Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#301
re: så går vægten atter den rette vej...
hej katj - øøh jeg kom ikke afsted til svøming i går...

men humøret blev jo alligevel meget meget bedre når jeg gik tur med Mik. Og bagefter når vi lavede gymnastik og jeg konstaterede, at stivheden th næsten var borte!
Og så når hestepasseren kom og snakkede og var sympatisk og sød...

Men i dag stod jeg mega tidlig op så jeg skulle være klar at køre kl 06.20 til morgensvømning.
Jeg kom afsted og det var dejligt!
Blot bliver jeg bagefter enormt træt - tror ikke det er svømingen som sådan. Men sikkert nok halo kabinen... = 30 min infrarøde stråler på hele kroppen. Efterfulgt af 10 min i dampbadet.
Den så kaldte sauna vi har i Helsingør svømmehal er ikke en sauna... så den kan jeg ikke så godt lide.

Klagen over dyrlægen er skrevet. Og nu skal min skrappe datter korrekturlæse og stramme op på sproget og formuleringerne...

Forsikringsselskabets dyrlæge kunne hverken sige absolut nej til at de vil refundere dyrlægeregninge... men mente, at jeg kan jo bare sende dem ind.. og får så afslag..

Efterhånden ved jeg jo, at dette kommer at koste mindst omkring 30.000 kr. Det er heller ikke sjovt.

Men det er dog kun penge.

Det jeg ikke kan tilgive er, alt det min stakkels uskuldige hest har måttet gå igennem. På grund af den elendige dyrlæge.
12 år21. september 2011 kl. 11:20
#302
re: så går vægten atter den rette vej...
:) men så fik du jo i stedet gået med Mik - og gpdt humøret blev bedre!!

Lyder som en dejlig morgen - og det der infrarøde stråle noget, sys jeg også man bliver træt af!!

super med klagen - og det er da slet ikke rimeligt det Mik har været i gennem! og dig med..
Øv til forsikringen - kan deres afgørelse ankes??

Katj
12 år21. september 2011 kl. 12:46
#303
re: så går vægten atter den rette vej...
Katj - de r står klart og tydelig i forsikringsbetingelserne at der ikke refunderes hvis det drejer sig om tænder eller om kastration... så det er klart nok...
Operationerne er at betragte som re-kastration...

Men der findes en mulighed for, at Ankenævnet for dyrlæger vil give mig medhold - og så er det dyrlæge nr 1 som skal refundere mine udgifter...

I morgen bliver Mik atter udskrevet fra hospitalet - de ringede på et meget sent tidspunkt... det var MEGET heldig jeg kunne finde en veninde som både kan og vil køre Mik hjem.

hehe jeg spiller jo på Lotto - mindste indsats. Fordi så har jeg rent teoretisk mulighed for at vinde... og det er så lille en sum per uge, at jeg nok ikke behøver frygte at jeg skulle udvikle ludomani... HVIS jeg mod alle odds skulle vinde en pæn slat penge - så ville jeg som det første købe mig min egen hestetransporter... de koster fra ny af ca 380.000 kr... (så i virkeliogheden ville jeg slet ikke købe sådan en - så lidt som Mik skal køres så kan det slet ikke svare sig. Alligevel!) Er bare lige nu så TRÆT af at for fjerde gang indenfor kort tid måtte gå "tiggergang" og bede om hjælp...

12 år21. september 2011 kl. 21:50
#304
jo-jo vægt!
Kunne ikke sove....
Bekymrede mig for:
kan vi mon nå ned til Taastrup, læsse Mik, køre op til Helsingør på så kort tid, at veninden kan nå at være hjemme kl 11.40????

Hvad nu hvis
Mik driller big time????

Hvad nu hvis der er så kraftig trafik at vi skal snegle frem...????

Hvad nu hvis...
Hvad nu hvis???

Og HVAD gør jeg når jeg ikke kan sove?

ØH - har røde ører: jeg vandrer i pendulfart til køkkenet og køleskabet...
Chia brød fra irma med to slags ost... plus abrikoser
MANGE gange pendulfart...

MANGE skiver Chia brød... abrikoser hver gang. Sågar svesker en gang...
Så er det jo helt LOGISK at vægten viste 85,9 kg når jeg stod op...

Jeg håber der snart kommer ro på i mit liv!!

12 år22. september 2011 kl. 06:56
#305
re: jo-jo vægt!
Ja, det er svært at fokusere, når der er så meget uro....
Håber denne nye dag byder på lidt medvind mht. transport af Mik og færre ting der frister dig over evne.
Katzen
12 år22. september 2011 kl. 08:43
#306
re: jo-jo vægt!
og for skidt da ikke også!! det var da ærgeligt at de laver sådanne betingelser i en police!! hmmm...
så må du jo bare have medhold i din klage OG vinde BIGTIME i Lotto!
;)
hmmm træls med sådan en omgang nattevandring.. når jeg ikke kan sove prøver jeg at forestille mig vesterhavet i fuld vigør med susen og brusen - og bom så sover jeg! Eller bruger en afslapningsøvelse fra et eller andet kursus, hvor man starter med at mærke sine tæer.. mærke hvordan varmen breder sig fra storetåen til den næste tå og den næste til varmen når til lilletåen.. først den ene fod og derefter den anden.. mærker hvordan varmen breder sig op i fødderne, helt op til vrist og hæl, fortsætter op i anklerne .... og så videre hele vejen op i kroppen.. jeg når sjældent længere end knæerne! ;) men fokus flytter sig fra alle mulige tanker og til bare at slappe af og mærke sin krop..
og det koster ingen kalorier!!

håber i når turen frem og tilbage med Mik!
Katj
12 år22. september 2011 kl. 09:16
#307
re: jo-jo vægt!
Kære Sól.

Håber at alle dine bekymringer bliver gjort til skamme, omend det jo betyder at de natlige vandringer til køleskabet var fuldstændig unødvendige ;-)

Er sikker på, at Mik arter sig eksemplarisk og at i når det hele... Glædes med dig over, at du nu får ham hjem igen - du skal nok komme på rette spor sammen med ham!!

Solskinshilsner fra Nikomath
12 år22. september 2011 kl. 12:53
#308
Nu er jeg bare TRÆT!
Det har været en hektisk dag i dag!

Tidligt op for at køre til den dygtige søde T - som havde lovet at hjælpe med at køre Mik hjem.
Lidt i otte satte vi traileren på krogen og kørte aftsed. Ak ja - Helsingør motorvej var helt umulig! Lidt i ni havde vi ikke kommet længere end til Hørsholm syd!
Men så tyndede trafikken ud - og vi ankom til hospitalet i Tastrup.
Jeg må godt nok sige, at personalet på stedet er mega søde! Der blev rådgivet i detalje hvordan jeg skal pleje Mik nu han kommer hjem!
Blot kom er en sidste minuts overraskelse: han SKAL stå på spåner! Det duger slet ikke at sætte spåner ovenpå spagnum bunden...
Så var jeg jo klar over, at jeg havde en mugnings opgave af de store når vi kom hjem!
Mik kom ind i sin boks medens jeg kørte videre med T - min bil stod jo hos henne.. Krydsede fingre for, at Mik ikke ville finde på at lægge sig ned i boksen.

Skyndtre tilbage og gik igang med at muge. Frygtelig sløseri at smide ud en fin bund! Tør og dejlig. Der var 20 trillebøre i boksen!!! Mik stod på gangen men blev utålmodig .. så han måtte ind i kammeratens boks og få lidt wrap som adspredelse. Jeg skovlede og kørte den ene trillebør efter den anden ud på møddingen..
Fejede meget omhyggeligt og satte så ind to pakker spåner som "første hjælp". Så kom Mik ind i sin egen boks - under protest...
Min flinke mand kom susende i sin pick up - så kørte vi til møllen og købte 5 pakker spåner. Det skulle jo række et stykke tid...
Mik og jeg gik en tur i dt dejlige solskin. Han fik spist græs. Så tilbage i boksen - og så lavede vi gymnastik.
jeg var helt færdig - klokken var tre og jeg havde ikke spist andet end lidt mørk chokolade..
Men jeg måtte jo alligevel køre til en hestesport forretning: skulle købe et hø-net med små masker til Mik.

Han skal jo stå i boks en måned endnu - og så er det smart at hans stråfoder kommer i et fintmasket hø-net - så har han jo noget at beskæftige sig med når han skal pille stråfoderet ud ur nettet...

Tog hjem og spiste mig helt firkantet. det DUGER altså ikke at gå hele dagen uden at spise. Så blir jeg så råsulten at jeg forspiser mig...
måttte tage en lille morfar før jeg atter kørte ud til Mik.

Så var det tid at måle temp. og pleje kæmpesåret... og så kom Mik på boks og jeg kørte hjem...

jaa - det tager altså ret lang tid at rigge til til spulning... og lige så lang tid at rydde op bagefter...
Jeg står jo ude ved striglebommen og spuler - vi har ikke gulvafløb i stalden. Og desuden er det en dårlig ide at sprøjte med vand i stalden - luftfugtigheden stiger jo af sådan vand pjaskeri...

Nu er jeg så vanvittigt TRÆT at jeg blot kan ønske alle
GOD NAT!
12 år22. september 2011 kl. 21:30
#309
re: Nu er jeg bare TRÆT!
Hold da op Sol...
Det er da ganske umenneskelig at pukle som du gør uden hjælp. Jo vist du fik hjælp af veninde og husbond, men alt det mugen ud på tom mave og uden stald-kat (læs: mini læsser)
Nu skal du passe på dig selv også.. Selvom ejg er sikker på Isbukken din nyder hvert et omsorsfuldt minut :-)

Sov godt du kære Tante Sol. Det er bestemt fortjent..

Knus
Michael.
12 år22. september 2011 kl. 22:18
#310
re: Nu er jeg bare TRÆT!
Jamen kæreste Sol, dog.... Sikken en dag du har haft!!
12 år23. september 2011 kl. 03:05



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });