Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#1751
Hehe - også de SMÅ detaljer tæller for at holde motivationen oppe...
Tjekkede lige... Hvis nu jeg IKKE er faldet sammen i højden pga mine ni degenererede diske i ryggen, men stadig er 1,63.... Så når jeg grænsen for normal BMI 25 ved 66,5 kg

Men hvis de ni diske har medført, at jeg nu KUN er 1,62 - så når jeg normal BMI først ved 65,7 kg.....

Note to self: HUSK at boke tidlig tid hos lægen til pralebesøget og, at bede lægen måle højde.

Men under alle omstændigheder nærmer målet sig!
Tjekkede også: jeg må ikke veje under 50 kg... hahaaa! Det er som sådan ikke realistisk, at jeg ville kunne blive SÅ let... at det kunne blive aktuelt at huske på, at man jo heller ikke må blive for tynd!

Har II-dag i dag....
7 år4. juli 2016 kl. 10:12
#1752
Fniiis - du lyder lige så nørdet som mig. Desværre kan jeg ikke få min læge til at måle mig præcist - han er ligeglad med om jeg er 168 eller 167 :( . Og VI ved jo at det er yderst vigtigt !!!!
7 år4. juli 2016 kl. 11:02
#1753
I to nørder. :-D Men ja! Højde er MEGET vigtig! :-D

Sol - jeg sender min mail til dig pr. sms - og jeg bruger Open Office, så .odt er ok med mig. :-)
7 år4. juli 2016 kl. 16:43
#1754
I to nørder. :-D Men ja! Højde er MEGET vigtig! :-D

Sol - jeg sender min mail til dig pr. sms - og jeg bruger Open Office, så .odt er ok med mig. :-)
7 år4. juli 2016 kl. 16:43
#1755
I har jo nok gennem årene hørt mig rose Helten i Mit Liv. Kraftigt!
Han er vist nok den mest fantastiske mand jeg nogensinde har mødt her på livets vej.
Hans hjerte er af det PURESTE guld.
Nu han - i går - hørte hvor syg min datter er blevet af at bo i traffik helvedet i Glostrup - så tilbyder han at købe et hus på landet som datteren og hendes kæreste kan leje til en anstændig pris.
Mon ikke Livets Lotteri har givet mig den højeste gevinst man kan få: en god ægtefælle.
Vi har da været gift længe... vi glemte blot at fejre vores sølvbryllup ... typisk os!
I morgen kører vi og kigger på de hus-kandidater vi har fundet frem til.
Godt nok kan det ikke blive på Nordsjælland - her er alle huse for dyre for datterens pengepung.
7 år5. juli 2016 kl. 15:37
#1756
Høøø - ikke haft tid til at taste kosten ind... og sløsede med kosten nogle dage. Resultat: vægtøgning. Men pyt! Jeg må blot op på hesten igen!
Nåede ikke at taste ind, nu om morgenen, i dag heller... Har flere dages vejesedler liggende..
ØV BØV! Når man taster ALT ind - så fungerer det bedst hvis man gør det hver dag.
Det er så surt at sidde og taste ind "Schnee von gestern"...
I dag tog jeg mig dog tid til, at plukke ingredienser til min salat i haven...
7 år8. juli 2016 kl. 09:44
#1757
Din mand er en superhelt, Sol. Og meget inspirerende personlighed, ganske som du selv. Jeg drømmer stadig om et køkken som jeres - lavet til jeres højder. Hvordan kan man andet end beundre den slags omtanke?
7 år10. juli 2016 kl. 09:27
#1758
Jeps - Helten i Mit Liv er helt enestående!
Det bliver dog en anden finansierings-model. Fordi Helten er en klog mand som UNDERSØGER ting godt og grundigt!
Tænker igennem mulige scenarier...
Ingen af os ved jo hvad morgendagen bringer!
Men datteren og kæresten skal nok få sit hus på landet!
Så min datter kan undgå at blive ENDNU mere syg. RASK - det kan hun desværre ikke blive.
Når man har udviklet MCS i svær grad - så er tilstanden desværre irreversibel.
Som landets bedste ekspert skrev ... det eneste man kan gøre er, at UNDGÅ overeksponering.
Hvorefter Glostrup kommune MED VILJE overeksponerede min datter.... Efter dette møde har hun ikke kommet sig. Og kan for eksempel ikke længere bruge offentlig transport på lige fod med andre.
Ikke engang det, at prøve at beskytte sig med kulfilter maske, er længere nok.

Så næste gang I ser nogen med maske på i det offentlige rum - så VED I hvad det handler om.... nemlig at folk overhoved ikke evner at vise hensyn... men faktisk STINKER! (Så STOP dog at bruge alle de parfumerede produkter før DU selv bliver syg! Eller dit barn! Det er ikke kun antallet af folk med diagnosen MCS - Multiple Chmical Sensitivity- som vokser. Også antallet mennesker med konstateret DUFT-ALLERGI vokser med lynets hurtighed.... )
Trafik os er også rigtig slemt. Pizzeriaer og andre sted afgiver også os... brandeovne... mange BLOMSTER tåles heller ikke.. F. eks. lavendel er slemt. Giver ikke alvorlige gener til folk med MCS - men mange bliver også allergiske mod lavendel...e
Listen på kemiske dampe som udløser anfald er alenlang.....

Min datter skal helt ASAP flytte ud fra byområde. Hun bor ved en gade med enorm trafiktæthed: der kører over 25.000 køretøjer forbi. Hvert døgn.

Så her skal kigges huse. Forhandles finansiering... Det skal nok blive et godt resulktat!
Ikke mindst er det vanvittigt betryggende at have en mand som VIRKELIG har forstand på huse og byggeri! Som straks kan gennemskue "sminkede lig" mv mv Han ser det hele! Og kan objektivt vurdere huse....

7 år10. juli 2016 kl. 11:30
#1759
Suuuk - nåede en "vægt-repos"... og holdt ikke skarp kontrol med kosten... Tastede FLERE dages vejningssedler i går.. ØV BØV - DEN går ikke for mig! Så taber jeg mig ikke i det tempo jeg VIL tabe mig. Det er også rigtig træls at taste så mange små poster på vejningssedlerne... Jeg er jo NØRD og går meget op i petitesser... såsom TO gram rå hvidløg... (Spiser jo ALT "antiinflammatorisk" jeg kan få ned.... hvidløg, ingefær, kokosolie, fiskeolie... mangler dog at få købt hyben kapsler... der findes evidens for, at fiskeolie og hyben har en gunstig synergieffekt ved artrose...)
Mine skavanker har drillet. Men heldigvis har jeg det bedre i dag...

Det er PISSE irriterende, at de STADIG giver for meget lucerne til Mik... dyrlægen sagde "max TO håndfulde" - men det da MÆRKELIG hvilke KÆMPE labber dem som fodrer må have... HAR sat op seddel på boksdørren... men alligevel er krybben halvfuld med lucerne om aftenen.
Og gad vide hvor meget der er om morgenen...
Ellers også kommer der så meget nyt græs (nedbidt fold), at det nok bliver mundkurv som bliver løsningen...

Mik har IKKE tabt sig overhoved siden maj månde. Da dyrlægen snakkede dunder.
Han kan ikke engang passe sin saddel...
Og det ville jo være halsløs gerning, at bruge penge på ny saddel - når den gamle passer udmærket blot han har passende vægt (og er løbende vedligeholdt med om stopning; saddelmager kontrol hvert år).
7 år11. juli 2016 kl. 09:40
#1760
ARRGHH! HVAD sker der???
Dette er ikke en "vægt-repos" - men mystisk vægtøgning!
Og det efter en perfekt gennemført II-dag! ARRRGGGHHH! Efter en fin "overspisningsdag - så det dumme stofskifte har virkelig IKKE nogen undskyldninger for at spille mig dette puds!
Nu var jeg jo lige kommet under den magiske grense hvor 7-tallet blev udskiftet med et 6-tal...

Men jeg giver IKKE op!! Tro mig - jeg er virkelig et kolossalt stædigt best.

Af meget positive ting vil jeg særlig fremhæve, at alt jeg har investeret i, at få hjælp til mindre smerter og øget bevægelighed, og måske aller mest min egen vedværende indsats - HAR givet pote!!

Var i tirsdags hos den "norske troldmand" for at få rettet op kroppen - plus manipuleret frem større bevægelighed i hofteknoglerne. Han var glædeligt overrasket over, at jeg havde kunnet beholde den bevægelighed som han fremmanipulerede ved seneste behandling. Både i hofteknoglerne og nakken (atlas). Han nævnte dette FLERE gange! Så - ja det ER rart når man bliver rost for sin indsats! Det motiverer lidt ekstra!
I tirsdags blev der arbejdet med rotations evnen i hoftene og lidt knæene også. At det hjælper - kunne jeg sagtens mærke i går da jeg red en lille tur på Mik! Mine ben glider længere og længere ned på plads. Jeg kan meget bedre følge hestens bevægelser.

Det er jo ikke så lang tid siden, at jeg sad på Mik som en Harley Davison MC-chauffør - MEGET værre end det forkastelige "stolesæde"! Jeg måtte strække mine ben ud på hver side af Miks hals... de kunne overhoved ikke komme nedad. Var helt låst i lyskerne og hofterne.
Så er det heldig, at Mik er flink! Heldigt for mig - men mindre heldig for Mik! Jeg passer dog meget godt på, at han ikke bliver låst i ryg, lænd eller nakke - nu jeg ikke (endnu) evner, at sidde korrekt på ham.
Vi laver masser af gymnastik fra jorden. Versader, traversader, løsgørende øvelser. Strække øvelser. Massage. Og så får jeg ham tjekket efter af Axelssons uddannet massør hver anden weekend. Og en gang per måned kommer en MEGET dygtig ET dame og tjekker og retter ham. Så han skal nok klare denne vanskelige tid uden men.

Han ryg som var ødelagt af spirrevippens uforstandige ridning ser nu næsten helt FIN ud! INGEN tendens til "hængekøje". Ingen store huller hvor der burde være fede, tykke muskler.

Men for FED - det er han stadig.
Har startet med mundkurv. DET burde hjælpe!
Mundkurven introduceres meget langsomt. Og skal aldeles ikke være på hele tiden.

7 år14. juli 2016 kl. 09:40



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });