Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#641
Det går lidt op og lidt ned...
Kom ingen vejne i går... sådan da... en lyntur til biblioteket...
Maven "skaber sig" big time....
Vækkede mig i morges kl. 05.30... nåede ikke at reagere..
Gudskelov var det ikke diarré... men "blot" blod og slim... (Det stinker ikke SÅ fælt som det andet)...
Og endnu noget at være taknemmelig for: Biotex!! Det tager blodpletter... er meget effektivt.

Jg er alligevel på godt humør fordi det jo er helt umuligt at være andet end glad og optimistisk når naturen stråler i sin fineste forårsskrud! Og der er flere "herligheder" i vente - det gamle æbletræ gør sig parat til at vise alle sine smukke blomster... Forglemmigej er på vej at slå ut... viser lidt lyseblåt.. men snart er der store puder af søde små blå blomster alle vejne.. Vi har også liljekonvaljer - de ser også ud til at blive fine i år.. Stedmorblomstrerne og tulipanerne er smukke...
Joh FORÅRET er en herlig tid!

Håber I alle sammen NYDER sol og blå himmel!
12 år3. maj 2012 kl. 09:24
#642
re: Det går lidt op og lidt ned...
ja det er den bedste tid.....heldigvis. Det er vigtigt ikke at gå i sort - Solakka selvom det er en kamp.Åh, jeg elsker liljekonvaller og duften. Så kodrivere i grøften forleden, er det ikke lidt tidligt?
12 år3. maj 2012 kl. 11:30
#643
re: Det går lidt op og lidt ned...
Calcit - det er jo også ekstremt varmt for årstiden!!
(nåh ja - jeg har ikke tjekket via DMI - men det er mit generelle indtryk...)
12 år3. maj 2012 kl. 12:57
#644
re: Det går lidt op og lidt ned...
sender dig de bedste tanker.....
12 år3. maj 2012 kl. 15:16
#645
re: Det går lidt op og lidt ned...
Men jeg kæmper..
To dage lykkedes jeg ikke - så jeg måtte pænt blive hjemme - ØV ØV Hehe - der kommer ikke mange skridt i skridtælleren af at løbe mellem sengen- computeren og toilettet LOL!
I går lykkedes jeg at komme ud til Mik og på en skøn lille tur.

Om aftenen kunne jeg sågar besøge en veninde - for at hjælpe med hundetræning.. ved at være gæst!

I dag var vi på en mega lang og herlig tur - tre ekvipager.. en hingst en hoppe og så Mickey (som er vallak)..

At den blev så lang skyldes at jeg ikke kunne finde vej... troede jeg kendte dette hegn - men Ak - vi red vild..

Så jeg er godt mør! Og det er sikkert Mickey-musen også!

Har pillet ud diverse ur min kost - i håb om at tarmen skal falde til ro...
Det går faktisk lidt bedre - og det er jeg MEGET glad over!!

bare nu biopsi svarene kommer hurtigt! Så jeg kan komme i behandling og få et normalt liv igen!
12 år5. maj 2012 kl. 16:48
#646
re: Det går lidt op og lidt ned...
Dejligt at der trods alt er energi til at lave nogle af de sjove ting også. Det betyder ekstra meget, når det ikke hele tiden lader sig gøre og bare er en selvfølge.

Utroligt hvordan man kan komme til at værdsætte bitte små ting pludselig - fordi de ikke længere sådan bare lige lader sig gøre ;-)

Fortsat god bedring til dig - godt at maven fungerer en smule bedre ved ændring af kost.
12 år5. maj 2012 kl. 17:38
#647
re: Det går lidt op og lidt ned...
Hej Solakka
Ak, hvor havde jeg håbet at din mave var kommet i ro siden sidst jeg tjekkede ind hos dig. Sygdom i min egen familie har holdt mig ret så inaktiv på forum.
Pas på ikke at komme til at mangle vigtige mineraler og vitaminer i din kost når nu du eksperimenterer med at finde noget der glider igennem uproblematisk. Hvordan påvirker dette din vægt? Du skrev et sted at du pressede godt med kalorier ned når du spiste, men tilgengæld har du lange fastetider. Går regnskabet i nul?
Knus og god bedring.
12 år6. maj 2012 kl. 06:35
#648
re: Det går lidt op og lidt ned...
Tak Silvercocker for din omsorg!
Ja, det begynder at vise sig på vægten..
I begyndelsen spiste jeg som jeg plejer - altså grovt..
Tog vitaminpiller og også en ekstra jerntablet (Hemojern).
Spiste sågar ekstra meget - da jo nok optagelse af kalorier blev nedsat pga den kraftige diarré. Vægten holdt sig stabilt på 80 kg.

Men skulle jo flere dage på skånekost og "klar væske" før kikkertundersøgelsen... samt undlade vitaminpiller .. samt uden mælk sidste døgn
Denne kost sammen med Phosphoral x 2 HJALP jo gevaldigt på symptomerne!!!

Men så kom symptomerne tilbage igen efter jeg gik tilbage til min normale kost.

Så derfor prøver jeg nu at gøre noget via ændret - og i "udredningsfasen" ret ensidige kost. Bl.a. med alt alt for lidt grøntsager i det hele taget. Og særligt mangler grove grøntsager...

Symptomerne er så til pas generende at jeg er meget motiveret at prøve alt muligt... ( Klokken er ikke engang 07 om morgenen - og på blot en time har jeg vært nødt til at løbe til toilettet fire gange...) (Og da er min mave endog MEGET bedre!)

Muligvis kommer jeg i en periode at være i underskud vedr. vitaminer og mineraler... Men det vil jeg jo også være hvis det hele bare renner igennem...

Vægten er gået ned til 77,6 kg - men mit BMI er jo stadig skyhøjt... (29,2) så ingen panik!

Jeg er jo en lille splejs på 163 cm...
Tænk at jeg engang vejede over 100 kg!
Det mange kg jeg tabte i 2005 er IKKE kommet tilbage allesammen. Blot ca halvdelen... og det er jo trods alt en KÆMPE forskel at have 20 kg mindre at slæbe på til daglig!

Hvis min kroniske sygdom kan hjælpe mig af med de sidste 20 kg overvægt - så er det fint med mig!
Skal nok passe på med at det ikke går over gevind!

12 år6. maj 2012 kl. 06:59
#649
re: Det går lidt op og lidt ned...
solakka hvad består din kost så af nu? Undskyld hvis det er lidt besværligt at skrive her......men jeg tænker hvad er godt at spise med et dårlig tarmsystem ? har du fået råd derom?
12 år6. maj 2012 kl. 16:14
#650
Nej - ingen gode råd!
Hej Calcit - nej, jeg har ingen gode råd fået af lægerne...
men har dog fundet lidt på nettet - sådan hist og pist.

Det er mest den erfaring jeg gjorde, når jeg skulle forberede mig til kikkertundersøgelsen, jeg læner mig op ad... Det HJALP jo gevaldit på symptomerne!
(I klar tekst: ikke så slem diarré mere. Meget mindre mængder blod, slim og pus...)

De dage jeg skulle spise "flydende skånekost" og i hvert fald undgå fibre og kerner, jernpiller...
spiste jeg yoghurt med kanel
hønsebuljong
grøntsagsjuice
multifrugtjuice
skummet mælk (i kaffen)
pastøriserede æggehvide - rå, rystet sammen med grøntsagsjuice
Døgnet før skulle grøntsagsjuicen og alle mælkeprodukter pilles ur "menuen". I dette døgn skulle der foretages
Kemisk udrensning: 2 x Phosphoral. med 12 timers interval..

Det var jo helt fantastisk så det hjalp på diarrén!!

Så det er klart jeg var nervøs for at begynde spise "normalt" igen - og atter få mega problemer...

Derfor prøver jeg, sådan lidt halvsjusket, at teste hvad jeg kan tåle!
P.t. undgår jeg mælk, yoghurt mv
ingen kaffe
ikke rugbrød eller rugbaseret knækkebrød

Et eksperiment gik helt galt: kogte svedsker og blendede til kompot - uha! Det var som en bombe, nærmest...

Prøver ganska så forsigtigt at få mere grøntsager i mig..
det er gået rimeligt godt med min yndlings suppe "forkølelsessuppe" med hvidløg, løg, reven gulerod og tomat. Plus enorme mængder krydderier!!

I dag tjekker jeg en mere mild variant: suppeurtermed lille bitte smule broccoli (= grøntsagernes ukronede konge), kogt i hønsefond og blendet...
HÅBER det vil vise sig at fungere!

Havreslim - fungerer fint.
Wasa delikatesse knækkebrød med lidt ost går også...
Æbler... hm... jeg prøver at tygge dem meget omhyggelidt... men er lidt i tvivl..
bananer er OK.

48 g laksefrikadeller - gik også fint...

Men jeg tilrettelægger min dag sådan, at alt jeg VIL og SKAL ude af huset er på fastende mave.

12 år6. maj 2012 kl. 18:00



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });