Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#1841
Jeg kan ikke lade være med at more mig over, at du er "faldet af hesten" i dobbelt forstand :-) Altså både fysisk og kostmæssigt. Vi skal huske den sorte humor - vi skal også grine af os selv engang imellem, så bliver livet lidt lettere. Jeg hepper på, at du også kommer op på hesten igen, i dobbelt forstand :-)
7 år8. september 2016 kl. 10:28
#1842
hahaaa 1magda - du har så ret!
Heldigvis er jeg rigtig god til at grine ad mig selv! Sådan en fjollet tante!! Hallååå!
På det ny sted lykkedes ejeren STRAKS at finde en korrekt etikette til mig: "din skøre kone!!!" var hendes kontakt når jeg straks dag nr to marcherede afsted med min hest for at tjekke hvor lang tid det tager at komme til Store Dyrehave...(20 minutter - når man går langsomt) INGEN af rytterne plejer at ride derhen... fordi man skal over en motorvejsbro.. og DET er ikke alle heste gode til. Mik havde da heller aldrig prøvet at gå over sådan en bro.
Men det var - naturligvis - helt problemfrit...
Og faktisk tager det kun ca 5 minutter at ride - ad en stille grusvej - til nærmeste skov...

Alinea - det ser ud til, at smerterne og behovet for smertestillende ikke er overstået sådan helt med det samme. Så jeg må hellere prøve at bremse trøstespiseriet! Ellers får jeg jo en ubehagelig overraskelse på mandag!
7 år8. september 2016 kl. 12:37
#1843
Det går ad H til! ØV ØV ØV! I går viste vægte hele 71 kg.
Men jeg er ikke i balance nok til at tage mig selv sammen og komme tilbage på spåret...

Jeg har STADIG mega ondt. Er på max smertestillende...
Og er STADIG en IDIOT.... Folk er efter mig "pas nu på dig selv!!" Bliver der sagt utallige gange. Og folk MENER det på en sød og omsorgsfuld måde.
Men hvad gør jeg? KNOKLER som en idiot med ting min krop ikke mere KAN. Eller i hvert fald ikke pt.
Og så betaler jeg en høj pris i form af stygge smerter i laaang tid...

Jeg begynder at betvivle at jeg nogensinde bliver KLOGERE! Jamen jeg bliver altså 70 næste år... har 13 slidgigt diagnoser... plus plus andre kroniske sygdomme. Og ALLIGEVEL syntes jeg, at JEG skulle rense tagrenden - nu vi havde arbejds weekend på gården... Plus jeg stod også på en trappestige og rensede 10 udluftnings åbninger á 30 x 70 cm med en fjæderbelastet skrå klap som kan lukkes op og i...Føj hvor var de dog groet helt igen! Der fløj flere kubik decimeter SKIDT lige i hovedet på mig per udluftnings åbning.
Lørdag mugede jeg en fold - á 7 trillebørfulde heste pærer. Søndag stod jeg tidlig op, plukkede æbler og lavede en æble crumble pie til "de arbejdende folk"... og stod igen på trappestige - vaskede 10 møg beskidte staldvinduer. Som blev poleret EFTER jeg havde vasket af masser af skidt... op og ned fra trappestige MANGE gange...

Så er det måske ikke så mærkeligt at jeg har ONDT?????
Der står vist selvlysende kæmpe bogstaver på både min pande og min ryg : "IDIOT" ...

Men det var altså SJOVT! Total sjovt! Mega hyggeligt at være aktiv deltager i weekendens arbejds sjak!!! HEEELT fantastisk!!!!

Jeg er typen som et tusind gange hellere vil deltage i et arbejds sjak end at deltage i en fest.
Jeg synes det er en FEST at arbejde - og gerne sammen med gode kammerater - for et fælles mål!

I kan ikke forestille jer hvor flot stalden blev!!
7 år13. september 2016 kl. 10:49
#1844
Øv, Sol. Godt du morede dig :-) Og nej, du bli'r nok aldrig klogere. Skidt med vægten - når du får det bedre skal den nok falde.

Jeg håber dagens sol og varme har gjort dig godt. Min gigt har nydt det!
7 år13. september 2016 kl. 16:36
#1845
ANBEFALING: Body Back Buddy!!! Min ny sengekammerat - I LOVE you blue cane! (Fordi MIN BBB er BLÅ - kobolt blå)

Kryptisk anbefaling?? Hvad?

Nu har jeg flere gange reddet mig lidt søvn ved hjælp af BBB. I disse tider vågner jeg flere gange hver nat pga slemme smerter - og der er ca 100 timer (overdrivelse fremmer forståelsen) indtil jeg må tage flere smertestillende...
What to do? SÅ griber jeg fat i min blå BBB - og behandler ømme trigger points indtil smerterne giver med sig. Og så kan jeg sove igen!

Hvis det nu var, at nogen anden, som lider af smerter, gerne vil vide mere - så sætter jeg ind diverse links til videoer.

Min blå Body Back Buddy købte jeg via Amazon fra UK. Den kostede inklusive fragt lidt på 400 kr.

Massage damen koster 490 kr per gang. Osteopaten 900 kr... så... de ca 400 for BBB er en super god investering!

1) trigger point explained with animation

youtu.be

Jeg lånte den anbefalede bog fra biblioteket.

----------

2) A great self-massage tool for your hips, shoulders, and back

youtu.be


----------

3) Body Back Buddy Review - Best Massage Tool

youtu.be

----------------------


4) NEW Psoas Release (less effort, better results) - effektivt ved ryg smerter og hoftesmerter

youtu.be

------------------

5) How To Massage Sciatica To Reduce Leg Pain - Massage Monday #226

youtu.be

Jeg tænker, at det sikkert kan være nyttigt at kigge på flere af Yasuko Kawamuras videoer! Synes hun er meget klar og systematisk i sin fremstilling.

Og ja - Alinea - jeg frygter at jeg ALDRIG bliver klogere!! Men så må jeg jo betale prisen... hver gang jeg har været overmodig og bildt mig ind, at jeg KAN alt mulig... på lige fod med folk som er mellem 20 og 55 år yngre....
7 år14. september 2016 kl. 02:30
#1846
Så GÅR det ikke længere! Vægten kravler opad... i dag (vejedag mandag) 71,3 kg. Hvilket er hele 4,4 kg mere end laveste vægt i denne ombæring. Det var den 3.8. Godt nok skræmmende hvor HURTIG kiloerne kommer tilbage når jeg trøstespiser....

ØV - jeg er IKKE som sådan motiveret. Men her hjælper ingen kære-mor... Så nu må jeg til den igen med veje, skrive vejesedler, taste ind... suk suk suk.
Kan jo ikke skrue op for motionen. Er ikke endnu tilbage der hvor jeg var, vedr. mobilitet, den 19 august når jeg faldt af hesten...
Arbejds weekenden trak tænder ud... er overhoved ikke restitueret..

Det kommer at tage rum tid. I sær som jeg ikke har råd til massage og fyd. Men må klare mig bedst jeg kan vha min veninde, hendes laser og fingre af stål. PLUS - ikke at forglemme - min Back Body Buddy!
Men proffer ER nu engang proffer... så hvis jeg kunne få hjælp af de to som fik mig på højkant sidst... så gik det jo nok hurtigere.
7 år20. september 2016 kl. 13:55
#1847
Sol, her får du lige en pose motivation. Du er nået SÅ langt, så hold fast. Og prøv at more dig med noget mindre udfordrede end at muge ud. Hvad med at lægge kabale :-)

Mine kg kommer også tilbage med lynets hast når motivationen forsvinder :-( Hvor jeg misunder dem der er naturligt slanke!
7 år20. september 2016 kl. 21:57
#1848
Tak Alinea! Det hjalp vist med den pose motivation du sendte! Nu er der KUN 3,7 kg til jeg mår mit første mål = normal BMI.
Når jeg går igang er jeg jo skrap til 2:5 kuren.
Men hvor er det SURT at tabe de samme kg igen igen.
Og SURT at jeg har dummet mig - så der går mindst en måned før jeg forhåbentlig kan ride i saddel igen...
Men jeg SKAL kæmpe videre!
Smerterne har været mega trættende.
Alle problemer føles til tider helt uoverkommelige.

Men så husker jeg på fablen om frøerne/musene som faldt i mælkespanden... og så bliver jeg VED med at kæmpe!
JEG skal være en af de frøer/mus som skaber en smørklump med min kamp - og som kan springe ud i friheden når malkepigen løfter på mælkespandens låg.
7 år22. september 2016 kl. 12:56
#1849
Hm... skal jeg skifte ud appelsin med æble (fra eget træ) her til aften...? Kan jeg tillade mig en ekstra kop kaffe...?
Hm - nej jeg SKAL være standhaftig! Ingen kaffe - fordi jeg partout skal have skummet mælk i.
Tager en kop YOGI te istedet for... Double Chilli - som smager godt og får en til at tro at man har fået noget med kalorier i... som kaffe med mælk.
Hvis jeg orker skifter jeg appelsinen ud med æble.. den halve appelsin holder jo sig fint i køleskabet til i morgen.
Maven ER tom... men jeg holder mig til planen for i dag.
Nu SKAL jeg have de sidste kg høvlet af i en vis fart. Så på II-dage skal der IKKE snydes.
7 år22. september 2016 kl. 22:39
#1850
3,3 kg mangler for normal BMI. 69,3 kg morgenvægt - dejligt! Det går tjept - men det er jo lidt af en illusion... Fordi de to tre første kg forsvinder meget hurtigt hver gang jeg tager fat på vægttab... Men lligevel dejligt at jeg ikke mangler SÅ meget... Jernhård disciplin - og så er jeg i mål før min 68 års fødselsdag i oktober. Godt nok SENERE end min oprindelige plan fra marts... Men pyt!
Glæder mig allerde til mit "pralebesøg" hos lægen.
7 år23. september 2016 kl. 11:26



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });