Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#571
re: Atter en periode i "kulkælderen"
Det har jeg også oplevet gennem livet. Må konstatere at jeg har rykket mig - og siger fra overfor grove personer. Så må de sejle deres egen sø. Det får ikke mig til at blive på det niveau ret længe. Men jeg finder mig ikke i det. Påskønnes man ikke blandt visse personer så vil de jo ikke en noget godt. Man drænes. Jeg samler på mennesker hvor man beriger hinanden i samværdet i stedet....nyder hinanden...fri for sladder misundelse og kævl. Resten er intet værd!
12 år3. april 2012 kl. 00:20
#572
re: Atter en periode i "kulkælderen"
ja, det gentages indtil du siger stop. Du bruger for mange kræfter på de nedture....men den viden du har om mennesker...må give dig nogen brugbare signaler undervejs.Du har jo mødt de typer mange gange som udnytter din godmodighed...din tid...nærvær m.m. Forvent ikke omgivelserne ændrer sig.
12 år3. april 2012 kl. 00:32
#573
re: Atter en periode i "kulkælderen"
Calcit - du har ret!
Jeg ved det.
Men det er bare så SVÆRT at bryde et helt livs dårlige vaner...

Jeg har mest af alt lyst til at bryde kontakten til vedkommende...
12 år3. april 2012 kl. 07:29
#574
re: Atter en periode i "kulkælderen"
Men hvorfor gør du det så ikke? Altså bryder kontakten? Hvad skylder du vedkommende?
(bare lidt provokation for at få tingene sat på spidsen -håber det er ok!)

---------------------------------------------------------
Lyder rigtig godt med kurset hos Ute. Jeg har set og mødt hende nogle gange, og hun virker enormt sød på mig. Jeg kunne også rigtig godt tænke mig at have en slags "instruktør/vejleder" til at hjælpe mig med min unghest, men jeg har haft svært ved at finde nogen. Nu har jeg dog fundet ud af, at der faktisk bor et par på gården hvor hesten står, som driver en stald i nærheden hvor de træner heste -bla ungheste! Så jeg snakkede med dem igår, og vi aftalte at de skulle finde en tid hvor de så ville kommeog se lidt på hvad mig og Rasmus laver, og se om de kan komme med lidt inputs. Nøj, hvor jeg glæder mig! Men det var lige noget om mig selv og mit, som egentlig ikke hører hjemme i din tråd -sorry!

Jeg er dog meget nysgerrig: Hvordan er den dame involveret i Miks ulykke?
12 år3. april 2012 kl. 11:10
#575
re: Atter en periode i "kulkælderen"
Vi glemmer at behandle os selv kærligt og det kan betyde et farvel til personer....
12 år3. april 2012 kl. 13:36
#576
re: Atter en periode i "kulkælderen"
Hej Smølf - tak for din provokation!
Helt at droppe enhver kontakt vil jeg ikke!

Fordi man SKAL kunne være på talefod "med alle". Især indenfor en begrenset kreds af mennesker - lidt som at man jo skal kunne samarbejde med alle kolleger på en arbejdsplads...

Men jeg vil passe bedre på mig selv! Der er forskel på "en bekendt" og "en ven"...

Jeg har fået øjnene op for at lige denne person er monstruøst selvoptaget.

Jeg har hjulpet hende med seriøse problemer - og sparet hende titusinder af kroner. Og i øvrigt opført mig som en loyal og ægte ven... det er efterhånden virkeligt masser af timer jeg har brugt på at hjælpe og støtte hende.

Dette har medført - at hun behandler mig som "dørmåtte".
Og det vil jeg ikke finde mig i.

Hun var dybt og direkte involveret i, at Mik kom til undersøgelse hos den inkompetente dyrlæge.
Fordi hun lagde et enormt pres på mig.

Hendes vallak var blevet opereret hos vedkommende. Hun var heldig - hendes hest fik ikke en så alvorlig betændelse som min.
Hun mente jo helt bestemt, at hvis man vil sin vallak det bedste, så skal den tjekkes for sædstreng sammenvoksninger... Og lige DEN dyrlæge var jo den helt store ekspert!

I begyndelsen af Miks livstruende sygdoms forløb pga komplikationerne efter det - sandsynligvis unødvendige - kirurgiske indgreb, var hun ked af det.
Havde dårlig samvittighed. Undskyldte at hun havde presset mig.

Jeg har aldrig bebrejdet hende at hun pressede mig til at lade min hest undersøge af klamphuggeren.
Fordi min hest = MIT ansvar. Og JEG burde have været meget mere kritisk og jeg burde IKKE have stolet på hendes opfattelse.

Men hendes rolle i forløbet havde hun hurtigt glemt...

Jeg blev meget vred på hende, skuffet og ked af det, når jeg fandt ud af, at hun bliver ved med at PRALE med hendes hests operation. Og derved kraftigt opfordrer andre til at lade deres heste udsættes for den enorme risiko sådan en operation indebærer. Især når dyrlægen er en klamphugger. Hun nævner ikke med et ORD om hvordan det gik med Mik.

I hh til flere dyrlæger er det et mirakel at Mik har overlevt.
De lidelser den hest har måttet udstå kan ikke med ord beskrives.

Denne slags anprisninger - uden et eneste ord til advarsel - har hun glad kastet sig ud i - sågar når jeg var til stede. Nøgleordet er PRAL.

Jeg tog op dette med hende på en assertiv måde. Hun blev mut.
Men har nok desværre ikke holdt op med at anprise operationen. Det passer jo dårligt ind i praleriet at sige "by the way - jeg har udsat min hest for en livsfarlig operation. Og nu går han så flot!"

Det var acceptabelt at hun i god tro pressede mig.

Men efter det som skete med Mik KAN hun jo ikke være i god tro længere.

Jeg fatter simpelthen ikke at hun ikke holder op.

I hh til KU-Life er det direkte ulovligt at udføre en operation for at hesten skal få flottere gangarter. (Mind you; det var det jo aldrig tale om med Mik - der drejede det sig om en småtgående hest med tilbagevendende diffuse lændsmerter. Som jeg senere fandt ud af sandsynligvis skyldtes en scoliose i rygsøjlen lige i lændeområdet - når jeg endelig EFTER operationen fik fat på en dygtig og grundig kiropraktor!!! Dette var jo noget som klamphugger dyrlægen som det første burde have undersøgt...)

Det er meget vanskeligt at diagnosticere sædstrengs sammenvoksninger. Den eneste studie der findes omhandler 18 vallaker i Tyskland - der alle hestene havde alvorlige lammelser af bagparten...
Mik blev opereret på et altfor spinkelt grundlag. Og det blev hendes hest også.

Hvilke "dørmåtte" oplevelser jeg havde på Ute kursus - gider jeg ikke beskæftige mig med. Jeg vil bare komme videre! Og som sagt, vil jeg passe bedre på mig selv fremover!

Joh calcit - du har så ret! Man skal være kærlig mod sig selv! God ved sig selv!
Og GERNE god ved andre - men afbalanceret!

Joh - det skal nok gå alt sammen!
Solen skinner og den lille firbenede venter på mig!

At ride i skoven i forårstiden - DET er STORT!
Jeg kan hverken få armene ned eller holde op med at smile over hele hovedet!
Venner - ANEMONERNE er ved at springe ud! Snart pynter sig skoven med hvide tæpper af skønne anemoner!!!
12 år4. april 2012 kl. 09:04
#577
Foråret er her - og jeg hanker op i mig selv!
Inspireret af vejle vil jeg prøve at formulere nogle konkrete, fornuftige mål for påskeperioden!

- komme tilbage på spåret vedr. kost. Veje, taste ind.
- max fire udskejelser...!! (LIDT påskelækkerier skal der da være plads til!
- komme lidt igang med gymnastik (i håb om at smerterne forsvinder)
- træne Mik - vi skal på Isleífur kursus 13, 14 og 15 april. Og har IKKE øvet vores lektie siden sidste gang.

Og så håber jeg, at næste gang jeg bliver optaget på video, så HUMPER jeg ikke så slemt! (Håber at få nogen til at optage fra kursus - så det er snart..)
At jeg stadig er en tyk gammel tante - det kan kan jeg ikke gøre noget ved på kort sigt ;)

Men på sigt kan jeg blive til en TYND gammel tante - som ikke humper så slemt..

Jeg ved godt jeg bliver nødt til at bestille tid hos kiro-fys = osteopaten.. men det bliver ikke nu.

12 år5. april 2012 kl. 10:14
#578
ØV - så er jeg... eller hvad jeg nu skal kalde det...
Det er jo meget privat at skrive om her...
men - så pyt da!
Det kom som et lyn fra klar himmel...
nu er der gået fem døgn...
BLOD i afføringen. Store mængder - heldigvis ikke koaguleret blod. Tynd mave...om natten og om formiddagen... det føles som at jeg er nødt til at gå HUNDRE gange på toilettet... slim og blod... også MELLEM toiletbesøgene = det kaldes for inkontinens. ØV ØV ØV ØV
Jeg har oplevet noget lidt i denne stil for ? år siden...
Skulle kikkertundersøges i omgange...
Og til kontrol efter et bestemt skema i i alt TRE ÅR!!!

Desværre lukkede man Hørsholm hospitals ekspertafdeling. Der gjorde kikkertundersøgelsen overhovd ikke nass...
Men de andre sted - GISP!!!! Især Helsingør - det var slemt.

Jeg glæder mig overhoved ikke til at fortælle min læge om denne redelighed...

HEHEHE - men heldigvis bliver jeg "nødt" til at aflyse mit besøg hos lægen.
Fordi Mik skal have dyrlæge - og han kommr i første række.. så!

Det er gået ret fint med motionen.
Kosten er helt ad H til - men lige nu spiser jeg altmuligt. I håb om at det skal hjælpe på maveproblemerne...

Ak ja - jeg frygter at jeg skal igennem et "kikkert-undersøgelses program" som svarer til det jeg oplevede sidst!

tror dog det "blot" er en hemoroide... og at det er mit problem omkring blodets koaguleringsevne som driller..

Min tå blev jo også ved med at bløde helt ekstremt lang tid - tre uger - efter den blev knust i juni sidste år.
Men til sidst stoppede jo blødningen alligevel!

Indtil videre husker jeg at spise en hemojern pille hver dag! Fordi det er bedst at forebygge jernmangel i tide!
12 år9. april 2012 kl. 01:54
#579
ØV - kan ikke sove...
Det er da helt umuligt!
Jeg BURDE være meget træt...
men søvnen VIL ikke indfinde sig...

jamen g'nat g'nat til alle jer heldige tabere som SOVER sødt!
12 år9. april 2012 kl. 03:32
#580
re: ØV - kan ikke sove...
solakka et besøg hos din læge er jo nødvendigt!
Fortsat god påske til dig:)
12 år9. april 2012 kl. 14:34



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });