Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#2261
Tak Alinea! Men der er jo - naturligvis - ventetid på scanning...
Føler mig lidt som en bedrager! De voldsomme smerter i højre ben er aftaget! Typisk!
Jeg tror at osteopat behandlingen fik løsnet et eller andet. Og at jeg helt tilfældigt - fordi der skete uventede ting i lægens praksis - måtte vente lang tid. Sad på en perfekt stol og lavede venepumpe øvelser med benet. Nu jeg alligevel sat der.. jeg har jo også været flittig med selvbehandling i form af kraftig massage.. trigger point (hele underbenet er en stor trigger point!)...
Kan konstatere, at venepumpe øvelser når jeg sidder virker godt. Liggende virker ikke - mystisk!

Det er jo herligt at kunne gå uden at jamre sig!!!
Det tager heller ikke pt mere end 15 min at komme ind eller ur bilen... Smerterne er til at leve med lige nu jubii og hurra!
Summer sådan lidt som tandpine omkring 2 - 3.
Til gengæld laver ryggen ballade...
Der kommer pludselige jag op til 5.

Så alt i alt går det fint!
Bortset fra at det er svært at tabe sig uden støtte af effektiv motion!

Måske kunne vi støtte hinanden lidt mere effektivt? Lige nu synes jeg det er virkelug opad bakke at tabe sig!
5 år9. september 2018 kl. 16:41
#2262
Sol - tak for din support. Jeg kan strax mærke at det hjælper ;-)

Svømning er godt - jeg må hellere til at begynde igen. Svømmehallen har været lukket hele sommeren. Der er også et varmtvandsbassin. For år tilbage gik jeg til varmtvandsgymnastik, og det elskede jeg. Nu svømmer jeg mest brystsvømning - 40 baner.

Jeg håber du bliver klogere efter skanningen - selvom den jo ikke løser noget i sig selv.

Kender du en strømpepåtager? Jeg lånte en da jeg havde fået skiftet hofte, og jeg var rigtig glad for den. (Selvom sygeplejersken sagde at der var mange der ikke kunne lide den).

Jeg tror du vil kunne låne en af kommunen - ellers er de ikke så dyre. Jeg kan faktisk ikke huske hvordan min så ud - men her er et par eksempler jeg fandt ved at google:
seniorshop.dk
seniorland.dk

Knus, Alinea
5 år21. september 2018 kl. 19:53
#2263
Alinea bare så dejligt at læse, at det hjælper!
Jeg har virkelig døjet med den forkølelse / influenza som hærger for tiden..
Har kun lavet det mest nødvendige. Ting som er uopsættelige. Såsom pasning af Mik.
Skridtmaskinen er atter i udu. Så jeg har været mødt til at ride det arme kræ... Det har hverken været fornøjeligt for hesten eller mig...
Han snubler meget. Håber smeden kan rette op på dette.
De smerter jeg får når jeg SKAL ride flere dage i træk... de er slemme!
Longere kan jeg heller ikke . Får monster ondt hvis jeg skal gå så langt. En gammel skadet hest som Mik skal jo først varmes op i skridt.
Denne tid er ikke god for mig.
Jeg er lige gået i Colitis Ulcerosa udbrud.
Forhåbentlig kun et lille udbrud.
Min tillid til min gastro afdeling er væk.
Så nu må jeg se hvor slemt udbruddet bliver.
Vil helst aldrig mere have med den svinske afdeling at gøre.
Men det kan jeg blive tvungen til...

Ps glemte at fortælle st jeg har skriftlig svar fra Helsingør kommune. Jeg kan ikke få hjælpemidler fra kommunen.
Det får andre heller ikke...
Vi har jo en konservativ borgmester som KUN vil have raske og arbejdsføre borgere i sin by.
Benedikte er et forfærdeligt menneske med et menneskesyn - og syn på dyr - som i min optik er under al kritik.
5 år24. september 2018 kl. 07:22
#2264
Sol - jeg håber dine smerter er til at holde ud. Ryggen - det lyder ikke sjovt.
TAK for at råde mig til varme. I nat sov jeg med nyklippet uvasket uld om højre knæ inde i et strømpeskaft.
Og for første gang har jeg ikke ondt her til morgen. Det skulle jeg ha gjort strax jeg fik ulden for 3 uger siden. Men jeg troede ikke på det :(
Et mirakel. Nu skal jeg udtænke et system der dur om dagen. Det her ser lidt sjovt ud.
Knus, Alinea
5 år30. september 2018 kl. 11:24
#2265
omega3
hej solakka
måske kan omega3 hjælpe på din slidgigt.
fåes bl.a billigt i netto.
5 år30. september 2018 kl. 16:18
#2266
Tak for din betænksomhed biologi c!
Jeg plejer normalt at spise fiskeolie kapsler. Fordi jeg ikke spiser tilstrækkeligt med fisk..
Men lige nu tør jeg ikke!
Har Colitis Ulcerosa i udbrud... så jeg bløder fra tarmen.
Er lidt træt af at bløde nærmest konstant.
Det startede i april og der har kun været små pauser.
Hm... fiskeolie, Ibuprofen, Aspirin skal man undgå når man bløder. Eller op til operationer.

Jeg må tjekke hvorvidt også gurkemeje og ingefær hæmmer blodets koaguleringsevne...

5 år1. oktober 2018 kl. 13:31
#2267
Ingefær er ikke så godt, når du bløder fra tarmen....
5 år2. oktober 2018 kl. 22:35
#2268
Tak magda1 - tænkte jeg nok! Må vel skrue ned for ingefær indtaget!
Besværligt når ens immunforsvar går amok og laver sår i slimhinden i tyktarmen..
Efter operationerne blev min stress inkontinens også klart værre...
Min dygtige og omsorgsfulde læge henviste til urologisk undersøgelse.
Det var i går. En ren fest! Totalt søde og dedikerede mennesker!
Ultralyd scanningen viste at jeg har en polyp i livmoderen. Den skal snuppes den 23.10 ambulant og i lokalbedøvelse.
Og så skal banditten undersøges for cancer.
Svar forventes medio november.
Da sandsynligheden for cancer er ringe kører man ikke "cancerpakke" forløb igang.
Men naturligvis skal polyppen tjekkes...

Bækkenbundens muskler er fine (blev sagt "typisk for ridepiger"!!)
Fik en silikone ring sat op.
(Den kan man selv tage ud og sætte op)
Og så skal jeg have hormonbehandling!! For første gang i mit liv!
Slimhinderne bliver skrøbelige, tynde og sarte efter menopausen... DET er en mulig forklaring på min inkontinens...
Spændende!!!
Tænk hvis det hjælper!
Det ville give min livskvalitet et nyk opad!
Tihii - når min læge spurgte hvad jeg gør nu jeg er blevet mere utæt... så svarede jeg " så tager jeg en større ble på!" Det grinede vi ad!
Man er vel en barsk og bramfri gammel rotte!

Så længe der er liv i mig finder jeg ud af, at takle livets tilskikkelser!
Ps for den aktive og utætte kan jeg anbefale Allways Ultra night!
Tenas produkter egner sig ikke. Fyldet klumper.
Allways har et fyld som danner en gel og holder på væsken.

Nu har jeg et moralsk dilemma!
Der findes med garanti masser af utætte ridepiger... som ikke ANER at der kan være hjælp at hente!
Men jeg har ikke rigtigt lyst til at stå frem... i fuld offentlighed i heste grupperne på nettet.
Det er stadig voldsomt tabu belagt at være inkontinent...
5 år3. oktober 2018 kl. 10:01
#2269
Er du oppustet?
Er du oppustet? Jeg har sat ind en tråd i Gode råd om Low FODMAP og at være oppustet.
5 år4. oktober 2018 kl. 13:28
#2270
Mik i livsfare. Igen igen. Og han klarede sig! Igen. Igen.
Den hest må have ni liv som en kat.
Indlagt på Kbh Uni hospital for store husdyr - aka KU Life - lørdag aften d. 6. Oktober.
Forgiftet.
Savlede voldsomt. Målte op: 6 dl/10 minutter.
Det bliver til 3,6 liter i timen.
Heldigvis hjalp behandlingen.
Mik er tilbage på gården.
Giftigt ukrudt angrebet af skimmelsvamp var årsagen til forgiftningen.
Jeg er så lykkelig over at Mik overlevede!

Det er jo ikke lang tid siden han senest var i akut livsfare - 23. August.
Der overlevede han KUN fordi det rent tilfældigt blev opdaget. Dyrlægen kunne komme omgående. Afstand til dyrlægen var kort.
Og ikke mindst takke være dyrlægens fantastiske indsats! Der blev kæmpet tæt på fire timer for Miks liv.

Jeg er helt færdig.
Og min pengepung så slunken at den næsten er tom.
Min Colitis Ulcerosa er ret slem... bløder jo næsten konstant siden april. Nu værre igen pga stress.
5 år11. oktober 2018 kl. 10:43



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });