Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#1181
re: AV AV AV!
Nu atter med hamsterkind!
Men sikken en lettelse!
På trods af at det gør ondt, dunker i kæben. Mere og mere i takt med at bedøvelsen forsvinder.
Kan næsten ikke VENTE det næste kvarter indtil jeg må tage lidt smertestillende... smerten snakker endnu med små bogstaver... men er på vej opad.
Operationen gik godt - hurra! Og jeg behøver ikke engang tage tilbage for at fp taget sting! Jeg er jo bevars syet i munden.. med flere sting. Men de sting selv ud, sagde kirurgen.

hehe snart er jeg vel som ny igen - helvedesilden plejer jo også at gå i sig selv.

Og så kan jeg atter prøve at holde styr på kost og motion!

Håber alle I kære medtabere nyder årets første rigtige sommerdag!



11 år7. maj 2013 kl. 13:23
#1182
re: AV AV AV!
Jamen, jamen, jamen altså..... Både du og din lille isbuk er da voldsomt hårdt ramt i øjeblikket!! Godt at se, at du trods alt har den humoristiske sans i behold og holder fanen højt, trods alle genvordigheder!! Føler med dig - og sender positive tanker over Atlanten - hvis de ellers kan komme igennem den snestorm vi nu har kæmpet med i 24 timer!!!

Helt ærligt - nu har vi haft uventet forår hele Marts og April - og så er vi nu igang med Maj måneds anden snestorm!!! Giver ingen mening - og basis for en vinterdepression i maj - hvis man altså har den slags tilbøjeligheder..

Nå, nok om mine genvordigheder. God bedring til dig og Mik - og nyd det gode lune vejr, mens I har det :-)

Knus Nikomath
11 år7. maj 2013 kl. 15:22
#1183
re: AV AV AV!
Sikke noget med dig, Solakka, men sådan noget kommer jo tit i stimer. Især betændelse synes jeg er en bitch - det er som om det bare flytter sig lige når man er ved at få bugt med det det ene sted.

God bedring med dig - og dejligt at operationen gik godt :-)
11 år7. maj 2013 kl. 20:16
#1184
re: AV AV AV!
Tak Niko og GND!
Mon ikke jeg snart kan hive frem mit yndlings motto ur "mølposen" :
Kamp Til Stregen!
Betændelsen i kæben har nok ulmet i lang tid..
Jeg skal spise antibiotika 13 dage endnu.
Håber dette ikke udløser colitis... Men når det nu er gået så fint indtil nu - så regner jeg helt bestemt med at det går fortsat godt.

ØØØHH - man kan altså blive så træt af "dårligdom" og at ikke "være sig selv"..
Men snart tager jeg revanche!

Dejligt at vi har sommerregn i dag! Haven trængte godt nok til vand!
Jeg må se til at komme ud i skoven - på trods af at min tro følgesvend Mik ikke kan komme med.

Sidste uge var jeg på anemonetur i Horserød hegn sammen med en god veninde fra tidligere år.
Super hyggeligt!
Men kan ikke lade være med at grine! Os to gamle tøzer - snakkede selvf. HEST men i samme udstrækning "sygdomme og dårligdom"!! ... Ja sider her og griner højt! Hihiii - DET havde vi nok ikke troet på hvis nogen havde fortalt os det den gang i firserne når vi var aktive bestyrelsesmedlemmer i rideklubben!!
Two Tough Cokies dengang - og nu to gamle tanter som ivrigt diskuterer hvordan man kan holde sit gamle skrog igang! Medens vi nød anemoner, dyrliv, fugle, solen og en god kop te ved Gurresø!

Sens morale: hygge forandrer sig med alderen!
11 år8. maj 2013 kl. 08:07
#1185
Forfærdelige familiemedlemmer...
Venner - det er den familie man SELV har valgt!

Og når man selv stifter familie så må man håbe på, at man vælger ret!
Og heldigvis HAR vi jo "fortrydelsesret" - muligheden for skilsmisse. At man går hver til sit.
Ingen skulle have lov til at binde sig når man er forelsket. Fordi man bestemt ikke er ved sine fulde fem når man er forelsket..

Men hvad med den familie man er født ind i? Og de personager/personer som bliver gift ind i ens slægt??

Hvad meget - eller hvor lidt - skal man finde sig i?

Det er ikke kun her på madital jeg læser om familie-tyranni.

Søde, dejlige, hjertegode mennesker som bliver tyranniseret af andre mennesker. . Lader sig tyrannisrere i uhyggeligt mange år. BLOT fordi det er familiemedlemmer som tyranniserer.

Det ONDESTE er dog når det er forældre som undertrykker, "udsuger" sine børn.
Udpresning - emotionel udpresning... FØJ!
Børn har man kun til låns. Og man skal glad lade dem flyve fra reden når de er modne til at stå på egne ben.

Misbrugerne, som ødelægger andres liv, er i en klasse for sig.
Ih - bare man kunne få lov til at tvinge folk til at tage Antabus!
Og alle piller, alt narko kunne afskaffes.

Det sværeste er at holde op med at være "flinkeskole pige".
At indse, at ens FØRSTE PLIGT er - at passe på sig selv.

At indse at voksne mennesker selv må tage ansvar for sig selv.

Nogle familierelationer er så betændte at kun en radikal operation er fornuftig.
Hvis man har prøvet alle andre metoder først.
Den saglige snak.
Der man ikke peger fingre, men oplyser om hvordan den anden parts adfærd påvirker en selv mega negativt.
Der man spørger ind til hvorvidt vedkommende vedgår sig problemet. Vil gøre noget ved sit adfærds problem.
Osv.
Og hvis der ikke kommer overbevisende adfærds ændring indenfor rimelig tid - så FLYGT!
Gå din vej!
Luk din dør!
Og, det lyder hårdt, men jeg mener det: luk dit hjerte!

INTET bliver bedre af, at man lader andre mennesker ødelægge en selv.
Hvis man tillader dette - så er man faktisk co-misbruger..
Så støtter man den "syge" i vedkommendes destruktive adfærd.

Man er aldeles ikke nødt til at omgås, have kontakt til, hjælpe bestemte mennesker blot fordi man er i familie med dem.
Hvis omkostningerne ved denne kontakt er for store, hvis man mår dårligt af det...

så SVIGTER man sig selv. Fordi ens første pligt er nu engang - at passe på en selv.
11 år10. maj 2013 kl. 14:19
#1186
re: Forfærdelige familiemedlemmer...
"Anbring først iltmasken på dig selv" citat B.S.Christiansen..

Der findes også en bog som hedder sådan.. tænkt til forældre med handicappede børn.

Men det er en fornuftig regel for ALLE.

Lige nu mangler jeg en - iltmaske...
TRÆT indtil knoglemarven...

Jeg dummede mig gevaldigt i går.. troede jeg kunne få receptbelagt medicin fra apoteksudsalget... og da var klokken så mange at jeg ikke havde en chance et nå til "det rigtige apotek"..
Fordi vi havde trafik kaos med spærrede gader og veje på grund af et stort cykelløb..
Nåh - det går nok alt sammen.... Jeg var jo ikke løbet tør før min kroniker medicin.. og havde EN Clindamycin kapsel tilbage..
Men i dag får jeg fat på den ny type antibiotika.. og det er godt!
Kan jo mærke at kæben ikke er Ok. Endnu...

Jeg prøver, tager tilløb flere gange hver dag - hvor POKKER er min viljestyrke blevet af???
Hvis i ser den - venligst send den anbefalet til mig! Jeg skal nok betale porto ;o)

Jeg får da gjort det vigtigste - hilst på Mik og slæbt mig afsted på 20 min gåtur. Muget folden i hvert fald hver tredie dag..

Fik sat op stævnepinde og snor omkring asparges bedet på Miks sygefold. Ikke at han spiser asparges - men de knækker når han går over bedet. Og det er der jo ingen grund til! Familien skulle jo helst kunne nyde sine fine asparges! De skyder op alle vejne i bedet..

Apropå den der Low FODMAP diæten.
Navnet betyder IKKE "FOOD MAP"..
Kulhydrater findes af mange slag.
Det har vist sig at visse kulhydrater (kort kedekulhydrater) og monosakkarider absorberes dårligt i tyndtarmen. I stedet for at absorberes og blive til byggestene i menneskekroppen - så kan de geare i tarmen => afgive gasarter så man bliver opppustet...

SMART at der findes lister over hvilke kulhydrater det er godt at undgå! Og også en bog på dansk... som jeg har købt og venter ivrigt på..

Ønsker alle en skøn lørdag!
11 år11. maj 2013 kl. 10:00
#1187
re: Forfærdelige familiemedlemmer...
Jeg har lige snust lidt til det FODMAP og fandt denne side:

levmedibs.blogspot.dk

Er det en gavnlig side, Solakka eller hvilke ville du anbefale i den henseende? Det lyder spændende og kan sagtens se hvorfor du anbefaler mig det :-)
11 år11. maj 2013 kl. 11:34
#1188
re: Forfærdelige familiemedlemmer...
Hej Solakka
Det lyder meget som om du raser på mine vegne. Jeg ved ikke hvordan det er for forældre at se familier som min, men som dybt følelsesmæssigt involveret er det meget svært at gennemføre et brud med dårlige relationer og det kan svinge meget om man selv kan se at det er galt, eller om alt er i orden. Jeg har jo aldrig kendt andet.

Og så lige et spørgsmål: aspargesbed i hestens sygefold? Er det pladsmangel der har gjort at hesten er flyttet ind i opstaldningens køkkenhave?
God bedring til både Mik og dig selv, I har fortjent noget medvind.
11 år11. maj 2013 kl. 17:08
#1189
re: Forfærdelige familiemedlemmer...
Silvercocker - jeg må skynde mig at pointere at, på trods af at jeg synes dine forældres adfærd overfor dig er langt fra ideel, så var det en par andre pigers (i en fb gruppe) nødråb som fik mig til at skrive om mine tanker omkring dette meget følsomme emne!
Her var det ikke kun tale om en far som tyranniserer sin datter - men som til og med tyranniserer sin datters små børn! Skræmmer og intimiderer sit barnebarn på seks år. Det værste er at det lille barn aldeles ikke forstår at det er morfar som opfører helt helt forkert... BARNET ønsker at sige undskyld!
Det er så galt som det bare kan være!

At dysfunktionelle familierelationer er noget jeg reagerer på skyldes sikkert at jeg har jo selv en "ko i grøften"...

Silvercocker, mit indtryk er at du er en bomstærk og reflekterende pige som nok skal finde balancen mellem dit gode hjerte og din ret til et selvstændig liv!
Bomstærk på den lange bane!
Det er meget inspirerende at læse hvordan du helt i dit eget tempo er igang med at erobre dit eget liv!
Det behøver jo ikke være et enten eller!

Blot man evner at sætte grænser, og holde fast ved dem, så er et både og nok at foretrække.
Her mener jeg jeg
både et selvstændigt liv
OG passende portioner af familieomsorg.

Men det forudsætter jo at de andre familiemedlemmer vil og kan lære sig "normal adfærd".

For at beskytte et lille barn ville jeg selv ikke tøve et sekund med at forhindre en grænseoverskridende bedsteforælders mulighed for kontakt til barnet.

Min "ko i grøften" er en slags indre overbevisning om at jeg KUN er "god nok" hvis jeg præsterer, yder, hjælper.. At jeg er den stærke og derfor er det min opgave og pligt at "hoppe og danse", stå til rådighed for at hjælpe alle andre.. Dette, har diverse dysfunktionelle mennesker jeg har mødt på min vej her i livet, udnyttet på det groveste.
Som gammel er jeg endelig langsomt ved at blive bedre til at beskytte mig mod udnyttelse....
Nu om stunder er jeg ret hurtig "på aftrækkeren" med at smide udnyttere ud ur mit liv.
11 år12. maj 2013 kl. 10:10
#1190
re: Forfærdelige familiemedlemmer...
Og så glemte jeg at sige tak til dig Silvercocker for dine gode ønsker for mig og Mik!
11 år12. maj 2013 kl. 10:51



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });