Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#271
re: Det er bare ikke til at bære!
hej Albanu
- de billeder jeg tog af "krateren" viser ikke rigtig hvor slemt det sår er! Og den gang jeg tog billederne var jeg jo overhoved ikke klar over hvor væmmeligt DYBT det sår også er!!!
Det er så forfærdeligt at min hjerne næsten ikke kan kapere det!
Jeg blev virkelig dårlig og begyndte at koldsvede når hestepasseren spulede såret og så sagde hun jeg skulle stikke hånden IND i såret når hun spulede med vandslangen.
HELE min hånd var inde i såret - og fingerspidserne rørde ikke engang bunden af såret!
Hun visede på sin hånd og arm hvor pokkers dybt det er ...
De har været nødt til at skære bort betændt og råddent væv helt ind i lysken...
PUHA! Jeg kunne da prøve at lægge ind billeder på maditals facebook væg - men tror du ikke at alle andre her på madital ville synes det var ret mærkeligt!!??

Kampen for at redde Miks liv efter den mislykkede operation 1. august fortsætter et langt stykke tid endnu.

Hvorvidt han nogensinde bliver ridehest igen - aner jeg ikke.. Men så må han være gåturs hest! Og så må jeg prøve at besnakke min veninde så jeg kan låne ridehest af hende - og Mik komme med ud i skoven som håndhest. Så han kan få lov til at løbe stærkt sammen med andre heste. Fordi det kan han lide!

Nåh - nu må jeg kravle i seng.
Dyrlægen ringede ikke... så min veninde og jeg kører til Taastrup så vi kan slå en klo i en dyrlæge når de har "stuegang" halv otte om morgenen.
Jeg skal være 110% sikker på at den grimme hævelse Mik havde i dag - og smerterne som gjorde han var dårligt gående - ikke er et tegn på at det er ved at gå den forkerte vej. Fordi så skal han ikke udskrives.

Det er næsten ikke til at bære at den stakkels søde kloge flinke Mik skal lide så meget og så længe fordi der findes inkompetente dyrlæger...
Jeg vil klage over ham. Men har læst hvilke afgørelser klage nævnet har truffet i sager fra de blev oprettede i 2008.... Det ser ud til, at de næsten konsekvent giver dyrlægerne ret...Men klage, det vil jeg. Og det gør jeg.


Det ligger i lysken lidt nede på pungen.
12 år11. september 2011 kl. 00:21
#272
re: Det er bare ikke til at bære!
Det lyder godt nok slemt, må man sige! Håber, at han snart får det bedre, og at du fik fat på dyrlægen her i morges!
Du kan evt. lægge billedet på tinypic.com el.lign, og så med et link herinde? Også selvom det nok ikke er nemt at se.. Er der noget over hullet, eller skal det stå helt åbent?

Og så håber jeg, at du får medhold i din klage - uanset fortidens afgørelser!
12 år11. september 2011 kl. 11:28
#273
re: Det er bare ikke til at bære!
Det er stadig ikke til at bære!

Men her hjælper ingen kære mor - Mik skal passes. Jeg vil jo gøre alt der står i min magt for at han skal komme sig. Basta.
I går søndag var en forfærdelig dag.

Hvis det ikke var for de skønne og vidunderlige mennesker som hjalp - så havde det aldrig gået!

Uden min barske venindes hjælp havde jeg aldrig fået fat på dyrlægen i går morges ude på hospitalet.

Se det er en sand veninde! Som står op kl lort (undskyld mit fransk) søndag morgen for at tage ind til hospitalet og skrue bissen på. HUn så sågar til, at jeg fik udleveret både hestepas og udskrivningspapirerne. Plus fik den nødvendige dialog med dyrlægen for at vide nøjagtig hvordan jeg skal passe Mik. Så han har en chance.

Min anden veninde, hende med hestetransporteren, som kørte ind sammen med mig for at hente Mik.
Og blev på gården medens jeg fandt ud af hvordan jeg rent praktisk udfører spulningen, gik en lille gåtur med Mik så jeg undertiden kunne
a) få et nervesammenbrud
b) bede om hjælp...
Det viste sig nemlig, at den beholder med pumpe og slange jeg havde købt til at skylle såret med - slet ikke duede!

Det var ikke nemt for mig at måtte bede om hjælp til at få ordnet tilslutning af vandslange til varmt og koldt vand...
Jeg var helt hylet ud af at pumpesystemet ikke duede..

Og det er så grænseoverskridende forfærdeligt at spule dette kæmpe hulrum til sår.. Inde i min Miks krop...
Det er så kæmpe kæmpe stort.

Jeg var så fortvivlet. Tænkte: det går ikke dette her! Hvis jeg ikke kan spule hulrummet rent godt og grundigt, som jeg har fået besked på, så kommer der atter en betændelse. Og så dør Mik.
Efter at have været PINT og tortureret siden den 1. august.
Men når nøden er som størst - så hjælper gode mennesker

Den superflinke manden på gården gik straks igang med at rigge til så jeg kunne få koblet envand slang på vandet - varmt og koldt - i saddelkammeret...

Min flinke mand som gik på jagt herhjemme hos os på haveslange og fittings..

Det gjorde, at jeg om aftenen vha et lidt interimistisk arrangement, kunne spole Miks kæmpe sår med lunkent vand. Så godty og grundig som jeg nu var i stand til efter en lang og udmattende dag.

I dag køber jeg de "stumper" som mangler for at "spule-arrangementet" skal fungere ret fornuftigt og praktisk.

Og så kan jeg spule som jeg skal. To eller tre gange per dag. Sandsynligvis en hel måned.

GODT jeg er på efterløn! Det er næsten fuldtidsjob at passe Miks kæmpesår. Han skal jo tilses minst tre gange per dag. Folk med fuldtidsjob vil jo slet ikke kunne passe sådant et sår!

På trods af at dagen sluttede med at jeg spiste mere end jeg skulle - "natmad" - så viste vægten vægtab.
Vejede 84,4 kg.
Når jeg kom hjem om aftenen så havde jeg både hovedpine og kvalme... så jeg spiste mere og andet end jeg egentlig ved er fornuftigt...
12 år12. september 2011 kl. 07:35
#274
re: Det er bare ikke til at bære!
Det lyder forfærdeligt det du og Mik går igennem!
Dejligt at vægten i det mindste makker ret.
Katzen
12 år12. september 2011 kl. 07:58
#275
re: Det er bare ikke til at bære!
Åh Solakka
føler sådan med dig ... det er da noget af en omgang for både dig og mik... håber det lysner nu!!

dejligt at du alligevel holder stien ren med din mad så vægten holder til det!
Held og lykke med det -og god arbejdslyst!!
Katj
12 år12. september 2011 kl. 08:56
#276
re: Det er bare ikke til at bære!
uha havde det på samme måde i aftes.......ikke for at spille hellig....men jeg tog et stort krus vand.....og gik i seng.....

Det er lidt svært at forholde sig til det hulrum ....det er voldsomt...men jeg tænker at Mik er stærk i sig selv.......det er godt du får hjælp det har du brug for....hvor ville jeg ønske jeg kunne give ham et kæmpe kram....og dig...
12 år12. september 2011 kl. 11:04
#277
det går lidt bedre!
Tak Katzen, Katj og Calcit - det varmer og hjælper rigtigt meget at orker læse og skrive kommentarer!

Det gik lidt bedre at spule i dag - føltes knap så overvældende forfærdeligt. Jeg synes også det gik bedre at spule - jeg bliver vel dygtigere med øvelsen.

Gik en tur med Mik bagefter - det skal jeg jo gøre. Der kommer lyde fra hulrummet når han går.. så stoppede vi - nåh ja Mik stoppede! - for at græsse. Og så kiggede jeg lige ner under maven på ham - og HJÆLP! der havde løbet ud masser som så ud som tykflydende gulligt-hvidt "snask"! Jeg fik næsten hjertestop! Tænkte åh nej - pus!!!
Men jeg kiggede nærmer -og det lugtede heller ikke - så faldt femøren!! Det var sårvæske som havde blevet "pisket" til skum af gå-bevægelsen! Skum er jo ikke gennemsigtig!
Så hjeret begyndte at virke normalt efter det hop det gjorde...
Har været og købt lidt ekstra kost tilskud til Mik... og har jagtet dippedutter så jeg kan rigge spule systemet til sådan, at jeg kan klare at spule Mik uden hjælp.
I formiddag måtte en sød veninde komme og hjælpe!

Der findes en talemåde som siger at i nøden prøves vennerne - og jeg har jo erfaret at sikken mange søde venner jeg har! Som hjælper mig med diverse omkring Mik. Uden dem ville det slet ikke gå.

Jeg er meget taknemmelig over at have så gode søde venner!
Sidder her og spiser gulerod - jaow det går ret godt med at styre kosten!
Det må jeg bare holde fast i.
Intet bliver jo bedre af at jeg spiser mig endnu mere overvægt til!
12 år12. september 2011 kl. 15:33
#278
re: det går lidt bedre!
nej det er sandt sol.......heldigvis har vi lært det ...dog ikke på den lette måde....selvom det er klamt tænker jeg det er vel bedre det kommer ud ? Og han har vel brug for noget ekstra med det skidt i kroppen...
12 år12. september 2011 kl. 16:05
#279
re: det går lidt bedre!
Det lyder godt at du får styret kosten trods alt - hatten af for det!!!
Håber det fortsat vil gå fremad for MIk!
Katzen
12 år12. september 2011 kl. 21:11
#280
Så er Mik indlagt igen
I går magtede jeg ikke at veje og taste...

Ved ikke hvorvidt andre - som ikke har set Miks sår - kan sætte sig ind i hvor voldsomt det sår er...

Han kom jo hjem søndag. Og det var enormt stresset søndag eftermiddag-aften og mandag at få rigget til så jeg kunne spule såret. Det havde jeg jo fået instruks om..
Fik spulet sår og plejet som jeg skulle søndag aften, mandag, tirsdag. Blot måtte jeg låne termometer tirsdag aften - det nye jeg havde købt var pludselig i udu. Blev ikke glad - temp var 38 ºC ved syv tiden...

Tirsdag morgen var temp atter OK - alt så fint ud! Spulede sår og tjekkede alt efter... gik tur og Mik fik spist græs...
Kommer tilbage ved to tiden for at gå tur med Mik og lade ham spise græs (han må jo ikke komme på fold pga risiko for han lægger sig ned og får jord bakterier i såret)
Uha uha - ikke nok med at udflådet af sårvæske var blevet gullig hvidt og tykflydende... nænej der var en BULE under bugen!
Ja så måtte jo Dr. Dyr tilkaldes - for syvende gang.
Og Mik blev indlagt igen.

Jeg var bare aldeles færdig!

Denne gang var de søde at ringe mig - havde jo sagt de må ringe hvad tid det skal være..
Så dyrlægen ringede halv tolv om natten..
Med gode nyheder!

I dag når jeg besøgte Mik i besøgstiden fik jeg en rigtig god snak med en af dyrlægerne. Hun mente helt bestemt at han vil komme sig og at der ingen akut livsfare er lige nu i hvert fald.

I morgen skal jeg begynde at tjekke efter hvad alt dette kommer til at koste!
syv gange Dr. Dyr besøg ... hm det er nok omkring 14.000
Hvad indlæggelse og operation på Universitetets hospital for store husdyr koster - har jeg ingen anelse om... Mon 20.000 er nok? Måske er det nærmere 40.000
Og så må jeg hive fat i min "bankdirektør" (= min husbonde) og hvis han ikke kan eller vil hjælpe - så må jeg få et møde med min bank. Altså den "rigtige".
Som vil have rente når de låner penge...

Fik snakket med en advokat i dag - som mener jeg har en god sag vedr. at klage over den dyrlæge der først opererede Mik. Så det skal jeg igang med.
OG så skal jeg have fat i vores faste dyrlæge - hun lovede at undersøge med forsikrings selskabet hvorvidt de dækker udgifter til denne slags problemer... Mik har jo en sygeforsikring.
Men jeg tror ikke forsikringen dækker.. da operation et var pga sen komplikationer af kastration.
Kutyme er, at de ikke dækker noget som har med tænder eller kastration at gøre.

åhhåh - ikke nemt at holde fokus på vægttab med al den slags ROD og ting jeg bliver nødt til at tage fat på.

Har dog mere tid nu Mik er i trygge hænder de næste fire fem dage. Jeg tager jo ind og besøger ham hver dag - men det må man kun mellem kl fire og fem.

Er spændt på, hvad vægten siger om nogle timer når jeg vejer mig... vil jo være med i "ugens taber"...

nåh - nu vil jeg læse lidt andre tråde - og så sove lidt før jeg skal stå op..
12 år15. september 2011 kl. 03:30



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });