Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#531
re: ALTSÅ!!
Hvor er det tåbeligt! Og hvor er det dog helt igennem ærgeligt, at du skal slæbes igennem.. Og at Mik skulle! Jeg håber du kan finde noget overskud på en måde, så det ikke skal være alle dine tanker der kredser om det hele tiden! En form for motion, måske, det kan i hvert fald fjerne mine tanker (på kort basis)?
Synes det er godt klaret, at du tager sagen op! Stærkt!
12 år16. februar 2012 kl. 10:45
#532
re: ALTSÅ!!
Håber alt er ok seje kvinde.
12 år19. februar 2012 kl. 11:04
#533
Smiler fra øre til øre!!
YESS!!!!
Gode nyheder fra N.Y. Manhattan!!
Cancersvulsten var stor og styg - ca 3 cm i diameter - men de mener de fik fjernet det hele.
Lymfekirtlen de også tog ud for at undersøge - viste sig at være helt ren!
Så per definition har min søster IKKE cancer p.t..!!
På tirsdag skal hun til hospitalet og de lægger en plan for strålbehandlingen.
Men hun slipper vist nok for kemo!
Hun lyder bare så frisk i telefon!! Og siger hun klarer sig fint - kan sågar gøre rent etc.

Mik og jeg har haft en super weekend!

Bare så god undervisning! Inspirerende!
Vi fik lektier for til næste gang Ísleifur kommer - og det er i april.

Mik gik fint ind i trailer to gange per dag alle tre dage.
Bedst selvfølgelig i dag - nu han havde øvet to dage...

Søde B. har optaget video også af Mik og mig alle tre dage... håber af få kopier på onsdag!

Det bliver spændende at se..
Ved nok at jeg vil irritere mig over hvor TYK jeg sr ud...

Og over at mine ben ryger op... og sådan nogle ting jeg ved jeg gør forkert..

Men man kan jo blive dygtigere!
Så her skal trænes!

Og slankes... ;o)
12 år19. februar 2012 kl. 17:47
#534
re: Smiler fra øre til øre!!
Humøret i top......så er det bare derudaf....
12 år19. februar 2012 kl. 19:30
#535
re: Smiler fra øre til øre!!
Hvor er det dejligt! Optursdag der er ved noget, lyder det til ;)
Skønt!
12 år19. februar 2012 kl. 20:51
#536
re: Smiler fra øre til øre!!
Tak Calcit og Ablanu - Det var også tiltrængt med lidt højt humør!!!

Motionen og kosten er skredet lidt i svinget - men i hh til tøjet er det ikke gået heeelt galt endnu!

Fik lavet lidt sund mad i går aftes - Forkølelsessuppe og en kæmpe portion lynstegte rårevne rødbeder med masser af hvidløg, hakket og ristet hasselnødder til rødbederne... UHM! Det smager himmelsk!

Orker ikke endnu veje og taste ind kosten...

De næste fire dage flyver sikkert forbi med lynets hurtighed.. torsdag eftermiddag ska jeg til Sverige til tandlægen.. og bagefter kommer min veninde og henter Mik.. han skal på weekend hos hende... medens os to veninder suser til Odense og WORLD CUP i tölt!
Billetterne er købt og betalt, Bed and Breakfast bestillt... Håber min veninde er i stand til at køre os trygt og sikkert til og fra Odense ;o)
Jeg HADER at være passagerer... men at have min veninde som passagerer er ENDNU værre!
Det er synd hun har så mange - ja jeg vil kalde det FOBIER! Men det må man tage med! Hun har et hjerte af pureste GULD og er noget af det sødeste og mest betænksomme der findes!

Hvor er jeg bare heldig at have mødt hende og at vi blev venner!

Der var ellers et tilløb til panik - som sædvanlig...

De mennesker hvor Mik står opstaldet har en fantastisk evne til at hyle mig helt ud af den....
Jeg stoler aldeles ikke på, at de ikke pludseligt siger opstaldningskontrakten op..
Eller gør det så besværligt for mig at jeg selv siger kontrakten op...
De fik jo "jaget" min gode ridekammerat og træner bort... så hun måtte flytte sin hest. ØV ØV ØV! Nu har jeg ikke nogen at ride med... og hun var så dygtig til at kommandere Mik og mig... vi gjorde stor fremskridt under hendes ledelse!
PLUS at vi råhyggede! Drak kaffe sammen, mugede sammen etc etc
Hun hjalp mig genemm at træne Mik og mig. Og jeg hjalp hende gennem at massere hendes hest og give den Equine Touch... plus hvis et eller andet skulle sys.. ændre et dækken etc.

Det ville være rart hvis jeg kunne føle mig tryg og regne med, at Mik kan blive boende mange år...

Jeg gik helt i panik når de overrumplede mig i fredags... Den fold hvor Mik har gået alene - men med kontakt til andre heste over hegnet - måtte Mik pludseligt ikke bruge.
Nej nu skulle han bare med detsamme ind i flokken - og den "forkerte" flok sågar... Lige den, hvor han kom til skade omkring den 6 januar! Fordi der er en hest som slås!
Og Mik viger jo ikke!

Jeg skyndte mig at sende sms til min veninde og aflyse min tur til Odense.
Jeg kan jo ikke tage afsted når jeg risikerer at min hest bliver skadet medens jeg er borte!
Jeg ville jo alligevel ingen ro have i sjælen.

Og jeg stoler nu ikke helt på, at de ville informere mig prompte...
Den morgen som Mik havde smuttet fra sin boks (ja det var min skyld - han kan nemlig åbne lågen hvis den ikke er helt lukket og "boltet") - så sendte de ingen sms til mig. Jeg fik først at vide hvad der havde sket efter de havde fundet ham (på naboejendommen hvor han stod og spiste græs - naturligvis)

Det blev min veninde ked af. meget ked af. Så hun tilbød at komme og hente Mik så han kan være på hendes ejendom og blive passet af hendes datter når vi er i Odense. Så han kan få dækken på og af... komme på fold alene.

Jeg ORKER nemlig ikke mere balade med sår og skader. Ikke lige nu!

Operationssåret sprang jo op den 6 januar... det sår Mik havde på halsen burde have blevet syet... men det så jeg jo ikke - fokuserede så meget på operationssåret.. så heller ikke det grimme sår han havde på benet..
Der gik 24 DAGE igen.. med daglig sårpleje for op såret lukkede sådan da...
Så jeg vil helst vente lidt endnu før Mik skal udsættes for slagsmål...
1 marts kommr der to heste til som skal ind i denne flok... så bliver de fem heste på en altfor lille og smattet fold... GISP!

Husk det: køb aldrig hest hvis du ikke har din egen gård!!!
12 år20. februar 2012 kl. 07:38
#537
Og så går turen til Odense og World Cup i TÖLT
Min veninde blev så bitterligt skuffet når jeg aflyste at det var magtpåliggende at finde en løsning.

Hun er nemlig supersød - og jeg vil nødigt gøre hende ked af det.. hun er nemlig typen der ikke vil tage afsted alene. Ej heller sammen med nogen hun ikke kender rigtigt godt... foreslog at nogen anden bare kunne overtage min billet...min overnatnings bookning... enten gratis eller til nedsat pris... evt. på afbetaling

Men det faldt ikke i god jord.

Heldigvis lavede folkene på gården en lille frimærkestor sygefold til Mik.
Og heldigvis har en jeg stoler på - og som har kendt Mik siden han var et lille nyfødt føl - lovet at komme begge dage og motionere ham..

Så jeg må stole på, at Mik har det godt de to dage UDEN MIG!

Hvis hun vil kan hun jo ride en tur i skoven! Hennes hoppe er i fol, så... måske har hun lyst til det?
Godt nok må jeg advare: Mik har fået VILJE!
Og han kan finde på at løbe rigtig stærkt - JUBII!!!

Igår var en pragtfuld dag!Skridtælleren kom op på 15.769 skridt - hvoraf 6.408 af skridttælleren vurderedes til "aerobic"
Fik bevæget mig mere end 10 km.
Dels til fods - en herlig gåtur på Hornbæk strand med en SKØN bamsehund og dels til hest ude i skoven... i højt tempo!
Nåede kun at muge to bokse før jeg måtte smide greben og køre afsted! Min venindes bil ville ikke starte og hun skulle til sin læde i Hornbæk - fordi hun har mega ondt i sine fødder. Så jeg måtte køre hen til hende for at agere chauffør..Vi flyttede i huj og hast alle hesteting jeg har liggende i bilen - og så var der plads til bamsehunden på 40 kg bag i bilen...
Jeg gik tur med hunden medens hun var hos lægen - dejligt! Hunden er stadig hvalp - kun 11 måneder gammel. Han er bare DEJLIG!
Efter at have kørt hund og ejerinde hjem susede jeg tilbage til Mik. Sadlede op og fik selskab af en frisk rytterinde på den aller dejligste ridetur i skoven!

Hvis nogen brokker sig over to røde lyn i Horserød hegn - ja så var det os der lod hestene løbe af hjertens lyst!
Mik var bare så GLAD!

Kosten??? Hm... altså nu lader jeg kost være kost indtil World Cup Odense er overstået!
Man kan ikke få noget særligt sundt at spise... har kigget efter... må medbringe frugt, joghurt og den slags..

Ellers er jeg som sådan top motiveret at højne min kondi, arbejde med smidighed og balance!

Det gik så fantastisk godt med undervisningen på det tre dages kursus Mik og jeg lige har deltaget i!
Vi flyttede os et godt stykke! Fik fine værktøjer og anvisninger om HVAD jeg skal arbejde med og HVORDAN!

Det var en helt anden hest at ride i skoven i dag! Så Ísleifurs undervisning har med detsamme givet resultater!

Vi har lektier for - og næste gang han kommer - det er i april - skal pensum være på rygraden hos både hest og rytter! Und damit Basta!

God nat kære madital tabere!
Nu må jeg vist se dyner!
12 år22. februar 2012 kl. 01:33
#538
Total eksistentiel krise - GRRRRR ARRGH
Jeg VIDSTE det ville blive slemt at se de video optagelser...

ja MIK - han er dejlig...

men du godeste så jeg ser ud!!!

udseendet - læs TYK - er aldeles ikke det værste!!!

Jeg GÅR jo ikke normalt!

Hele kropssproget er forkert. Det KAN altså ikke være MIG den der humpende klump!

Hvordan er det kunnet komme så vidt?
Jeg har det rigtigt skidt. Akut selvhad.

Det gør det heller ikke bedre at høre hvordan jeg taler - GISP!
Og stygge kommentarer fra et par personer som virkelig ikke er venligt indstillede er også med på lydspåret.

Det var lidt af et chok at kigge på disse video optagelser.

Mit indre billede af mig selv har intet med virkeligheden at gøre.
Det må jeg så tage til efterretning.

Jeg agter aldeles ikke at blive siddende i sofaen og svælge i selvmedlidenhed og selvhad.

Nænej! Denne ubehagelige opvågning kan vel bruges som motivations-motor til at GØRE noget ved det jeg ikke kan lide!
Skidt være at det gør ondt hist og pist.. Det MÅ kunne lade sig gøre at genoptræne bevægelighed og smidighed!
Jeg VED at de mange ekstra kg kan ssmides overbord. Det har jeg erfaring med.
Men hvorvidt man stadig kan genoptræne bevægelighed og smidighed - DET ved jeg ikke.

Men det skal prøves.

Jeg må give det en ordentlig skalle.

Det er mit liv og mit ansvar.


12 år23. februar 2012 kl. 04:35
#539
re: Total eksistentiel krise - GRRRRR ARRGH
Hej Sol
Kan godt tænke mig at det kan være et shock at se sig selv på video! Men rigtig godt at du tager det som en mulighed for at forbedre dig. Når jeg engang kommer igang med ridning af mit hestedyr, så skal jeg helt sikkert finde ud af noget med at videoptage mig selv med jævne mellemrum -det kan jo også hjælpe til at forstå hvad underviseren mener.
Jeg har jo også lige været afsted til stort internationalt ridestævne igår -bare i dressur. Og jeg havde også tænkt at det var svært at holde en fornuftig kost. Men det var faktisk muligt at få grove flütes med masser af salat i, og når jeg så bare drak vand og ingen kaffe latter eller sodavand, så gik det jo helt fint :) det eneste jeg savnede voldsomt var noget tyggegummi eller sukkerfrie lakridser, for man har meget lyst til gumle på et eller andet mens man sidder der og kigger på ridningen, og i pauserne mellem klasserne.
Rigtig god fornøjelse :)
12 år23. februar 2012 kl. 09:49
#540
re: Total eksistentiel krise - GRRRRR ARRGH
Sådan tante Sól!!! Det er nemlig den rette attitude: Ingen selvmedlidenhed - og du har jo helt ret - det er dit liv og dit ansvar - kun du selv kan tage den kamp, der skal til!! Og du KAN... Med alt det du har været igennem de seneste måneder, har du bevist at du er sej og har vilje - så kampen for dig selv og dit liv er jeg sikker på, at du også kan vinde!!!!

Jeg står parat med støtte - jeg har jo netop lovet, at I ikke slipper af med mig forløbig - jeg jo har lige en 17-25 kg mere, der skal kæmpes væk :o)

Sender lidt kampgejst fra de nordlige regioner, hvor sneen har fået overtaget igen og vinteren ikke viser tegn på at give slip foreløbig ;-)

Knus Nikomath
12 år23. februar 2012 kl. 12:16



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });