Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#341
re: Alt står i hestens tegn ;o) MEN det går fortsat fremad!
Håber I har det godt Solakka og Mik;-)
12 år20. oktober 2011 kl. 16:41
#342
re: Alt står i hestens tegn ;o) MEN det går fortsat fremad!
Tak Katzen, Albanu og Calcit
jeg når jo stadik ikke andet end at passe den kære hest!
Er efterhånden ret slidt op...
Operationssåret DRILLER!!! Jeg synes ikke det er blevet mindre i løbet af den sidste uge... men det er sikkert fordi jeg er så utålmodig... kan næsten ikke vente længere!
Såret er stadig der - men OK, det ER da blevet meget lille!
Fra indgangs åbning mindst 15 x 10 og en dybde på ca 20 cm - hestepasserne stak ind hele armen i såret...
til dagens sår åbning der man højest ville kunne få ind et finger... (det gør jeg jo ikke fordi det må man ikke - ikke pille! KUN skylle )
Hvor dybt det er ved jeg jo ikke - man kan ikke rigtigt se så dybt ind mere..
Jeg HÅBER såret er helt lukket i løbet af ti dage - to uger...
Såret i kodebøjningen er næsten helet... jeg vasker det kun af og til. Men smører creme på tre fire gange per dag... det er jo på et dumt sted så det skal holdes omhyggeligt...
operationssåret skal skylles hveranden dag.
Vi går stadig mange km... uanset vejr. Typisk ca 10 km - en tre fire timers tur om dagen. Og så en lille 2- 3 km tur om aftenen. Med refleksbånd, refleksvest, blinkelys og pandelygte...
Boksen skal muges hver dag.
Joh - jeg får motion!
MEN jeg spiser alt muligt JUKS! Orker ikke lave ordentlig mad..
Er i det hele taget uhyggeligt TRÆT. Vil ikke komme af med den forkølelse jeg fik da jeg fik influenza vaccination...
ÅH så jeg GAABER... hele tiden!

Jeg glæder mig til at Mik må komme på fold og jeg kan drosle ned på den tid jeg er sammen med ham til ca 3-4 timer hver dag i stedet for otte!


12 år21. oktober 2011 kl. 06:55
#343
re: Alt står i hestens tegn ;o) MEN det går fortsat fremad!
hvor er den hest heldig, tænk at have en ejer som dig.
12 år21. oktober 2011 kl. 08:03
#344
re: Alt står i hestens tegn men der er dårligt nyt :o( suuk og mange tårer
Tak søde biologi C
ja nu skaden ER sket så har jeg jo gjort alt der står min magt for den hest.
Men det var jo JEG som var en idiot og ikke var klar over, at man skal tjekke en dyrlæge i H&R via hele sit netværk før man tillader vedkommende at stikke kniven i ens hest!
Det her, det skulle aldrig aldrig have sket.
Der er desværre tegn på, at der kan være en indkapslet betændelse et eller andet sted... kirurgen mente det kunne være højre side - en komplikation af klamphuggerens operation...
Hvis det er det så kan man måske lave samme operation th som han fik tv ... ikke et rart perspektiv! Årstiden vil jo gøre det næsten umuligt at pleje et så stort operationssår med spuling..
Eller det kan være noget "skidt" som er blevet indkapslet i operations såret tv. Det er jo næsten umuligt at holde så stort et åbent sår rent...
Risikoen for at der er en indkapslet betændelse på det ene eller det andet sted - er stor... Sådan en betændelse kan sprede sig til bughulen via lyskekanalen = død hest.

Så det er ikke sjovt at være mig lige nu... Min hest har det pt godt - men prognosen er ikke sådan set helt god..
så... tidspunktet hvornår jeg kan vende tilbage til et normalt liv - flytter sig hele tiden...

12 år25. oktober 2011 kl. 09:17
#345
re: Alt står i hestens tegn men der er dårligt nyt :o( suuk og mange tårer
Satte ind et billede af Mik med fletninger på facebook gruppen os fra madital... man må gerne skrive at han er sød og kær - for det er han.
12 år25. oktober 2011 kl. 09:27
#346
re: Alt står i hestens tegn men der er dårligt nyt :o( suuk og mange tårer
Tror ikke de har været vant til så meget kritik....Da vores elskede kat ( den blev 13 år og 4 mdr) blev øremærket og kastereret kom den hjem med et stort hul i øret hvor det var brændt igennem....uden for brændemærket....den fik let revet det yderligere op....og ringede og spurgte om det var normalt. Dyrlægen blev stjernetosset....at han skulle have sin dag ødelagt......for en kat! Havde han så bare sagt det var et uheld.....
12 år25. oktober 2011 kl. 10:24
#347
re: Alt står i hestens tegn men der er dårligt nyt :o( suuk og mange tårer
Hvor er det da forfærdelig Sol.
Ved snart ikke hvilke trøstende ord jeg kan skrive.. :-(

Du har min dybeste medfølelse..
Skal nok straks smutte på FB og rose is-bukken..

Stort Knus til jer begge..

Michael.
12 år26. oktober 2011 kl. 04:20
#348
re: Alt står i hestens tegn men der er dårligt nyt :o( suuk og mange tårer
Tak Michael!
Det går meget bedre nu - har "tænkt dybe tanker" under de lange gåture med Mik ude i den smukke efterårsskov...
Og er kommet frem til:
INGEN ved hvad fremtiden bringer! Derfor er det tåbeligt at tage ud sorger på forhånd....!!
Lige nu har Mik det fint - er kæk, frisk og fræk og forfærdelig forkælet.. Det ser ikke ud til at han har ondt nogenstedes. Har haft kiropraktor til ham og indtil nu to gange massage - og laver selv lidt ET.(= Equine Touch)
Vi må sågar begynde at skridte lidt - også kirurgen mente at det hverken gør til eller fra. (Det mente kiroppraktor dyrlægen også)
Så nu vil jeg bare nyde at være sammen med min sjove og finurlige Mik.
Vi må se til at råhygge og have det godt. Nyde hvert sekund!
Og så tænke mindst muligt på, at der sandsynligvis er en tikkende bombe i form af en indkapset betændelse...
Og at vi sandsynligvis skal igennem endnu en stor operation med efterfølgende rekonvalecens... vi kender jo rumlen!
Jeg NÆGTER at tro på worst possible scenario = en betændelsestilstand spreder sig via lyskekanalen til bughulen..

Nej, nu skal vi bare have det sjovt og hyggeligt!
Må komme igang med at træne cirkustricks - det elsker Mik.
Han er blevet rigtigt dygtig til at lave gymnastik - når jeg berør hans bagben og siger "yoga" så løfter han bagbenet HØJT op og drejer hovedet så det berør bagbenet i luften! (Fordi jeg holder et lille stykke gulerod ved bagbenet ;o)Rigtigt god smidigheds øvelse!
Vi har ikke trænet at rulle ud den røde løber i lang tid - det lærte han jo ved første forsøg!(Hvilken som helst tillidsfuld og normalt begavet hest lærer det lynhurtig - man gemmer hestebolcher inde i tæpperullen... ;o)

I dag har jeg fødselsdag - bliver 64 år. Orker ikke fejre på anden vis end at hygge med Mik ude i skoven. Men det er jo også det bedste jeg ved!

Om en time skal jeg være hos lægen for kontrolvejning - er spændt på resultatet!
12 år27. oktober 2011 kl. 08:08
#349
re: Alt står i hestens tegn men der er dårligt nyt :o( suuk og mange tårer
Stort tillykke med fødselsdagen...håber du bliver forkælet det har du fortjent......
12 år27. oktober 2011 kl. 13:07
#350
re: Alt står i hestens tegn men der er dårligt nyt :o( suuk og mange tårer
Tillykke med fødselsdagen sól håber den bliver dejlig og at det kommende år bliver lykkebringende! Skønt vejr du kan fejre den i - så er det også meget rarere at være på skovtur!!

håber det bedste for Mik - og ja nyd dette minut og det næste og det næste... ingen ved hvad der sker i morgen!!

Mange varme tanker
Katj
12 år27. oktober 2011 kl. 13:30



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });