Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#241
re: Kan ikke rigtig koncentrere mig om andre ting...
Den stakkels hest! Jeg syntes ellers det lød i de sidste par indlæg til at han var i bedring. Derfor syntes jeg også det lød lidt mærkeligt med en forestående operation. Men når han så hurtigt kan få det så skidt igen, så kan jeg godt se han er nød til at komme ind på et dyrehospital.
Jeg beundrer dig for at kunne bevare fatningen, med de flere store kriser der kører omkring dig lige nu. Stress faktorer kan jeg slet ikke håndterer og går i selvsving, så jeg beundrer dig dybt for at du kan holde dig selv kørende.
12 år2. september 2011 kl. 20:26
#242
re: Kan ikke rigtig koncentrere mig om andre ting...
Stakkels hest, stakkels datter og stakkels dig, håber du kan klare at holde os opdateret. Tænker på dig.
12 år3. september 2011 kl. 01:44
#243
re: Kan ikke rigtig koncentrere mig om andre ting...
det viste sig at være en rigtig dårlig dag for at få kørelejlighed... alle jeg spørger skal selv køre sine heste hist og pist... der er Store hestedag med opvisninger, føl show, en skal til Knabstrupper kåring med en hoppe og et føl, en anden skal deltage i DM i Gæidingakeppni...
Så det har IKKE væert sjovt at prøve at finde nogen som kan hjælpe!
Nu bliver det sådan, at jeg må låne en hestetransporter i Slangerup - det er jo laangt fra helsingør... men vi skal derhen til fødselsdag i aften, så.. så jeg skal i hvert fald ikke nyde en eneste dråbe alkohol - jeg skal jo køre et kæmpe skrummel hjem... (Man må køre bilen med lille kørekort - og jeg har faktisk stort kørekort... til køreprøven i 1974 kørte jeg med stor lastebil med anhænger, såmænd... men det er en evighed siden jeg har kørt andet end personbiler... hjææælp!)
Heldigvis er der en dygtig og kompetent veninde som har tid at hjælpe at læsse - og hun tilbød at køre transporteren når Mik er omnbord. Hune r vant til at køre kassevogn.
Der er jo heller ikke så vildt meget trafik på vejene en søndag...
Nu skal vi bare blive enige om HVORNÅR vi læsser...

Måske Mik ikke vil ind i transporteren..

nåh jeg MÅ altså stoppe med at udmåle alle mulige og umulige ulykker på forhånd!

Det SKAL gå. Og det skal gå GODT!!

Miks betændelse er i fuld gang... så det er på tide der bliver gjort noget radikalt..
12 år3. september 2011 kl. 15:22
#244
re: Kan ikke rigtig koncentrere mig om andre ting...
Uha Sol... Føler med dig og Mik - håber lykken snart vender for jer!!!
Knus og varme tanker fra Nikomath
12 år3. september 2011 kl. 15:58
#245
re: Kan ikke rigtig koncentrere mig om andre ting...
Et lille pip midt om natten...
Er man til fødselsdag - så er man! Stor fest med 68 gæste... lækker mad...
Men klokken blev jo mange - faktisk halv tolv - inden jeg syntes jeg kunne være bekendt at bede værtinden komme ud på gårdspladsen og vise lidt af de vigtige detaljer med det store skrummel til transporter...
Hun vendte heldigvis da også bilen så jeg KUN skulle køre lige ud.. Men der var mange detaljer - transporteren havde været lånt ud og var returneret samme aften... Vedkommende har ikke fyldt på brændstof - så det skal jeg gøre om frm timer kl syv..
Der manglede en splint til at sikre "gangbroen" - og den styres ellers hydraulisk... de knapper var logiske så det var OK. Fire gear plus back gear som er vanskelig at finde...
Nej for pokker hvor er det en kæmpe forskel at køre sådan en gammel diesel skramlekasse sammenlignet med en kvik lille Panda! Sikken jeg kludrede med gearene. Og sikken jeg kludrede med det lange lys! Skrumlet accelererer jo overhoved ikke som en lille Panda! Og så var der nogle idiotiske personbilsførere som blev hængende bagom - i stedet for at overhale på trods af, at der var RIIIGELIG med plads og god sigtbarhed! Kørte med vilje en æresrunde i en rundkørsel for at komme af med en...
Men hjem kom vi! Og min søde man kom ud -hvis der nu var noget jeg trængte hjælp med - han havde jo kørt hjem fra festen i sin egen bil.
Nu skal jeg skrive en sammenfatning af Miks sygdomsforløb de sidste dage med temperaturer etc...
Og lægge alting klart til jeg skal afsted om fem timer...

GODT Mik bliver indlagt - jeg håber sådan, at de kan hjælpe ham... han begynder at være inadvendt ... dårligt tegn..
Men appettiten fejler heldigvis ikke noget indtil videre.
Morgen temp var ok 37,4. Men ak ak - kl 16.00 var den oppe på 38,1...

TAK alle I søde som læser og skriver opmuntrende kommentarer! Det er en stor hjælp at kunne "læsse af", blive hørt og få opmuntrende svar!
12 år4. september 2011 kl. 01:58
#246
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Hej solakka
håber det går godt i dag - at Mik samarbejder, når han skal i transporteren og at han får den hjælp der skal til for at han kommer i bedring!!
krydser fingrer for at i dag er dagen hvor det vender for ham og dig!
Katj
12 år4. september 2011 kl. 09:25
#247
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Det må virkelig også være mærkbart på Mik nu at han har været med feber så længe. Mennesker med feber er jo også ofte stille og indadvendte.
Skidt med det lange lys, Solakka, sålænge der er positionslys på bilen og du kan se en tyve meter frem og ikke lige kører for hurtigt i svingene, så skal du nok komme frem i god behold. Og ja, så giv plads. Om dem bagved så ikke tager muligheden for at overhale når den er der, det skal ikke være din hovedpine. Ros herfra for at håndtere kørslen med et stort, uvant køretøj om natten.
12 år4. september 2011 kl. 09:56
#248
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Tak Katj og Silvercocker!
Det gik jo godt altsammen i går!
Men sikken en forskel det er at køre med en gammel IVECO diesel bamse sammenlignet med en kvik lille Fiat Panda!
Den pige som havde haft lånt transporteren til at flytte med havde ikke fyldt diesel på - så det var heldig jeg ikke løb tør på vejen hjem midt om natten! Så jeg skulle endnu tidligere op for at nå at tanke op. Fyldte helt op - 43 liter. Så pengepungen blev "lettet" for yderligere 480 kr.Og så var jeg så heldig at den søde transporter ejeren selv kom og hentede sin bil i går. Da havde jeg brugt en kvart tank. Så det var godt jeg fyldte op - fattes da bare at den som låner ud skal have udgifter. "Overskuds dieselen" skønner jeg dækker for brændstof både for hendes mands bil frem og tilbage og alt hvad der er blev kørt transporter omkring mit lån.

Jeg nåede jo ikke at sove mere end 1½ time så jeg var godt træt i går. Derfor var det så dejligt at en dygtig veninde ikke blot kom og hjalp med at læsse, men også kørte skrumlet fra Helsingør til Taastrup og tilbage i gen. Hun er smadderdygtig! Det havde været for meget for mig at både øve mig i at køre stort (og gammelt skrammel) diesel OG for første gang køre med hest. Man skal køre meget forsigtigt i sving. Og bremse meget langsomt op. Helt modsat min normale kørestil!

Det var ikke svært at læsse Mik. Han har blot fået en fiks idé: det rette signal for "gå op i trailer" er en snor kring bagdelen! Så snart snoren er der - marcherer han frejdigt op.
Men han ER bange for at køre. Han er altid meget våd af svedt når man læsser af.
Indskrivningen tog ikke lang tid. De glemte blot at give mig et journalnummer.

MEN det var svært at køre fra Mik!
Om hverdagene må man hilse på sin hest mellem 16 og 17...
Når jeg endelig kom hjem måtte jeg have en ordentlig morfar. Som overgik i lang nattesøvn.

Nu er det blot at vente på tilbagemeldinger fra hospitalet... og så kør jeg nok ud og hilser på i eftermiddag!
12 år5. september 2011 kl. 06:38
#249
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Hej Solakka
Hvor dejligt at høre det gik godt!! og hvor bliver det dejligt for dig at se Mik igen i eftermiddag - og jeg kan godt forstå det ikke var nemt at gå fra ham derude!
Det er altid dejligt med gode venners hjælp - og er det egentligt ikke også noget af det der kendetegner et godt venskab - at man hjælper hinanden når der er behov?
godt du fik indhentet noget søvn - tiltrængt tror jeg!
Nå skal have min søn klar til skole!!

God dag til dig
Mvh Katj
12 år5. september 2011 kl. 07:14
#250
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
12 år5. september 2011 kl. 10:13



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });