Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#1801
Tak Alinea - mega spændende!
Men FØJ for den - at sætte op gelatineforbruget fra nærværende 2 g/dag til 8 - 10g/dag!!!!!!! Huhhhuh!
Så må jeg blive meget kreativ! Måske kan man SLUGE sådan tyk gele...???
7 år2. august 2016 kl. 23:28
#1802
Kan man ikke lave en fedtfattig citronfromage med sødemiddel?Jeg tænker, at citrus smagen vil hjælpe med at gøre det appetitligt.
7 år2. august 2016 kl. 23:33
#1803
Pulveret stivner ikke, så det kan drikkes, står der.
7 år3. august 2016 kl. 09:28
#1804
Fra BMI 31,7 til BMI 25,2 - og det på blot fem måneder plus 1 dag!
Hallooo! Første gang i lang tid, at vægten viste noget med 66,X kg! Så pyt, at det var 66,9 kg! Mere end 20 kg er væk siden jeg blev OBS på muligheden, at aflaste min stakkels hofteknogle vha kraftigt vægttab...

I går bar jeg vand i to vandkander - som ikke engang var fyldt op. Ret tungt at slæbe på! Og så tænkte jeg på, at det er mindst denne vægt jeg nu er befriet fra!

Jeps! Jeg er faktisk godt tilfreds med hvordan mit projekt skrider frem!
På trods af, at smerterne ikke er væk. De er dog mindre end før.
På trods af, at jeg ikke - endnu - har opnået en bevægelighed i mine hofteknogler som jeg vil acceptere.

Der er nok flere måneders stædig indsats foran mig inden jeg er kommet så vidt!
Uden prof. hjælp ville det SLET ikke være muligt.
Det er direkte ÅNDSVAGT, at man ikke får denne slags rehab over det offentlige.
Sågar glad i Danmark træningen skal man selv betale en stor del af... Resten - det er kun for folk som på en eller anden måde kan skrabe penge sammen til at få hjælp.

Men de der mega kostbare operationerne - DEM får man skam betalt i sin helhed over skattebilletten!!
Mon ikke det på alle sæt og vis ville være BETYDELIG bedre med en tidlig, og korrekt indsats?
Billigere for samfundet.
Og bedre for de borgere som har udviklet slidgigt i hofte og/eller knæ...

Danmark er et af verdens rigeste land. Og ALLIGEVEL mødte jeg i går en helt ung, meget pæn mand udenfor Coops Prøvestens butik. Han var Hus Forbi sælger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
WTF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fik en lang snak med den unge mand. Han har speciallæge erklæringer mv mv mv - men får INGEN HJÆLP fra kommunen. Så han bor på gaden. Har alt sit grej i en slidt børnevogn.
Vinteren nærmer sig.
HVAD TÆNKER FOLK DA PÅ!!
HVEM stemte for Mette Morder Frederiksen? Og DF???? Venstre????
FATTER da folk ikke en BJÆLLE??

Det er DIREKTE løgn, at vi ikke skulle have råd til anstændig velfærd.

Aj hvor jeg synes, at folk som lukker sine øjne skulle skamme sig!

Nåh - nu til noget helt andet!
1magda - jeg er meget skeptisk vedr. syntetiske sødestoffer ( jeg er jo kemiingeniør....). Vi ved stadig alt for lidt om hvordan disse for vores art helt fremmede stoffer virker - på den lange bane...
Hellere mindre sød smag... end alt for meget synt. sødemidler - er mit personlige valg. Min "kvote" af den slags bliver "brugt op" af de tyggegummier jeg spiser. (CU giver hyppigt meget tør mund. Tør mund skader ens tænder... At tygge på tyggegummi fremmer saliv produktionen.. Dette koncept har virket ret godt for mig et par år nu. Tandlægen er tilfreds! Og mine tandlæge regninge er ikke længere så svimlende høje. TÆNK: i Sverige må os med IBD angivelig gå TO gange per år til tandlæge - med stor del af regningen afregnet via sjukkassan...)
Jeg er stadig i !"tænke-hjørnet" med at finde på noget grøntsagsbaseret... eller frugtbaseret som ville passe at lave gele m. husblas af.
Citronfromage - den ÆGTE - med masser af sukker og fløde - er en af favorit desserterne her i huset. Ikke til hverdag bevars. Men f.eks. ALTID på Nyt Års aften... DET er en tradition jeg viderefører efter min afdøde, vidunderlige, elskelige svigermor.

Alinea - jeg læste hvad dem som markedsfører gelatinpulveret skriver... men vil så absolut tjekke dybere inden jeg alvorlig overvejer, at sætte op min dagsdosis fra 2 g til 8 g gelatin....
Det huer mig ikke at råvaren er "bovine"... Så hellere Dr. Øtkers husblas - som er lavet af griseskind!
POKKERS at jeg ikke har fundet gelatin på basis af fisk... det ville jeg hellere have!
Eller helt vegansk!
Agar agar er slet ikke i familie med gelatin - det er polysakkarider.. så nej, det kan ikke bruges!


I øvrigt, så regner jeg med at jeg nok aller senest indenfor 2 uger, har en BMI UNDER 25!
Og så vil jeg stille og rolig booke et prale-besøg hos min læge. (Det har vi nemlig aftalt i februar).
Vi skal også snakke om operationer versus ingen operationer...

JEG ville jo meget meget gerne komme til kontrol MR scanning og kontrol af mine hofteknogler. På et tidspunkt.

Kunne sparke mig selv, at jeg ikke rettidig sendte min MR scanning til Modic klinikken i Odens - for second opinion af landets bedste eksperter på Modic....

Hvis min læge ikke må/vil/kan hjælpe til... så må jeg skrabe penge sammen og gå til privat scanning.
7 år3. august 2016 kl. 10:23
#1805
Jeg har ferie :) Så jeg googlede lige. Kosher husblas er fisk . Så du skal i en jødisk butik.
7 år3. august 2016 kl. 12:26
#1806
TAK Alinea! Du er super! Altid hjælpsom! Jeg googler - der må da findes kosher butikker - i hvert fald EN i Storkøbenhavn! Eller måske en netbutik!! (Sikkert PINER de også de arme fiske... Men der har jeg jo ikke set så mange grusomme videoer... Værre er det med grisene! Jeg overvejer stadig meget seriøst at blive veganer... pga at vore "produktionsdyr" bliver så dårlig behandlede... )
7 år3. august 2016 kl. 22:06
#1807
UPS! Det eneste fisk baserde gelatin jeg fandt - er lavet af "farm raised tilapia" - fra Kina! Dobbel UPS! Risiko for tungmetaller!
Hm... what to investigate now???
"Bovine based" gelatin... hm... risiko for Creutzfeldt-Jakob smitte....? Da man jo laver gelativ af knogler...hud mv...

Så måske lukker jeg øjnene for grisenes grumme skæbne - og fortsætter at bruge gelatine lavet af grise...?
Har heller ikke gravet dybere i evt. forskning omkring effekter af oralt indtaget gelatine...
7 år3. august 2016 kl. 22:24
#1808
Det var en meget tynd høst!
Mest om tekniske egenskaber hos gelatin - som jo bruges vidt og bredt industrielt..
Her er dog en lille overview
webmd.com
..... Ikke særlig imponerende "høst"!!
Men.. deler alligevel link naturalhealth365.com
medicinenet.com

Hvis blot halvdelen af påstandene er rigtige - sådan da - så er det definitvt noget jeg bliver ved med at afprøve!
7 år3. august 2016 kl. 23:23
#1809
ØV ØV - II-dagen i forgårs medførte, at vægten var nådig i går morges. Jeg var SÅ stolt over, at endelig kunne se 66,x kg på min vægt....
På trods af, at jeg havde et pænt underskud på kalorieregnskabet i går, spiste pænt, som planlagt - låg midt i det grønne felt...
Så viste vægten 67,6 kg i morges.
ØV ØV ØV ØV ØV ØV ØV

På med vanten! Op på hesten igen!
Jeg bliver VED.

Mit nye mål - efter jeg endelig er landet stabilt på 66 kg - bliver 60 - 62 kg. Svarer til et BMI mellem 22,6 og 23,3. Det er jo OK.
Så har jeg smidt så meget vægt jeg kan, som er OK, og har aflastet min hofte så godt jeg kan.

Derefter hedder projektet "vægt vedligehold".

7 år4. august 2016 kl. 10:29
#1810
Overspisning! Når jeg går til den - så går jeg til den!
Men jeg tror det er godt, at overspise med besked en gang imellem.

Tager nok fat igen mandag.

Jeg har haft mega ondt.... så jeg valgte, at trøstespise... 159 Pepper drops... 125 g 32%mælkechokololade... en Plopp - 80 g chokolade med toffe fyld... 87 g Center - chokolade med salmiak fyld...

Resultatet er at det røg ned 8066 kJ for meget i går.... Hvilket er meget, meget for meget... hehe!
Har det bedre i dag... så måske hjælper det mig at slappe af, at spise - nånæj ÆDE - chokolade???
7 år7. august 2016 kl. 09:22



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });