Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#911
re: Nåh - så skulle jeg have en hviledag...
Hvor er det bare dejlig læsning, Sol :o) Skønt at høre, at du er ved at komme tilbage på et lidt højere aktivitetsniveau - og glæden stråler ud af hvert et ord du skriver. Tak fordi du lige fik løftet mit humør på denne rædsomme fredag, hvor min skønne 17-årige datter har fået konstateret Colitis Ulcerosa :-(

Ja, har snøftet mig igennem formiddagen - men trøster mig med, at hun er SEJ og heldigvis kun har en mild grad der "blot" sidder i nederste del af endetarmen... Nå, vil ikke hijacke din tråd - men vil fortsætte med at smile og glæde mig over dine (og Mik's) fremskridt :o))

God weekend til dig

Nikomath
11 år21. september 2012 kl. 16:31
#912
NU må jeg tage mig sammen!
Nu MÅ jeg altså tage mig sammen!!

Virkeligheden banker på! Jeg må altså få op mit strudse hoved ur den sand (og sump) hvor jeg har "puttet" mig i laaaang tid!

Deadline er jo nok forbi - og jeg får næsten ingen penge udbetalt efter 1 november - og det er min egen skyld!

Jeg har altså IKKE kontaktet, skrevet, fyldt i alle de mange formularer jeg er blevet bombarderet med.

Det er en helt urimelig, idiotisk attitude og adfærd jeg har udvist i måneder. En form for selv destruktivitet.

Og hvorfor i al verden???

Jeg tror nok jeg har en anelse om grunden til dette.

Det godt nok med venner på nettet - varmer og opmuntrer.

Men faktum er, at alle de venner IRL som jeg har hjulpet, og det big time, de er bare ikke der for mig når jeg er svag og har brug for støtte.
Det gør mig så umulig, den skuffelse er næsten ubærlig.

Jeg har jo ikke hjulpet og støttet for at ligesom "sætte penge i banken" så jeg kunne få omsorg en dag jeg har brug for det.

Jeg gjorde det af et godt hjerte. Fordi jeg kunne se at jeg kunne gøre en forskel, jeg kunne hjælpe.

Men det er virkelig trist og gør mig usigeligt ked af det at ingen er der for mig når jeg har brug for det!

Men det er bare at se i realiteterne klart.
En evig outsider - det er min skæbne.

Men det er faktisk ret hårdt.
Den som har skuffet mig mest er Lisbeth. Den gang HUN var på skideren (undskyld mit fransk) var jeg der for hende. Ikke bare lidt. Men gennem hele hendes forløb.. var med som bisidder.. fandt frem information... så til at invitere hende til te, spisning... kørte hende hist og pist og alle vegne (hun havde ikke bil selv på det tidspunkt).
Hun har såmænd ulejliget sig med at svare - efter en måned - at hun er ked af at høre jeg er blevet syg. Men at hun altså ikke har tid!
Hvad skal det sige?
Helt ærligt!
Nåh - det hjalp måske lidt at komme med et bittert surt opstød!
Nu tager jeg mig en kop kaffe i haven. Plukker lidt faldfrugt - hvis man ikke redder æblerne så kommer sneglene og spiser dem!
Og så dykker jeg ned i papirhelvedet!
Skal dog hjælpe min datter med lidt telefonkonsultation..
Men nu jeg har brug for stød - har hun hverken tid eller lyst.

Og så bliver jeg såret og indtaler mig selv: drag du ad H til!

11 år25. september 2012 kl. 07:24
#913
re: NU må jeg tage mig sammen!
Ej for pokker, hvor er det bare trist at høre, at folk er sig selv nærmest :(

Jeg ville ønske der var noget jeg kunne gøre for at hjælpe dig - et virtuelt kram har du i hvert fald fra mig! :)
11 år25. september 2012 kl. 07:37
#914
re: NU må jeg tage mig sammen!
Lyder som nogle spændende opgaver I fik jer.. Hvordan gik det med at få dem trænet (midt i det sure opstød)? Og det er da godt, at det vil kunne hjælpe Mik, så er det jo bare om at komme igang :)

Og så til den dårlige nyhed, hvor er jeg dog ked af at høre, at der ikke rigtigt er nogen der er der for dig irl! Og nej, selvfølgelig er det ikke det samme som støtte fra nettet, og det bliver det jo desværre heller aldrig..
Det føles dejligt at hjælpe, og når man kan se, at det gør en forskel for folk, bliver det jo endnu mere skønt :)
Og selvom du gjorde det af godt hjerte, er der jo intet underligt i, at du er træt af ikke at få noget igen.. Bare en smule kunne jo være rart, når du nu selv har lagt så meget energi i dem! Det må de da kunne se?

Jeg håber du får gang i papirerne, så du kan få den del ud af verden, i hvert fald :)
Om ikke andet, så for at få en ting mindre at ærgre dig over!
11 år25. september 2012 kl. 08:16
#915
re: NU må jeg tage mig sammen!
Tak for opbakning Fedania og Ablanu!

Hehehe - jeg er jo NØDT til at få ordnet det uoverskuelige papirarbejde - ellers FÅR jeg jo ikke mine penge...

Det er ganske fejt af mig at regne med at Helten i Mit Liv - min søde husbond - nok skal hjælpe mig med penge hvis jeg kommer til at mangle... Før folkene rundt om i Norden har behandlet mine papirer... hvilket det nok næppe kan nå så der ikke bliver en periode med meget mindre indtægter...

Det er jo en sovepude at vide at han ALTID hjælper.

Desværre kan han ikke hjælpe mig med papirnusseriet. Fordi det er min pligt at ordne..

Fik løst to små rimelig nemme delopgaver... To breve skal jeg putte i postkassen på vej ud til Mik.

Ej hvor er jeg fjollet: tænk det irriterer mig at jeg blev prakket på fjollede frimærker sidst jeg skulle købe frimærker! GYS: BAMSE frimærker!!
Jeg prøvede at få madammen til at fatte at jeg er et konservativt menneske uden børnebørn...
Men jeg havde ikke andre 8 kroners frimærker... så jeg må bide i det sure æble!

Hvad er det man siger? "Godt begyndt er halvvejs fuldendt" ??
Håber det passer!
moi for nu - nu venter den lille skønne firbenede ven!
HAN svigter aldrig!
11 år25. september 2012 kl. 11:53
#916
Er igang med at tage mig sammen
YAY! Er igang med at tage mig sammen - to små delopgaver løst igår...1) ATP skulle være på plads og 2) den lille mini pension fra Nordea. Jeg orkede ikke tage op krigen om, at det nok ikke er til MIN fordel af få denne bette sum udbetalt som engangssum... men besluttede at spare på kræfterne til vigtigere "krige"..

I dag nu her til morgen tjekket igennem, fyldt i formularer for udbetaling af PFA kapitalpension og livsvarig livrente... Formularer scannet, printet ud - alt arkiveret. Nu skal kuverten blot i postkassen... to ret gennemskuelige delopgaver.. skulle blot regne efter hvorvidt PFA skal have mit hovedskattekort..

Hvorfør HAR jeg dog været så handlingsforlammet at jeg ikke har udført disse fire små delopgaver tidligere?

Nu venter de væmmelige, mega vanskelige opgaverne.. Formularer og ansøgninger om folkepension fra tre lande... GISP!
Arbejdspension fra Finland.
Arbejdspension fra Sverige - den bliver styg. Fordi de har "tryllet bort" et helt års indbetalinger... der må jeg eventuelt politianmelde den svenske statsejede Försäkringskassan"...?
Og så en sidste lille "knor på halen" - en lille mini tjenstemandspension fra Sverige... men den bliver heller ikke helt nem..

I går kom jeg til at lave for meget fysisk aktivitet. Kom ud til Mik på forkert tidspunkt. Jeg var lige ved at strigle ham når jeg hørte det tidsindstillede led til vallakernes "frokoststue" gå op. Der åbnes automatisk op til en lille fold med foderkasser med stråfoder. NU ved jeg at timeren er indstillet til at åbne klokken 13.15...
Hvis Mik er ude på tur på dette tidspunkt - så er der ingen frokost tilbage til ham hvis han ikke er tilbage på folden senest klokken to... Fordi så har de andre tre vallaker spist op hvert et strå!
På den anden side så burde jeg tage ham ud fra frokoststuen senest kvart i to. Fordi det er Mik som bestemmer - og han spiser mere end sin del. Han er den eneste af de fire vallaker i denne flok som er blevet lidt tyk!

I forgårs gik han glip af sin frokost - men fik så lov til at spise græs ude i skoven i stedet for.

I går ventede jeg indtil foderkasserne var tomme. Og "muntrede mig" med at ordne stalden i mens. DET var for meget! Og der er pt kun tre bokse i brug.. det hårdeste var at feje staldgangen. Måske fordi jeg på det tidspunkt havde brugt krafter på mugning..?
Det trak tænder ud at strigle Mik bagefter.. og at gå ud til skoven! Heldigvis fik jeg en god hvilepause - vi mødte en kvinde med et ca 7-8 år gammelt drengebarn som var ude at plukke svamp.
Mik vil jo altid gerne hilse på børn! Og voksne! Så vi fik os en hyggelig sludder - drengen fik en lille træktur på Mik (min nye hjelm er genial - den kan nemlig stilles ind så den passer hovedstørrelser 52 - 54 cm. TÆNK at drenge havde større hoved end mig!)
Og så gik vi hver til sit - Mik og jeg traskede videre.
Men jeg var enormt træt! Benene var som bly... hele kroppen protesterede og instisterede på PAUSE! Så vi gik ikke så langt som jeg havde tænkt mig..
Og så red vi hjem. Den lille bandit! han vil så gerne tage hurtig pas! Og det må han ikke!
Vi fik øvet lidt "elastik" - men det lykkedes ikke helt lige så godt som på ridebanen.
Men sjovt - det var det!
En frisk galop - det er det bedste jeg ved!
En god tölt er heller ikke at foragte!

Jeg må holde fast ved at lave lidt surt papirnusseri først - og så som belønning tage ud til Mik.
Mon ikke jeg bliver færdig indenfor overskuelig tid!?

Men selvf. - de kan jo umulig komme igang med udbetalingerne af mine folkepensioner til 1. november.. ej heller kan udbetalingerne af arb. pension fra Sverige og Finland nå at komme igang til 1. november. MEN: ich bin selber Schuld!
Jeg kan kun bebrejde mig selv!

11 år26. september 2012 kl. 10:15
#917
re: Er igang med at tage mig sammen
Åh, hvor jeg dog elsker ,når du fortæller dine historier om Mik. Nu handlede en del af det jo også om, at du kom til at lave for meget og at der var kontant afregning...men i dag vil jeg tillade mig bare at glæde mig over, hvor skønt det er at høre om Mik og endnu mere at mærke din store glæde i forhold til Mik. Det er da livskvalitet, der vil noget :-)
11 år26. september 2012 kl. 20:01
#918
Verdens bedste trøste hest!
GND - JA! Mik er verdens bedste trøstehest!

Han blev jo også min fordi Helten i Mit Liv syntes jeg skulle have egen trøstehest - for at holde op med at græde over Prins, fjordhest vallaken jeg mistede kontakt til... Jeg græd jo som pisket tre måneder..

Mik er bare den bedste medicin for mig!

Jeg håber blot at HAN også synes jeg er bedst ;)

Papirnusserikriget er gået ind i den vanskelige fase...
To telefonsamtaler med den svenske Pensionsmyndigheten i går - var rent ud sagt PISSE irriterende! (undskyld mit fransk!)
Den første jeg fik fat på var virkelig enfoldig... nægtede sågar at opgive sit fulde navn...

Men fik så meget klarhed i hvad jeg skal gøre at jeg ved, at jeg, desværre alt alt for sent, i første runde blot skal fylde i en mega kompliceret formular. Og så tage forbehold for, at jeg vil anke svenskernes pensionsbeslutning - fordi den er på forkert grundlag i det der mangler 1983 års arbejdsgiver indbetalinger.

Følgende tri er at kontakte Centrale Skatteverket. Hvis de ikke makker ret - skrive til skatteministeriet.
Hvis de ikke makker ret - sende en klage til Sveriges Riksdags ombudsman.
PIS PIS PIS!

Når jeg nu er igang med at bruge latrinære udtryk - så I indslaget i forgårs på TV2 Aftenshowet? Det om kampagnen "Mandag er en lortedag" ?
Hvor var hun dum at høre på hende den kvindelige skuspiller! Enten var hun dårligt briefet.. eller...? Dum i Nakken.
Det er jo ikke KUN at skifte underbukser! Er hun tosset madammen?
Når det går galt så er det jo en større operation at vaske sig selv, skifte tøj - og det ikke kun underbukser...
Den "træthed" hun ævler om - fordi hun blev afbrudt og forstyrret af sms-er kan jo slet slet ikke sammenlignes med den træthed man oplever ved diarré, den træthed man oplever når alt man spiser løber fluks igennem og man derved ikke får de byggestene kroppen skal bruge. Og så den træthed som en konstant kæmpestort BLOD TAB giver. Plus den træthed man oplever når kroppen kæmper med en kæmpestor betændelses reaktion.
Hvor var det træls at hun ikke gjorde et bedre job... og at foreningen ikke var kvikkere til at supplere..

Nåh - nu må jeg snart stoppe mine overspringshandlinger og tage fat på pensions krigen!
Håber I alle har en skøn dag kære med-maditallere!
11 år27. september 2012 kl. 09:48
#919
Sammenbrud!
Jeg brød sammen i går... var virkelig langt ude..

Jeg har jo kæmpet i lang tid med at få oplyst HVAD jeg skal gøre, HVORDAN det skal gøres så jeg kan få alle mine surt optjente pensioner til udbetaling.

Det er det rene Kafka univers! For at kunne ansøge om at få min danske folkepension udbetalt skal jeg ligesom andre udfylde en formular. Fair enough!
Men instrukserne er kryptiske..
Plus at hvis man som jeg både har boet og arbejdet i andet EØS land efter man fyldte 15 år så SKAL man oplyse om størrelsen af de udenlandske pensioner.
Men man kan ikke ansøge om at få udbetalt de udenlandske pensioner direkte fra udlandet. Og hverken Finland eller Sverige giver konkrete oplysninger på forhånd. Og man skal FØRST ansøge om dansk folkepension...

Jeg var virkelig ved at gå helt bananas i går når jeg atter sad og prøvede at få hoved og hæle i reglerne...
halvanden - to måneder siden var jeg nede på borgerservice for at få hjælp. Trak et nummer, ventede ca en time. Blot for at få at vide af skrankepavinden at det måtte jeg søren klare selv!

I går ringede jeg i panik til kommunen og bad at få snakke med nogen som har forstand på mit problem.
Fik fat på en sød dame som blev vildt oprørt når hun hørte at jeg havde blevet nægtet hjælp på borgerservice. Hun spurgte mange gange hvis jeg kan huske hvad vedkommende hed, hvordan hun så ud... det var nemlig ikke rigtig det jeg fik at vide!
De både vil kan og har PLIGT til at hjælpe mig!
Damen bad om mit navn og personnummer og lovede at se til at der kl. et ville være en medarbejder i borgerservice som ville hjælpe mig. Og det var der!
Vi blev enige om, at jeg skriver, som det er, at jeg ikke har info om hvor meget jeg kommer at få udbetalt i udenlandske pensioner.
Bagefter tog jeg ud til Mik. Fik selskab af en anden ekvipage og vi tog på en lang, herlig skovtur. Pyt med at det regnede!

Nu har jeg så stadig tilbage at tampes med det svenske skattevæsen... og få dem til at kigge i sine arkiver for 1983..
Og så få snakket med Alecta og få styr på en lille pension som ikke går over det offentlige system.

Og så har jeg kun et par ikke pensions relaterede hængepartier tilbage...
Og så blev formiddagens planer ændrede... ØV! Og samtidlig YES!
Jeg må ud til hestene her i formiddag. En af hestene har et sår på benet, ejeren er i Nordjylland.. så jeg skal tage hesten ind fra fold og være der når dyrlægerne kommer.
Så nu må jeg lave Miks sunde guffer klar: gulerødder og æbler og komme i ridetøjet!
Så jeg er klar til at køre når jeg har fået at vide hvornår jeg skal være der.
Den anden hestejer bliver jo også nødt til at finde ud af hvad dyrlægen siger til at jeg ikke kan fremvise hestens pas - som loven ellers kræver siden 1.1.2012.. hvis hesten skal have medicin - og det skal hesten nok have. Et sår på benet som er hævet skal tages endog meget alvorligt!
11 år28. september 2012 kl. 09:13
#920
re: Sammenbrud!
Uhha.. spændende tur igennem det bureaukratiske norden, du tager dig der.. pyh. Det er ikke nemt, at have rettigheder ;o)

Er glad for, at du endelig fandt et kommune-menneske, der kan huske betydningen af ordet "service".

Held og lykke med den videre sagsgang ;o)

Lovely
11 år28. september 2012 kl. 09:23



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });