Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#941
re: ØV!
Hvor er det dog en herlig lille hund der, tak for smilet! Og så glæder jeg mig til at se Mik gøre samme (okay, måske ikke helt samme ;) kunststykker efter, når du får det optaget en gange!

Og så håber jeg, at du snart bliver rask! Du er meget ramt i øjeblikket, synes jeg, men vi må jo håbe, at der kommer lidt mere ro på, når du bliver færdig med at kæmpe med diverse instanser der skal give dig din pension.. Du må i hvert fald have god bedring!
11 år7. oktober 2012 kl. 17:06
#942
re: ØV!
Tak Ablanu! Ja videoerne med Jesse - som man snildt finder på YouTube (just Jesse useful dog tricks)!
Jeg håber jo selvf. selv også på at jeg får det bedre både fysisk og ikke mindst psykisk når jeg har kommit i mål vedr. pensionskrigen...
Men det er virkelig meget belastende og ubehageligt.
I sær som det tvinger mig at huske 1983... som var et forfærdeligt år..

Men jeg MÅ jo komme videre..
11 år9. oktober 2012 kl. 08:21
#943
Jeg er altså en besværlig og mistroisk gammel tante!
Jeg er altså en besværlig og mistroisk gammel tante!

Tihi! Vandt en præmie i en konkurrence - fik mail om dette. men den slettede jeg - troede det var spam!
Så sendte de en til plus at en skrev noget på fb...
nåh - så svarede jeg på mailen, at jeg havde slettet første mail fordi jeg mente det var spam (og scam af nogen slags..)

Men den er vist god nok! Og jeg kan tage mod præmien hvis
1). vi kan skifte el-selskab... Helten i Mit Liv havde lige skiftet..
2) man kan installere og tilslutte den lille dims som hører til i det spare abonnement de tilbyder..

Så hvis disse to falder på plads - så må I gerne ønske mig til lykke med at jeg har vundet 1 års gratis strømforbrug - dog max .5.000 KWh... inklusive afgifter som også betales - en præmie til en værdi af ca 10.000 kr. Selvf. afhængig af markedspris for strøm og hvor stort vores forbrug er..

Stakkels markedsføringsdirektør - her ordner de en konkurrence som markedsførings blikfang.. Og så trækker de ud MIG som vinder! En mistroisk besværlig forsigtig gammel tante! Heheheheheheeeeeee

Not bad!
11 år11. oktober 2012 kl. 11:33
#944
re: Jeg er altså en besværlig og mistroisk gammel tante!
Super! Det var dog en herlig nyhed sådan et få dumpende ind i spam-bakken :)
11 år11. oktober 2012 kl. 12:22
#945
re: Jeg er altså en besværlig og mistroisk gammel tante!
GIISP - min mistroiskhed var LIIGE ved at koste os den præmie jeg vandt!

Min mand havde lavet en strøm aftale med en anden virksomhed - men lige i sidste sekund fik jeg den annulleret! Med henvisning til fortrydelsesfristen.
Jeg havde ellers forberedt gode argumenter... men det blev der ikke brug for!

Det havde godt nok været surt!
Når jeg nu for en gangs skyld havde VUNDET noget..

Fru Fortuna plejer ellers ikke at smide nogle gevinster i min retning!
11 år11. oktober 2012 kl. 14:08
#946
re: Jeg er altså en besværlig og mistroisk gammel tante!
Ha ha... Hvor er ironi altså herligt nogle gange - ja, mest bagefter selvfølgelig ;-)

Kan nu godt forstå, at du blev mistroisk - jeg forventer heller aldrig at vinde, så sletter alt der ligner noget i den stil eller smider diverse konkurrencer i skraldespanden ;-)

Men tillykke med gevinsten, Solakka. Skøn gave at få og så helt uventet ;-)
11 år11. oktober 2012 kl. 19:50
#947
re: Jeg er altså en besværlig og mistroisk gammel tante!
Hej Sol!
Jeg er ked af at se at du har haft det så hårdt på det sidste, med slåskamp for at få dine egne penge, med din syge søster og datter og med din egen sygdom. Og midt i alt det klarer du at glæde dig over din fantastiske firbenede ven - det er godt gået! Og utrolig dejligt at du nu får tak fra ham for al det du gjorde for ham da han var syg sidste år. Ingen tvivl om at han husker det! Det glæder mig også at høre at han er helt frisk og sund og rask - det lyder det jo til som du beskriver det.
Mht pensionerne, så er det vel ikke sådan, at du mister retten til dem bare fordi du ikke har søgt før- det er vel mere det at du så ikke har så meget at leve af efter 1.novenber hvis jeg forstår dig ret? Kan det lade sig gøre at tage dem en efter en, når nu det er aå uoverskueligt med alle 12 på en gang? Jeg tænker bare det måske kan være lettere at sætte sig nogle delmål -akkurat som i vægttabskampen ;)
Håber du får en skøn weekend
Kram fra smølfen
11 år12. oktober 2012 kl. 19:12
#948
Tillykke
Stort tillykke med gevinsten - utroligt heldigt, så kommer du da i stødet ...hehe...dejligt med lidt medvind - det har du fuldt fortjent....;-D
11 år12. oktober 2012 kl. 21:14
#949
GRRR jeg er bare SÅ træt af at være træt!
GRRR træt af at være træt!
Det er så grotesk. Der forsvinder mange dage - får INTET gjort. Kommer ikke engang UD.
Smerter hist og pist...
I kan slet ikke forestille jer hvor fristet jeg er at stoppe med medicinen! Fordi jeg mener medicinen giver endnu flere smerter.
Ja måske ER det smerter fra medicinen det hele?
Jeg venter lidt endnu - men så skærer jeg ned på medicinen. JA jeg gør! På trods af at overlægen sagde at det skal og kan jeg ikke. At nu er jeg på mindste virksomme dos.

Nåh - undskyld mit brok!
Og tusind tak til alle til lykke ønskninger!
Det var en stor overraskelse for mig at have vundet!
Tihi - vi er så gode til at spare på strøm at værdien er mindre end for en "normal familie"...

I dag kaster jeg mig ud i et VILDT eventyr! Har fastet - så maven kan "holde bøtte". Jeg skal køre hele 2 x 81 km og være på kursus fra 9 - 16.30!
Gad vidst hvordan det vil gå?
Jeg tager med en pude og en plaid - så jeg kan hvile mig i bilen hvis det bliver nødvendigt.
Ej - jeg tænker på hvordan jeg i gamle dage regnede en bilrejse på 2 x 563 km samme dag plus vigtige møder før helt normalt og ingenting at snakke om!
Eller på det at jeg efter 8 timer kontorarbejde plejede at køre ned til Heidelberg - over 800 km - tjekkede ind på hotellet, stod på hovedet og lavede gymnastik, tog brusebad, kom i friskt rent tøj, spiste morgenmad og så tog ud på fabrikken for at arbejde fra 07.30 til kl. 17 - 18 stykker...
Jeg plejede at arbejde bogstavelig i døgndrift...

Og NU - kan jeg næsten ingenting...
11 år14. oktober 2012 kl. 06:29
#950
re: GRRR jeg er bare SÅ træt af at være træt!
Ikke noget at sige til at du er træt af at være træt. det er enerverende og invaliderende at være træt konstant og ikke mindst have smerter konstant. Desværre hænger de to ting jo tit sammen - selvom det er hårdt nok med bare én af tingene....

Jeg tror ikke, det er smart at droppe medicinen, hvis lægen modsætter sig det. Du skal i hvert fald være sikker på, hvilke konsekvenser det kan have og det er jo ikke småtingsafdelingen du har været i det sidste lange stykke tid.

Nå, men hvis det kan være en "trøst", så kan jeg fortælle dig, at i går var vi en tur over grænsen. Vi kørte hjemmefra omkring kl. 10.40 (Da havde jeg allerede hvilet 2 gange siden jeg stod op) og var ved butikscenteret en times tid senere. Jeg måtte starte med at hvile mig i bilen. ½ time. Var drøntræt og helt udkørt. Ville egentlig helst hjem, men vi var jo kun lige kommet ;-) Efter hvilet gik det lidt igen. Efter 1 times shopping var jeg nede i bilen og hvile igen.. ½ time. Og så var det tid til frokost og lidt mere shopping og så måtte jeg hvile i bilen igen.

Det er desværre sådan det er... Jeg blev ramt hårdt af følelsen af at være til besvær, ikke at kunne noget, være utilstrækkelig og også vrede og frustration over, at resten af mit liv (med stor sandsynlighed) skal være sådan...

...

Ja, jeg prøver vel egentlig bare at sige, at jeg forstår dig så udemærket, Solakka. Og du er ikke alene.... :-)
11 år14. oktober 2012 kl. 15:03



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });