Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#281
re: Så er Mik indlagt igen
Hvor er det synd for dig og Mik at han endnu engang må indlægges pga komplikationer.
Godt at høre, at det dog ikke er så alvorligt at det er livsfarligt for ham.
RIGTIG GODT at høre at du vil lave en sag ud af al problematikken omkring den første dyrlæge. Han burde få lov at betale samtlige udgifter - både til sig selv og de efterfølgende behandlinger af Mik, der jo har været en konsekvens af hans ringe arbejde.
Medfølende hilsener,
Katzen
12 år15. september 2011 kl. 07:50
#282
re: Så er Mik indlagt igen
uha uha....
12 år15. september 2011 kl. 10:40
#283
re: Så er Mik indlagt igen
Åh altså, godt at høre Mik ikke er i livsfare, men hold da op en tur i er igennem lige nu! Håber at de får helt styrpå det nu, hvor han igen er indlagt! Og hvor godt at de denne gang faktisk ringede til dig!
Håber Mik hurtigt kommer i bedring nu - og at du igen får overskud til vejning og indtastning!
Varme tanker
Katj
12 år15. september 2011 kl. 10:48
#284
vægten OK - og Mik i hurtig bedring!
Jeg synes 84,1 er helt ok! Vægtkurven ser da lidt lovende ud her på det sidste!

Det bedste er dog at Mik næsten var sig selv nu jeg besøgte ham mellem fire og fem i dag!
Pelsen er ikke så mat mere! Den er på vej at blive fin og skinnende igen - Mik plejer at skinne som guld eller ny-pudset kobber i solskin... Øjnene var meget gladere og mere vågne. Ørerne fulgte med alle lyde!

Og endnu bedre: vi mødte en hvid islænder vallak på vores græs- og gåtur - Mik han styrtede afsted mod den hvide hest! Med højt hoved og ørerne lige frem!
Måske han har troet at han er den sidste islænder i hele verden (isbukke er jo lidt racister - de foretrækker for det meste at være sammen med "sine egne")

Har taget hul på klagen over den første dyrlæge.
Jeg skal klage til hele to forskellige instanser...

Er ved at gennemarbejde klagen - tager udgangspunkt i Dyrlægeforeningens eget etiske kodex vedr. de fleste punkter... så DET kan de ikke sidde overørige!
12 år15. september 2011 kl. 19:05
#285
re: vægten OK - og Mik i hurtig bedring!
Kære Sól.

Hvor er det dejligt at høre at du er optimist omkring vægten - og ikke mindst at høre, at Mik er i hurtig bedring. Glæder mig usigeligt på dine vegne!!!

Godt du får taget hul på den klage - det du og Mik har været igennem er bare ikke orden - og nogen må drages til ansvar - om ikke for andet, så for at sikre at ingen andre skal det samme igennem...

Glade tanker til jer begge fra de nordlige regioner af kongeriget. Nikomath
12 år16. september 2011 kl. 03:11
#286
re: vægten OK - og Mik i hurtig bedring!
Nikomath har vist skrevet det hele - men jeg vil gerne tilslutte mig hendes udsagn!
dejligt at høre at det går fremad - omsider med Mik og at vægten er ok!! :)
Kram Katj
12 år16. september 2011 kl. 08:14
#287
jeg er god til at bekymre mig!
Lige så snart jeg begyndte at tro på, at Mik nok skal blive rask igen - så tog jeg hul på at bekymre mig om HVOR DYRT det hele bliver!
Jeg mangler stadig info om hvad de seks besøg fra Dyrlægegården kommer til at koste... måske samlet 12 - 15.000 kr?
Det jeg har regninger og ca pris på er samlet 20.800 kr.. og så alt det løse! 400 kr for tsenest transport til hospitalet, næsten 500 kr diesel for første til og fra transport... hestetransport udgifterne løber da op til et par tusind kroner.
Så er der købt dimser til spule arrangementer, engangs handsker, sterilt saltvand, sprøjter...
MIN transport til og fra koster da også...

Det er lidt uoverskueligt! Et slag på tasken - 50.000 kr er nok ikke helt ved siden af!

Så igår faldt jeg i - og det med et ordentlig brag! Det er helt utrolig hvor meget jeg kan guffe når jeg trøstespiser!
(GRRRR jeg VED jo intet bliver bedre af det!!)
To Geisha chokolade plader, to andre chokolade dimser som jeg ikke husker hvad heder, en rulle Oreo kiks, en påse Cashew nødder (nettos saltede og ristede) plus en pose Netto spicy snack...
Vægten sagde at jeg var PROPPET = 85 kg lige ud!
Min mave er stadig helt udspillet - og jeg føler mig slet ikke godt tilpas.
Ka' jeg så lære det!!
Tror faktisk at denne omgang sygeligt gufferi - med påfølgende ubehagelige oppustedhed - vil hjælpe!
Jeg havde det så SKIDT når jeg stod op!

Til gengæld er min husbonde uhørt dygtig! Nu han er gået igang holder han sig pænt borte fra usunde ting! Han er skrap! Har vist tabt tre kg - og det kan man se! Hans store mave er betydelig mindre!
Jeg glæder mig til at jeg snart har en flot mand igen!
UPS - det kan jo også være farligt!
Jeg er jo ikke verdens bedste kone... (griner..!)
Han ville nok være tjent med at skifte mig ud med en bedre "model"!
12 år16. september 2011 kl. 11:36
#288
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Tillykke med titlen Sol!! velfortjent er det!!

Og kan godt forstå du er bekymret for regningen... de dyrlæger plejer at vide hvad de skal for at se på ens dyr!

og tillykke med din mand også - tror nu han kan være ret glad for den model han har!!
Katj
12 år16. september 2011 kl. 14:21
#289
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
uha solakka.....bare du kunne ringe til mig næste gang....vi burde have en nød telefon....når det løbet løbsk...

Og tillykke med manden ...de er jo heldige med et andet stofskifte....
12 år16. september 2011 kl. 16:32
#290
Det er helt OK at jeg flipper ud...
Slefølgelig lidt ØV - men det kan jeg ikke tage mig af...
calcit - jow jow - men når jeg flipper - så hjælper der nok ikke med en safety line!
Min flinke husbonde har lovet, at han nok skal betale alle de kæmpe regninge - så jeg må bare bide i det sure æble. Og vare super taknemmelig at han hjælper!
Bil rep. blev jo også dyr - 14.500 rundt regnet... Men alligevel uendelig meget billigere end det andet værksted "truede" med...

Det trækker tænder ud at formulere klagen over dyrlægen som operered Mik den 1. august.
Men det SKAL gøres.
Når jeg har fået alle regningerne sender jeg også ind en klage til Ankenævnet for Dyrlæger.
Det er Fødevarestyrelsen region Øst som tager sig af klagen øver sløset og kritisabelt dyrlægearbejde. Ankenævnet tager kun stilling til hvorvidt jeg har krav på at få refunderet udgifterne.

Åh stakkels stakkels Mik! der går nok måneder inden det kæmpehul er lukket! I går, 10 dage efter re-operationen, så det stadig frygtelig ud!
Mik skal jo gerne lave gymnastik. Han kan løfte bagben på kommando, sådan helt op, når han samtidlig strækker hoved og hals bagud. Det gør han når jeg står bagved ham, eller ved siden af ham, og berør bagbenet og siger "yoga". Når han løftede højre bagben i går havde jeg frit udsyn til hullet - det så bare SKRÆKKELIGT ud!
Indgangshullet er stadig ca 15 x 7 cm og man kan se dybt ind i den kæmpe krater... som er mørlkerød= hudløst kød. ØV ØV ØV hvor er det væmmeligt!
Stakkels tappre Mik!
Han har det bedre og er ikke så sølle mere.
Jeg vælger at tro på hospitalets dyrlæge som sagde onsdag eftermiddag, at hun ikke kan se nogen som helst grund til, at han ikke skulle blive rask igen.
Så - nu skal jeg i bad og bagefter køre ind til Mik så vi kan få os en lang gåtur med græs spisning, lidt gymnastik og hygge!
Han står jo og keder sig i sin luksus boks!
Sól
ps i dag har jeg indtil nu magtet at holde styr på kosten!
12 år18. september 2011 kl. 11:26



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });