Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#1201
re: Farvel - i hvert fald for nu
Øv Solakka -har meget lyst til at sige at det kan du ikke være bekendt overfor os andre, som sætter så stor pris på dine skriverier både i din egen og vores andres tråde. Men det er selvfølgelig noget du selv bestemmer.

Du skal bare vide at ihvertfald jeg vil komme til at savne dig meget -og også Mik. Og du er altid velkommen til at skrive i min tråd, hvis du vælger at slette denne her :)

Jeg følger ikke med i så mange tråde, men din læser jeg altid -også selvom jeg måske ikke svarer så tit. Fordi du på mange måder er inspirerende med dine tanker og synsvinkler og massive erfaring.

Alt muligt held og lykke herfra
Smølfen
11 år16. maj 2013 kl. 12:47
#1202
re: Farvel - i hvert fald for nu
Åhh Tante Sól - jeg er så ked af, at du forsvinder..... Må tilstå, at jeg har været lidt fraværende - og har ikke bemærket at du er blevet angrebet.... Men at beskylde dig på mangel på empati er da helt ude i hampen!!!!

Jeg vil savne dig og din kloge og vise ord :-)

God vind fremover

Nikomath
11 år16. maj 2013 kl. 14:53
#1203
re: Farvel - i hvert fald for nu
Trist.....

En af de få tråde jeg følger, fordi du tør give af dig selv. Selvfølgeligt respekterer jeg også dit valg, men som man andre også skriver, så vil du blive savnet.

Min fornemmelse af dig, er at der ikke er forskel på personer uanset om de er rengøringsassistenter eller topledere, og jeg synes din tråd bærer præg af at være skrevet af en empatisk person.

Held og lykke i fremtiden
11 år16. maj 2013 kl. 23:43
#1204
re: Farvel - i hvert fald for nu
Hej Solakka.

Måske læser du med, selvom du ikke er aktiv skribent herinde for tiden?

Ville bare lade dig vide, at jeg mangler dig herinde og tænker på dig.

Synes det er ærgerligt vi er nogle, der går glip af dig og dine guldkorn - også selvom der er røget uheldige bemærkninger i din retning i sin tid.

Håber du har det godt og trives - og selvfølgelig også at det går godt med Mik :-)
10 år11. juni 2013 kl. 11:10
#1205
re: Farvel - i hvert fald for nu
Håber du får det bedre med dig selv.....og får ro på. :-)
10 år14. juni 2013 kl. 13:35
#1206
re: Farvel - i hvert fald for nu
Ta calcit. Jeg har det udmærket med mig selv!
Det er ikke fordi jeg skulle have haft det dårligt med mig selv at jeg stoppede med at deltage i debatten her på madital.
Troede jeg havde udtrykt mig ganske klart desangående.


FYSISK - på det plan er jeg jo et skravl! Men fysisk sygdom får ikke mig ned med nakken. Ej heller bekymringer eller modgang.

Tak for de opmuntrende og venlige ord Girl Next Door, Silver, Lovely, Kosesmølf og Nikomath. Og ikke mindst Blåhval!
Det er først i dag jeg læser hvad I har skrevet.

Har dog læst med i jeres tråde!
Indrømmer: det har godt nok været lidt svært at lade være med at kommentere og prøve at bidrage positivt!
Men som bekendt er jeg jo et konsekvent menneske - som helst holder fast ved beslutninger.
Ellers kan man jo heller ikke få afprøvet hvorvidt beslutningen var korrekt!

Skriver lige en update:

Den bedste nyhed er, at Mik ser ud til at hele på bedste Mirakelheste maner!

Ved seneste kontrolscanning var jeg ved at gå til af bekymring:
dyrlægen blev ved med at scanne og scanne og scanne.. mindst fire gange så lang tid som første gang! ... åh jeg svedte TRAN!

Men grunden var glædelig!
Dyrlægen kunne slet ikke forstå at alle grimme skader var helet!
Og på så kort tid! Blot fem uger!
Totalt uventet med SÅ hurtig heling. I bedste tilfælde havde dyrlægen forventet at se noget lignenede engang i september - oktober..

Derfor blev han ved med at scanne! (Og jokede bagefter om at han et øjeblik troede han var ved at scanne forkert bagben!)

* hullet i senen var lukket

* vedhæftningen pæn - ingen "velcro" at se!!!
Sidst så det jo rigtig grimt ud! Tydelig at se hvor vedhæftningen var revet fra hinanden. Spalt mellem de flossede overflader - som lignede et velcrobånd man har hivet fra hinanden...

* sidst men ikke mindst: alle "hvirvlerne" var væk! Og det skulle ikke kunne lade sig gøre...!!!

Men dyrlægen advarede: de helede strukturer har ingen styrke. Så Mik skal stadig gå på sygefold. I boks om natten.Og må kun få begrænset gå-motion.
Vi skal tilbage til kontrolscanning den 4. juli.

Jeg blev nødt til at flytte Mik.
På det gamle sted havde de ikke overskud til at have en langtidssyg hest.. ikke kapacitet til at tage de nødvendige hensyn.
Jeg er taknemmelig for den støtte og hjælp jeg har fået på det gamle sted. Men syntes ikke de skulle "plages" yderligere med mig og min syge hest.
Fremmest for at de ikke havde mulighed for at i det daglige tage de særlige hensyn som er vigtige for min hest.

For mange heste og begge to i fuldtidsansættelser....

Mit helbred er jo skrøbelig. Derfor har jeg brug for, at min hest står et sted hvor folkene har det overskud som skal til for at min hest bliver passet som dyrlægen har anvist.

Det gør heller ikke noget at det ny sted er MEGET billigere!!

Mik er faldet godt til på det ny sted!
Der er lige nu kun tre heste i alt. Aldrig mere end fem heste.
Der bliver holdt øje med hestene hele døgnet. Og straks taget affære hvis der "er noget".
Mik har sin egen boks. Han bliver trukket ind og ud - ikke noget med at lade ham løbe selv...
Mik kommer alene på en LILLE græsfold morgen og aften. Når han har spist op - så bliver pindene flyttede til et nyt sted med frisk græs..
Han har sin egen lille sygefold - med læskur.. hvilket er lækkert nu vi er inde i insektplage perioden. Hestene bruger gerne læskure for at slippe for insekter - og for at stå i skygge når solen brager..
En af de vigtigste ting er: Han har HELE TIDEN, dag og nat, adgang til stråfoder - slow feeder. OG vand. Også hvis jeg ikke magter at komme ud til ham..

Parret som har gården er ualmindelig søde og behagelige mennesker! Så det er ikke kun Mik som er faldet godt til!

Eneste minus er, at det er lidt langt til vores yndlings skov Horserød Hegn.. den dag Mik atter er ridehest for fuld maskine. Og den dag - den kommer! Det tør jeg tro på nu.

Min vægt - tør jeg ikke tale om... tralaalaa (griner!)
Det er faktisk ikke så slemt!
Har ikke taget på. På trods af laaaang periode med total slaphed..
Er så småt igang.. med at begynde at holde styr på kosten.
Vil køre en kombi af Low Carb ala Dr. Johny Bowden og den diæt som har dokumnteret god effekt på IBD folk - nemlig Low FODMAP..
Og så mt tredie "Geheim Waffe": randomiseret kalorie indtag.
Nemlig IKKE at lægge mig fast på et bestemt niveau.

Jeg har god erfaring med at i det store hele holde mig til basis niveauet (som madital automatisk anbefaler) og så randomisreret tage enkelte dage med "underspisning" og andre med "overspisning"... og så prøve at "booste" stofskiftet gennem motion.
Jeg har tabt 25 kg på tre måneder - kiloer som blev væk i mere end 10 år - genne at følge den første og den sidste metode..

Low FODMAP har jeg endnu ikke afprøvet..

Ellers går livet sin vante gang her på adressen! Stille og rolig!

Kun EN rystende oplevelse - hvor det heldigvis gik godt:
min kæreste venindes bil blev påkørt bagfra af en anden bilist! Det kunne nemt have gået rigtig rigtig galt. Begge bile er totalskadet..
Men heldigvis var beskyttelses englene på plads! Uha - jeg tør ikke tænke på hvor galt det kunne have gået.
Helt egoistisk: jeg KAN altså ikke undvare min veninde!
Så I der "upstairs" har bar at passe godt på hende!

Nu har jeg hørt af mig - og trækker mig atter tilbage i tavshedens fredelige rum! I hvert fald en måned endnu.

Men jeg følger med I jeres tråde! Jubler med jer, græder med jer... og har sikkert også fremover en ubændig lyst til at "kloge mig" og skrive og give mit besyv med.
Men det må vente!
Jeg ønsker jer alle en pragtfuld sommer!
10 år15. juni 2013 kl. 12:06
#1207
re: Farvel - i hvert fald for nu
Hvor dejligt at høre fra dig.
Især dejligt at det går så godt med Mik og at du fandt et godt nyt sted til ham. Det lyder næsten som heste-paradis.
Puha med din veninde. Der var så afgjort nogen, som passede på hende.
10 år15. juni 2013 kl. 13:10
#1208
re: Farvel - i hvert fald for nu
Sikke en masse dejligt nyheder, Solakka - og dejligt med en up date fra dig - også selvom du ikke bliver her sådan helt på fuldtid ;-)

Er spændt på at høre, hvad det har givet dig at være lidt mere passiv på forum og om det har givet dig noget stof til eftertanke.

Dejligt at høre fra dig - tak for det :-)
10 år15. juni 2013 kl. 15:44
#1209
re: Farvel - i hvert fald for nu
Hej Solakka.....det var kun vel ment fra min side.....Muligt du førhen har tabt dig 25 kilo på 3 mdr. Eller har jeg misforstået noget? Det er så bare så langt fra den kamp vi nu har fulgt dig i. Konstant. Ting ændres gennem livet og hvis alt var let ? jamen så ville du jo forlængst være nede i vægt og brystopereret.
Men du er sej og kæmper og det er fantastisk. Mit håb og sikkert alle andres her, er at du må bryde den dumme cirkel du har bevæget dig i . Med eget sygeforløb samt dejlige Miks. For der er hele tiden noget nyt som har poppet op. Og det har ikke været stabilt. og derfor skrev jeg som jeg gjorde sidst og det skal bestemt ikke opfattes ilde min ven ;-)
10 år16. juni 2013 kl. 13:03
#1210
re: Farvel - i hvert fald for nu
hvor er det godt at høre fra dig igen, solakka. Det lyder hyggeligt med et mindre opstaldningssted og overskud til at give hesten de rammer han skal bruge for ikke at overanstrenge sig selv samtidig med han stadig kan være både ude og inde.
10 år16. juni 2013 kl. 17:59



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });