Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#1221
re: Ikke tid til madital indtil slutningen af august.
Hej Sollakka.

Jeg tænkte bare jeg ville linke til dette her: heste-nettet.dk

Som jeg forstår det er det en uddybning af reglerne omkring fotografering ved EM, som jeg ved du er optaget af.

Håber ellers det går godt med både dig og Mik, og I ikke er plaget alt for meget af varmen og insekterne :)
Min lille hest har det fint, han stortrives på sommerfold som sædvanlig :)

Sommerhilsner fra smølfen
10 år5. august 2013 kl. 12:58
#1222
re: Ikke tid til madital indtil slutningen af august.
***post1***
10 år11. august 2013 kl. 13:12
#1223
re: Ikke tid til madital indtil slutningen af august.
Det var godt lige at høre lidt livstegn fra dig, Solakka.
Det virker helt forkert at formane dig om at passe morderligt godt på dit helbred, for du gør en stor indsats for at balancere mellem hvad der er godt mod den ene lidelse og hvad der er bedre for den anden. Men alligevel: pas på dig selv. Heling bliver sværere med årene, og hvert sygdomstilfælde svækker kroppen en lille smule mere selv efter endt heling.
Jeg kan ikke være andet end imponeret over hvordan du uden tøven går i kamp mod uretfærdighed og bliver ved til du får resultater. Men husk du stadig har en vidunderlig hest og familie at pusle om og give opmærksomhed, og som kan pusle om dig lidt.
10 år13. august 2013 kl. 15:12
#1224
re: Ikke tid til madital indtil slutningen af august.
HURRA! Køb Ekstra Bladet i dag!

Et helt opslag om Rollkur - og det på første dagen af EM 2013!

Kampagnen kører fint!

HESTEKRIGEN kan ikke tøjles!

Epona.tve hjælper med at sprede den gode nyhed:
facebook.com

Efter den 25 August skal der evalueres og de videre planer skal drøftes.

Jeg HADER dyremishandel. Og især mishandel af heste.

Det ville være HERLIGT hvis alle verdens heste ville forsvare sig..mod mishandel og undertrykkelse..
Det er min drøm, min ønskedrøm..

Men jeg ved godt, at de heste som forsvarer sig - helt uretfærdig bliver aflivede.
Når det faktisk er det menneske som har gjort hesten fortræd som burde straffes!

Alligevel - er dette min favorit video på YouTube:
den er voldsom - men jeg er sikker på at den lille hest har "retten på sin side":
"ANIMAL ATTACK - horse attacks guy in retaliation"

youtube.com

10 år20. august 2013 kl. 15:08
#1225
re: Ikke tid til madital indtil slutningen af august.
Hej Solakka

tak for din hyggelige hilsen i min tråd -det har jo været helt mærkeligt ikke at høre fra dig, selvom jeg forstår hvorfor ;)

Selv har jeg ikke fulgt så meget med i EM/ECCO-sagen, men har til gengæld været meget optaget af sagen med John B og de udsultede heste i Polen. Jeg tudede da jeg så den video den polske staldpige havde lagt ud -og tænk sig at det var i maj det blev filmet, og der først nu blev gjort noget for de stakkels heste! 64 heste fjernet, mindst 2 døde, og hvem ved hvordan det står til med resten :( Kender manden lidt (bla har min veninde arbejdet for ham), og han er psykopat. Men ingen troede at han gjorde sådanne ting som disse, bare at han drev både heste og personale hårdt.
Åh, det er hårdt at følge :(
Han har fået en måned til at rette op på forholdene i Polen, men meget kan jo ske på den tid -også til det dårlige....
10 år21. august 2013 kl. 13:32
#1226
re: Ikke tid til madital indtil slutningen af august.
Tak for din hilsen Kose!
jeg følger jo med! Det er så herligt at vide, at der er babyer på vej til to par som virkelig fortjener denne store glæde!
Lyspunkter i en ellers lidt mørk tid!

Vi MÅ og SKAL have et veluddannet og effektivt dyrepoliti!
Det kan ikke gå stærkt nok!
At Byrialsens hestemishandel har kunnet køre videre i så mange år - og ikke blot i Polen men også herhjemme er en vanvittig skandale.

Dyrlægerne har faktisk PLIGT at rapportere vanrøgt.
Men se, de gør de ikke!
De melder desværre ikke sine kunders lov overtrædelser. På trods af at de har pligt til at gøre dette.

Selvf. kunne man statuere nogle eksempler - og skramme en del af dyrlægerne til at gøre sin pligt...
Men det er ikke en optimal løsning.
Og vil ramme skævt.. og LIDT uretfærdig. (Og DOG - en person som ikke gør sin pligt - burde jo vide hvilken risiko vedkommende tager. Risiko for at blive fanget i pligtforsømmelse).

EM i Herning er en farce.
Arrangørerne bliver ved med at lyve.
SUK!

Jeg glæder mig til at EM i dyrplageri er overstået.
For at citere Ekstra Bladets appetitvækker overskrift.

Det er SKAMLIGT at vores skattepenge bliver brugt til at understøtte dyrplageri.
10 år22. august 2013 kl. 10:56
#1227
re: Ikke tid til madital indtil vi har fået samlet op omkring EM 2013
Det er gået super godt på mange måder!

Men lige nu er jeg stadig optaget af at følge op på EM 2013.

ØV ØV ØV - savner madital!
Og det er snart dags for mig at gøre noget ved min kost!

Jeg har jo være meget syg... og har faldet i den grøft lægen på Hillerød advarede mod..
Nemlig at udelukke den ene fødevare efter den anden - fordi jeg har fået problemer med min dumme sygdom...
Og så er jo fristelsen stor at KUN holde sig til "de sikre fødevarer"...

Glæder mig til at snart kunne have fokus på diæt, kost, livsstil!
Ligesom før - der madital har været mig en uvurderlig støtte!!!

Et lille opråb:
Jeg håber folk vil gå ind på Animas hjemmeside og være med til at støtte op omkring underskrifts indsamlingen for at få sat en stopper for rollkur!
Det tager ikke mange minutter at se og lytte til videoen med dyrlægen som med enkle ord forklarer HVORFOR rollkur er dyremishandel!
Synes DU at det er i orden at hesten er chanceløs når top dressurrytteren hiver i tøjlen??
ENTEN underkaster den sig de voldsomme smerter i munden, at ikke få luft, at ikke kunne synke sit spyt, at ikke kunne SE hvor den går.
ELLER så risikerer den at få brækket kæbeknoglen!
Den "skumkede" dyrlægen nævner er fæstet i trensen under hestens kæbe. To stålbid i munden og en stålkæde under kæben..
Prof Ladewig - dansk prof i dyrevelfærd - understreger i et interview at det er FORBUDT i hh til dansk lov at bruge tøjlerne som tvangsmiddel! Derfor er rollkur forbudt i hh til dansk lov.

Hvis du synes at dette skal stoppes NU - og rideforbundet skal TVINGES at leve op til sine forpligtelser og se til at forbuddet mod rollkur bliver overholdt - støt animas kampagne med din underskrift!

link: anima.dk

epona har filmet en af Danmarks top ryttere - den samme rytter som siger til Anima at de ikke må filme. Hesten er syg - den lider af astma. Astma medicinen blev taget fra hesten i god tid op til EM 2013. Fordi stoffet er på doping listen. Dette har rytteren selv fortalt til pressen.
På videoen kan man se hvordan denne "toprytter" ved opvarmningen hugger sporerne i siden på den syge hest - som ikke magter at præstere!

link til bloggen:
http://epona.tv/blog/2013/august/flogging-a-sick-horse

Skal vi finde os i den slags? I DANMARK!
"Med lov skal land bygges!"
Folk som kommer hertil synes jeg skal overholde vores love til punkt og prik!
10 år30. august 2013 kl. 13:36
#1228
Så må jeg igang med mine egne "hængepartier"!
Vægten 82 kg. Det er helt OK - efter en så lang periode med slendrian vedr. kost. Og begrænsede muligheder for motion.

Ligger to kg højere end mit mål.

De sidste par måneder har helbredet drillet, drillet og drillet... ØV!

To gange har lungerne lavet så meget ballade - at eneste løsning her-og-nu var Prednisolon kure. ØV ØV og atter ØV!
Pred. er det rene gift. Svækker knoglerne..
Men det VIRKER!
Jeg har altså ikke KOL - men allergisk astma.
Og det er heldigt - fordi jeg har "normal" lungekapacitet i de gode perioder.
Det viste sig, at jeg aldeles ikke mere var "tilknyttet" Lungemedicinsk afdeling! MEGET dårlig stil at "smide folk ud" - uden at informere! Der ringede jeg glad til "min" kontaktsygeplejerske... når mine lunger var skidt. Og fik sådan en lang næse!
Min egen læge henviste straks - men jeg har ikke hørt mindste pip! Endnu.

Mavsen har også skabt sig! Mavekramper, tyndskid, "toiletdage"..
Men heldigvis ikke synlig blod.
Jeg skulle have været indkaldt til kontrol i august... men har heller ikke hørt fra gastro afdelingen.
HVAD SKER DER på Hillerød hospital..??

Og så som rosinen i pølseenden - bestemte mit højre ben sig til at lege elefantben..
Det forsvandt ikke - men blev blot værre. I sær ved motion.
Blev presset til at ringe lægen..
Blev undersøgt, scannet osv. - det KUNNE jo have været en blodprop.
Men det var det ikke. "Kun" en skade i knæet som gør at der samles væske i hasen. Som så klemmer venerne så blodet ikke kan løbe tilbage op...
Keine Hekserei! Osteopaten tryllede lidt, jeg HAR hvilet med benet oppe.. Smurt antiinflammatorisk creme på, ispose 2 x dag.. og de "dejlige" angora knævarmerne om natten..

Ak ja - ikke sjovt at blive gammel!

MEN
jeg giver ALDRIG op!

Jeg skal nok få det bedre - fordi jeg VIL!

På gården der Mik bor er det sørgelige tider.
Fire islandske vallaker... en har fået sin dødsdom i dag. En dejlig, skøn, smuk, vidunderlig hest.
Det har været et meget langt og udmarvende forløb for den stakkels ejer. Hesten har været syg - det viste sig at han har haft et brud på tungebent. Den som solgte hesten vidste GODT der var noget galt med den... FØJ siger jeg bare!
Hesten har været i Jylland over en måned denne sommer - til "syn og skøn" undersøgelse.
De idioter mente hesten var rask...
Knap halv anden måned efter den kom hjem - er det galt med den igen... Så nu er attesten sendt til forsikringsselskabet.
Igen.
Og så skal ejeren gå og vente.. og vente.
En anden, også en dejlig sød og mild hest, har problemer... ejeren går og venter på at dyrlæge-kiropraktoren har fået set rtg billederne af halshvirvlerne og melder tilbage... Måske får også denne hest sin dødsdom.

Det er jo den bedste gave man kan give sin elskede hest - at den får fred hvis den ikke kan få et godt hesteliv...
Men det er pokkers HÅRDT.

Jeg græder jo som pisket.

Og hvordan vil Mik og Gósi - de to som så bliver tilbage - have det...?
Når to af vennerne forsvinder..
Tro mig, heste VED og bliver påvirkede, når der bliver aflivet heste på det sted hvor de bor.

Lidt bekymrende er det jo også fordi den ene hest tilhører ejeren af gården. Håber hun ikke vælger heste helt fra. Fordi så skal Mik og Gósi finde nye sted at bo...

Mik virker at have det godt! Han er sig selv igen - verdens nemmeste og sødeste hest. Helt "bombesikker". Lidt FRÆK - men kun når det er OK at være fræk.. Ikke noget med at blive bange for dette og hint. Biler, busser, store høstmaskiner - små jappende hunde der løber frit i skoven og på vejen - alt tager han med godmodig ro. NYSGERRIG er han - men ikke fjollet...
Vi har dg endnu ikke blevet attakeret af naboens gæs! DET kan godt ske Mik ville blive bange for de fem store terrorister!

Vi var på en vidunderlig tur i går - ja da, det regnede! Men PYT!
Jeg har nemlig en genial "regnfrakke" til sadlen, så den bliver ikke våd. Mik og jeg tåler jo vand - så det holder os ikke tilbage!

Vi må lige nu ride over stubmarker så vi behøver ikke gå langs med den lille, smalle og meget trafikerede vej for at komme ud til Hornbæk plantage.

De første par gange på stubmarken blev Mik ved med at spørge "er det NU vi skal tonse???!
Men nu har han affundet sig med at vi rider skridt - og måske lidt trav.
Fordi Mik er aldeles ikke så langt i gen optræningen at tonseri kan komme på tale. Desværre! Det når vi nok heller ikke før bonden pløjer stubmarken op og vi ikke må ride der før næste år efter høst.

Det var så hyggeligt at møde en flok kvinder fra Finland på vejen hjem i går. De ville godt hilse på Mik - og jeg fik en lille sludder på finsk! En af dem havde sågar en gulerod i tasken som Mik fik.

Det er en af de hyggelige ting med Hornbæk plantage. Man møder hyggelige mennesker. Mik er jo en selskabs papegoje af dimensioner - han vil så gerne hilse på alle han møder.
Og det vil jeg jo gerne også!

Jeg synes også det er vigtigt at hilse på folk man møder i skoven, vise hensyn, og hvis lejligheden byder sig, gøre lidt reklame for islænder ridning og de søde islandske hestene!

ALLE burde tage chancen at prøve en tur i skov og mark på ryggen af en sød islandsk hest!
Det findes ikke noget bedre!
Bare kig på islænderrytternes storsmilende ansigter næste gang du møder dem!

Jeg glæder mig til at atter engang komme på langtur i godt selskab med andre islænderryttere... med kaffe på termokanden og SÅ er det dømt HYGGE og SJOV! Eventyr, herlig ridning og vidunderlige naturoplevelser!
10 år3. september 2013 kl. 11:47
#1229
re: Tanker
Kære Solakka.

Jeg har de sidste par dage - siden du skrev et indlæg i min dagbog - gået og tænkt over dine ord.

Det rørte mig meget, at du skrev, at du sad og græd og samtidig var enormt stolt af mig. Det gjorde en stor forskel for mig, at du skrev det. Midt i alt det der gjorde ondt, påpegede du, at jeg samtidig var i stand til at vise forståelse for min svigermor - og det hjalp mig rigtig meget. Tak skal du ha :-) Det fik mig til at tænke - og huske på, at jeg ikke behøver være på et lavt niveau, bare fordi andre ikke altid får sagt de rigtige ting.

Det gjorde mig meget ondt at høre og mærke, hvordan dit hjerte banker for at få et barnebarn, og du så samtidig har måttet acceptere, at det bliver du ikke.
Det kan virke helt uretfærdigt, at en som ønsker det af hele sit hjerte ikke får lov at få den gave - og at en som ikke forstår at værdsætte det, netop får det.

Det kan godt være, at svigermor ikke tog imod gaven, som jeg ønskede det - og svigerfar egentlig heller ikke - men til gengæld er jeg omringet af fantastiske, dejlige og omsorgsfulde mennesker, som glæder sig rigtig meget på mine vegne - og som forstår, hvor stort det er. Selv mennesker, som jeg aldrig har mødt, men som alligevel formår at røre mig og gøre en forskel for mig, glæder sig på mine vegne og er med til at gøre en forskel. Mennesker som dig, søde Solakka :-) Tak skal du ha :-)
10 år11. september 2013 kl. 14:06
#1230
re: Tanker
Kære GND - det er mig der skal takke! Det er en stor glæde at få følge med i den søde ventens tid! Baby på vej - med alt hvad det indebærer af forventning, store øjeblikke og også morgenkvalme!

Smiler og tænker at her er jo to små på vej - de bliver jo sådan lille bitte smule madital-fællesskabets babyer også! Vi er jo mange som føljer med med og glæder os inderlig!

10 år12. september 2013 kl. 07:50



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });