!!
Skal til lægen igen om otte dage. SÅ håber jeg at fedt % har artet sig!

Jeg når simpelthen ikke at læse op mig.
Men jeg tænker daglig på jer, søde madital venner. Og håber inderlig at alle har det godt!
12 år6. oktober 2011 kl. 07:22
#326
re: Alt står i hestens tegn ;o) MEN det går fremad!
I ligemåde søde Solakka....godt du fornemmer det går den rigtige vej....
12 år6. oktober 2011 kl. 19:48
#327
re: Alt står i hestens tegn ;o) MEN det går fortsat fremad!
I dag er atter "skylle-dag" - men operationssåret er efterhånden blevet LILLE!! JUBII! Åbningen er ca på størrelse med en femkrone. Lige efter operationen var åbningen jo MINDST 10 x 15 cm... og i hvert fald var såret mindst 20 cm dybt...
Har atter købt en kasse med 10 stk en liters sterilt isotonisk saltvan... Ingen grund at spare på saltvandet nu i denne kritiske sidste fase...
Jeg bruger 2 liter sterilt saltvand hveranden dag... efterskyller operationshullet... først spules området kring såret rent med lunkent vand fra en vandslang... så spuler seg ind i såret.. og så efterskyl med sterilt saltvand.
Med andre ord: jeg bliver ved med at gøre ALT jeg kan for at Mik skal blive rask og kunne få et normalt hesteliv igen.
Vi går lange ture.. typisk bliver det mellem 8 og 13 km per dag. Plus at jeg er "tovholder" når Mik spiser græs... typisk samlet MINDSt to timer hver dag..

Jeg tror han glæder sig lige meget som jeg gør til det tidspunkt når han må komme ud på fold og elev et normalt liv igen.
Et menneske kan ALDRIG erstatte kontakten til andre heste..
Var lige hjemme for at spise frokost. Og så går turen ud til Mik igen..

Om senest tre uger vender jeg stærkt tilbage her på madital.
Tænker meget på mine madital venner... men når ikke at læse så jeg ved hvrodan det går... undtagen Calcit og heidi - der jeg vidste der var store kriser på gang.

Det er en af ulæmperne med nettet og de mennesker man kommunikerer med på et site som dette... når der sker onde ting og man så gerne ville GØRE noget...for de mennnesker man er kommet at holde af.. hvis bare give et knus.. eller komme med en blomsterbuket... så kan man faktisk ikke andet end at prøve at skrive så godt man kan. Det føles ikke rigtigt!
12 år8. oktober 2011 kl. 12:41
#328
re: Alt står i hestens tegn ;o) MEN det går fortsat fremad!
Solakka du giver os mange blomsterbuketter her......

Det er skønt at høre det går godt med Mik.....
12 år8. oktober 2011 kl. 12:56
#329
re: Alt står i hestens tegn ;o) MEN det går fortsat fremad!
Hvor lyder det SKØNT, at såret er blevet så lille! Det har du da sådan set klaret meget godt :)

Klagen, hvordan går det med den (for den dyrlæge skal bøde!)?
12 år8. oktober 2011 kl. 13:57
#330
re: Alt står i hestens tegn ;o) MEN det går fortsat fremad!
Så meget du og Mik må stå igennem..
Er oprigtig glad for at høre det går den rigtige vej..
God bedring med tåen ;-)

Knus
Michael.
12 år8. oktober 2011 kl. 20:43



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });