Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#261
GISP!
GISP!

Jeg fik et chok når jeg så Miks sår!

Hele dagen ventede jeg og ventede på at kirurgen skulle ringe...
Lidt over tre kørte jeg afsted til Taastrup. Var der lidt over fire og gik ind i stald E.
Der stod Mik fornøjed i sin boks og spiste hø med god appetit. Han havde en barberet plet på halsen med en kanyle - aha tænkte jeg: han ER blevet opereret!

Han virkede gladere end længe. Tiggede ivrigt heste bolcher. Gik ind i boksen - ja, der var blod på bagbenene!
Jeg hyggede lidt med Mik, snakkede lidt med de andre heste ejerne som også var på besøg hos sine syge heste.

Så ringede mobilen - det var en dame som hilste fra kirurgen. Han havde ikke haft tid at ringe mig, men vil ringe i morgen.

Lidt senere kiggde jeg ordentlig efter - og fik et chok! jeg var faktisk ved at besvime!

Såret var KÆMPE stort! ENORMT!!!!!!
Jeg har aldrig set et så stort sår på en hest.
De har vist været nødt til at skære hele pungen op og skære bort masser af råddent væv.

Såret gaber - det er mindst 15 cm langt og mindst 7 - 8 cm bredt - og DYBT!!
Det kommer nok at tage lang tid før det er helet op.
Man må jo ikke sy det sammen - det SKAL være åbent.


Stakkels stakkels Mik!
Det er godt at de sikkert har givet ham ordentlig med smertestillende og masser af antibiotika.

Jeg hører jo nærmere i morgen.
Om hvad prognosen er.
Hvor lang tid han mindst skal blive på hospitalet.

Hvornår mon dette mareridt er over?

Nu er jeg så langt nede, at jeg i rent selvforsvar har begyndt at veje og taste ind min mad!

12 år7. september 2011 kl. 21:51
#262
re: GISP!
ja der er rigeligt af sten på vejen - tror det er klogt du taster nu...
Det er flot ...Knus Calcit..
12 år7. september 2011 kl. 22:38
#263
re: GISP!
uha, det lyder slemt.
Man må håbe de så har gjort det grundigt med udrensning af sår for beskadiget væv. Det lyder sådan. Og det er jo i det mindste positivt, omend det ser voldsomt ud!
Rigtig god ide at veje mad ind. Det virker jo! Især når du har så meget andet om ørerne, så skal du ikke spekulere på at sjusse dig frem og håbe det går. Så ved du det med sikkerhed. Så er der da bare lidt fast grund under fødderne.
Håber alt det bedste!
Katzen
12 år8. september 2011 kl. 07:59
#264
re: GISP!
Tak calcit og Katzen!
Jeg tror også jeg taster ind til torsdags-taber tråden - så kan jeg være med næste uge i konkurrencen om hvem som er ugens største taber..

Venter og venter på opringning fra kirurgen.
Er så spændt på hvad han har at fortælle!

Vågnede tidligt og kan ikke rigtig koncentrere mig om andet end at VENTE!

En sjov ting: min mand som også er overvægtig er nu begyndt at veje hvad han spiser!
Men han vil ikke være med her på madital - nænej! Han har fundet en anden kalorieberegner... Han er jo en stædig en - "kan selv"! Og her i huset må alle bestemme selv! Også katten!

Jeg tror han har indset, at han ikke kan tabe sig uden at han tjekker HVAD det er af Joule i den mad han spiser! Ja bare for at være på tværs (?) vælger han at holde sig til Joule i stedet for kcal. Nåh -Joule ER jo den korrekte ISO enhed, så jeg kan jo ikke tillade mig at brokke mig!
Bare fordi jeg er "gammeldavs" og mest vant til kcal..
Nu vil jeg lige læse lidt dagbøger.
Ikke at jeg tror jeg kan vride nogle fornuftige ord ud af mit hoved... men følge op, det kan jeg sikkert. Så jeg er ajour.
12 år8. september 2011 kl. 08:11
#265
re: GISP!
ÅÅåååh altså den stakkels hest - og stakkels dig, det er noget af en omgang!
men hvor er du sej at du igen tager styring over din mad - og at manden er hoppet med - he he sidder da lige og smågriner over at han bestemt ikke skal bruge samme netside som dig!!
Det er da morsomt!! men held og lykke til ham også!
God bedring til Mik, og ser fremtil at høre hvad hestedoktoren har at sige...
du er sej, solakka!!!
12 år8. september 2011 kl. 09:57
#266
re: GISP!
tak katj!
ja det er sjovt med min mand! Han er meget meget selvstendig og vis og klog. Det hans kone fortæller ham - kan han ikke bruge til meget. men det han selv finder på nettet eller ser i Tv - det er noget andet!
Det er ret imponerende - det er ikke lang tid siden han første gang satte sig ved en pc! Min datter viste lidt - og så var han igang! Manden er 65 år , let ordblind, har haft sit eget lille urermester entrepenør og kloakmesterfirma - altså en ægte HANDY man!
Men verden er nok gået glip af en glimrende akademiker og oprasanger... han havde egnet supergodt sig til begge livsveje. Men så er der jo en masse mennesker her i Nordsjælland som har haft privilegiet at have The Gentle Giant som håndværker! Der er nok ingen anden muremester der har fået så mange positive tilkendegivelser fra sine kunder!
Folk plejer at blive så glade for ham at han bliver inviteret til brylluper, dåb og jeg ved ikke hvad...
Men NU skal han ikke mere ud at vifte med ørerne hos kunder!
Hvis han ikke tager sig selv sammen så når han ikke at ordne vores hus før han bliver for gammel... nu har vores hus måttet vente på sin tur helt fra midten af halvfjerserne... så...

jaja - det var lidt oversprings skriverier!
Kirurgen ringede.
Operationen i går gik meget fint.
MEN de måtte fjerne enorme mængder væv! Noget som svarer til to tre knyttede næver i volumen...
Ved den første operation havde man overset en meget kraftig sammenvoksning helt ud til venstre lårmuskel. Det har nivet og generet Mik ved HVERT skridt- mener kirurgen!!!!!
I dag er Mik ikke glad - det kan man godt forstå med sådant et kæmpe sår!
Det kan ske, at Mik må komme hjem allerede i weekenden - det kommer an på hvordan situationen udvikler sig.
Om lidt mere end tre timer kører jeg ind til Mik og hilser på! Jeg må tage guffer og gulerødder med som trøst!
12 år8. september 2011 kl. 11:39
#267
Uha
Uha det var godt nok meget... og det havde den dyrlæge før ikke set???
så ingen fremmedlegmer ...

han lyder rar, din mand! sådan at blive inviteret af kunder til fest og det hele - he he- og du må da være verdens mest tålmodige kone, når du har ventet siden 70'erne på at få huset lavet!! Sidder her og smiler endnu bredere end før!

ja du må hellere få masser af godter med til Mik - det har han da fortjent! god tur!
12 år8. september 2011 kl. 12:36
#268
Kan vi lære det!
Kan vi lære det - nemlig at IKKE købe hjem de forkerte ting!
Før jeg atter kom igang med kostomlægning havde jeg købt en Camembert ost som jeg havde lagt til modning... de SKAL være helt bløde og nærmest flydende før jeg synes de skal spises..
I morges var osten spiseklar - og jeg spiste 100 g..
UPS!! Der røg lige 288 kcal ind i regnskabet!
Så frokosten måtte blive 196g dampet blomkål og en tallerken havregrød (uden salt, uden sukker, spist uden mælk) og 9 g mandler.
Så er der fint med plads i regnskabet til aftensmad når jeg kommer hjem fra hospitalet.
Jeg har ventet og ventet hele dagen på at dyrlægen skulle ringe... Nu ringede jeg op (receptionen lukker kl to og så kan man ikke komme igennem).
De lovede at bede ham ringe. Alternativt kan de snakke med mig efter fire når jeg er på besøg..

De har så travlt - der er jo mange syge heste som skal opereres..
12 år9. september 2011 kl. 13:58
#269
Det er bare ikke til at bære!
det går fint lige nu med at holde styr på kosten.
Motion bliver det pt ikke så meget af...

Jeg har jo andet at tænke på!

I KAN altså ikke forestille jer det krater til sår Mik har!!
Bad hestepasseren at vise hvordan såret skal spules - lunkent vand med vandslang.
Jeg fik engangshandsker på og skulle selv prøve - man skal spule og så samtidlig stikke hånden ind i såret og ligesom massere kanterne. Man skal ikke massere helt i bunden - og det er godt. Fordi såret er så dybt at så ville man stikke en bid af underarmen ind også - og den har jo ikke handske på.. SÅ DYBT er såret!
Jeg fik helt kvalme!
Kan det mon blive hest igen af Mik?
Mik skal hjem i morgen og så er det min opgave at stikke hånden ind i såret og massere medens jeg spuler....

Hestepasseren fortalte at alle er så glade for Mik - og ønsker at de andre syge heste var lige så nemme og søde som Mik! Hun fortalte, at de var vildt imponerede når Mik blev scannet tirsdag - der var ikke brug for beroligende medicin! Og det på trods af at det var et nyt sted, lutter nye mennesker - og mange mennesker; en hel kødrand af studerende - og et apparat han aldrig havde set før!Og Mik selv var jo ikke på toppen - han var jo syg og med store smerter. Og alligevel var han samarbejdsvillig og tillidsfuld.
Den slags heste oplever de meget meget sjældent - har flere af personalet sagt til mig.

Det mærkeligste er, at jeg fik ham meget billigt i 2005 fordi Mik første køber mente han var en farlig problemhest! Den gang var han bange for ALT (hvis ikke hans opdrætter var med)..

Nu er jeg så træt, har ondt i maven, spændings hovedpine - at jeg vist snart skal have en lille morfar!

12 år10. september 2011 kl. 14:59
#270
re: Det er bare ikke til at bære!
Jeg vil lige sige (efter megen tids tavshed) at jeg stadig læser med! Og at jeg virkelig synes det er imponerende, at du nu er tilbage til at veje til trods for alt det rod der er i øjeblikket!
Virkelig flot!
Sidder jo virkelig og hepper på den søde Mik, han lyder da virkelig som en skøn hest uden magen, må man sige! Du må have 'opdraget' ham godt - passet ham godt :)
Og så din datter.. Igen: Respekt for, at du er gået i gang med vejningen igen! Jeg tror hurtigt jeg kunne have kværnet nogle marsbarer i stedet..

(Og så bliver jeg jo lidt nysgerrig - er det muligt at få et billede af stakkels Mik (og hans 'krater')? For det lyder godt nok vildt, må man sige!)
12 år10. september 2011 kl. 22:38



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });